891
Vagyis melyk a legjobb,milyet erdemes venni stb...
-
#491 bolti ára több ennél, azok az árak amiket írtam, nálam érvényesek.
Oliver-nek is ilyen nyomója van itt amúgy, ha jól tudom ő sem bánta meg. -
#490 Leirom a nevet a cuccnak :P Nem csunya:DD -
#489 Ha kevés pénzből ütős cuccot szeretnél:
Titan TAX-104 25500
DLD500+ (500/1000W) 22500ft
És ez szól! (136dB-t nyomott egy ilyen egy általam épített autóban. Az már az a kategória hogy házon belül minden remeg, leesik, stb.. :D ) -
#488 A tap az meglenne oldva,mar volt autos erositom itthon,azert nezek autos erositoket,mert jobban bizom bennuk mint a hazi-mozi erositokben,es sokkal olcsobbak is.... -
#487 akkor ne autós erősítőt nézegess szerintem. Vagy a tápra van stabil megoldásod? -
#486 Aham,de azt elfelejtettem mondani ,hogy szamitogepre lesz kotve az egesz cucc :P Ide a szobamba kell az egesz :) -
#485 Hát mondjuk aktív ládából van egy korrekt fajtám amit szoktam szerelgetni ha az olcsóság/komoly hangzás a cél csak akkor kell mégegy erősítő az első szetteknek is. Aktív ládából kb ez az egyetlen ami valóban ér is valamit, nem csak dísz.
30as nyomó van benne, nem úgy mint a legtöbb aktív 16-20asa..
Kicx ICQ-300BA 34.000ft
Egyébként egyszer költs rá inkább többet mint később bánd hogy mi lett volna ha csak 6000el többet költök rá.. -
#484 Uhhh,az mar 44......ezt a 38-at is csoda ha osszehozom,a fele mar boven megvan,de meg kell neki....a woofert meg nem dontottem el hogy mi lesz,a 2 hangszoro-t se,most 2 150W-os van itthon, de azokat majd lecserelem valamikor,egyenlore az erosito lenne a lenyeg!
Es az Active Wooferekkel mi a helyzet? En ott nem vagyok kepbe hogy mit hogy erdemes,es honnan tudom mikor forrosodik?vagy akarmi:S -
#483 Egyébként én inkább egy Kicx KAP43-ast vennék/ajánlanék. 44ért hozom én, az komolyabban, szebben, tisztábban szól. -
#482 milyen hangszórót pontosan? -
#481 Szerintetek ez er 38.000 Ft-ot? A cel kb hogy rakossek egy 400W-os woofer-t es meg 2 300-400W-os hangszorot!
"HURRICANE S800
Kimeno teljesítmény 4 Ohm
terhelésen <0,5% torzítással:
4 x 100W
Kimeno teljesítmény 2 Ohm
terhelésen <0,2% torzítással:
4 x 200W
Kimeno teljesítmény 2 Ohm
híd kapcsolásban <0,5% torzítással:
2 x 400W
Mélyhangszuro:
változtatható 40Hz - 500Hz
Magas hangszuro:
változtatható 80Hz - 1,5kHz
Frekvencia átvitel:
10Hz - 40kHz
Változtatható mélyhang kiemelés 0-18dB:
45Hz
Jel-zajviszony ""A"" súlyozott:
>80dB
Bemeneti érzékenység:
250mV - 6V
Bemeneti impedancia
22 kOhm
Tápfeszültség (negativ testelésu):
DC12V
Hangszóró impedancia sztereó üzemmódban:
4 Ohm
Keresztváltó üzemmódok:
magas/mély/ki
2 színu led (piros/zöld)
Diagnosztikai led (piros)
rövidzár homegfutás túlterhelés védelem
Magas szintu jelbemenet
Biztosíték:
2 x 30A"
ÁR: 38.900 Ft -
#480 egy átlag versenyző csomagtartója :D -
#479 Azert eleg zurzavaros a 3ik kepen az a csomagtarto:SSS -
#478 Hát ez változó és nem lehet megmondani pontosan. minden kategóriában más, minden nyomóhoz más, de szerintem bőven 150-200 litereseket, 15-20cm-es porttal(reflex cső). Van egykét versenyző akik építenek ládákat, 25-30e körül szokott lenni egy megfelelő, csak itt a bibi az hogyha nem tudsz ládát építeni (alakítgatni) akkor gyakorlatilag kifog jönni egy fix eredmény, ami szinte csak rosszabb lehet (pl meleg miatt). A versenyzők határozottan tudnak ládát építeni és van hogy 1 tized javulásért képesek egy egész újat megépíteni, ládavásárlás esetén pedig csak bízni lehet benne hogy jó lett az amit összeraknak :) -
#477 Na igen, ezért nem értettem én. A szabályzat szövegéből nem volt kivehető.
