80
  • Norris74
    #80
    Na jó, de vedd azt is számításba, hogy ágyba bújni egy nővel az nem ugyanaz, mint megnézni videón, ahogy egy nő ágyba bújik, még ha ezer adatod is van róla, hogy miként teszi, milyenek a körülmények, stb. :)
    Az ember olyan lény, hogy szeret "ott lenni", ha teheti.
  • Norris74
    #79
    Miért? Szerinted a mostani gépek hogyan működnek? Az űrrepülők szilárd hajtóanyagú rakétája (Az a bazi nagy tartály középen) nem volt veszélyes? Dehogynem. Az űrutazás veszélyes sport, kérem szépen. :)
  • Büdös Bohóc
    #78
    lelőni az ufókat
  • Molnibalage
    #77
    Mi szüksége a US Army-nak egy ilyenre?
  • EnxTheOne
    #76
    Milyen fegyverek lesznek majd rajta? :D
    Akkor lehet hogy a hadsereg istámogatná. :D
  • Inquisitor
    #75
    Csak nekem van ellenérzésem, hogy beüljek két bazi nagy hidrogén tartály közé egy bazi nagy oxigéntartály fölé?
    Aztán kis gixer, és az űrben tartják a burning man fesztivált?
  • NEXUS6
    #74
    Nem marhák, csak lelkesek.
  • hdo
    #73
    Térhajtóművet egészen egyszerűen lehetne csinálni. SG-n egyesek akkora marhák hogy már görbítik a teret!
  • NEXUS6
    #72
    De gyakorlatilag ezek is rakéta elvet használnak: tömeg felgyorsít, kidob.
    Nem rakéta elv lenne valami antigravitációs, meg téridőhajlítós, féreglyukas szájönszfiksön álom.

    Szerintem lehetne ilyet is csinálni, csak olyan apróságok hiányoznak hozzá, mint a gravitáció reális kvantummechanikai modellje, meg olyan kis apróság, hogy mi a mennydörgő istennyila egyáltalán az a tér?
  • semmikozod
    #71
    Hopsz, de hülye vagyok a cikkhez nem is szóltam.
    Nagyon teccik ez a Skylon, de kétlem hogy kapnának pénzt rá. :(
  • semmikozod
    #70
    Ezért kellene az után kutatni, hogy egyáltalán megvalósíthatóak-e nemde? :) De sajnálják a pénzt forradalmi ötletekre pazarolni. :( Bár a bussard hajtómű minden csak nem forradalmi, már elméletben nagyon rég létezik.

    Tudom, hogy a scifin nevelkedett fiatalság kap a pofájára, amikor azt mondja, hogy orion szar, visszalépés meg hasonlók, de csak gondoljatok vissza, az 50-es években a holdutazás is scifi volt. Aztán jött egy csapatnyi FIATAL és megvalósították.
    Tehát igen: Álmodozni kell és mindent kipróbálni. Biztos van mód az olcsó űrrepülésre, csak ki kell találni hogyan. ;)
  • hdo
    #69
    Ez így mind szép és jó, csak míg a rakéta már megvan, addig az általad felsoprolt hajtóművek minimum 30%-ban csak elméletben léteznek.
  • kvp
    #68
    "mutass egy forradalmi ötletet, aminek a paraméterei csak megközelítik a rakéthajtás paramétereit."

    Termonuklearis ramjet a legkorben, Bussard hajtomu a legkoron kivul. (mind a fuzios, mind a fisszios megoldas hasznalhato mindket rendszerhez) A Bussard hajtomu elmeleti maximuma tart az 1 c-hez, de hagyomanyos fisszios energiaforrassal is elerheto a 0.1 c.
  • hdo
    #67
    LOL

    Mi az hogy már megint? :D
  • NEXUS6
    #66
    Már megint kinek a fejére gondolsz!?
  • Molnibalage
    #65
    Aha. Akkor nosza, mutass egy forradalmi ötletet, aminek a paraméterei csak megközelítik a rakéthajtás paramétereit.

    N+1 alternatív meghajtási van, a bibi az, hohgy csak akkor jók, ha már legalább LEO pályán van a cucc. És oda mi vigye fel a cuccot...?


    Ennyi erővel nem igaz, hogy a balfasz autókat és vonatokat nem szólod le. Olyan elvault szarral működnek, mint a kerék. Csak ~3-5 ezer éves technológia. Persze egy mai kerék és felfüggesztés köszönőviszonyban sincs azzal, de a rakétachnika is fejlődött azért elég keményen.

    Aki nem látja a haladást, az vak.

    A Marsutazás meg pont akkor lesz, ha a LEO pálya legalább olcsó lesz, mert akkor ott lehet hajót összerakni olcsón. Ha ez megvan, akkor olcsóbb lehe a Holdra menni. Ha ott van tartós jelenlét, onnan könnyebb a Marsa menni.

