72
Osztrák autót lehet e magyar sofőrnek hajtani
  • Dodo55
    #72
    Dugók meg azért vannak, mert sokszor 10 másodperce zöld már a lámpa mire el tudok indulni, met az előttem lévő autók mind 2-2 másodperc késéssel indulnak.

    Nekem mikor már gyanúsan rég piros, 1-esben a váltó, és ahogy sárgára vált 1500 fordulat, és csúsztatott kuplung, ha állnak előttem szépen kúszok rá, és ahogy határozottan megmozdult az előttem álló, egy tized másodperc múlva már gyorsítok is fel, mert már rég minimális mozgásban tartom a kocsit.

    Persze van akkora autótömeg, ami optimális zöldkihasználás esetén is dugót tud okozni, de a kisebb dugók elkerülhetőek lennének, ha az emberek nem akkor kotorásznák csak az 1-est, amikor már elindult az előttük álló. Vagy én nem tudom miért, ha nem ezért, de minden egyes előttem álló késik legalább 2 másodpercet az előtte állóhoz képest, és általában 4-5 autó fér csak át a zöldön egyes kereszteződésekben.

    Hozzáteszem nem pesti vagyok, ott nem tudom mi van.
  • Dodo55
    #71
    Igen, lehet kicsit túloztam, de kizárólag negatív tapasztalataim vannak a buszokkal kapcsolatban, ráadásul a legfájdalmasabb emlékeim közűl sok történt buszmegállóban, buszon, busz közelében. Meg alapjáraton utálom a tömegnyomort, ráadásul buszokon nagyon gyakoriak a magukat elhanyagoló öregek, rájuk értettem főleg a fertőzésveszélyt, meg sok közűlük büdös, akinek meg se nem tiszta véres kiütéses a keze, se nem köhög olyan hangon, hogy össze lehet keverni Darth Vaderrel, cefreszaga sincs, 100 forintos boltban vett mérgező gázokat tartalmazó fullasztó szagú parfümmel sincs befújva, az meg fel van háborodva, ha megkérem, hogy álljon arrébb, hogy le tudjak szállni, mert ugye csak hátul lehet, mert elöl ki is van írva, hogy tilos, és még ha a buszsofőr nem is csukja rám fenyítésből az ajtót, akkor a felszálló tömeg sodor el.
  • csabush
    #70
    Ez parádés volt, ilyen érvelést én még nem basztam. Szerintem te ne járj se moziba, se bulizni, se vásárolni, mert sok az ember, és szörnyen nagy a fertőzésveszély. Maradj az autóban, ott ilyenektől nem kell félni.
    Szar a buszállományunk, és drágák is vagyunk, de ez nem a buszok hibája, hanem a vezetésé. A másik, hogy azt azért nehéz nem belátni, hogyha mindenki feltenné a valagát a kurva buszra/villamosra aki autóval jár, akkor nem lennének dugók reggelente, illetve ilyen mértékben biztos nem, és itt meg is bukott a gyors haladásos elméleted. Reggelente nem a buszsávban haladó 173astól áll a fél város. Menet közben tényleg nem megy 2k alá a benzines fordulatszáma, de a dugóban araszolsz akkor se? Vagy te bőgeted a motort? Bullshit amit írtál. (ebben a hszben, többiben van igazságod)
  • Dzsini
    #69
    mert ha egy másik ország alkotmányához nem illeszkedik valami, akkor miért kellene bármit csinálni? felesleges és értelmetlen információ a témában.
  • kifli
    #68
    ebben az esetben, bevezetem az összes parkolóhelyen, a keréknyomás vizsgálatot, arra megy a parkolóőr, csekkolja az abroncsokat, meg a parkolócédulát :D
    Máris megvan a szolgáltatás, aki nem akarja vizsgáltatni a kocsit, az ne álljon od XD
  • Nor3i
    #67
  • stp4trick
    #66
    szerinted miért írtam?
  • Dzsini
    #65
    6 éve voltam kint, úgyhogy azóta elavulhattak az információim :) akkor még elég ramaty volt az állomány (kb. mint most Budapesten), örülök neki, hogy felújították.

    de ahogy olvastam például metró téren még mindig nem javult a helyzet...
  • Me0w
    #64
    @Dzsini: Melyik buszok vannak rosszab allapotban? A vadiuj Solarisok, vagy a Mercedesek? :) Korulbelul 25 Ikarus buszuk van meg, a tobbi mint cserelt, tiszta, pontosan jarnak. Es ne felejtsd el a rakas villamost, Centralna elott pl. 7 jarat all meg a megalloban, de a kulso keruletekben is, mint pl. Bemowo, rengeteg jarmu jar.

