17
-
alexalex #17 Hát nem tudom... az új fejlesztésű,magyar harci gépre szerintem könnyebben fel lehet majd jutni...magyarlopkodó -
philcsy #16 200 000 dolláros jegyár a körülményekhez képest nem sok.
Ha azt nézzük hogy nincs konkurencia, és most kezdenek, akkor belátható időn belül (<20év) egy nagyságrendes árcsökkenés nem elképzelhetetlen dolog.
Az ugye 20 000 dollár. Annyi pénzt még egy magyar átlag(fanatikus!)ember is összekapar. (Meg ugye jön a "rendszerváltás". We can do it!) -
kvp #15 Ha valaki ilyen urugrast szeretne akkor van ra olcsobb megoldas is. Egy kelloen eros, de ugyanakkor konnyu (szenszalas) vitorlazorepulo atalakithato a nasa mintajat kovetve elektromos motorokat es napelemeket hasznalo jarmuve. Ezzel el lehet erni a legkor meg legcsavaros jarmuvel jarhato felso hatarat, csak nagyon sok ido kell hozza. (es valoszinuleg utas sem fer el, tehat csak egy pilota mehet) Ebben a magassagban egy szilard hajtoanyagu raketat begyujtva fel lehet jutni az ur hataraig. A visszateres soran a Rutan fele adapiv kormanyzas nelkul a gep dugohuzoban fog zuhanni kb. az ut feleig, majd innen kell kihozni, ha a pilota meg nem ajult el. Mindez viszont osszehozhato a spaceship one aranak a toredekebol, csak a felfele ut lesz tobb napos, a lefeleut lesz nagyon veszelyes, ha nem robban fel a raketa meg felfele menet es nincs hely utasoknak sem. Viszont olcso es barki szamara elerheto, akinek van penze egy konnyuszerkezetes vitorlazora es kepes azt vezetni is.
Ennel realisabb megoldas egy heliumos ballon hasznalata, amivel viszonylag konnyu 100 kilometeres magassagba emelkedni es ha az utas vegig urruhaban van, akkor nem kell nyomasallo kabin, tehat a ballon merete is sokkal kisebb lesz. Hatranya, hogy 100 kilometer magasan is ervenyesul a gravitacio es mivel a felszinhez relativ sebesseg kb. 0, ezert a sulytalansag nem elheto at, csak az ur also hataraig valo eljutas oldhato meg igy. (tudomanyos szempontbol ez hasznosabb)
Szerintem a fentiek fenyeben a virgin galactic fele kezeti ar nem olyan veszes. Az hogy nekunk nincs ra penzunk meg nem jelenti azt, hogy hosszu tavon nem fejlodik ki ebbol egy valodi orbitalis ursiklo. (pl. a Bigelow fele urhotelekhez) A legiero valtozata pont ilyen lenne es csak egy rendes hopajzzsal es egy jobb (orosz) hajtomuvel van kiegeszitve, tovabba a hasznos tomeg novelese erdekeben nem ember vezeti.
Ha van benne penz, akkor elobb utobb a Marsig is eljuthatunk, akar maganpenzbol is. (pl. az elso marsi allam megalapitoja lehetne akar google is, de jo esellyel indul barmilyen urtechnologiai maganceg es kockazatitoke befekteto csoport is) -
KopaszIsten #14 Én is, én is!
Ezzel teljesülne egy álmom. És akkor már nem sok kellene a másik teljesüléséhez sem, hogy jedi mester lehessek. :D -
KopaszIsten #13 Így van, ahogy mondod, de akinek több milliárd dollárja van, az most mondd, hát nem leszarja. Bándszidzsámping kőgazdagoknak. :P -
philcsy #12 Kell egy cső amiben vákuum van, és felér az "égig". Az aljára egy tranbulin. A csőbe bele egy kapszulát amibe egy ember van. Namost egyszer fellőjük, aztán amikor visszatér gyors helycsere és már mehet is a következő utas.
