94
Duna - Tisza Csatorna előnyei, hátrányai, megvalósulási esélyei
-
tomcat1 #94 És az ezt pótoló mennyiség amíg leszivárog és megfelelő minőségű lesz az egy lassabb folyamat mint a kivétel.
De hagyjuk is mert nem vagyok vízügyi szakember. -
tomcat1 #93 "Ha ez így lenne, akkor évente 7%-al csökkenne a a magyarországi vízkészlet. "
Vicces vagy. Nem, a megállapításod helytelen. "Csak" a kimenő több valamivel mint a bejövő, a készleteink /föld alatt/ más nagyságrendet képviselnek.
Vedd figyelembe, hogy a kutakból, zárórétegekből kitermelt víz is előbb utóbb folyókon keresztül elhagy minket, más nem Szentkirályos palackok formájában az arab félszigetre. :) -
#92 du-n hatkor senki sem fürdik...
Amúgymeg valszeg nem igaz, h 100% bejövőből 107% megy ki. Minden ország/háztartás/ember/sejt "átfolyó rendszer" kell hogy legyen, különben ott "forrás" vagy "nyelő" van -> nincs egyensúly, azaz az adott rendszer nem üzemelne évezredek/évmilliók alatt ugyanabban az "üzemállapotban", nem lenne "stabil".
Ha mindig 100Ft-ot kapsz és 107Ft-ot fizetsz ki és más forrásod nincs, akármennyi is a tartalékod, előbb utóbb Fedél nélkül-t fogsz árulni... -
#91 Egész biztos. -
TDantes #90 Ha ez így lenne, akkor évente 7%-al csökkenne a a magyarországi vízkészlet. Az pedig azt jelenti, pár év alatt teljesen elfogyna a magyarországi vízkészlet. Sőt, már nagyon rég el kellet volna fogynia.
Lehet már nincs is vizünk, és én az előbb nem is fürödtem? -
tomcat1 #89 Részben csak. Mivel egy elemzés szerint a Magyarországra befolyó vizeket ha 100% -nak vesszük, akkor a kimenet /csúnya szóval/ 107%, vagyis nettó veszteség édesvízből. Ezt meg kell változtatni. Erre egy csati is jó lehet, hogy az országban maradó vizek mennyiségét növeljük.
-
DJviolin #88 Habár már nem vagy sorainkban, de bátorkodom megjegyezni, hogy a csati elsősorban nem a hajózás hanem a helyi klíma érdekeit szolgálná. -
#87 gondolom azokra gondolt, akik már 4-5 éve, de akár egy évtizede "munkanélküliek", és az elkövetkező években sem kívánnak leszokni az élősködésről. -
#86 mármint segélyként a befizetett járulékok és adó töredékét kapja meg a segélyezett. -
#85 Akik normál segélyt kapnak tettek is (ugyanis a segély a munkaviszony után jár, munkában töltött időtől függő ideig. Konkrétan egy ha egy ember a segílyhez minimum szükséges 1 évet ledolgozza 120k-s fizetéssel, ha utána munkanélküli lesz, még úgy is marhajól jár az állam mert segélybe az 1 év alatt befizetett adó és járulékok töredékét kapja meg, aztán vége.
Persze akik soha nem dolgoztak és még is kapnak segélyt bőrszín alapján, nekik tényleg közmunkázni kéne. -
#84 duna tisza csatorna? Faszság. A megoldás: normálisan működő vasút. -
harcu #83 És ezek után uwu munkanélküli lesz, két hét múlva meg már a román-ukrán határ mellett töri a kukoricát őrök felügyelete mellett, mint friss munkanélküli. -
#82 Sok homok - kis víz - sok homok -
Emmegki #81
Jó ötlet. -
TDantes #80 Nagyon emberbarát gondolat. Megengednéd, hogy egy nem börtönben lévő, mindössze munkanélküli ember, hétvégére hazamehessen?
Nagy kegy. Lehet, hogy rosszul gondolom, de én olyan csak olyan helyen dolgoznék, ahol hétköznap is hazamehetek. Legfeljebb ha munkaidőben teszem engedély nélkül, kirúgnak, de akkor is. Én akkor akarok hazamenni, amikor csak jól esik. -
TDantes #79 Igen én ezen át is mentem busszal. De mivel a Duna-Tisza csatorna meg se épült, így nem is mentem át rajta. -
#78 "...meg hétvégén haza lehetne menni..."
minden rosszindulat nélkül: gondolom te is úgy melózol, h vasárnap este bemész, aztán a rá következő héten péntek/szombat este meg haza egy napra... LOL - mindig bírtam a "szoci idők katonáit", amikor azzal jönnek, h "nem is ember, aki nem volt katona" (nem rád értem, ha 30-35 között vagy, talán épp nem volt benne részed...)
