87
Módosítások, új szabályok
  • cmsworld
    #87
    Néha igen. :)
  • mazsola89
    #86
    Sziasztok valaki van itt még néha azért? :S
  • cmsworld
    #85
    Azt szeretném megtudni, hogy a 2010-es KRESZ módosítás értelmében a vasúti átjáró megközelítéskor és áthaladáskor már megszűnt a lakott területen 30 km/h, lakott területen kívüli 40 km/h sebességkorlátozás?
  • Sadist
    #84
    Ha belváros alatt Budapest belvárosát érted, akkor sehogy. Budapest közlekedése akkor oldódna meg, ha atomot dobnának rá.
  • joebacsi
    #83
    Csak hogy az itteniek is értség:

    A konstruktor függvény futásideje járt le, attól a létrehozott ojjektum még benne maradt a memóriában :)
  • autoszimulator
    #82
    magyarul szabályosan semmiképp sem jó megoldás a lámpa sem. szabálytalanul használva, pofátlanul a lámpás kereszteződésen nehéz át menni, míg a körforgalmon átlehet. Kilométeres dugók, mint a képen, olyan helyen alakulnak ki, ahol kisebb a körforgalom, mint kellene. Igaz, ez a képen egy orbitálisan nagy körforgalom, már ha egyáltalán az, de megnézve a bemenő és belső sávok számát, teljesen értelmetlen. + buszokkal van tele. Itt egy kereszteződésben is ez lenne.
  • Sir Quno Jedi
    #81
    Vicces, hogy a kimenő irányok mind üresek szinte, így kizárólag maga a körforgalom okozza ezt az orbitális dugót éppen. :D
  • Sir Quno Jedi
    #80
    Konkrétan sima mezei kereszteződésként üzemel a dugósabb részein, az emberek puszta kényére-kedvére és jóindulatára bízva a besorolást, meg hogy ki-kit enged át. Egy kész röhej! Lámpánál egyértelmű bizonyítéka van, hogy kinek van előnye éppen.
  • Sir Quno Jedi
    #79
    Na ebből látszik, hogy NEM működik jól, nem is működhet, mert nem logikus.
  • Totti5
    #78
  • Sir Quno Jedi
    #77
    Én aztán sok-sok éve nap mint nap megjárom a várost keresztbe a legrohadtabb helyeken, csúcsban. 2-3órás szórakozás.

    A lámpás kereszteződésekbe néha bele KELL menni, akkor is, ha nem jutsz át zöld jelzés alatt, különben nem is fogsz átjutni sem te, sem senki a sávodból aznap. Igyekezni kell, hogy ezt elkerüljük, de sajnos olyan frenetikusan xarul vannak beállítva a lámpák és olyan agresszíven tolakodnak az alacsonyabb rendű utakról, hogy nem járható út az ahogy a nagykönyben meg van írva.

    Amúgy megnézném, hogy körforgalommal hogyan tudnád idehaza lekezelni egy valóban forgalmas kereszteződés forgalmát itt a belvárosban (megsúgom sehogy, állna az összes irány végleg, bent a körforgalomban is).
  • Sadist
    #76
    Lámpás kereszteződés nem alkalmazkodik a forgalomhoz, ráadásul az olyan elmerozzantak miatt alakulnak ki dugók, akik nem ismerik a KRESZ azon részét, miszerint kereszteződésbe csak akkor szabad behajtani, ha előreláthatólag a zöld jelzés ideje alatt el is tudja hagyni. Ehelyett a sok marha bemászik a kereszteződés közepére, hogy 5 méterrel előrébb legyen, csak keresztben meg nem tudnak haladni. Egy körforgalomnál nem blokkol le a forgalom néhány hülye miatt, mert egyszerűbb és sokkal jobban tolerálja az idiótákat.
  • AC2
    #75
    "Naiv abszurdisztáni lakos megfigyelése szerint az újévvel beüzemelt KRESZ-módosítások egy sajnálatos sajtóhuba következtében január 2.-a óta nem érvényesek:" - A sajtóhuba elírása szándékos, hogy éreztesse az iróniáját a dolognak? :D
  • autoszimulator
    #74
    A körforgalom normális esetben gyorsítja a forgalmat. Míg a régi lámpás kereszteződés, lassítja. Még akkor is, ha érzékelős, tehát ha valahol nem áll autó, akkor addig a másik ágon zöld. Talán azokat a kereszteződéseket lehet felhozni pozitív példának, ahol a telezöldek helyett, szinte minden irányba külön sáv van. Itt még lehet úgy hangolni a lámpákat, hogy a felsőbb rendű út haladása legyen folytonos.