Jegyek elővételben kaphatók: 10000.- Ft
Akció: Az első 1000 jelentkezőnek csak 9999.-
Fantasztikus nyereményjáték: Minden 10-ik szerencsés kettőt pattanhat!! -
teddybear #11 Mennyiért is repültek az űrturisták?
20 millióval kezdtek, most 37 millió, ha jól tudom?
Igaz 1 hétig voltak fenn. 200000 dollár és 5 perc súlytalanság, hát nem sok. Igaz, de ha beválik, akkor gondolom továbbfejlesztik, és 1-2 millióért mehet fel egy ember.
Különben, van igény rá. Hogy nekem nem telik rá, az baj, mert én is felmennék. -
Epikurosz #10 5 percnyi súlytalanság 200k dollárért.
Nagy az Isten állatkertje... -
philcsy #9 Kötünk rá egy kötelet és azt foghatod féláron. OK? -
iambg #8 Én drukkolok, mert már nagyon szeretnék az űrbe kijutni. Várj csak, azt mondod, hogy relatíve olcsó? Nem nagyon olcsó? Hmm... Valami azt súgja hogy nekem tökmindegy lesz, hogy relatíve olcsó vagy mocskos drága. Van teszkó gazdaságos űrutazás is? Az kéne... -
kvp #7 A ket torzs lenyege, hogy a belso kialakitasuk megegyezik az urrepulojevel. A fellovesek soran a hordozogepet 'kikepzesre' hasznaljak majd, tehat a 6-8 urutas mellett mehet meg 12-16 nezo is, akik kozzul sokan egy kesobbi korben utasok lesznek. Az elso hordozogep egyebkent egytorzsu volt, de igy konnyebb felfuggeszteni az urrepulot, mert egy vonalban vannak a hordozo es az urrepulo fulkei.
A vicces inkabb az, hogy Rutanek ket uj ursiklot is terveztek. Egyszer van a virgin galactic-nak a space ship two, meg van a nasa-nak, majd ujabban a legieronek az x37-es, amit a boeing keresere raktak ossze. Viccesen nez ki a fotokon a white knight alatt az uj amerikai ursiklo. Ax x37 kb. akkora mint ez a siklo, csak utaster helyett raktere van, pilotak helyett pedig automata szamitogepe. A hajtomu ott orosz gyartmanyu folyekony oxigent es kerozint hasznalo rendszer (lasd: sojuz-ok). Annak is mostanaban lesz az elso tesztje. Drukkoljunk mindkettonek, ha bejonnek akkor lesz relative olcso urutazas. -
Rodman6 #6 Én még ingyen sem repülnék ezzel a sz.rral. Nem untam meg az életem. A nagyobb "sztárok" már befiztettek az első útra - Schumacher meg mittomén. Nekem nagyon gyászos előérzetem van ezzel kapcsolatban, ugyanúgy mint a Virgin Oceanic hülyeséggel ami pedig majd a tenger mélyén rekeszti a szerencséseket. -
Inquisitor #5 Nem olvasol elég hírt a témában. Vannak még páran. Egy másik cég pl. többször használható űrhajókat fejlesztget.
Erről a repülésről meg nemrég kaptam hírelevelet a Virgin Galactic-tól. :) -
Dredd #4 ha milliárdos lennék, ebbe a cégbe fektetném a pénzem mindenféle bankok meg értékpapírok helyett. az lenne az igazi jótékonykodás, nem önteni a pénzt alapítványokba, ahol jó eséllyel ellopjál a nagy részét mielőtt a valóban rászorultakhoz érne. ebbe a cégbe fektetni az egész emberiség részére jótékony dolog.
hajrá Virgin Galactic! -
#3 Ha ebben ekkora üzlet van,(sok jegyet már most eladtak) nem értem miért nem száll be több nagyobb repülőgépgyártó a versenybe. -
Betonparaszt #2 Írd meg nekik, hátha még nem gondoltak rá -
mujahedin #1 példát vehetnének a p-38-as kialakításáról, és 2 normál törzs helyett csak olyan vázat használnának, valószínűleg könnyebb lenne a szállítógép, és kisebb lenne a légellenállása is, hiszen fogadok hogy csak az egyik törzsben ül ember, a pilóta.