    @solo: Vedd meg a 10 eves lehasznalt autodat 2 het mulva, es szennyezz nyugodtan.

  • Gerypapa 95
    #63
    egész pontosan 187 napot kell külföldön töltened az évböl .
  • Dzsini
    #62
    A floridai törvények alapján pedig az elefántokra ugyanúgy kell parkolási díjat fizetni, mint az autókra.

    Egy újabb érdekes adat.
  • [HUN]FaTaL
    #61
    És a szlovák alkotmánynak miköze a magyarhoz? semmi
  • stp4trick
    #60
    márpedig a parkolási díj szedése szolgáltatás nyújtása (őrzés) nélkül alkotmányellenes

    csak nem magyarisztánban, hanem északi szomszédunknál, ha nincs őrzés, nincs szolgáltatás sem, tehát díjat sem lehet érte szedni, ezt Szlovákiában mondták ki jó pár évvel ezelőtt
  • Dzsini
    #59
    "úgy tudom van egy csoportosulás nevű szabálysértési tétel"

    Azért az internet korában az ilyesminek kb. 15 másodperc utánanézni:
    1989. évi III. törvény a gyülekezési jogról: http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=98900003.TV
  • [HUN]FaTaL
    #58
    "sőt sokan akik spórolnak az üzemanyaggal le is állítják a motort piros lámpánál."

    Azok aztán marhasokat spórolnak tekintve hogy a beindítással több üzemanyagot használ el, mint ha járatja a pirosnál. Egyébként az új dízelek kevesebb szennyeződést bocsájtanak ki mint a benzinesek. :)
  • Dodo55
    #57
    Buszokról: úgy tudom van egy csoportosulás nevű szabálysértési tétel. Biztos nem véletlenül van így, nem egészséges, és nem biztonságos ha kis helyen sok ember van. A tömegközlekedés eredménye pedig ugyanez. Aki autóval jár, eldöntheti mikor megy, nem kell magát időhöz tartania. Tömegközlekedés viszont tömeget okoz a megállókban, tömegnyomort a járatokon, mert időhöz van kötve. Stressz, fokozott fertőzésveszély, bűncselekmények(lopás észrevétlenül a tömegnyomorban), stb.

    Sorolhatnám még sokáig a hátrányait.

    És igen, lehet, hogy azért 15-20 autó szennyezőbb, mint 1 busz, de az autók gyorsabban haladnak, kevesebb ideig tartózkodnak 1 helyben, és hát ugye minden motornak alapjáraton a legkárosabb a gázkibocsájtása, és mivel a buszok diesel motorosok, alig pörögnek 2000 fölött, míg egy benzines autó 2000rpm alatt ritkán üzemel menet közben, sőt sokan akik spórolnak az üzemanyaggal le is állítják a motort piros lámpánál.

    Lényeg, hogy a környezetvédelem célja végső soron az emberek védelme, és hiába szennyezőbb 1 fokkal a 20 autó, mint 1 busz, más szempontokból egészségesebb az emberek(utazók) számára.
  • Dodo55
    #56
    "-ha egy kátyu vagy bármi kárt tesz az autódban, akkor te ottmaradsz, fotózol, rendőrt hívsz, majd örülsz, hogy a közútkezeló biztosítója megtéríti a károdat."

    Igen ám, de mi van a futóművel? Én arról beszéltem. Az nem 1 kátyútól megy szét, hanem szép lassan a soktól, és nem lehet lefényképezni, az nem látszik egy fényképen, hogy kotyog a gömbfej. Ráadásul gömbfejcsere=futóműbeállítás.
  • Dzsini
    #55
    Varsó talán a legközelibb hasonlítási alapom - mind lakosságban, mind stílusban -
    ott ugyanolyan buszok járnak, mint nálunk (láttam Ikarust is, de más típusok is vannak), ugyanolyan vagy néha rosszabb állapotban, inkább úgy néztek ki, mint a Volánbusz járatok.

