10
-
kukacos #10 Tipikus magyaros rövidlátás. Ha a fuvarozó helyett az állam fizeti ki, akkor talán ingyé' van az útjavítás? Ha kicsit gondolkodnál, rájönnél, hogy az emelt árakat már eleve megfizeted, a korrupciós százalékkal terhelt adódon keresztül. Aztán meg sírsz, hogy miért ekkora az SZJA, amikor beépítve már rég a magyar fuvarozót támogatod az ingyen úthasználatával, noha esetleg életedben nem szállítasz velük semmit. -
kukacos #9 Lehet, hogy ez a konkrét rendszer rossz, és a matrica több bevétellel megoldja, én az elvről beszélek. A mai GPS-es korban nem tűnik lehetetlennek mérni, hogy pontosan mely utakat és ki használta. -
#8 Lehet, hogy egy külföldi esetében ez igaz, de gondolj bele: egy magyar fuvarozó az útdíj miatt kénytelen lesz emelni az árakon, ami végső soron a fogyasztókra, azaz rajtad meg rajtam csapódik le. Ugyanott vagyunk, ahol a part szakad... -
#7 Esetleg kereszttüzében. -
teddybear #6 Ja és ráadásul ezzel követni lehet, hogy merre jártál. Akkor is, ha a rendszer üzemeltetője sivalkodik, mint a szúrt malac, hogy nem. -
teddybear #5 Mint az élő példa bemutatja, nem jó ötlet. Drágul a szállítás, a rendszer fenntartási költségei miatt nem nő a tiszta bevétel az állam felé, a működtetés hibái miatt olyan útszakaszért is fizetni kell, ami nem díjfizetős. A rendszer kiépítése sokba kerül, és minek, ha már van egy működő rendszer?
A török kamionossal eddig is megvetették a matricát, ha meg nincs neki, megbírságolták.
Ami pedig az úthasználattal arányos fizetést illeti, minek bontották el a fizetős kapukat? -
kukacos #4 Mindenhol ez kéne. Miért fizessen a magyar adófizető a török kamionosnak? Az utakon keletkező hibák túlnyomó többségéért a nehéz gépjárművek felelősek. Ideális esetben minden jármű után az úthasználatával arányosan kellene adózni. -
kvp #3 A szlovakiai utdijnak ket jo hatasa lehet:
-attereli a forgalmat a vasutra
-elterei a forgalmat szlovakiabol
Az elso jo a kornyezetnek, a masik jo a szomszedos allamoknak, ahova az ipar egy-egy ilyen huzas utan attelepul. -
slickboy #2 Na a szomszédban is szívatják a jónépet. Nem értem, hogy miért kell 60 ezer bejelentkező a sikeres rajthoz és működtetéshez? Talán nem elég így a profit induláskor?