    4 kijárat alatt én sem látom értelmét, de négynél, főleg ha egyenrangú utak kereszteződéséről van szó, nagyon is van értelme. Közúton ritka a lámpás kereszteződés, főútakat találkoztatni pedig direktben nem szokás, hisz akkor ha egyik forgalmas, akkor a másik is bedugul. Nem mondom, hogy a délutáni vagy reggeli csúcsban sokat segít, de nem is rosszabb, mint a lámpás. Arról nem is beszélve, hogy amikor nincs nagy forgalom, ha kereszteződés lenne, lámpa nélkül, akkor lassítanod kellene, hogy benézz mindkét irányba. Így viszont, elég balra nézni, és ott is már előre látod, hogy kell-e lassítani. Én személy szerint szeretem a körforgalmakat, de lehet csak azért, mert sűrűn megyek fel főútra mellékútról, és nélküle elég sokat dekkolnék ott. Így viszont kis odafigyeléssel, hamar feljutok.
  • autoszimulator
    #73
    És egyre több ilyen autóst látok, aki ezt csinálja nálunk is.
  • Vlala #72
    Nem ürge volt, idősebb hölgy, aki saját elmondása szerint mindenkinél jobban tud vezetni, főleg "egy ilyen huligánnál".
  • [HUN]FaTaL
    #71
    A svédek meg teljesen idióták. Attól függően hogy hol fogsz kimenni kell indexelni. 4 kijáratnál mondjuk ha bemész az egyiken és a harmadikon mész ki, akkor balra kell indexelni. Kiváncsi lennék, hogy aki épp akkor ér oda honnan a francból tudja hogy nekem mi volt a balra...
  • akyyy
    #70
    3 felé???

    ember, miskolc és saajószentpéter között, ahol a 26-os kezdi a 4sávos részét, két kijáratos körforgalom van. jó, később lesz ott elvileg még egy, de csak 100 év múlva, addig meg annyira fölösleges oda a körforgó :S és nagyon veszélyes is.
  • Dean Winchester
    #69
    hát én úgy csinálom,hogy mikor a kocsi orra bent van a forgalomban egyből akkor nyomom a jobbra indexet :D vhogy bennem van ez a szabály,hogy betartsam .S és engem is roppant felidegsít mikor látom,hogy befele betolja az indexet de kifele meg nem :S
  • Totti5
    #68
    A helyzet az hogy vannak akik csak azért indexelnek hogy bemenjenek a körforgalomba, de nem mennek ki az elsőnél jobbra. Inkább ne csináljon semmit, csak amikor elindul befele akkor indexeljenek jobbra és tartsanak arra, mert az a biztos.Amúgymeg normálisan kellene kifele indexelni és nem lenne sosem gond, ez tök egyértelmű, legalábbis annak tünik nekünk:)
  • BenedekFeco
    #67
    Mondjuk,amikor behajtasz a körforgalomba és rögtön az első kijáraton akarsz kimenni,akkor azért nem árt indexelni jobbra,már a behajtásnál is.
    Nekem annakidején az oktatóm így tanította.Azért,hogy aki pont ott várakozik,az lássa előre,hogy te ott akarsz kimenni.

    Tőlünk nyugatabbra(asszem franciáknál),ott pl.amikor bent mennek a körforgalomban,balra indexelnek egészen addíg amíg ki nem akarnak hajtani.
  • Dean Winchester
    #66
    "em akart kimenni, csak bennfelejtette az insdexet, amikor bejött a körbe". "

    ha bemegy a körbe nem is kéne index ... tud vmit az ürge :D
  • [HUN]FaTaL
    #65
    Már hatályát is vesztette az egész. :D

