26
-
olivaoil #26 (...)"és miközben a készítők biztos büszkék és boldogok, én szép lassan éhen halok..."
Jaj, szegény kis aranyos zeneszerző, kár lenne érted!
Próbálj meg betörni a zeneiparba jól hangzó saját kikísérletezésű zenei technikákkal (ehhez persze elektronikus zeneszeretet kell), + ne áruld el ezeket (konkrétan a technikát ne publikáld) és akkor a Te zenédet fogják venni.
Vagy esetleg társulj be ilyen GEMMA-s projectbe és akkor sem halsz éhen. Kár lenne egy zeneszerzőért! -
donpedro #25 Na, csak most találtam meg a konkrét zenei demot a szoftvertől, és egyrészt azért ez még nagyon messze van az igazitól - jövőre ígérik a véglegest - másrészt viszont ha a ritmusszekció generálására összedobnak egy tűrhető algoritmust, akkor már veszélyesen közel lesznek a valóban használható anyagok ilyen módszerrel történő "megalkotásához". Ijesztő. -
donpedro #24 Jah, még valami: Rubisch azzal érvel, hogy a rendezők saját munkájukhoz rendre valamilyen ismert zenét társítanak a kezdeti képanyag mellé, és mire a zeneszerző képbe kerül, addigra az egész stáb megszokja a hangzást, ami megköti a kezét a muzsikusnak. Ezt akarják a Gemmával kiküszöbölni: hogy a stáb ne mindig a Gyűrűk Ura zenéjére vágjon, ha fantasyt forgat, a szoftver kikeverne nekik valami eredeti témát.
Szerény véleményem szerint erre pont nem egy szoftver lenne a megoldás, hanem az, hogy a zeneszerzőt még a folyamat elején alkalmazzák, a megszokott utolsó utáni pillanat helyett. A filmesek ilyen szempontból tanulhatnának a videojáték iparágtól, ott jóval nyugodtabb tempóban lehet dolgozni, mert többnyire már a fejlesztés korai szakaszában képbe kerül a zenész.
Emellett az is furcsa érv, hogy a rendezők némelyike nem ért a zenéhez, és ez konfliktusforrás lehet... Nos, szerintem a nézők jelentős többsége pont ugyanannyira nem ért hozzá, mint a rendező, mégis ők fognak fizetni érte a kasszánál, és ezzel effektíve véleményt is alkotnak - erre egy rendező is legyen már képes. Vagy ha ő nem is, akkor tudja ezt magáról, és alkalmazzon egy asszisztenst, akinek ez a dolga, és ért is hozzá.
Nem azon kéne agyalni, hogy hogyan tudjuk az egyre sablonosabb iparművészetet analizálni, rendszerbe foglalni, és leprogramozni, hanem meg kéne adni a lehetőséget a művésznek, hogy ne legyen szüksége annyi sémára. (Itt már bejön a képbe a fogyasztói felelősség is, nehéz úgy objektív értékítéletet mondani egy alapvetően szubjektív témáról (zene), ha a fogyasztó mondjuk csak és kizárólag dubsteppet hallgat - a műveltség (akár zenei, akár más formában) lassan teljesen értékét veszti, pedig borzasztó fontos lenne, hogy kicsit szélesedjen a látókör. Meggyőződésem, hogy a napjainkban nagyon jellemző általános igénytelenség elsősorban a műveletlenség folyománya. Nem azért hallgat szívesen az értelmiség nagyobb arányban klasszikusokat, mert sznobok, hanem mert sokkal nagyobb az összehasonlítási alapjuk - a nagyobb műveltségük okán.)
Száz szónak is egy a vége, a hallgatóságon nagyon sok múlik, szóval tessék minél több stílust - alaposan - megismerni, mert tényleg az lesz a vége, hogy már a zenében sem fogjuk tudni megkülönböztetni a természetest a szintetikustól. -
donpedro #23 Zeneszerzőként egyrészt a hideg ráz a gondolattól, másrészt azért értem, hogy mire alapozzák a szoftvert. Maguk a zeneszerzők is sablonokat, sémákat használnak: más template-et (hangszerelési sablont) töltenek be, ha csatajelenethez írnak zenét, és mást, ha valami lírai részt kell hangsúlyozni; a választható akkordok száma véges, az átkötésekre ugyanazokat a trükkeket használja mindenki már századok óta, szóval nem teljesen alaptalan a dolog.
Nyilván nem lehet tökéletesen modellezni minden egyes kreatív irányt, amit egy zeneszerző kitalálhat, de nem is kell, elég egy viszonylag reprezentatív minta egy hallgatható eredményhez. Csak épp ez nem jó irány. Az, hogy valamilyen hanganyag jól passzol egy érzelemhez, még önmagában nem kéne, hogy elég legyen. (Mindenesetre picit vicces, hogy a GEMMA vezető fejlesztőjét Rubisch-nak hívják - angolul rubbish=szemét...)
