61
  • Although
    #61
    Hm háát :) mindössze egy gond van. lehet több is, de egy azonnal eszembe jut. :) Igazából ez tipikusan a fogyasztói társadalom része, a konzol, veszel egy játékot, elfogyasztod azt kidobod. Nos nekem ennyi pénzem nincs hogy hetente újat vegyek. De ha lenne sem, akarok része lenni ennek. :)
  • Gamecube86
    #60
    "konzolban az az előny, hogy a kényelmes kanapéról akármilyen pozicióban lehet bármit játszani a hdtv előtt" Az ágyamon fekszem és a PC-mmel játszom HD TV előtt XD
  • Komolytalan
    #59
    PCnél majd elfelejtettem, hogy a hardware különbségek eltűntetése is opció lehet: szerveren fut a játék, neten jön a kép és megy a vezérlés. Így lehet az űber grafika gagyi gépen, csak a net legyen gyors. Persze ehhez az is kell, hogy a szerverparkban lévő gépek annyival erősebbek legyenek egy PCnél, hogy a hostolási költségekre elég legyen a havidíj.
  • Komolytalan
    #58
    Konzolnak 2 előnye van PChez képest:
    - szabvány hardware
    - hardware által támogatott másolásvédelem
    PC mit tud erre lépni:
    - kevésbé hardware igényes játékok (igen, nem a grafika a minden)
    - csak online játszható játékok (ezt legalább olyan nehéz feltörni mint a konzolok másolásvédelmét)
    PCn egy jó példa van, amely mindkettőt megvalósította már, ezzel megelőzte a korát, és gyakorlatilag lefölözte a teljes PC piacot: a WoW. Aki PCre nem ebben az irányban fejleszt (mármint nem online, havidíjas, gyengébb hardware igényű játékot), az nettó hülye.
  • WilliamMcKinley
    #57
    egy PoP: WW, Black and White 2, Medieval II szintű graf szerintem pont elég lenne mindennek. Az a baj hogy az utóbbi időben mindenki megőrült. Lehet öreg vagyok már de ha játszok jól akarom magam érezni nem érdekel hogy néz ki csak legyen jó.
    Mint a filmeknél is, egy 1960-as alkotást ugyanúgy tudok élvezni mint az Avatart akár.
    Nekem nem játék a Alt+Tab nélkül :D
  • Dark Angel 666
    #56
    akkor mond meg hogy mi a jó a mw2-ben , még dedikált szerver támogatás sincs benne
  • pixx
    #55
    Ezt bírom a pc-sekben: legyen minőségi, 50+x óra játékidő, elfusson a 64 megás videókarimon is csúcs grafikán, és legyen bazi olcsó...
    Nem akarsz kicsit sokat?
    Nekem van két konzolom, nem veszem meg az első héten a játékot, hanem várok 1 hónapot, vagy kettőt, közel fél áron meg lehet venni. És még izgulni se kell, hogy nem megy...
    Ja mondjuk DX11 nincs rajta, de ahogy hallom, a legtöbb játék még elég rendesen szenved vele...
    Egy Mass Effect minőségi játék, pc-n pedig igen halovány siker volt...
    Pc-n a WoW, ami fogy a sims. Ezt veszik a népek.
    Még a MW2-nél is mikor 8 milliónál jártak eladott példányszámban, akkor annak 3% volt pc...240 ezer darab világszerte...ennyiért megérte nekik fejleszteni...
  • zoliapu
    #54
    Egyszerűen látszik ám a számokból mennyi a warez konzolon és PC -n. Mondjuk igen, optimalizálhatnának kicsit. Rendben van el kell adni valamivel az új VGA kártyákat, de meg lehet oldani sokhelyen lehet váltani pl DX9-10-11 módok között.
  • feamatar
    #53
    a minőség nincs összefüggésben egy játék sikerességével.
    másrészt optimalizálás plussz idő, a számítógépes hardverek meg gyorsabb ütemben fejlődnek mint ahogy azt megérné optimalizálni. A Blizz spec mindig rondább játékokkal jön ki, mint a versenytársak, ezt nem minden cím engedheti meg. Elég csak megnézni az itteni fórumok, ha valaminek nem a legújabb a grafikája, egyből megy a lehúzás
  • BoneHeart
    #52
    Cikk: konzolhoz nincs warez? nahát, dejó vicc :D