Az emberbarát mozgalmak rögvest keblükre ölelnék szegény meló nélkülieket, h még azzal is sújtani akarod őket, hogy elszakítod őket az otthonuktól és fizikai munkára kényszeríted őket! (...és a szóismétlés nem zavar...) -
uwu #77 Én már régóta mondogatom, hogy a munkaképes munkanélkülieknek sorkötelesnek kéne lenniük, mondjuk 6 hónap után.
Aztán a seregben lehetne indítani egy közmunka tagozatot, ahol szorgalmasan építenék a csatornát, meg alapoznák az új atomerőművünket, stb.
Közbe ugyanazt a pénzt kapnák mint egyébként, csak közbe valahol az országban dolgoznának.
Lenne szabadság, meg hétvégén haza lehetne menni, ingyenes vonatjegy, mag hasonlók.
Ezek után a bürokraták feléből is lelkiismeret-furdalás nélkül csinálnék munkanélkülit, persze ők nem kapnák meg azt a fizetést mint amit most a semmire kapnak. A sok hájfejű léhűtő is mehetne a cigók mellé betonozni. -
#76 Meg a sok segélyből élő tehetne is valamit a pénzéért. -
DJviolin #75 "A csati táplálása természetes öntözéssel csak a mélybevágású csatorna vonalakkal történhetne."
Az öntözés szó helyett esés-t akartam írni. -
Laceee #74 "Mielőtt még sok milliárdokat kidobnánk az ablakon vagy magas vagy mély csatira, figyelembe kellene venni egy olyan lehetőséget is, hogy az eltűnt víztározók helyett élesszünk újra mesterséges tárolókat."
Nem lenne jó mert kevesebbet lehet mutyizni. -
DJviolin #73 Nem ez a gond. A csati táplálása természetes öntözéssel csak a mélybevágású csatorna vonalakkal történhetne. Ez annyit tesz, hogy a csati egyes szakaszai 20m-es mélységbe is belevághatna a Homokhátság laza homok szerkezetű földjébe. Ez a megoldás a hajózás szempontjából alkalmatlan lenne, mert a rakodás nagyon meg lenne nehezítve. Viszont a csatorna táplálása a Duna szabad esésével történhetne, ami talán öntözésnél hasznosítható lenne, de ez sem bizonyított. A magas vezetésű csatorna annyit tesz, hogy 10-20 zsilippel megemelik a vízszintet, ami így követi a talajszintet. Előnye csak a hajózás szempontjából van és hogy kevesebb kubikos munkával jár. Gondolom ki lehet találni, hogy a zsilipek és szivattyú telepek miatt nem nagyon ildomos fél Bács-Kiskun megye földjeit ezzel a csatorna variánssal táplálni.
Mielőtt még sok milliárdokat kidobnánk az ablakon vagy magas vagy mély csatira, figyelembe kellene venni egy olyan lehetőséget is, hogy az eltűnt víztározók helyett élesszünk újra mesterséges tárolókat. -
#72 Alkalmas a Duna vagy a Tisza vize öntözésre? -
DJviolin #71 ZilogR! 10km-es szakasz épült meg.
Másrészről sem a magas (hajózható) sem a mély (öntözés) bevágású csatorna vízpótló képessége nem tisztázott. Ennek a csatornának elsősorban az öntözést kellene szolgálnia, minden másnak másodlagosnak kellene lennie. Egyszer egy tv műsorban elhangzott, hogy a jelenlegi Duna-Tisza közi víztározók száma a 10%-át sem éri el a 20. század elejieknek. Csatorna helyett inkább azok felélesztése lenne a megoldás, hogy a talajvízszint már ne vándoroljon még jobban le és meggátoljuk az elsivatagosodást. -
#70 mindenki csak arra gondol,hogy nekünk nem éri meg,mert nem jönne vissza azalatt az idő alatt a ráköltött pénz,amíg mi élünk. senki sem gondolt itt,hogy a fiainknak,unokáinknak,dédunokáinknak már esetleg jó lesz,és addigra bőven visszajön az ára.és ez is egy lépés lenne,hogy Magyarország mezőgazdasága újra fellendüljön.
persze akkor lenne értelme ennek a csatorna megépítésének,ha egy olyan kormány vinné végig,amelyik nem nyúlja le a pénzt.
