20
  • Ender Wiggin #20
    Több ilyenre volna szükség. A piacot az EA meg Activision féle szörnyek uralják, olyan fosokkal, aminek csupán a reklámköltésgéből hollywoodi filmet lehetne forgatni. A Sandlot, a PopCap, a Big Fish, vagy a Bohemia Interactive igazi hősök a szememben.
  • Komolytalan
    #19
    Nem haragszom, én is 150eFt nettót írtam, a költségek viszont nem nettóban jelentkeznek. Nyilván sok dolog befolyásolja ezt: falun/városban/fővárosban laksz, fizetsz-e lakáshitelt/albérletet, van-e gyereked vagy sem, asszonypajtás keres-e vagy csak GYESt kap, stb. Meg a 300 is lehet nyilván kevesebb ha az ember elkezd adót csalni, lehet warez szoftverekkel fejleszteni, lopott zenét/effekeket használni - de gondolom a 35000USD-t sem úgy hozták ki hogy "okosban".
  • teccikérteni
    #18
    Attól, hogy az alkotók munkája nem lett "előre" kifizetve, azt még simán el lehet számolni költségként nem? Legalábbis emlékeim szerint például a vállalati mérlegben is elég sok "megfoghatatlan" dolgot feltüntetnek...
  • fergusonpapa
    #17
    rosznak ment a válasz bocsi :/
  • fergusonpapa
    #16
    Rosszul fogalmaztam(igen ez nálam ártalom)

    a facebooknál jobb ha elfogadod reklám bevételből igencsak megvannak,ahogy az alkalmazások is ha sláger lesznek visszahozzák a pénzt ezta cikk is irta.

    twitternél most épitik a hirdetési platformot,eddig miböl élt meg?? hát évekig 3an dolgoztak rajta mostmár 300an (azthisszem) és most kaptam támogatásokat befektetöktöl.

    nem tudom láttad e (jópárszor leadták) az Internet igaz története dokumentum filmet 3 részes és ott nem egyszer emlitik az "angyalokat" magyarul befektetökket akiknek késöbb megtérül a pénzük ha jó projectbe adnak kezdő tökét.Véleményem szerint most a twitter is eből gazdaálkodik.

    Mert régebben a FB is és a Google is ilyen pénzből gazdálkodott az első éveiben mikor komolyabban belekezdtek a projectbe.

    Szóval nálam twitter ködös kicsit,söt nekm inkább az fura minek oda ennyi dolgozó..biztos itt is ugy van h 1 dogozo 13 fönök arány =)

    szóval ez ködös de a többinél teljesen biztos vagyok bevételeik forrásáról.Mert ezeket olvastam :)
  • fergusonpapa
    #15
    nagyon ritkán :) szerintem de lehet nekd van igazad.
  • Sliders
    #14
    "ugye tudjuk h ami egyszer siker egy másolat ritkán lesz az"

    Ezzel vitatkoznék. A másolat lehet jobb és szebb, használhatóbb, nyújthat több szolgáltatást és több hozzáépített megoldást. Tehát a másolat lehet sikeres sok-sok marketinggel és egy jól megszervezett márkanévvel.

    Idézőjelben a másolat lenyomhatja az eredetit is.
  • Pretorian
    #13
    Kimerítőnek kimerítő volt csak válasz nem :D
    Értem (és eddig is tudtam) hogy működnek a reklámbevételek, de teljesen kizárt, hogy ebből éljen meg egy-egy ilyen kaliberű szolgáltató.
    "witternél nincsenek hirdetések,még mert most startolnak el vele,de benne meg a pénz a felhasználók mennyisége az érték,és bár elég egyszerü de maga az ötlet is"
    Na pont itt bukik ki legélesebben, hogy nem értetted meg a kérdésem lényegét. A felhasználók önmagukban nem termelnek pénzt. Az oldalon nincsenek reklámok. Akkor mi képviseli az értéket, a valutát, az elvégzett munkát a pénz mögött?
    Na ez az, látod? Te sem tudod.
    Olyan ez, mint a hamis pénz: ha sok van belőle, tönkreteszi a gazdaságot, mert nincs mögötte elvégzett munka.