    Egyébként azt kellene észrevenni a fejlesztőknek, meg a PC-s játékiparnak, hogy a minőségi játékokat igenis nagyon sokan megveszik, legyen az single only, vagy multiplayeres. Lásd dead space, meg avp3. (avp3 vitába kéretik nem belefolyni)
    Azaz: a fejlesztőknek minőségit kellene alkotni folyamatos supportal, és nem csak a 30-40 fontokat elkérni egy kurva játékért, meg ha DLC-t akarsz, azért is fizess 5-10 fontokat, meg nem az egekig kúrni a gépigényt, hanem optimalizálni rendesen, sok idő ráfordításával. Magam is a blizzardot tudom felhozni mint példát. Minőségi játékok, folyamatos patchek,support, és a játékosok véleménye sokat nyom a mérlegen. És tádáám, mégsem mentek csődbe, sőt még éhezni sem éheznek.
    Vajon akkor most tényleg a warezolók miatt haldoklik a Pc játékipar? nem hiszem.
  • zoliapu
    #51
    Engem nem érdekel ki gyárt valamit, vagy milyen nehezen használható, ha tetszik akkor jöhet.
  • cateran
    #50
    A blizz nem adott ki offline jatekot a WC3 ota (2002)..mi a faszrol beszelsz? 2002-ben meg majd minden offline jatek ugyanilyen volt...megvetted,tied (ami persze nem igaz,de jol hangzik..olvasgass eulat..)
  • Kindred Blades
    #49
    Ez sajnos teljesen igaz. Már jó tizenöt éve vásárolok rendszeresen játékokat, de legalább a 20%-át magam is törve játszom, hiába vettem meg. Egész egyszerűen, mert sokkal kényelmesebb úgy, és nem szívatnak mindenféle marhasággal.
    A BioWare féle Dragon Age: Origins egyébként remek példa, hogy hogyan kell csinálni: Rádobtak egy egyszerű disc-check-et, és ennyi a másolásvédelem. Semmi idiótaság. Mégis lett annyi eladás, hogy zöld utat kapjon mind a kiegészítő, mind a második rész.

    Magyarul, ha el akarsz adni PC-re egy játékot, akkor az legyen minőségi. Sőt, ha bármit is el akarsz adni, akkor minőség legyen. Mind a konzolnak, mind a PC-nek van előnye a másik platformmal szemben, bár ez nálam (és csak nálam) a konzolok esetében kimerül az exkluzivitásban. Mindmáig tartom, hogy a jelen szám harmadát sem adták volna el mondjuk egy jó kis God of War széria (és a többi hasonló) nélkül.

    A PC-nek bőven van létjogosultsága, de ehhez erősen kellenek a kiadók is. Az Ubi új védelme folytán elvből nem veszek tőlük játékot (nem, le sem töltöm, de ha játszanék vele, akkor biztosan csak letöltve)
  • MacropusRufus
    #48
    PS3-ról tudok csak nyiltakozni: törés után az online gémeket el lehet felejteni.
    kérdés az, hogy megéri-e törni, ha cserébe sok mindeből kihullok.

    Aki csak játszani akar annak felesleges a PC. Ez igaz.
    De az is, hogy a PC-n sokkalta jobb játékokat lehetne összehozni a lehetőségei miatt. (moduláris felépítés, emelenként cserélhető, tehát részegységek cseréjével is szép sebesség növekedést lehet elérni ellentétben a konzollal.)
    Mondjuk egy PS3 dx9-et használ. Nincs élsimítás meg ilyesmi, de mégis ütős a grafika (én a Goth of War-nál láttam, hogy az ívek azok inkább szökletesek).