egyébként meg tegnap hallottam,hogy kezdünk egyre tudatosabban magyar termékeket vásárolni,ez jó hír,és csak így tovább,és megint lehetnénk komoly exportőrök,ha nagy mennyiségben tudnánk jó élelmiszereket előállítani,de ehhez öntözni is kell. na meg a hajózás is egy jó pénzszerzési forrás,meg a turizmust elősegítené,gondoljatok bele,mennyi túrista elmenne egy ilyen Duna-Tisza hajókázásra. na meg persze én is elmennék,feltéve ha nem horribilis összegeket kérnének el egy ilyen hajótúráért. -
#69 jah, már látom a képet magam előtt:
A kiáradt Tisza/Duna/bármelyik magyar "áradós folyó" gátjára pakolt homokzsákokon állnak a szomorú sorsú magyarok és onnan nézik az augusztus 20-i tűzijátékot; a petárdák fényei tükröződnek a földeket, lakásokat elöntött folyóvízen...
-
#68 Mellesleg baromság ilyesmit felhozni mert lenne mit fejleszteni az országban ezen kívül(fejezzék be a 4-es metrót pl,fejlesszék a közutakat,tele van az ország járhatatlan utakkal.Fektessék a MÁV-ba a pénzt,állítólag ott is kell vonalakat fejleszteni-minek hát ez a barom ötlet?),ha ez 300 évig nem volt fontos most ne legyen már az.Amúgy biztos hogy csak parasztvakítás. -
#67 Ez csak csatornácska:)Biztos olyat akarnak hogy hajózható is legyen. -
Laceee #66 Beneveznék a projektbe mint alválalkozó, 20 millió Ft ért vettem ezeket a szerszámokat, számla van ->
-
#65 Ejjj, lemaradtam - épp ba..tatni akartam a bandát, h hogy lehetnek ennyire vakok, h nem néznek utána, hogy ez(??? biztos, hogy ez?) már meg van épülve, de basszus, akkor mit is akarnak megépíteni???
Másrészről, van itt valami, ami mellett meg én lakom, azt speciel nem tudom, h elmegy-e a Tiszáig, de annak is ez a neve...:
-
#64 meg van ez már csak kicsit elcsúszott :D báris tőletek nekem itt van közelben :D
link -
TDantes #63 Szerintem remek ötlet. Nagyon kéne. Sőt, ássunk csatornát a Dunától az Amazonasig! Mekkora jó lenne már! Pesten beleülnék egy ladikba, és lemennék az Amazonasig! -
#62 Jaja, öröm az ilyeneket olvasni, Pistikéék megmondják hogy mi a frankó(tisztelet a kivételnek). -
ronesz #61 De sok politológiai, történelmi, hidrológiai és szociológiai szakértő van az SG-n, egyszerűen hihetetlen. -
Cat 02 #60 Csak nehogy az legyen, hogy húdejó lesz, aztán nem lesz semmi, de az építési költségeket ki fizetjük (true story). Vagy úgy járunk mint a Kis-Balatonnal, amit jópénzért (milliárd talán) lecsapoltunk, aztán utána vissza lett töltve, mert nem szűrt :) -
#59 On Nyert! :D
bazeg en el se hiszem, hogy egyaltalan valaki nincs tisztaban azzal, hogy hova megy a penz es miert :D (nem rad gondolok, hanem akinek a valaszt adtad)... hihetetlen :|
miert pont az mszp -nek jutott eszebe.. otletem sincs :DDDD -
Emmegki #58 Nagyon helyes ötlet, bár ott van a fő baj, hogy az országnak azon a részein ahol van rendes kiépített csatornahálózat ott sincs karbantartva, meg általában irreálisan magas vízkivételi díjat kérnek a használatáért. Így aztán állandóan nyakunkon a belvíz, akinek a földjére nem jut annak még van esélye hogy nyáron az aszály teszi tönkre a termést.
Hajózásilag nem sok értelmét látom. Bár helyes lenne a hajózás fejlesztése, a belföldi teherszállítás vasúton is döglődik, célszerűbb lenne először azt rendbe rakni. -
Emmegki #57 OFF
Az avval/evvel pont ugyanannyira helyes alak, mint az azzal/ezzel. -
#56 Jobb ötlet:
Hosszabbítsák meg a négyes metrót, simán elférne a két folyó alatt is. -
tomcat1 #55 konkrétan, kb. 150 milliárd, 200 milliárd lenne ha csili vilit akarnánk.
A "nem éri meg kijelentés " erősen sántít..