  • fergusonpapa
    #12
    az alkalalmazások vag ykorlátozozzan jönnek ki és letöltheted ingyen ugymond a demot,vagy pedig egy hirdetési csikkal.amiböl nagy pénz jön épp andorid elstartolásakor vette meg a google az admob mobil hirdetési céget.és ezek nem flash szarságok.vagy ha weboldalon müködö flash gamekre gondolsz akkor ott is láthatodd mennyi reklám van.lehet ez bérelt vagy klik után fizetös is.(ésign katintanak rá)

    a szolgáltatások mint twitter meg facebook utobinnél ott a hirdetési platform ami már népszerübb és jobb eredményt elehet érni vele mint google hirdetésseivel.Bárki reklámozhat majdnem h bármit és az h te ugy gondolod sennki nem irdet meg eből nem élnek meg akkor szük látó körü vagy.Facebook hirdetésekből igencsak megél fölega nagy felhasználó tábornak köszönhetöen.600milio ember nagy hatalom.

    twitternél nincsenek hirdetések,még mert most startolnak el vele,de benne meg a pénz a felhasználók mennyisége az érték,és bár elég egyszerü de maga az ötlet is.ugye tudjuk h ami egyszer siker egy máasolat ritkán lesz az.ezért akarta/akarja máig megvenni sok cég köztük a google is.Jelenleg meg aból van bevételük h befektetők támogatják öket mint ahogy kezdetekben is afacebook-ot is (indulo töke) vagy már fent vannak a tözsdén.(sajna twitternél ezt nem tudom megerösiteni de facebook már jó ideje fent van és ez is nagy pénz neki)

    de nézhetünk kisebb dolgokat ott volt chatroulette oldal pár honap alat több milioan nézték és megis vették volna több milio dolárért csak a kitaláloja nem adta el(hibázot mer tmár nem annyira sikeres) és megtervezése pár ezer ft volt.


    Magyar viszonylatban még iwiw fénykorában egy bérelt hirdetés a fölapon 1 napra 2 miliot ért.az oldalon belüli más hirdetések jelentösenn olcsobbak de aból is volt jopár.ugyhogy jól éltek.

    ahogy egy magazin oldanál is minél többet nézik minél több az oldal letöltés annál többet ér gy hirdetési felület. látohatod itt sg-n is miért vannak vitta témák.h többet tölst is többször néz vissza mert nekik ez plusz pénz.(árakat nem tudok mutatni nem néztem utána d evan sejtéssem h az oldal is mennyit kap egy egy hirdetésért)

    remélem kimeritő válasz volt.de am kis utána olvasással simán megtaláltad volna a válaszokat.

  • Wearwolfff
    #11
    Ne haragudj, de ez hülyeség. Ennél jóval kevesebből ki lehet jönni havi szinten. Jelen pillanatban, hogy nemrégen elvesztettem a munkámat, most ketten százezer forintból kijövünk ki, úgy hogy etetek egy macskát, és öt kutyát.Igaz, nem is eszünk minden másnap báránysültet nyárson sült vaddisznóval, és ha a néném nem bagózna el havi nyolcezret, akkor még jobb lenne. És ennek ellenére van internet, meg kábeltévé. Igaz, most a nyári hónapokról beszélek, amikor nincs fűtés. Ha átlagolok és hozzáadom a fűtést, akkor még mindig 150 ezer, mindennel együtt.

    Egy valamin bukik el az egész, hogy nem tudok programozni. Azon kívül, Photoshop, 3D, Zene, minden megy. De azt sincs sosem késő megtanulni.
  • Pretorian
    #10
    Van egy dolog, amit képtelen vok kibogozni. Az ingyenes szolgáltatások hogy a rákba termelnek pénzt?
    Facebook, Twitter, vagy akár ezek a flash szarságok....??
    Reklámbevételekből nem hinném hogy megélnének...
    Angry Birds...tudomásom szerint iOS-re is ingyenes, Androidra meg biztosan az...honnan jön a zsuga?
  • Komolytalan
    #9
    Az ezekben a játékokban a költség, hogy amikor még van időd - mondjuk egyetem alatt - jellemzően nem vagy olyan szinten, hogy sikeres játékot írj. Mikor meg már vagy olyan szinten, akkor nem tart el apuci/anyuci, és akár csak egy Angry Birdsöt is reménytelen munkaidő utáni napi 2-3 órában belátható időn belül megírni. Aki ilyet akar csinálni, annak gyakorlatilag meg kell finanszírozni a saját életét minimum fél-1 évig, és akkor még csak kódról beszélünk, a grafikát meg a hangokat meg kell venni, pénzért, vagy jobb esetben a grafikus haver idejét is megfinanszírozni.