    Mindehhez ultramodern elektronikus jegyellenőrző + elsőajtós felszállási rendszer van - tehát bliccelni elég nehézkes, bár a vendéglátóm szerint sokan megoldják hátsó ajtón felugrálással - és a buszok mégis rosszabb állapotban voltak.
    A jegyrendszer viszont sokkal okosabb: 200 forint körüli zlotyért van a 40 perces / sima vonaljegy (féláron diákoknak), és 700 forint körül a 24 órás jegy. Kb. ezt lehetne itt is behozni, ha olyan szigorú és általános elektronikus jegyrendszer lenne, mint nekik. Ők erre költötték a pénzt, a BKV sajnos a vezetőségre :(
  • solo
    #54
    Hálózattal nincs is baj, csak a buszokkal-.-"
  • JancsiPapa
    #53
    tehát akkor általában nincsen bérleted, szidod mint a szart, de azért használod. akkor társulnék dzsinihez.

    "Értem, nincs több kérdésem."
  • solo
    #52
    Hát, én ezért a szar szolgáltatásért nem is fogok fizetni, most is csak azért van bérlet, hogy ne kelljen baszakodni a metrónál a csicskákkal-.-"
    Nincs mindennap 5 percem elküldeni őket a halál faszára:\
  • solo
    #51
    Az a baj, hogy bent ott a főmuftik le se szarják, hogy milyen forgalom van a városba, csak a saját zsebük tömése a lényeg, te meg ezt értsed meg.
  • Dzsini
    #50
    saját tapasztalat Bécs (1,7 millió), Prága (1,2 millió), Varsó (1,7 millió), Párizs, London, Bristol, Cardiff, Edinburgh (ezek kisebbek)

    ezek közül mindegyikben több napon át voltam, és a külvárostól a belvárosig mindenhol tömegközlekedtem.

    Az egyetlen, ahol hasonlóan profin szervezett felszíni tömegközlekedést találtam, az Varsó volt (ott 170 buszjárat van, mivel a metróhálózatuk teljesen fejletlen), és Párizsnak a metróhálózata nagyon profi (14+4 metróvonal a belvárosban). A többi hálózat sehol nincs hozzánk képest, kerületek vannak, ahova vagy ahonnan nem lehet rendesen tömegközlekedni (az árakról nem is beszélek)
  • JancsiPapa
    #49
    pontosan azok a hőbörgő hülyegyerekek mondják ezt, akik félévente vesznek bérletet, felülnek a buszra, de hát hogy ez mekkora szar és hogy ő már csak ezért se veszi meg a bérletet!!4

    a másik meg, hogy nem mindenkinek adatik meg egy autó 18 éves korára (profilodból gondolom, malboro man), úgyhogy nézd már el azoknak is, akik ha nem is csodálatosnak, de elfogadhatónak tartják a bkvt. Az üres buszokról meg annyit, hogy este tízkor naná, hogy üres, reggel meg szarásig tele az összes. Köpködheti a füstöt az icarus, de még így sem fog annyit, mintha az összes ember beülne egy autóba.

    Szóval hogy összefoglaljam : rettentő buta és egysíkú gondolkodás :\
  • [HUN]FaTaL
    #48
    Ja és én is kocsival járok mielőtt leugatsz. :)
  • [HUN]FaTaL
    #47
    "Igen, inkább járjunk sokkal környezetszennyezőbb buszokkal..."

    De nem környezetszennyezőbb mert a 20 éves busz is elvisz 20 autónyi embert értsd már meg.
  • [HUN]FaTaL
    #46
    "Szerintem igenis alkotmány ellenes a parkoló díj, fizetsz a nagy lófaszért"

    Mert nem adó bazzeg, forgalomszabályozási céljai vannak, és azt tökéletesen el is látja. Különben nem tudnál semmit elintézni mert mindenki a városban baszná a rezet a parkolóhelyeken. Ha nem látod átt mi az értelme, akkor az a te bajod.
  • JancsiPapa
    #45
    felnevettem :D
  • 0ppika
    #44
    Milyen hasonló méretű külföldi városokban jártál eddig, és használtál ott tömegközlekedést?
  • solo
    #43
    Na hát az meg a másik, hgoy éjszakai járatokon mik vannak:\
  • Ronny
    #42
    Minden esetben egyéni elvárásokról, igényekről és lehetőségekről beszélünk.

    Mostanában elég sokat utazom az esti órákban és meg kell mondanom, hogy a kiváló éjszakai menetrend ellenére sem szívesen használnám a BKV-t. A páromat meg főleg nem tenném ki ennek. A felesleges veszélyforrásokat, ha nem muszáj, egy idő próbálja kerülni az ember.

