20
  • M2 #20
    Bevezethetnénk a demokratikus evolúciót: kiszavazzuk az alkalmatlanokat. Én például kezdeném veled.
  • BaltásRém
    #19
    Ja, a fő gondolatot kihagytam: miért kell a sejelt ? Először is selejt fogalmát kell megérteni. Jelen esetben : az aktuális körülményekhez nem megfelelő adottságokkal rendelkezők. Ok ! De a világ ugye változik..,érezzük. 100 évvel ezelőtt is más volt, 100 év múlva is más lesz, 10000 évvel ezelőtt meg qrvára más volt....mindig más ! És ha csak az éppen aktuális ,jelen pillanatnyi körülményeknek megfelelő egyedeket hagynánk meg (sejelteket kiiktatnánk), akkor ki is halna az emberiség amint egy picit megváltozik a környezet. DE ! És most jön a lényeg hogy értsétek az evoluciót ! A mindenkori selejtek, pl a mostani selejtek is RENDELKEZHETNEK OLYAN ADOTTSÁGGAL, AMIT MAJD UTÓDAIK FOGNAK HASZNOSÍTANI !!!!!!
    Ez a lényeg az egészben. Ezzel a mechanizmussal, "éltessük, szaporítsuk a selejteket is" -felkiáltással tud egy faj, az élet, talán az egész univerzum fennmaradni.
  • BaltásRém
    #18
    Bocsi, csak a "természetes kiválasztás kapcsán":

    A környezet határozza meg, hogy különböző adottságaink éppen hasznosak, vagy hasztalanok. Miért gondoljátok, hogy egy fajnak a sikeres fennmaradását csak az éppen aktuális "jól sikerült" egyedek biztosíthatják. Hát pont ezért van szükség a sejetekre is ! Az hogy ki selejt, és ki nem selejt, azt majd az adott környezetben való érvényesülés dönti el. Ennek az egész evolúciónak nem a "tökéletes" egyed kifejlesztése a célja, hanem az, hogy az a faj, vagy egyáltalán az élet fenn tudjon maradni.
    Most, aki 40 km-t lefut egy szuszra, az még simán selejt lehet ma, mert ha érvényesül is, nem ezzel a tulajdonságával fog. Ennek a leszármazottjai, ha szintén lefutják ezt a távot, ők is ugyanígy járnak. És akkor nem érvényesül a maraton-famili, és kevesebb utód lesz. Más időkben ezek lettek volna a top1, most nem.

  • JL666
    #17
    szerintem ha ez működik majd és biztonságos mindenki gyorsan tud majd haladni, előzések sem lesznek...
  • okosan gyerekek
    #16
    te paranoiás hülye fasz.
  • smv
    #15
    Csak azt felejtitek el, hogy ezek a biztonsági rendszerek nem csak a selejtet hanem a többieket is védik. Simán megeshet, hogy vezetsz az úton amikor piroson keresztül a semmiből egy betépett állat mondjuk full gázzal csapódik a járgányodba. Esetleg országúton valaki pont veled szemben 30 méterre dönt úgy, hogy neki most előznie kell egyet...
  • mcganyol
    #14
    Legnagyobb veszélye ennek abban van, hogy a sofőrök hamar megszokják és túlzottan erre fognak hagyatkozni. Ha az autó szerint veszélyes előzni akkor nem megy, ha az autó szerint OK akkor meg megkezdi az előzést, nem mérlegel. Csak lehet hogy szembe meg egy ilyen rendszerrel nem ellátott ifa érkezik.

    az autós gps-nek is ez a legnagyobb baja, abból tájékozódik a sok barom pl. az adott úton megengedett maximális sebességről. De az igazán nagy f@fejek még a jobbkezes utcát is abból nézik. Nem nézi a táblákat, nem is lassít, csak ha a gps-en felvillan a kis fehér háromszög piros kerettel. Aztán meg jön a hoppá, ha nem volt elég friss a térkép fájl, vagy legagyott a kütyü.
  • mughuzu565
    #13
    jo cikk, de érdekes is




    http://kerdesek.hu
  • RoyalPredator
    #12
    Egyszer talán krvázni se kell, mert az autó elvégzi a hölgy helyett...
    Vagy magától beáll a legjobb felkapó helyekre, és ugyanígy rejtett pontokat is megtalál az izgatott sofőr számára...

