29
  • Hugh Hefner
    #29
    megölöm anyád

    holnap

    12:34-kor

    nem vagyok gyilkos, szóltam
  • bakagaijin
    #28
    Biztos én vagyok a buta, de ezeket az infokat maga a repülőgép is folyamatosan prüntyögi magából ACARS üzenetekben nyilvánosan (hol vagyok, ki vagyok, mi történik). Az irányítás és a repülőgépek közötti kommunikáció pedig rádión zajlik, úgyszintén nyilvánosan (ezen utasítják a gépet magasságra és irányra). Egyszóval vicces.

    Igazán betilthatnák a hűdetitkos ember nélküli felderítő repülőgépeket is, hiszen azok kódolatlanul küldik a légi felvételeket.
  • Csirke4
    #27
    Műhódnéző is van. :D
    Esetleg ha néha éjszaka az eget nézed akkor is láthatsz műhódat. xd
    Pl ittvan a hábbül
  • Rotyoka
    #26
    Mivel nincsenek terroristák olyan értelemben, mint ahogy azt az emberek 99,99%-a elképzeli. Még az IRA sem mondható terrorista szervezetnek, mivel MINDIG értesítenek arról hogy hol van a bomba az adott pillanatban
  • cateran
    #25
    Sosemm ertettem,hogyha leteznek terroristak es sok "artatlan" civilt akarnak megolni,akkor miert nem zugnak bele 1 vasuti vegallomasba maximalis sebessegre felgyorsitott vonattal? Iszonyatos katasztrofa lenne,de kivitelezni 100x konnyebbnek tunik,mint holmi repulot elteriteni es berobbantani 1 toronyba....
  • okosan gyerekek
    #24
    elgondolkodtam, ilyen alapon a vonatokat is simán lehetne "kódolni", amik nemzetközik szinten hivatalból jezlik, honnan, hová mennek.

    Cseppet sem lehet valószínűbb, hogy adott hon fiai magasabb arányban tartózkodjanak egy repülőn, mint egy vonaton. Tehát, ha valaki civilkárokat akar, annak menni fog így is.

  • lapaleves
    #23
    márcsak ezért a flightradar linkért is megérte a cikk. nagyon köszönöm, igazán jópofa tudni negyed órára Vecséstől, hogy milyen gépeket lát az ember. nem hasznos, jópofa.
  • tom..
    #22
    A cikkben leírtak szerint Androidra is elérhető. (persze szifonhoz ott a link)
    De hol? Sehol nincs fent az AR verziós.
  • joebacsi
    #21
    Titkosítsuk a menetrendet is, csak 1 perccel az indulás előtt villanjon fel a reptéren, hogy milyen gép megy, az átlagember úgyis eltölt heteket egy reptéren.
  • Crane
    #20
    >Egyébként lehetne ilyet műholdakra is. :D

    Frankó ötlet! :) Az égre emelnéd az iPodot és kiterjesztett valóságban mutatná, hogy merre milyen müholdak vannak.
    Jópofa lenne.
  • Csirke4
    #19
    Aki fel tud lőni 30 ezer lábra egy rakétát, ne okozzon már gondot, hogy kiderítse melyik gép az...
    Repterek közelében meg áttekercsel egy kínai piacon vett 100 forintos rádiót és tökéletesen fogja tudni, hogy ép melyik gép következik a leszállásnál. -.-

    Egyébként lehetne ilyet műholdakra is. :D
  • endrúdí
    #18
    http://www.starkexpo2010.com/

  • okosan gyerekek
    #17
    Igen, valami hasonlóra gondoltam! Sírok! :'DD

    Egyébként, nem is rossz dolog ez.. Most értitek, valami olyasféle vonalat vélhetünk felfedezni a valóság és a virtuális valóság között, hogy az elsőből ötletetket mertünk, és szépen átszivárogtunk az utóbbiba, a képernyőkre, mert az exluzív volt, lehetőséget biztosított dolgokra, amikre a valóságban nem volt módunk. A mostani lépés az, hogy kiszakadhassunk a gépek elől, hogy olyan dolgokat is kaphassunk, amiket csak a valóságban van módunk, annyi a különbség, hogy most visszük magunkkal mindazt, amikkel a gépek kiegészítették az eredeti megoldásokat.

    Tony Hawk? Hagyjad má'! Tilt'n'Roll!

