10
  • kukacos
    #10
    Tipikus magyaros rövidlátás. Ha a fuvarozó helyett az állam fizeti ki, akkor talán ingyé' van az útjavítás? Ha kicsit gondolkodnál, rájönnél, hogy az emelt árakat már eleve megfizeted, a korrupciós százalékkal terhelt adódon keresztül. Aztán meg sírsz, hogy miért ekkora az SZJA, amikor beépítve már rég a magyar fuvarozót támogatod az ingyen úthasználatával, noha esetleg életedben nem szállítasz velük semmit.
  • kukacos
    #9
    Lehet, hogy ez a konkrét rendszer rossz, és a matrica több bevétellel megoldja, én az elvről beszélek. A mai GPS-es korban nem tűnik lehetetlennek mérni, hogy pontosan mely utakat és ki használta.
  • Bandee1987
    #8
    Lehet, hogy egy külföldi esetében ez igaz, de gondolj bele: egy magyar fuvarozó az útdíj miatt kénytelen lesz emelni az árakon, ami végső soron a fogyasztókra, azaz rajtad meg rajtam csapódik le. Ugyanott vagyunk, ahol a part szakad...
  • [HUN]FaTaL
    #7
    Esetleg kereszttüzében.
  • teddybear
    #6
    Ja és ráadásul ezzel követni lehet, hogy merre jártál. Akkor is, ha a rendszer üzemeltetője sivalkodik, mint a szúrt malac, hogy nem.
  • teddybear
    #5
    Mint az élő példa bemutatja, nem jó ötlet. Drágul a szállítás, a rendszer fenntartási költségei miatt nem nő a tiszta bevétel az állam felé, a működtetés hibái miatt olyan útszakaszért is fizetni kell, ami nem díjfizetős. A rendszer kiépítése sokba kerül, és minek, ha már van egy működő rendszer?

    A török kamionossal eddig is megvetették a matricát, ha meg nincs neki, megbírságolták.

    Ami pedig az úthasználattal arányos fizetést illeti, minek bontották el a fizetős kapukat?
  • kukacos
    #4
    Mindenhol ez kéne. Miért fizessen a magyar adófizető a török kamionosnak? Az utakon keletkező hibák túlnyomó többségéért a nehéz gépjárművek felelősek. Ideális esetben minden jármű után az úthasználatával arányosan kellene adózni.
  • kvp
    #3
    A szlovakiai utdijnak ket jo hatasa lehet:
    -attereli a forgalmat a vasutra
    -elterei a forgalmat szlovakiabol

    Az elso jo a kornyezetnek, a masik jo a szomszedos allamoknak, ahova az ipar egy-egy ilyen huzas utan attelepul.
  • slickboy
    #2
    Na a szomszédban is szívatják a jónépet. Nem értem, hogy miért kell 60 ezer bejelentkező a sikeres rajthoz és működtetéshez? Talán nem elég így a profit induláskor?