Aami már most is egysíkú kicsit, az ezáltal még inkább az lesz. Amiről a cikkben is beszélnek, hogy bizonyos érzelmekhez jellemzően bizonyos hangszerelés, tempó, stb. társul jelenleg is (pl temetőjelenetnél rendre halk tremolo hegedűk sírnak a háttérben, ha űrhajó téved a képernyőre, akkor jön valami rezes fanfár, stb...) , na ez lenne még rosszabb, ha a GEMMA befutna. (Arról nem beszélve, hogy szép lassan az összes szakmámból kitúrnak a szoftverek, és miközben a készítők biztos büszkék és boldogok, én szép lassan éhen halok... Szívem másik csücskét, a web design szakmát is lassan megfojtják a web top szerkesztők és a rengeteg sablon, egyszerűen nincs igény eredeti munkára. De ez már off.)
Azért remélem előbb fogok én mozifilmhez zenét szerezni, mint ez a szoftver. Nem biztos, hogy jó lenne, ha a mesterséges intelligenciák képesek lennének önállóan eredeti, az előre meghatározott (beprogramozott) sémáktól eltérő, mégis színvonalas megoldásokra. Ez az, amiben - egyelőre - még jobbak vagyunk, mi emberek. :)
-
Soto #22 Nagyszerű! Műzene műembereknek! Már csak ez hiányzott. A transznacionális tőke által vezérelt, fogyasztói társadalomnak hívott korszerű rabszolgatartás immáron kiterjed a kultúrára is. Előre a Summa Technology szép új digitális világa felé, amely olyan kurva modern, hogy felesleges benne az ember. -
tatish #21 szerintem ez így túl "steril" lesz -
#20 "Az azért mindenképp rosszul venné ki magát ha bármilyen zene nem gépek segítségével, hanem gépek által jönne létre. Én minden kezem ügyébe kerülő eszközzel irtanám azt aki erre vetemedikk"
Akkor kezdheted is ledarálni a párszázezer DJ-t (mit?...) -
ZeemanX #19 Az igen, de az speckó pont nem jó ellenpélda; pisztoly+western (egy már mindenki által ismert dallam) vegyítése - még ha klisés is - bevált recept. Én a Sunshine Adagio (VI-IV-V-III) - utóbbi időkben most már ez is egyre többet használt (úgy látszik ez váltja majd a porszemmé csépelt Mansell féle Lux Aeterna-t) - zenéjére gondoltam. -
Archenemy #18 Hát szerintem meg pont tök poén volt, hogy időnként hangulatában utalt más filmekre, pl. mikor a kiscsaj pisztolyozik, akkor a For a few dollars more c. western zene ment, ilyesmi. Én ezt nem igénytelenségnek, hanem egy plusz kikacsintásnak éltem meg. -
#17 Es pont egy europai vagy kanadai film nem fog alkalmazni ilyen szart elhiheted, mert arrafele meg van muveszeti erteke a filmekenek, ha csekely is. -
ZeemanX #16 Igénytelenség is a javából...
Ez a #12-es hsz-ra akart menni. -
ZeemanX #15 Igénytelenség is a javából...
Egyébként a cikkhez is: remélhetőleg se jelenje, se jövője ennek a "programnak".
"...hanem sokkal inkább az, hogy segítséget nyújtsanak a komponistáknak."
persze, majd pont a szerzőnek kell egy default track kreáló program segítsége, aha.. :-) -
#14 Arról nem is beszélve, hogy n+1 trailer aláfestő zenéje egy már sikeres filmezént használ fel.
A végén a Remény Rabjai zenéje van.
http://www.youtube.com/watch?v=-xuugq7fito
A Sziget végén levő zene.
http://www.youtube.com/watch?v=vITxj7Tq4f4&feature=related
Tegnap láttam valami régi filtrailert, ahol meg az Utolsó Mohikán zenéje volt alágáva.
A HBO-os TV filmek egy része szinte 1:1-ben átvett dallamokat használ A kategóriás filmekből.