    A mobilitás nagy érték. Addig próbálja kihasználni az ember, amíg van rá lehetősége.
  • Dzsini
    #41
    ááá, elfér ez kis helyen is - csak képzelj el egy ilyet a Nagykörúton:

    ha béka lesz helyette akkor: http://img195.imageshack.us/img195/2075/3tiersystem.jpg

    de mivel kitiltjuk a buszokat, így a felső emelet is lehet 2x2 sávos autóút - micsoda élmény lehet a 3. emeleten kinézni az ablakon a forgalomra
  • SötétBarom
    #40
    Így van!!! A lakóházakat meg bontsák el a faszba! Kell a hely az útnak. DUH.
  • solo
    #39
    Köszönjük szépen a BKV propagandát.Viszlát.
  • Dzsini
    #38
    És ha TE nem olvasol, akkor más se tegye, és ha TE rühelled a buszokat, akkor más se utazzon rajta, mindenki vegyen autót.

    Értem, nincs több kérdésem.
  • Dzsini
    #37
    értem, és azért, mert volt egy töketlen vezetőség, akik jelen esetben hagyták problémássá válni a buszok műszaki állapotát, ezért mindenki üljön autóba, és akkor sehol soha nem lesz dugó a belvárosban.

    és mindezek ellenére még mindig a hasonló méretű városokat tekintve világszínvonalon nagyon profi a budapesti tömegközlekedési hálózat - mind felépítésében, mind a járműveket tekintve. Az éjszakai pedig az egyik legjobb. Az árképzés pedig szintén egész jó más hálózatokat tekintve. Lehet fröcsögni meg utálkozni, de előbb tájékozódni kellene, hogy mit is kritizálunk.

    ja, az eszembe sem jutott, hogy a tömegközlekedésre fel lehet szállni külön megszerzett vizsga (jogosítvány) nélkül is (ezt is add hozzá a lenti díjhoz)
  • solo
    #36
    Nincs autóm, még 1-2 hónap.
    De inkább költök majd havi 50 et a kocsimra, minthogy havi 4 et fizessek a BKV nek...EZ NEM SZOLGÁLTATÁS, HANEM EGY SZAR!!! EGY NAGY RAKÁS SZAR!
    Olvasni nem szokásom, mert 1. nincs rá időm, 2 nem kötlek le a regények.
    1-2 újság meg 5 perc alatt ki van olvasva és szeva.Igen, tudok telefonálni. Alkoholt nem iszok sűrűn, vagy ha iszok akkor is haza gyalogolok.
    Rühellem a buszokat. de már csak 2 hónap, és bassza szájba magát finoman szólva is a BKV.Bár, most is megtehetné. Mert amit ezek tömegközlekedés címen nyújtanak azzal kb kitörölhetem a seggem. Bár, szarral szart nehéz lesz:\
  • solo
    #35
    Istenem, te nagyon értetlen vagy:C
    Nem az autósok miatt áll meg, hanem mert annyira rakás szar állapotban van, hogy eldurran a MŰANYAG!!! fékcső, légnyomás nincs, biztonsági fék befog, és azt aztán próbáld meg arrébb húzni valamivel is.
  • Dzsini
    #34
    te mennyit költesz havonta az autódra? mennyiért vetted? abból hány évig tömegközlekedhetsz a jelenlegi árakon a városban? autózás közben tudsz olvasni, telefonálni? autózás előtt ihatsz alkoholt? ha épp nem autózol akkor nem kell fizetni semmit az autóért? (nincs kötelező biztosítás, stb?)

    lehet demagóg módon hozzáállni a dolgokhoz, de nem érdemes, mert csak fröcsögés van belőle.
  • solo
    #33
    MIlyen 150 embert? Te kínaiakkal számolsz vagy mi van veled?: DDD
    Átlagosan 1 buszon 36 ülőhely van, és max 50-60 ember áll rajta. De sosincsenek tele a buszok..Nagoyn ritka eset mikor minden hely ki van használva.

    Dodo is említette már...Mai autók legtöbbje megfelel az euro3-4 es normáknak.
    BKV 1200 busz ából 800 vagy mennyi a régi fos ikarusz ami a széthullás közelében van, és olyan koromfelhőt ereget, hogy 1 napi dohányzást meg is oldja. Be is lehet itt fejezni azthiszem ezt a témát.Buszokat tiltanám a picsába kifele a városból.Max troli, de még azt se, mert hogy néz ki mindenhol a felső vezeték?:C