Arról tudsz mondani valamit, hogy kb. mekkora méretű nem gyári ládákat szoktak beépíteni? -
#476 És mégegy apróság, de lehet ezért beszélünk el egymás mellett.
A láda alatt én magát a fa részét értem, nem a mélynyomóval együtt. -
#475 Utca közt csak gyári cuccok mehetnek. Gyári láda pl. Még csak gyári ládával megegyező forma sem indulhat, hiába néz ki úgy ahogy. Ezek a rendszerek nem hangnyomásra vannak tervezve, és nem azért van a sok különbség mert valaki sok vagy kevést pénzt ölt bele, hanem szimplán azért mert faszul rakta össze a cuccokat és csak a reklámok jártak a szeme előtt (SAL, MAC, stb agyonsztárolt márkák általában eléggé a toplista végén végeznek, hangzásban is nagyon messze állnak a normálistól és ennek ellenére agyonsztárolt márkák, a jó reklám miatt)
Amatőr, haladó, open kategóriában pedig CSAK épített láda(olyanok amiket beszúrtam). Utóbbi kategóriák alkalmatlanak a zenehallgatásra, nem azért mert hangos, hanem mert úgy vannak megépítve a ládák hogy baromira pontatlanok és csak egy bizonyos frekvencián szólaljanak meg -hangosan-.
Utcai openben olyanok indulnak akiknek van mondjuk teszemazt egy DLD122es nyomójuk, GYÁRI 50-70literes ládában és van hozzájuk mondjuk egy 1000-2000W-os erősítő.
Az amatőr openben pedig olyanok mennek akik nem fértek bele az A/B kategóriába, tehát valamilyen brutál erősítővel mennek neki.
Mindegyik versenykategóriában a kereskedelmi forgalomban kapható része azt jelenti hogy a nyomó nem lehet mondjuk 2-3 lapnyi mágnessel megplusszolva, nem lehet más tekercselés, stb. Utcaiban ez a ládára is kiterjed, a többi kategóriában, a ládára, nem. -
#474 Melyik részével van baj? Teljesítményben sokkal nehezebb felvenni a versenyt a gyártókkal, mint hatásfokban megverni őket. Teljesítménykorlátos kategóriában meg nincs is értelme.
„Hétvégén nemegy német ellenfelem volt akiknek bőven 1-2 millióért volt cucc a kocsiban és mégis elvertem őket, kisebb teljesítménnyel.”
Nem azt mondtam, hogy a legdrágább feltétlenül a legjobb, hanem azt hogy a legjobb cuccok drágák. Sz@rul is el lehet költeni milliókat, természetesen.
Egyébként azt nem látom, hogy az utcai open és a haladó open közt mi a különbség? -
#473 arról mit tudtok mondani, hogyha egy SAL 2610-es házimozi szettben kicserélném a 25cm-es szub hangszorot érzékenyebbre akkor jobban szolna a mély vagy jobb eredményt kapok ha a jelenlegieket uj hangváltora cserélem? -
#472 Az utolsó mondatodat nem igazán értem.
Utcaiban csak gyári megy, aki pedig amatőr-haladó-openben indul, nem gyári cuccal indul, eleve kiröhögnék vele.
Egyébként a pénzes része nem igaz. Hétvégén nemegy német ellenfelem volt akiknek bőven 1-2 millióért volt cucc a kocsiban és mégis elvertem őket, kisebb teljesítménnyel. Volt köztük olyan akinek csak a fejegysége többe volt mint nekem az egész rendszer, illetve volt egy utcai autó ahol 2 Thesis HV Venti volt a kocsiban... -
#471 Mindegy, mert ha csak gyári cuccokat lehet használni, akkor többnyire csak az számít, hogy kinek mennyi pénze van megvenni a legjobb cuccokat, többnyire.
Open kategóriában már lehet okoskodni, de az még pénzesebb dolog.