Ebben pl. asszem a zene sokszor 1:1-ben Apollo 13-ból jött.
http://www.imdb.com/title/tt0119934/ -
ZeemanX #13 "mert egyrészt nincs senki Magyarországon, aki képes volna szimfonikus filmzenét szerezni,"
Hogyne lenne. Csak egyrészt arról Te nem tudsz, másrészt a "magyar filmvilág" maga a nagybetűs BETON megtestesítője... Ez utóbbiból következik az előbbi, ugyanis ha nem valakinek a valakije, esélye zéró. :-S -
#12 Lehet licenszelni zenét. Evlileg az A kategóriás Kick-Ass is szinte 1:1-ben a Napfényből átvett zenét használt... -
Cat #11 Nem teljesen értem miért a sokszázmillió dolláros amerikai szuperprodukciókat hasonlítjátok ehhez. Azokból alig néhány készül évente, ők meg tudják fizetni a zeneszerzők költségét. Viszont a kis európai, kanadai stb. projektek nem. -
#10 Ma egy MI kreativitasa zeneszerzesben olyan, mint versirasban. Csapnivalo.
Ez a szoftver egy baromsag. Mondjuk az teny, hogy sok film - es jatekzene ugyanez a kategoria. -
#9 Ez egy vicc. Soha nem lesz olyan mint amikor egy normális zenekar szólal meg. Az egyes érzelmi pillanatok,illetve események alatti kísérőzenét,pedig nem csak úgy összedobálják a hangszerekből.
Már látom,hogy az olyanok,mint a Two Steps From Hell vagy az Immediate Music esetleg az Audio Machine meg természetesen a nagy filmzeneszerzők mint John Powell vagy Steve Jablonsky és persze a már itt megemlített Hans Zimmer bácsi illetve John Williams sírva fog könyörögni,hogy megvehessen egyet ebből szoftverből..
2:20 tól tessék csak figyelni,szépen látható,hogy mi is kellhet egy ilyen dologhoz,a tudáson kívül. Na majd megnézem,hogy egy algoritmus mikor fog ilyet kreálni.
3:26-nál érdemes egy pillantást vetni arra a "fal"-ra... -
Lucy in the Sky #8 Magyar filmek amúgy sincsenek túlzottan zenésítve, ezt hiányolom is azon ritka alkalmakkor amikor hazai termést "szüretelek".. Zene hiányában az a fajta realisztikus utcazaj, lihegés veszi át a főszerepet, ami ellentétesen hat a fent említett, képekben közvetített érzelmeket erősítő -nem elhanyagolható- hatással, persze ezáltal egyedivé is teszi ezt a látványos balkáni haldoklást. HW meg ugyanazt a bevált pürüttyét reciklálja újra meg újra, igazából ez elkápráztat addig amíg fel nem tűnik a monotónia, ezután viszont, a fene tudja hogy mi haszna az egésznek.. Az azért mindenképp rosszul venné ki magát ha bármilyen zene nem gépek segítségével, hanem gépek által jönne létre. Én minden kezem ügyébe kerülő eszközzel irtanám azt aki erre vetemedik (de kövezzetek meg, ha nem így gondoljátok). A zene az egyik utolsó bástyánk az elkorcsosuló, gépesített világban, az érzések-érzelmek kifejezésének hamisíthatatlan eszköze, volt eddig, és őszintén remélem, lesz még hosszú ideig. -
#7 Magyar filmekhez jó lesz ez -
endrev #6 És olyan jó lenne, ha végre hallhatnánk is valamit, nem csak olvashatnánk róla...
Azért szerintem John Williams-t vagy Hans Zimmer-t nem fogja lepipálni! :D (De van akit igen, pl. hogy majdnem az összes magyar film dalbetéteket kap, mert egyrészt nincs senki Magyarországon, aki képes volna szimfonikus filmzenét szerezni, másrészt annyiba kerülne a zenekari munka, mint amennyi az egész filmre van...) -
Lucy in the Sky #5 Azért feltenném a kérdést, miért nem zavar senkit a Hollywoodi filmek alatt cicergő zene monotonitása (legalább) tizensok éve? Példának okáért ahány film zenei aláfestéséért Hans Zimmer felelt, annyi film zenéje készült ugyanazon sablonos motívumok, hangszerelés mentén - személyes kedvencem az 1996-os The Rock, valamint a 2003-as Pirates of the Caribbean (igazából bármelyik reinkarnációja) zenéje közti finom és tettenérhetetlen hasonlóság, de nyugodtan sírvaröhöghet bárki bármilyen film melódiáit hallgatva, amit ez a csávó hangszerelt.. Szóval, kérdem én, ugyan miért ne lehetne ezt egy gépre bízni? Talán a mozijegy is olcsóbb lenne.. :) -
Nailyenugysincs #4 én azért otthon eljátszanék vele:D -
Rotyoka #3 Ez mekkora baromság :D:D -
Nailyenugysincs #2 Nem sok kell ahhoz hogy ez is torrentpréda legyen. Én biztos hogy kíváncsi vagyok rá. -
#1 Úristeeeen! Jakab Józsinéni is fog ezentúl filmzenét gyártani, ha kipengeti a (ex has) 2000$-os vételárat?! Hol élünk vazze!