  • Khalid
    #47
    Szerintem manapság kevés olyan cég van, amitől érdemes pc-s játékokat venni. Nem tisztelik a vevőt, nincs rendes terméktámogatás, megpróbálják a legkülönféle módon lehúzni (legújabban a dlc-kkel), a különböző másolásvédelemmel pedig megkeserítik - nem a torrentezők - hanem a becsületes vásárlók életét. Most komolyan, legyen netem, ha játszani akarok egy offline játékkal? Kiváló ellenpélda a Blizzard játékai: Ha egyszer megveszed, akár a boltban, akár interneten, onnantól kezdve a tied: Bárhol letöltheted, bárhol installálhatod, játszhatsz bármikor offline, de online is a legtöbb ingyenesen játszható, bármi problémád van, segítenek. A játékok maguk élvezetesek, minőségiek. Számomra nem kérdés, hogy megveszem-e őket, mert úgy gondolom, hogy igazi minőségi terméket vásárlok a pénzemért, és nem fogok semmiféle hátrányba kerülni azért, mert megvásároltam, és nem warezoltam egy játékot.
    Az én 2 centem :)
  • zoliapu
    #46
    Reméljük lassan térnek át a DRM -hez hasonlókra a kiadók, és lassan mennek át konzolra a fejlesztések.
    Egy idő után úgy is megszünnek a konzolok csak szerverekről fog futni minden, max egy két PC lesz, ez a leggazdaságosabb.
  • Griphons
    #45
    "Ha mindenki leállna a kalózkodással, ha senki nem készítene DRM-eket, akkor ez egy sokkal boldogabb világ lenne, ugye?"
    Hát persze John! Nektek kiadóknak boldogabb lenne.
    Azért én nem félek attól, hogy nem lesz mit a pofádba tömnöd jövőre.
  • feamatar
    #44
    a fejlesztők havi fizetést kapnak. Ha kész a játék kapnak bónuszt is, esetleg, ha olyan a szerződésük részt az eladásokból. A fejlesztők alkalmazottak. Egy szoftverfejlesztő cég alkalmazottjai, akikbe a kiadó fektet be, méghozzá úgy, hogy a játékfejlesztés elég nagy kockázattal jár.
    2 további tény: a játékok az első hetekben termelik a profit 80%át.
    A játékok csak igen kishányada térül meg mint befektetés.
    Azonban a játékfejlesztő normális kiadónál minden hónapban megkapja a bérét. És emellett ha egy cég profitot termel, akkor azt visszaforgathatja további fejlesztésekbe.
    És még hogy további szomorú tényeket is mondjak neked: a játék jogai nem azt illetik meg aki Zelda gatyáját festette, hanem vagy a stúdiót vagy a kiadót. Ez így ment már az Atari VCS idejében is, meg a Commodore 64 idejében. Az hogy akkoriban a fejlesztőstúdió lehetett 5 fő is, ez csupán azt tette lehetővé, hogy a tulaj megegyezzen a fejlesztővel. De pl. ott a LucasArts a 80as években: ott az alkalmazottaknak fix fizetése volt, no meg persze bónuszok, de nehogy azt hidd hogy akkoriban is évek után kaptak a termékből részt.
    Meg még jó hogy nem én reklamálok a munkahelyemen, hogy az én általam leadott kódból még kapjak részesedést minden eladott termék után. Az anyagi kockázatot ,ismétlem önmagam, nem én vállalom, hanem a cég amikor hónapokig fizeti a zsét.
  • Balumann
    #43
    Aha, és azt ki nézi hogy budgetből ki mennyit vesz, és mennyit látnak belőle annak a játéknak a (volt) fejlesztői? Statisztikák általában csak erről szólnak, hogy mennyit adtak el a nyitónapon, meg mennyit 1 hónap meg 1 év elteltével. Azzal meg senki nem törődk, hogy a játékosok nagy része - főleg ha tartós multival rendelkezik, megvárja míg olcsóbb lesz, meg kijavítják a dolgokat, kiadnak hozzá cuccokat, és utána veszik meg.
  • feamatar
    #42
    ahogy megfigyeltem piára,cigire, benzinre mindig van pénz a környezetem legcsóróbb tagjának is. Egyik sem létszükséglet. Ha csóró vagy, vehetsz 1000 forintos játékot is. Ezért van a budget kategória. Ha nem lenne warez, akkor az emberek vennének is. Ami most van, és nem csak a játékokra értem, az esztelen konzumerizmus.
  • feamatar
    #41
    én DCn szoktam Quake3mazni. nem vészes, bár azt lehetne nyomni pont egér-billel is.
    Mindenesetre PCn hatékonyabban lehet nyomni, de ez nem jelenti azt, hogy konzolon kevésbé szórakoztat.
  • Balumann
    #40
    Erre általában az a válasz jön, hogy így sokkal élvezetesebb, mert nem egyből headshot meg nemtudom, meg meg lehet szokni. Egeret rá lehet kötni konzolra is, de nem kötnek, mert drága az átalakító, és ha valami támogatja is az is szarabbul, mint a pc-s fps-ek. Namegugye, a "konzolban az az előny, hogy a kényelmes kanapéról akármilyen pozicióban lehet bármit játszani a hdtv előtt"
  • Balumann
    #39
    1. Egy kicsit kinézhetnél az ablakon is időnként, attól mert ahol te laksz, van jó minőségü netszolgáltatás, tájékoztatlak, nem mindenhol van. A minőség nem csak arra vonatkozik, hogy mindig van-e kapcsolat, hanem pl hibaelhárítás, ügyfélszolgálat, stb. Minőséginek tartanád azt a netet, amivel általában nincs probléma, de amikor a legnagyobb szükséged van rá, elmegy 1 napra, aztán következő nap még pótolhatnád, a kapcsolatot helyre is állítják, csak valami működik valami nem (aztán telefonálgatás után kiderül, hogy a beállításra nem volt idejük, mert lejárt a munkaidejük a szervizeseknek, úgyhogy majd holnap délelőtt...), ja aztán utána 1 hétig hol van net, hol nincs, közlik hogy a probléma nálad van (rendszergazda ismerősömnek, és mikor a környezetében is ugyan ezek a problémák vannak). A eset Mátraverebélyen történt ha jóltudom nemis régen, de több hasonlót tudok más helyekről. De biztos neked van igazad, és rossz szolgáltatót választottak a rengeteg lehetőség közül...