    Ha magyar viszonylatba ülteted a költségeket, akkor mondjuk éhenhalás elleni 150eFt-s nettó, az durván 300eFt havi költség, 1 évre 3.6MFt, a grafikára átlag ugyanannyi idő (van hogy több, van hogy kevesebb), így az össz költség 7.2MFt/év. Szoftverek ha csak a legszükségesebbet veszed (Adobe paletta szükséges részei, mondjuk flash gáma fejlesztéshez) 2x(designer+programozó) az durván 2x650eFt, vagyis további 1.3MFt (persze ezt később már csak upgradelni kell). Szóval ha a játék megvan 1 év alatt, akkor 8.5MFt elég is lehet úgy, hogy nem fejlesztőt bízol meg, mert az ennyiért nem fog dolgozni, hanem te meg a grafikus havered dolgozik - mint függetlenek - és közben nem haltok éhen. Ha meg fél év alatt megvagytok, akkor 5 mila alatt is ki lehet hozni a projectet.
  • kvp
    #8
    Az angry birds-nek volt egy elodje, meg flash-es alapon. Kb. ket evvel korabban, sokkal benabb grafikaval es gyengebb fizikai motorral. De a jatek alapja ugyanaz volt, tehat a koncepcio megvolt, csak a story volt mas. Aztan tettek bele nemi penzt, ebbol lett jobb grafika, jobb fizikai motor es atkerult az egesz mobiltelefonos platformokra. Es ekkor mar nem csak ingyen adtak, hanem elkezdtek vele penzt keresni.

    Egyebkent a minecraft elott ott volt a terep, magyar srac csinalta nem tul jo grafikaval, de evekkel megelozve a korabeli fizikai motorokat, azota jopar hasonlo temaju jatekot kiadott egy ceg vezetojekent.

    Masik hasonlo fejlesztes volt a settlers elso resze. Egy programozo es egy grafikus keszitette, kb. 1 ev alatt, egyszerre ket platformra megirva (amiga+pc). A kovetkezo reszt mar egy nagy studio vezeto mernokekent keszitette...

    Harmadik eset a tomcat fele revenge sorozat volt. Nepszeru volt, de mivel a keszitoje nem szereti a szabalyokat, ezert a helyett, hogy egy nagy cegnel lett volna fonok, inkabb ment a maga utjan, ezert nem is keszitett egy kereskedelmi jatekot sem.

    A fejlesztes tipikus modjai: kezdo-amator-fuggetlen-kiado
  • cateran
    #7
    Amen, de nem ez volt a kerdes:)
  • Yany
    #6
    Csak még egy kósza szó: az Angry Birds egyike azon viszonylag ritka garázs(ként induló)-projektektnek, amely készítői túl tudtak lépni önmaguk szórakoztatásán és koncepciót követve egy nagyon is tudatos és stílusos végeredményt tettek le az asztalra. A játék X-faktora nem, vagy nem csak véletlenek összjátékának eredménye.
  • Yany
    #5
    Amit Adamex ír, az legfeljebb egy kiindulási pont, de abból soha, vagy csak nagyon ritkán lesz világsiker, mint az Angry Birds. Meglepődnétek, ha tudnátok, hány pszichológiai és technikai aspektusból kell több, mint jónak lennie egy ilyen egyszerűnek kinéző dolognak ahhoz, hogy tömegek(!) egyetértésben szeressenek valamit. Pusztán a véletlen szinte soha nem szülne ilyen sikereket, annyi komponense van egy ilyen projektnek.
  • cateran
    #4
    Hanem? Csinalnak vmi sufnimunkat a garazsban, aztan lehet hazalni vele a kiadoknal...Vagy az akkor micsoda?
  • Yany
    #3
    Nem.
  • ADAMEX9
    #2
    Kövezzetek meg, de nem értem:
    Független játékfejlesztő nem azzal egyenlő, hogy pár haver összeül és készít egy játékot? Akkor ott milyen költségek vannak?

    Például az AngryBirds is egy kis vacak játék (gondolom nem kell zseninek lenni a leprogramozásához), ezt nem tudta volna megcsinálni a készítője egyedül, vagy pár haverjával? És akkor az a 22 millió forint a zsebükben maradt volna.
  • Zomil
    #1
    Sött, ha valaki olyan mázlista, mint Notch(minecraft készitöje) aki jokor volt jo helyen...hát az meg iszonyat nagyon kaszálhat :)
    De ugyanez a helyzet az angry birds-el is...tulhypolt játék, és vannak nála sokkal jobb játékok flash-ben, csakhát ezis jokor volt jo helyen +marketing és tádám egyböl sikeres a játék.