    GTA? o.O Augmented Reality, meg pár Lufthansa! :'DDDD
  • okosan gyerekek
    #16
    Részemről elnézve; kicsit nagy volt a kirohanásod, én meg muszáj voltam lecsapni azt a labdát, de bocsásd meg az esetlegesen sértő modorom!
  • Palinko
    #15
    http://www.flightradar24.com/
  • Real Ebola
    #14
    USA: Vazze, elfogytak a tenoristák... mi legyen? Szivárogtassuk ki hogyan lehet a gépeket csekkolni valós időben! Na de hogyan? Csináljunk úgy minta ráparrantanánk :), így mások is beparrantanak és utána ha lerántunk egy gépet, már csak bűnbakot kell találni... te Bozót elnök, hol van most a legtöbb olaj? :o
  • Rotyoka
    #13
    Amúgy hány utas szállítót is lőttek eddig le a "terroristák" és hányat lőtt le az USA tévedésből?....
    Lehet én vagyok hülye matekból de sok null az usa részére.
  • Rotyoka
    #12
    Am nem tudom mit írják hogy veszélyes, amikor BÁRMIKOR bele tudsz hallgatni a légi forgalom irányítók LIVE beszélgetéseibe a gépekkel. Aztán ott 100% os pontosságú adatokat fogsz hallani... Ráadásul mindezt ingyen
  • Crane
    #11
    És most komolyan: Ez a Patrick Mercer azt képzeli, hogy a tenoristák ott állnak a rét közepén a hátukon egy-egy rakétavetővel, és az eget kémlelik egy iPhone-nal, mikozben kedvükre válogatnak a célpontok között: WizzAir 5 pont, British Airways 50 pont, American Air Line 100 pont... Boeing tipus +50 extra bonus!

    :D :D LOL!
  • shandix
    #10
    Elnézést összekevertem valamit....
  • okosan gyerekek
    #9
    "Eddig is földlebegő rakétáztak csak nem olyan gyakran csinálták, és igen hozzá lehetett jutni ilyen adatokhoz de nem ilyen könnyen. Én kivételesen pártolom az Amerikai hozzá állást védjék csak meg az embereiket így helyes."

    Az első felvetésedre. Először is, jó lenne, ha csak legalább úgy tűnnél, mintha tájékozott lennél, mielőtt hozzászólsz, az nem "földlebegő" rakéta apuci, az föld-levegő rakéta; első az indító, a második a célpont lokációjának minőségét tükrözi. A második mondatodhoz. Nem hozzá lehetett jutni, ez nem belbiztonsági információ, hanem az összesjárathoz hozzátartozik, továbbá ha elolvastad volna a cikket külön szoftver áll rendelkezésre, így még a jegyfoglalási, közhozzáférésű információsbázisban sem kell turkálni utána. :) Utóbbit pedig nem kívánta az USA korlátozni, a következetesség tehát elmarad. Mellékneveket kisbetűvel írunk, akkor is, ha annak vonatkozása egy a nyelvizmaink erősítését szorgalmazó tárgyra mutat, ti. ha szeretjük nyalni a seggüket. És ismét elmondom, Amerika-kutató vagyok, ebből lesz diplomám. :) A végére meg még annyit, hogy olvasd el, jó alaposan, amit a 8-as hsz.-ben írtam.

    "Csak úgy mellékesen nálunk Magyarországon meg a civil szervezetek abba kötöttek bele hogy a kocsik rendőri általi igazoltatása nem helyes és sérti az embereket azért meg kéne szüntetni, persze nehogy elkapják az ittas vezetőket vagy a szökött bűnözőket és évente több száz balesetet megelőzve így..."

    Erre meg már nem is igen reagálnék, nevetségesen hatásvadász, hogyjönezide.
  • okosan gyerekek
    #8
    Igen, nyilván ha Malév gép indul Frankfurtból, az nagy valószínűséggel nem Bukarestnek tesz szívességet. Itt legfeljebb a multi-repülőtársaságok azok, akik eddig valamilyen védelmet élveztek, de még ők sem igazán. A repülő azonosítószámával annyira nem is bonyonult még azoknak sem megtudni, hogy hová készülnek.