    2. Nem csak magyarországról volt szó. Bevételek szempontjából lehet kevésbé számítanak azok a helyek, de ettől függetlenül akkoris pofátlanság a kiadótó zsidótulajdonságai miatt ilyenhez folyamodni, főleg egy single játéknál, amihez legalább adnának kiegészítőket vagy ilyesmit, bővítenék... de még az sem.
  • Szefmester
    #38
    Nem lehet.. ill lehet de értelmetlen.. ahogy az FPS kategória is csak egy vicc konzolon. Itthon a ps2 a bunyós, a platform, és a JRPG-k miatt van. Pc-n meg megy minden más. Aki kételkedik az fps-t CSAK egér+bill.-el játszani dologban, próbáljon ki egy crossplatform fps-t mint pl a shadowrun, és álljon ki egy pc-s ellen akinek szintén be van kapcsolva az automata célzás ahogy konzolon.. esélye sem lesz a konzolos PRO-nak egy átlagos pc-s ellen.
  • Kornan
    #37
    Én utoljára akkor láttam konzolt, amikor még ilyen sárga kazettákat kellett belerakni. Kínai piacokon lehetett kapni ocsón. Asszem nintendónak hívták de lehet ,hogy más volt....
    Volt hozzá ilyen pisztoly is amivel banditákra meg kacsákra lehetett lövöldözni

    Most rákerestem és találtam pár videót amibe benne van pár játék amiről beszéltem. A videók nézése közben bekövetkező esetleges mellékhatásokért semmilyen felelősséget nem vállalok.