Hatásfokban oda lehetne verni a gyári dolgoknak. Nem könnyű munka, de másképp nem nagyon lehet. -
BenceYCE #470 Megnézem őket és jelzek :) -
#469 persze ha 13as vagy 10es akkor más téma de akkor is ezeknek a 13as megfelelőjét ajánlanám -
#468 Ha koax akkor Kicx GFQ-165
Ha szett akkor Kicx ALQ-6.2 vagy ha kicsit kevesebb pénzért akkor Kicx ICQ-6.2.
Ezek már komolyan szólnak. Ha mégkevesebb a határ akkor STC-6.2 de én inkább vagy ICQ vagy ALQ felé hajlanék. Utóbbi kettőből viszonylag sokat szerelgetek autókba és mindenki nagyon odavan értük. -
#467 mekkora hangszóró? Szett vagy coax? -
BenceYCE #466 Elég ha egy laikusnak leesik az álla, de azért ne kelljen fülvédőt viselnie :). Természetesen jó ár/érték arányú cuccra gondoltam, de persze legyen minél olcsóbb. -
#465 Én mindenféleképpen Kicx cuccokat vennék/raknék bele.
Ott hogy melyiket, az függ a pénztárcádtól is -
BenceYCE #464 Az autó eredeti kábeleit, aksiját, stb békén hagyva, h könnyen vissza lehessen alakítani a cuccot, mibe érdemes vágni, h a gyári rendszernél azért mégis hallgathatóbb eszközt kapjak? Nem akarok fejegységes se cserélni, nincs se erősítőm még se ládám, csak a 4 hangicsáló. Ezeket persze lehet cserélni. Mit ajánlatok? -
#463 egészen pontosan 213 literes csomagtartó :D
Ha egy olyan verseny ládát akarok berakni, nagyon átkell matekozni hogy hogy lenne jó. Ha meg ülés kikerül akkor meg nincs értelme indulni, Haladóban 150 fölött nyomnak, arra meg nem fogom építeni ezt a kocsit -
#462 A zsűri határozottan profikból áll, akik hosszú évek óta szerveznek versenyeket és minden nap ezzel foglalkoznak :)
A gond az amúgy hogy amatőr A-ban indulni sem kevés pénz. A láda még oké, megcsinálod, de a normális verseny nyomók 100e körül, erősítő viszonlag olcsó, 30-100e, rengeteg durva tápkábel 20-30e minden kiegészítővel, brutál aksi 50-100e, és egy könnyen kitekerhető fejegység, 30-40e.
Általában akkor van teljes ellenőrzés ha az addig ismert emberke egyik pillanatról a másikra 1-2dB-t javít a semmiből. -
#461 Miért, mi az akadálya? -
#460 Kösz, így azért tisztába kerülnek nagyjából a dolgok.
Leginkább az amatőr A szimpatikus, attól fölfele már túl nagy beruházás, főleg ha 365 napból 364-en nincs szükség a berendezésekre.
Ami a legnagyobb probléma az ez, innentől fogva teljesen meg vagyok lőve:
Kizárólag a kereskedelmi forgalomban bizonyíthatóan kapható,szériában gyártott termékek vehetnek részt a versenyben.Egyedileg átalakított,fabrikált termékek nem jogosultak a versenyzésre!
Mondjuk ezeket nem tudom hogy ellenőrzik hogy nincs-e semmi átalakítás, nem lépi-e túl a 600 W-os határt stb. -
#459 Következő évben én is gondolkozom hogy indulok Amatőr A-ban, de addigis megkéne álmodni, hogy az istenbe rakok össze versenyládát a csomagtartóba :D
Nálam ez a baromi nagy hátrány... -
#458 Néhány magyar láda.
Ez egy skodás srácé, Amatőr B-ben indul de ő is váltott. 3. képe az aktuális láda
Lada.. Openben indul, 153-at nyomott legutóbb azthiszem :)
-
#457 A Magyar dB Kupa szabályzata:
MAGYAR dB-KUPA 2010
UTCAI-SOROZAT
Ez a sorozat azoknak az érdeklődőknek,leendő Versenyzőknek lett kitalálva,akik szívesen kipróbálnák az autójukba épített rendszerüket,de nem akarnak a Profi Versenyzőkkel megmérkőzni. Amolyan kedvcsináló kategóriák egyszerű,utcai széria,kisebb teljesítményű hangrendszerek számára.Zenével vagy az általunk adott frekvencialemezzel történik a mérés. Ebben a sorozatban nem kieséses rendszerben működik a mérés,hanem két mért eredményből a jobb számít.A kategóriákba való besorolásnál a Bírók szakértelme,tapasztalata felülbírálhatja a szabályokat esetenként.
