4
  • bakagaijin
    #4
    Szerintem a kiadók alapvetően a "zenegyártási" tevékenységben jeleskednek. Értem ezalatt a sztárok generálását, marketingelését, és a termék mint olyan menedzselését. Ez egy üzlet, erről szól.

    "A kiadók a jövőben a nemzetközi terjesztésre fognak összpontosítani és nem foglalkoznak majd a művészek pályájának felépítésével."
    Ez a mondat szerintem hülyeség, nem gondlják komolyan, hiszen épp ez a lényeg, embert akkor lehet megvenni amikor óccsó, senki nem hallott még róla és aláír bármilyen papírt. Azt se mondják nekem hogy nem fognak n+1. fiúzenekart összerakni és jól eladni, ezt azért nem hiszem el.

    BTW, a Talentum album nekem bejött :).
  • Balintos
    #3
    A lemezkiadók eredeti feladata az volt, hogy a lemezfelvételeket, a lemezek gyártását, a terjesztését, a reklámozását fizessék. A technika fejlődésével a lemezfelvétel elérhető, lemezeket nem kell gyártani az internet miatt, a terjesztés az interneten könnyen megoldható, a reklámozásban pedig új lehetőségek vannak azóta.
  • B0nFire
    #2
    Én zenész vagyok, kábé 22 éve. Én publikáltam két saját albumomat is a Jamendón ingyen és bérmentve.

    Az egyik
    A másik

    Lehet hallgatni, tölteni, mixelni a Creative Commons alatt. Csak kereskedelmi forgalomba nem bocsátható. Azon kívül mindenki azt csinál vele, amit akar. Én ennyivel hozzájárultam a világ zenei terméséhez. Más zenész is megteheti ezt. Nem esik le a karikagyűrű az ujjáról. Ettől még nem lettem szegényebb. Sőt, gazdagabb lettem. Mit csináljak velük? Házaljak kiadóknál, akik ha ki is adják, eladni nem tudják? Akkor kinek csinálom a zenét? Magamnak? Nem. Elsősorban azért csinálom, mert egyszerűen kijön belőlem. Ez az önkifejezés egy formája. Valaki szobrászkodik, valaki fest, és van aki zenél.

    Aki azért fabrikál zenét, hogy megéljen belőle, annak nagyon szerencsés csillagzat alatt kell születnie.

    "A kiadók a jövőben a nemzetközi terjesztésre fognak összpontosítani és nem foglalkoznak majd a művészek pályájának felépítésével." – Azaz nem menedzselik a szerencsétlen művészt, aki eltéved a közértben. Frankó. De akkor hogy akarják eladni a termékét? Ha ugyanis nem reklámozzák, a nyakukon marad, ha meg a reklám hatására kel el a portéka, a zenész máris neves lesz, akinek csak annyi lesz a dolga, hogy majd keres egy privát menedzsert, aki a szervezési ügyeket bonyolítja, és úgy alkuszik meg vele, ahogy sikerül. Nem a kiadó fogja diktálni, hogy ennyit és ennyit lekanyarítunk menedzselés címszóval. Nagyon helyes.

    De akkor tulajdonképpen mire is kellenek a kiadók? Ingyen fogják a terméket reklámozni? Ennek nagyon buktaszaga van. De hiszen nincs rájuk szükség. A zenét az első bittől az utolsóig elő lehet állítani a számítógépen. A kezdő hangtól a végtermékig. Ők hol akarnak bekapcsolódni a láncba? Nem menedzselnek? Akkor miért szerződjünk velük?

    Nem értem én ezt sehogy se...
  • DeviloftheHell
    #1
    el lehet küldeni a tehetségtelen zenészeket dolgozni, és nem lesz probléma koncertre kimennek lemezt megveszik azok akik szeretik gyüjteni nem kell milliárdos haszonnal dolgoznia egy cégnek a jogvédö cégeket és az ö általuk beszedett pénzekböl meg lehet fizetni a zenészeket azokat a társoságokat meg elzavarni vmi mélyfejtésü bányába