    Ezzel sokat nyomtuk coopba:
    [/URL]contra
    Ez volt az egyik kedvencem:
    wild gunman
    Ez a kacsalövős:
    [URL=http://www.youtube.com/watch?v=AjUpe7Oh1j0&feature=related]duck hunt


    Mostani konzolokat csak képeken láttam, hallottam van ilyen pisztoly is hozzá mint régen, meg ilyesmik. De nem tudom elképzelni, hogyan lehet ilyen stratégiákat is játszani rajta mint a PC-n, mondjuk starcraftot. Milyen controllerrel? Lehet egyáltalán?
  • Mat666
    #36
    Azért a lényeget érteted?
  • zoliapu
    #35
    Nincs szükség drága procikra meg videó kártyákra meg x mennyiségű memóriára? Mert? A vidókártyákán lévő GPU -k ma már átmentek ált. célú processzorba pl nvidia, az más, hogy nincs kihasználva nagyon.
  • Mat666
    #34
    Mondjuk szerintem minden elenére a pc játékok jövője biztos ha belegondolunk sokan csak azért vesznek atom gépeket hogy tudjanak játszani a legjobb játékokkal a legjobb minőségen ha nincsenek játékok akkor fejleszteni se kell a gépeket.
    Nincs szükség drága procikra meg videó kártyákra meg x mennyiségű memóriára stb.
    Még azt is el tudom képzelni ha a nagy kiadók és fejlesztők elpártolnának a pc-töl teljesen akkor a nagy hardver gyártok kezdenének játékokat kiadni mert jól tudják hogy játékok nélkül nem fogyna új az árújuk.
  • SZilaJMaGGoT
    #33
    Ha nem készülne több játék PC-re az igen nagy baj lenne mindenki számára... A legtöbb játékfejlesztő modolással kezdi, manapság sok játék szabadidős projectekből növik ki magukat, s pc-ről erednek(ugye konzolon nem lehet fejleszteni csak konzolra).
  • zoliapu
    #32
    Milyen jó minőségű net nincs a falvakban? Ezt mikor álmodtad? Mobilnet az lehet, hogy nem mindenhol kielégítő mo on.
  • Balumann
    #31
    Tényleg ezt hiszed, hogy a warez megszűnése bármivel is fellendítené a pc piacot? Régen kevesebb embernek volt nete, még előttem van, hogy a piacon mekkora sorokban kellett állnom, hogy vehessek 800Ft/CD játékokat a PeCsa -n, megvettem a gépet, és volt választásom, hogy veszek egy olcsóbb játékot ilyen 6-8ezer Ft-os kategóriában, vagy veszek 8 db játékot a legújabbak közül. Meg ment a cserélgetés, másolgatás a rokonok, ismerősök, haverok között is, amire ma már nincs szükség, mert mindenki letölti magának. A letöltések száma azért ugrott meg, mert azok közül akik nem tudnak (és nem is fognak 99% -ban) játékra áldozni, megtanulták maguknak letölteni a játékokat.
    1 évig feltörhetetlen játékok? Most itt az AC2 példa, amennyivel többen megveszik, annyival kevesebben is veszik meg azok közül, akik meg megakarták verni, senki sem akar a nettől függni. Egyre többen játszanak - főleg külföldön laptopokon (ebből adódóan ott akarnak játszani, ahol vannak), sok helyen nincs olyan jó minőségű internet (pl. falvakban). Lehet mondani, hogy biztos ez is csak azért mondjuk, hogy adják ki egyből játszhatóan, de az eladási statisztika szerintem egyértelmű... Elérték, hogy aki nem tudja megvenni, annak most vált csak játszhatóvá a játék, nagy siker...

    A PC-s játékpiacnak is arra lenne szüksége, hogy pc exluzív húzócímeket adjanak el (mint pl. a Crysis, más kategóriákban is), illetve ne lenne ennyivel több játék konzolon, és ne húznák ennyire a pc-s verziók kiadását (nem 1-2 hónapra gondolok, az még beleférne). Illetve arra, hogy ne gagyi portot adjanak, hanem olyat, amihez lehet hozzátenni dolgokat (módolni, pályát készíteni, missziókat készíteni, coop és multi mostmár alapnak kéne lennie, stb.).
  • zoliapu
    #30
    Azért nem olyan rosszak a konzolok, igaz FPS -t szerintem kevesen nyomnak rajtuk komolyan.
  • DancZer
    #29
    "Szerintem túl sok a legális lehetőség. Túl sok úton lehet beszerezni egy PC-s játékot. Konzolokon csak egy létezik: bemegyek a boltba és megveszem."