Utcai-1 25cm sub-1db,30cm sub-1db,erősítő-1db 300watt csomagtartóban elhelyezve kalaptartó magasság alatt. A hátsó üléstámla dönthető.
Utcai-2 25cm sub-2db,30cm sub-2db,erősítő-1db 600watt csomagtartóban elhelyezve kalaptartó magasság alatt. A hátsó üléstámla dönthető.
Utcai-open Mindenki,aki nem fér az előző két kategóriába,itt indulhat.
______
Kiegészítés a kategóriákhoz:
-Kizárólag a kereskedelmi forgalomban bizonyíthatóan kapható,szériában gyártott termékek vehetnek részt a versenyben.Egyedileg átalakított,fabrikált termékek nem jogosultak a versenyzésre!
-forgalmazók,beszerelők,importőrök nem indulhatnak a kezdő kategóriákban!
-a mérés alatt az autó motorja járhat! Max fordulat:2000/perc
-az utastér módosítása csak minimális mértékben engedélyezett!
-az autó minden gyári belső tartozékának a helyén kell maradnia(ülés,napellenző,műszerfal,FEJTÁMLÁK,gyári szőnyegek)!
-hangszigelni lehet az autót,de üregeket nem lehet kifújni Pur-habbal!
-a mérés alatt a hátsó ülés alsó lapja nem,a támlák viszont mozgathatóak,de a háttámlát a mérés előtt a bírónak vissza kell tudni állítani.Tehát a mélynyomó láda nem lóghat az utastérbe!
-a mélynyomó láda csak az autó kalaptartó-szintjéig érhet az amatőr kategóriákban!
-maximális feszültség:14 volt mérés közben!
-a versenyzők 20-50 Hz közötti frekvencia tartományban mérhetnek!
-a mérés időtartama 30mp,ezalatt az ajtók nem nyithatóak ki! Aki kinyitja,automatikusan kizárjuk!
-a fejegység az összes kategóriában kivezetékelhető
-140 dB-felett nem ajánlott az autóban tartózkodni,kívülről kell vezérelni,vagy fülvédőt viselni!
-egy versenyző egy autóval egy kategóriában indulhat az adott versenyen
-a versenyeken az autók felszerelései nem csere-berélhetőek,etikai szempontok miatt
-elromlott hangszórót és erősítőt lehet cserélni,amennyiben belefér a kategóriába.A cseréről a Bírókat előre kell értesíteni,mivel az autót újra át kell venni!
Kategóriák,szabályok
Amatőr-A
Ebben a kategóriában beszerelők és forgalmazók,valamint a náluk dolgozók nem indulhatnak.
RMS.610 Watt 20-50Hz
Ebben a kategóriában csak 1x4, 2x4, 2x2, 2x1 Ohmos hangszórók indulhatnak!!!
25cm sub-1db,30cm sub-1db,erősítő-1db.
Láda és erősítő a csomagtartóban elhelyezve,kalaptartó magasság alatt,1db akkumulátor,gyári helyen12volt,kondi max 1Farád
Biztosíték használata kötelező max.80 amper az akkumulátortól max 30cm tavolságra elhelyezve!
A Subládában a reflexcső mérete nincs korlátozva.
Az autó kárpítjai,fejtámlái,ülései a gyári helyen,támlák dönthetőek,de a hátsó ülőlap fix.
Amatőr-B
Ebben a kategóriában beszerelők és forgalmazók,valamint a náluk dolgozók nem indulhatnak.
RMS.1600 Watt 20-50Hz
Ebben a kategóriában csak 1x4, 2x4, 2x2, 2x1 Ohmos hangszórók indulhatnak!
25cm sub-2db,30cm sub-2db,40cm-1db.
Láda és erősítő a csomagtartóban elhelyezve,kalaptartó magasság alatt,1db akkumulátor,gyári helyen12volt,kondi max 2Farád
Biztosíték használata kötelező max.150 amper!
A Subládában a reflexcső mérete nincs korlátozva.
Az autó kárpítjai,fejtámlái,ülései a gyári helyen,támlák dönthetőek,de a hátsó ülőlap fix.
Haladó-A
Ebben a kategóriában bárki indulhat,amatőr és beszerelő,forgalmazó is.
RMS.2000 Watt 20-50Hz
Ebben a kategóriában a hangszóró impedancia nincs megkötve,de maximum dupla tekercses lehet!