    BTW, mi a péklapátért kell embert küldeni. A becsült minimális költségből 3-4 db Hubble léptékű űrteleszkóp küldhető fel és odazavarható cirka 50 szonda. Jóval nagyobb területet és infórmációtömeget lehet ezzel nyerni, minthogy egyszer elzavarsz oda 3-6 embert...
  • Darth Dave
    #64
    Hát ez mindjárt jobb, mint a NASA elb****tt Constellation programja, amit már megint elővettek. Egyszerűen nem hiszem el, hogy miért nem kezdenek valami teljesen új kifejlesztésébe, hanem az 50-es években kitalált rakéta technológiát erőltetik. Így nem lesz Mars utazás még jó ideig, az biztos....
  • Deus Ex
    #63
    Tudom, aki a wikit idézi be, sikeres ember nem lehet.

    Érdekes a ballisztikai együttható az STS rendszertől eltérő megközelítése, az itteni cikksorozatból úgy tűnt, az ottani koncepció ennek értékének lehető legnagyobbra nagyobbra hangolást képviselte.

    #60: Si tacuisses, philosophus mansisses.
  • sascha1978
    #62
    Én tudom, a cikkíró nem tudja valószínűleg, mert a cikk nem arról szólt. De itt most nem ez volt a lényeg.
  • sascha1978
    #61
    Én is így gondolom.
  • hunwhite
    #60
    Igen tudni ezeket az adatokat!
    Igen, lehet, hogy tervezik!
  • Deus Ex
    #59
    Lusta vagyok utánanézni, méret, tömeg és teljesítményadatokról tudni valamit?

    Az alapkoncepció nagyon helyesen ember nélküli. Tervezik esetleg a raktérben ember szállítására alkalmas modul rendszeresítését?
  • Cef
    #58
    Mást írnak de hülyeség. Az Orion belső tere túl kicsi egy hónapokig tartó Marsutazásra. Maximum a Marsűrhajó egyik moduljaként használhatják fel, de szerintem már az Orion utódját is kivonják a forgalomból mire tényleg sor kerül egy Marsutazásra.
  • hdo
    #57
    Tudod mi az a mélyűr?
  • sascha1978
    #56
    Hát ebben mást írnak, bár az eredeti forrásnak nem néztem utána:
    A mélyűrbe megy a NASA űrhajója

  • hdo
    #55
    Ezen sírva röhögtem!
  • philcsy
    #54
    Víz.
  • Hugo Chavez
    #53
    Nem kell aggódni, van már annyi milliárdos, aki megfizeti majd az űrutazást.

    Tuti biznisz.
  • Hugo Chavez
    #52
    Hidrogén tank, oxigén tank.....

    Mi lesz itt, ha terroristák kezébe kerül?
  • Molnibalage
    #51
    a csíkszélességváltás tutira megtérül

    Miért? Az átlagusernek rég nincsen szüksége a húdecombos gépekre, mert 5 évvel ezelőtti konfig is elég. Nem miden felhasználáshoz kell agyatlan teljesítmény. Ma már úgy tűnik, hogy a fogyasztás csökkentése a cél az iszonyatos mennyiésgű gép és szervetparkok estében. Ha a csíkszélessége ezen nem segít, akkor egyedül önmagában csak egy tény, de nem üzleti siker....
  • orbano
    #50
    a csíkszélességváltás tutira megtérül. az űrrepcsiről pedig meg kéne győzni a befektetőket, hogy meg fog... egyelőre gyanítom csehül állnak :)
  • Molnibalage
    #49
    Jelenleg két 5. generációs vadászgép van. Mondjuk. Az F-22 kifejlesztése cirka 40-43 milliárd dollár volt, de az F-35 program is jóval többe volt ennél idáig.
  • orbano
    #48
    bakker, régen atom-kézigránátot is akartak csinálni, akkor annak is volt értelme?
  • Sir Ny
    #47
    "Ha a járművet gyártásba szeretnék küldeni, az megközelítőleg 9-12 milliárd dolláros befektetést igényelne, a cég azonban nem számít állami segítségre az összeg előteremtésében."

    Azér vágjátok, hogy ez a pénz annyi, mint egy csíkszélességváltás a félvezetőiparban, vagy mint mondjuk egy 5. generációs vadászgép kifejlesztése, vagy mondjuk az alma negyedéves profitja.
  • dragonboy
    #46
    az űrsiklóknak azért volt fekete a hasán a tégla, mert azok a szilikát téglák a külső felületükre egy külön, égetett, hőálló bevonatot kaptak. (olyan mint a zománc kisarkítva)
  • Cef
    #45
    Vagy lehetne rózsaszín egy Hello Kitty-s matricával az orrán.
  • globint
    #44
    Ugyan má fiúk, nem gondolkoztok.
    Azért fekete, mert az sokkal fiúsabb, mint pl. a rózsaszín. Lehetne még kék, de akkor ki látná meg a kék égen?
  • Molnibalage
    #43
    Véletlen.
  • Nethyrrea
    #42
    jah, biztos kormos lesz úgyis :D
  • teccikérteni
    #41
    Nem lehet, hogy felesleges más színűre mázolni, úgyis leég róla? :)