    Sztem arra gondol, hogy kevés pénz jut a játékfejlesztőknek, mert a kiadó sokat elvesz. Úgy tudom ha valaki Steam-en vesz játékot abból a fejlesztők többet kapnak, mint ha boltban vennéd meg, de javítsatok ki ha tévedek. :)
  • JTBM
    #28
    A PC-s jatekok azonnal visszajonnek, ahogy eltunik a warez.

    A ubisoft lesz a kiraly, ha nekik sikerul eloszor min. 1 evig feltorhetetlen jatekokat fejleszteniuk.

    A tobbi fejleszto is azonnal visszajon, ha a jatekosok elkezdenek fizetni a jatekokert...

    A warezzel ma az a problema, hogy tomegek erik el ingyen. Regen csak keves ember erte el, a tobbieknek meg kellett vasarolnia a jatekot. Ma mar mindenki konnyen es gyorsan eleri.

    A PC sokkal jobb platform jatekra, mint a konzol. Konzolos jatekkal "komoly" jatekos egyaltalan nem jatszik...
  • Mat666
    #27
    A sok ingyenélő el baszta a pc játékokat.
  • T0nk
    #26
    Tehát az egyetlen remény az OpenSource. Kár, hogy egy teljesen nyíltan fejlesztett játéknál pont a titokzatosság hiányzik, ami általában egy egy húzócím fő ereje.
  • zoliapu
    #25
    Azért elég sok demo van, ez nem igaz egyszerűen amit írsz.

    PC -ből lehet konzolt csinálni csak nem éri meg. Konzolon a PC oprendszer meg nagyon lassan fut,tudomásom szerint a kód kiforratlansága miatt.
  • pixx
    #24
    Sok játékot nem is adnak, ki, viszont, ami kijön, az jó. Mondjuk én a wow-ot utálom, de mégis lehet benne valami 11 millió embernek...ő bajuk...
    Viszont Dio3 jöhetne már és nem bánnám ha lenne konzolon is, ahogy anno az első rész...
  • pixx
    #23
    Én 29 vagyok van boxom, és ps3. A boxom gyorsabban olvassa be a dvd-t, mint a ps3, pedig a ps3 3 hetes legújabb legnagyobb, már ilyen alapon.
    A pc-m meg a boxnál is gyorsabban olvass dvd-t :)
    Vagy most prociról beszélünk? Nehéz lenne összehasonlítani a legót a gabi építőkockával. Építeni lehet mindegyikkel, csak nem mindegy, hogy néz az ki barátom, főleg nem egy 256 megás vidókari alatt, ami a ps3-ba van, pc-nél már 1 giga fölötti kárytákról beszélünk, és DX11-ről...

    És miért van, hogy multiplatform címeknél mindig a ps3 miatt kell várni pluszba 1-3 hónapot?
    Egy dologban igazad van valamiben tényleg gyorsabb a ps3 a pc-nél, ahogy bebootol, ez nemkétséges...de itt meg is állt a gyorsaság.
  • RoyalPredator
    #22
    Megemlítenék pár fontos dolgot az üggyel kapcsolatban:

    - Akinek nincs pénze a játékra, nem is lesz. Majd később lehet, hogy megveszi őket, tudva hogy pl a Rockstar játékai igényesek és érdemes pénzt áldozni rá.

    - Ha lenne rendes Demo, nem tölteném le az egész játékot, hogy eldöntsem, megvegyem-e a gyüjteményembe.

    - Miért is próbálkoznak másolásvédelmekkel, ha legfeljebb 1 hónapig tudják kihúzni vele a gyufát minden torrent oldalon, aztán vígan AC2zök már énis emuval...

    - Konzolt lehet csinálni egy PCből is, mint tudjuk, és fordítva.
    Miért nem használjuk ki?
    Miért nincsenek konzol alapú PCk? (Adja a szintet+ alkalmazásokat futtathatsz, egér+bill támogatás h ne a sokaknak kényelmetlen gamepaddal kelljen játszani)

    - Majd a végén eldöntöm, hogy melyik játék kell eredetiben, és melyik nem.
    Pl MW2őt nem érdemes megvenni szerintem, lazán aimoznak originalon is.
    AC2 pl tetszik, de az ára nem. majd 5000-ért hajlandó leszek megvenni.