24
  • Falconer #24
    Én hallottam egy katonai szakértőt egy dokumentumfilben, azt mondta, hogy pontos dolgokat persze nem mondhat, meg ilyesmi, de nagy titkot nem árul el, ha elmondja, hogy egy karóra számlapját le bírják olvasni, ha tiszta az idő, és persze megfelelő szögben áll (tehát a felbontás megvan).
  • Molnibalage
    #23
    Egy dokumentum filmben azt mondták, hogy 4 cm-es felbontása volt 20 km-ről, egy golflabda is látszott. Mondjuk a 76 cm sem rossz. Ilyen magasságból biztos, hogy túl van lépve ez.

    Az, hogy 400-500 km-ről 20-30 cm-es felbontást kapj digitálisan. Háááááát... Fogalmam nincs.
  • MacropusRufus #22
    A Dragonlady-t ki ne hagyd (U2).
    Ennek már 1957-ben olyan kamerája volt ami kb. 18km-ről 76cm-es felbontással dolgozott. És hol voltak ekkor még a kémműholdak? :o 1957-ben repűlt még csak a Szputnyik. Eltelt 53 év. Sztem a lejjebb említett 20-30cm-et régen tulléptük. A légkör kiszűrése meg nem okozhat gondott akkor amikor több millió fényéves távolságból érkező fény-ből kiszűrjék egy csillagközi por zavaraását. Sztem jobb nem is belegondolni, hogy milyen felbontásokat tudnak a katonai kém és helymeghatározó műholdak...
  • Molnibalage
    #21
    Ha megnézed a két gép fotóit rájössz, hogy ez nem lehet igaz. Gyakorlatilag semmi hasonlóság nincs a két gép között azon kívűl, hogy van szárnyuk, hajtóművük és futóműveik és ember vezeti őket.
  • Molnibalage
    #20
    A helyzet ennél kicsit összetettebb. A digitális felbontás mindig is a kép alapú feldolgozás mögött volt. A CORONA program során meglepően sokáig használták a film alapú megoldást. A fotókat elkészítették odafent és kapszulában tért vissza, amit egy speciális gépekkel kaptak el. Nem mindig sikerült. A módszer hátránya volt, hogy nem tudták azt, hogy mikor a fotók készülnak, akkor milyen idő van a SZU felett. Néha csak a felhős eget fotózták...

    A digitális Kh-11 előnye a real time adattovábítás volt. Értelemszerűen a játék arról szólt, hogy milyen célok ellen milyen követelmények vannak. A műholdak pályája kötött vagy majdnem teljesen közötött. Viszont vala SR-71. Ezzel a SZU fölé nem repültek be, de 100-200 km mélyen vagy távolabb is beláttak. A felbontás magasan verte a műholdakét.

    Aztán 1989 táján és egy későbbi 95 táján történt reaktíválás után a gépeket leállították.

    Most vagy tényleg csak pénzügyi oka volt ennek - baromi drágán repült a gép, mert tankerek hada kellett hozzá - és ennyiért nem igényelték az extra képességet a műholdakkal szemben vagy van valami más helyette. Aurora, jobb digi műhold. Ki tudja. Ezek a dolgok a TOP SECRET kategóriát képezik...
  • Professzore #19
    A katonai kémrepülőgépek a 90-es évek elején is képesek voltak megfelelő időjárási visznyok esetén egy újság címsorait elolvasni. Azóta 20 év telt el, a fejlődés azért nem töretlen, mert a további felbontás-növekedéshez a légkört és az időjárást ki kellene iktatni.
    Katonai műholdakon jellemzően a 20-30 cm-es felbontás dívik, ezzel már megoldható emberek, járművek, fegyverzet azonosítása. Több nem is kell.
  • Mcsiv #18
    a google nagyon ritkán használ műholdképeket. Az esetek nagyon nagy részében repülőgépről készült légifotókat alkalmaznak.
  • Retechegér #17
    A lényeg pedig:
    ha a google ilyen részletes műholdképre képes, akkor a katonai műholdak?
    Elemzik a fingod kémiai összetételét, és ha afgán kebabot ettél visznek Guantanamoba!
  • Klapanciusz #16
    Rosszul hiszed.
  • attes #15
    Nem semmi mnnyiségű B-52 asszem ebből módosította a boing a 747-est.
  • ziipp #14
    Ugyanez Bing Mapsben nagyságrendekkel jobb a madártávlati felvételek miatt.
  • RecoPhile #13
    4200 gépben van egy pár kilométer rézkábel. Be kellene küldeni oda a cigányokat, úgy lecsupaszítanák a gépeket, hogy rá se ismerne USA kormány.
  • passatgt #12
    amúgy a környéke kurvajó kertváros, vagy hogy hívják, szívesen élnék ott:)
  • gz8 #11
    L. még #3 és 4
  • Flammius #10
    2007 július másodikán bezúzták az F-14-esek nagy részét...
  • gz8 #9
    2005. április 30-án készültek, úgyhogy már eléggé azok.
  • T0nk #8
    Milyen durva Scrapheap Challenge epizód kerekedne ki abból, ha ide beszabadítanák a csapatokat...
  • NEXUS6 #7
    Télleg, csak azokat néztem, amik a B-1-esek mellett álltak.
  • T0nk #6
    Van ott több is.

    Mintha az a szétbontásról szóló hír nem lenne teljesen igaz, vagy már nagyon régiek a felvételek.
  • NEXUS6 #5
    Nem tudom, hogy a műholdfelvétel mikori, de 12, az az pont egy századnyi Tomcat ott figyel rajta!
  • Flammius #4
    Meg is találtam, wikipedia F-14 szócikk: "On 2 July 2007, the remaining American F-14s were being shredded to ensure that F-14 spare parts would not be acquired by governments considered hostile to the US."
  • Flammius #3
    Meglepő, hogy a cikk F-14-eseket említ, tudtommal eszeveszett tempóban semmisítették őket meg (még múzaumba is csak néhány darab került), hogy ne legyen Iránnak szállítható pótalkatrész készlet, előre elkerülendő egy diplomáciai konfliktust.
  • Molnibalage
    #2
    A 4200 gép tekintélyes része nem szétbontásra van ítélve - tehát nem egyszerűen szétvágják őket - mert akkor már régen szétkapták volna őket. A más országokban vagy a jenkik számára a régebbi gépek szolgálnak alkatrészbázisként. A külföldi üzemeltetők számára az F-16A gépek értékesek (MLU gépek Belgiumban, Hollandiában, Dániában és Norvégiában). F-16A alapú gépek vannak Tajvanban., F-4 gépeket üzemeltet Görögország és Törökország. Az F-111 gépek az ausztrálok számára volta donorok, stb.

    A Hidegháború utáni fegyverzetcsökkentésben akkor modernek és újnak számító gépeket is lekonzerváltak. A mostani gépek régebbi szériás változatai is ott vannak. Az elektronikájuk régebbi, de a mechanikus részek és egyéb egyező alrendszerek egyes részei a most még szolgáló gépek számára is használhatóak.
  • celza8807 #1
    Tökjó! És egy lakóövezet van közvetlenül mellette.. oda akarok költözni!