25cm sub-2db,30cm sub-2db,40cm sub-1db
A teljes autóhifi rendszernek a "B" oszlop mögött kell elhelyezkednie.Az autó "B" oszlop előtti területét átalakítani nem lehet,kivéve ajtópanel.A csomagtartóban a kalaptartó magasság nem számít a hátsó ülés kiszerelhető,viszont az autóban a kárpítoknak(ajtó,tető stb.)a helyükön kell lenniük. 1db akkumulátor,gyári helyen 12volt + 1db "B" oszlop mögött,kondi max 2Farád
A Subládában a reflexcső mérete nincs szabályozva!
Az autó kárpítjai, első fejtámlái,ülései a gyári helyen.
Haladó-B
Ebben a kategóriában bárki indulhat,amatőr és beszerelő,forgalmazó is.
RMS.6000 Watt 20-50Hz
Ebben a kategóriában a hangszóró impedancia nincs megkötve,de maximum dupla tekercses lehet!
25cm sub-4db,30cm sub-4db,40cm sub-2db
A teljes autóhifi rendszernek a "B" oszlop mögött kell elhelyezkednie.Az autó "B" oszlop előtti területét átalakítani nem lehet,kivéve ajtópanel.A csomagtartóban a kalaptartó magasság nem számít a hátsó ülés kiszerelhető,viszont az autóban a kárpítoknak(ajtó,tető stb.)a helyükön kell lenniük. 1db akkumulátor,gyári helyen 12volt + 2db "B" oszlop mögött,kondi max 2Farád
A Subládában a reflexcső mérete nincs szabályozva!
Az autó kárpítjai, első fejtámlái,ülései a gyári helyen.
Open
Ebben a kategóriában bárki indulhat,aki az előző kategóriákba nem fért bele. -
#456 Mondjuk ekkora csomagtartóba nem férne bele amire gondoltam, oda kéne minimum 300 liter.
Amúgy arra van előírás, hogy maximum hány W lehet a terhelés? -
#455 utcaiban változó, kevesen vannak azért akik erre reszelnek, de akad néhány. Reflexből több kijön, a profiknál is sokan próbálkoztak olyasmivel amire te is gondolsz de inkább csak egykét autónál ahova az a megoldás jobb, akkor használják.
Ez pl az Amatőr kategória egyik versenyzőjének a ládája. A kép csalóka, de a mélynyomó egy 30cm-es nyomó :)
dB Jam CD-ről egy szám, igazából semmi extra, csipogás szerű hang és egy folyamatos 48-50hz közötti "ütem" -
#454 Feltételezem többnyire reflex rendszerű sugárzókat használnak. Pedig erre célra tökéletes lenne egy félhullámhosszú cső, esetleg egy bandpass doboz jó keskeny sávra hangolva. Szarul szólna, de a megfelelő frekvencián jó hangosan.
Azt meg tudod mondani, hogy milyen zene volt? -
#453 általában a versenyzők 98%-a tudja hogy hol hozza a legtöbbet a rendszere, az autónak is van egy frekije amin húz és általában a profik oda építik a ládájukat, utcait leszámítva, ott nem lehet épített ládával indulni, kizárólag gyárival, ezért is van kisebb eredmény, ellenben pl az én rendszerem igencsak alkalmas zenére :).
A versenysorozatok szabályzatában az Open kategóriákat leszámítva 50Hz a határ, openben 80Hz. Utcaiban ha nem zenével mérnek akkor korlátlan, de a legtöbb rendszer 50 és 60Hz körül hozza a maxot. 130 körül szokott lenni az átlag, 136ot hoztam ki egy nemrég általam épített autóból, egy mókás DLD500+ / hidalva 150W-os erőből, amin gyakorlatilag baromi jó eredmény és úgy hogy az a rendszer abszolút zenére lett építve, nem hangnyomásra.
Ugyanakkor mint a mai versenyen is, az utcai kategóriában csak zenével lehetett(a többi kategória frekin ment), mindenki ugyanazzal a számmal. Ezért is a nálam kisebb eredmény, a zene kb 48-50hz körül volt, az enyém pedig 56on hozza a maxot, jelenleg 141dB körül-kb 250W-al- -
#452 A frekvenciát ők határozzák meg, vagy szabadon választható?
Mert azon is lehet nyerni pár dB-t, ha olyan frekvencián mérsz, ahol érzékenyebb a rendszer.