    Szóval, talán még az ADS-B meg nem léte sem jelentene teljes garanciát. Akkor meg mire fel az egész? Vagy hermetikusan biztosítjuk ezeket az adatokat és felismerhetetlenné tesszük ezeket a gépeket, vagy minden ilyen alibizgatás fölösleges. Hiszen, amit emleget ez a barom is, meg egy kedves fórumtárs is, mint érvet, ti. a feladat "megkönnyítését", teljesen lényegtelen, hogy az most bonyolult, igényel ráfordítást vagy sem. Ez nem olyan, hogy ne mutogassunk futbalkapukat focistáknak, ne hogy megjöjjön a kedvük rálőni, ennyire ne gondoljuk már a dolgot spontánnak. Ha van egy ilyen elhatározás, és az információ csak a legszűkebb résen is hozzáférhető, akkor ahhoz hozzá fognak férni, és keresztül fogják vinni az akaratuk. Ez maximum egy ilyen rigojás gesztus, hogy azé' tegyük má' nehezebbé nekik. Mer' azt' az m'é' lesz jó? Mer' két órába telik a terroristának, és akkor neki is rosszabb lesz egy kicsivel legalább? Hagyjuk már. Vagy eltűntetik az összes megjelölést a gépről, beleértve a nemzeti érdekeltségeket feltüntetni hivatott szimbolumokat, márkajeleket, vagy fölösleges az egész, mert rá tudsz keresni a járatokra. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy nem minden ország rendelkezik azonos géptípusokkal, sőt vannak olyan országok, akiknek egészen egyedi gépeik vannak, Concorde, Franciaország. Tehát, még az előző válasz sem volna százas.

    Aztán a poénhoz tegyük má' még hozzá, hogy az egész baromságot borítja, hogy eleve kereskedelmi forgalomban volt egy ilyen termék. :D Csak 2 helyett 200$-os áron. Nagy cucc? :) Vagy gondolták, szűk, és nyomon követhető forgalma lesz egy ilyennek? :) Amikor a drogkereskedelem is virágzik? :) Ezt meg boltba meg lehet vetetni valakivel. Ugyanmár. :) Vicc az egész, ilyen vicc...
  • shandix
    #7
    Eddig is földlebegő rakétáztak csak nem olyan gyakran csinálták, és igen hozzá lehetett jutni ilyen adatokhoz de nem ilyen könnyen. Én kivételesen pártolom az Amerikai hozzá állást védjék csak meg az embereiket így helyes.

    Csak úgy mellékesen nálunk Magyarországon meg a civil szervezetek abba kötöttek bele hogy a kocsik rendőri általi igazoltatása nem helyes és sérti az embereket azért meg kéne szüntetni, persze nehogy elkapják az ittas vezetőket vagy a szökött bűnözőket és évente több száz balesetet megelőzve így...
  • okosan gyerekek
    #6
    A nyáron a tanulmányaim napozással párosítottam, és volt módom háton fekve figyelgetni a repülőket, amik légicsatorna alatt elhelyezkedő településünk fölött elég gyakoriak, s amikből egy alkalommal egy jó 1, másfél perces idő intervallumon belül négy is elrepült fölöttünk. Az első egész konkrét gondolatom az volt, hogy vajon hová mennek. Jah, móka lett volna tudni: mer' m'ér' ne?
  • okosan gyerekek
    #5
    precízebben fogalmazva; köszönöm!
  • Rotyoka
    #4
    A túlbuzgó USA leállhatna már...
    Ezek az adatok akár mikor elérhetőek voltak eddig is, mellesles ha annyira föld levegő rakétázni akarnának akkor azt eddig is megtehették volna egy légvédelmi távcsővel és egy föld levegő rakétával....
  • [email protected]
    #3
    Ez oké, de épp ezért nem az alkalmazás a problémás, hanem maga a tény, hogy az ADS-B adatok totál publikusan elérhetőek. Ettől kezdve azokat bárki felhasználhatja, ilyen alkalmazás nélkül is.
  • endrev
    #2
    okosan gyerekek, nagyon poén az alkalmazás, én is szívesen játszadoznék vele, csak semmi gyakorlati haszna az átlagember számára, mert az átlagember időben becsekkol, tudja hogy melyik terminálra kell mennie "oszt annyi". Egyetlen igazi haszna van: ha nem akarod elvéteni a célpontot. Szóval szerintem sincs értelme megkönnyíteni egy rossz szándékú valaki dolgát. Ugyanakkor eddig csak 2000 ember tudott róla hogy van ilyen, mostmár 200 millió tud, gratulálok az illetékeseknek.
  • okosan gyerekek
    #1
    Kicsit több ráfordítással, talán nem ilyen kényelmi fokon, de a program által kinyerhető információ mindenki számára elérhető. Akkor meg mire a felhajtás. Valamelyik hülye meglátta, hogy tyűűű, odavan írva minden gép mellé, valósidőben, aztán megállt a szívük. Meggondolatlanul, érzelmileg vezérelten rámondtak valami baromságot, és egy ilyen érdekes alkalmazást meg megfolytanak. Bár kétlem, hogy sikerrel járnának...