    Nem kell téves következtetéseket levonni. Csak viccelek...

    Várom már az AI-val és holografikus UI-val felszerelt autókat, de azért ésszel is lehetne feltalálni mindenféle rendszereket.
    (Jah, egy EMP jól jönne :DD)
  • Hugo Chavez
    #11
    Ezek szerint te az a fajta ember vagy, aki reggel úgy választja ki, hogy melyik zoknit vegye fel, hogy addig szeded ki a fiókból a zoknikat míg már csak egy marad és aztán azt az utolsót veszed fel.
  • TomiBone
    #10
    Matekból nem tanultad, hogy 100 számból 95-öt ugyanúgy választasz ki, mint 5-öt? Tehát nem tökmind1, mit választunk ki?...
  • Szefmester
    #9
    Már rég nincs természetes kiválasztódás. Az abszolút nem természetes ha a pénz az úr, és nem a génállomány vagy a túlélőképesség.

    Ez a rendszer viszont jó dolog is lehet végül. Nem feltétlen a biztonság szempontból kellene nézni. A dugókat ezzel a rendszerrel el lehetne kerülni. Egy komolyabb automata rendszerrel kiegészítve nem lenne az az idegesítő jelenet amikor a zöld lámpára mindenki jelentős fáziskéséssel reagál, és akár 2-3 autó is bent ragad.

    Ha nincsenek balesetek, lehet kevesebben halnak meg, ellenben kevesebb lesz a dugó is a balf@sz baleset okozók miatt. ;)
  • Andr0
    #8
    Végül is a Ford egy baszott nagy autó márka.. és amcsi(félg-meddig), az ötlete jó. Ha ezt a kis bulit ötvözik a Google féle önjáró autó technológiával, ki lehet dobni a jogsikat.
  • viasz
    #7
    Remélem ezt senki nem vitatja :)
  • Hugo Chavez
    #6
    A "természetes kiválasztódás" egy csalóka kifejezés, mert azt sugallja, hogy a jobbakat kell kiválasztani, pedig inkább a selejtet kellene.
  • viasz
    #5
    Kikopik az, csak lassabban. Attól persze egyetértek, hogy manapság már nem nagyon van természetes kiválasztódás. (De ez egy másik téma aszem.)
  • Hugo Chavez
    #4
    Csak a selejt így nem is tud kikopni a rendszerből, mert védik a biztonsági intézkedések.
  • viasz
    #3
    Azért avval vitatkoznék, hogy kb. csak az ostobákat védik ezek a rendszerek, mert ugye ismerjük a közhelyet, ami talán igaz is, miszerint szinte mindig az ártatlan hal meg a balesetben(, az ittas, drogos állat meg túléli). És ha egy genetikailag szuper emberrel szembe jön egy selejtes génállományú kamionos, akkor nem kérdés ki éli túl...
  • viasz
    #2
    Biztos jó lesz, mikor épp előzök, és még a kocsim meg is ijeszt, hogy vigyázz, szembe jönnek. (Ez persze lehet sarkított példa.)
    Lényeg, hogy kettős érzésem van ezekkel a rendszerekkel kapcsolatban. Ami fontos lenne -mert most tuti minden gyártó elkezd ebbe az irányba fejleszteni- , hogy mindjárt az elején egységes rendszer legyen, hogy minden autó tudjon kommunikálni, ne csak a márkatársak.
  • Hugo Chavez
    #1
    Valaki még elhiszi ezt a bullshit dumát, hogy a cél a közlekedés biztonságának fokozása?
    Állítólag túl sok ember él a Földön. Akkor meg minek fokozni a közlekedés biztonságát? Az ilyesmi ráadásul rontja az emberiség génállományát, mert a hibás egyedek jobb eséllyel élik túl korlátolt agyuk hibás működésének következményeit.

    Nincs itt szó semmiféle jószándékú humanizmusról. A cél az emberiség átlag IQ-jának csökkentése és a munkanélküliség, ezáltal a kiszolgáltatottság, növelése.