    Link
  • RelakS
    #64
    Körforgalom? Én attól kapok idegbajt, hogy nem indexel az, aki kimegy belőle. Mikor már a hatodik kocsi rántja el a kormányt, akkor elborul az agyam, és bemegyek. Naná, hogy akkor jön a 7., amelyiknek ez nem állt szándékában, nekem meg áll a hajam égnek
  • Vlala #63
    A körforgalom egy egyszerű dolog lenne. Aki bent van és forog, annak elsőbbsége van, aki kintről jön, az balra néz, ha nem jön senki, akkor bemegy.
    Ahogy írtad, hülyék vagyunk hozzá.
    Kaptam már olyan kiabálást körforgalomban, hogy "jobbkézszabály, hülyegyerek", és majdnem kaptam egy kifelé indexelő autóst is az oldalamba, aki elmondása szerint "nem akart kimenni, csak bennfelejtette az insdexet, amikor bejött a körbe".
    Egy 5-6 ágú csomópontnál azt mondom, kell a körforgalom, mert különben káosz van. De könyörgöm, ahol csak háromfelé elhet menni, oda csak azért ne tegyünk már kördorgót, mert olyan szép szökőkutat lehet építeni a közepére...
  • Sir Quno Jedi
    #62
    A körforgalom a legeslegborzasztóbb elmebetegségek közé tartozik, amit az emberiség valaha is kitalált! A lámpa+tábla+útburkolati jel a biztos támpont, a körforgalom meg az emberekre bízza a döntéseket, AKIK HÜLYÉK HOZZÁ!

    Heteken át tudnám rugdosni azt az idiótát, aki mivel divatos manapság, mindehova körforgalmakat telepít a lámpás kereszteződések helyett! Ezzel le is lassítja minden irányból a forgalmat és még balesetveszélyessé is teszi ugyanakkor. Sok évtizeden át szépen kibírtuk nélkülük, de most aztán elszabadultak az idióták és velük a körforgalmaik is...
  • zmeor
    #61
    én az egész kresz változásból a motorosok buszsávba engedését fogadom örömmel. ez nem azt jelenti hogy nem jó a többi, csak azok nem érdekelnek annyira :)

    végre megjött az eszük ezzel a buszsávos dologgal. Így kisebb konfliktus lesz az autó-motor harcban az utakon.

    (mind2-t használok)
  • PacsutaTibi
    #60
    Ez szerintem is nagy baromság, ha nem tart jobbra akkor még nehezebb lesz őket megelőzni. Nagyából átfutottam az egész módositást viszon ott azt irják lakott területen kívül KÖTELEZŐ nekik (is) a jobbratartás. Balra nem is kanyarodhat, csak ha leszáll és áttolja.

    [email protected]ért nem lehet normálisan tájékoztatni az embert, gondolok itt TV, rádióra, de még a neten is. Magának kell utánajárni mindennek.....
  • [HUN]FaTaL
    #59
    "Meg nem ártana tisztázni sokak számára, hogy jobb kéz szabály van, ha a körforgalmon belül két sáv van."

    Igen meg azt sem ártana (bár csak Érden láttam ilyen körforgalmat) tisztázni, hogyha tábla mutatja, akkor a külsőben haladva a következőnél menjen is ki. Nem a barma, körbe megy kívül ezért belülről ki sem lehet menni csak pofátlankodva ha nagy a forgalom.
  • autoszimulator
    #58
    ezért szar az egész. mennyivel egyszerűbb lenne lefektetni ott, hogy a körforgalomban a már benne haladónak van elsőbbsége. És akkor nem kellenek a hülye táblák, elég csak a kék kör alakú. Meg nem ártana tisztázni sokak számára, hogy jobb kéz szabály van, ha a körforgalmon belül két sáv van. Arról ne is beszéljük, amikor a bejárat és kijárat is egy vagy két sávos. Ezek elegye teljesen megkavarja az embereket. Persze, van aki annyit sem képes felfogni, hogy jobbra menjen be a körforgalomba.

    Mondjuk ahol körforgalomban, vagy bármilyen arra hasonlító útkereszteződésben jobb kéz szabályt alkalmaznak, akkor épp az értelmét veszíti el. A régi kereszteződések bonyolítása lenne csak, egy kör alakú pálya mentén. Főleg, hogy ebben a felfogásban akkor egyenrangú utak találkozásának minősülne, ami meg gyakran nem igaz ezeknél a körforgalmaknál, épp ezért is készülnek, hogy aki alsóbb rendű útról akar becsatlakozni, annak is legyen kis esélye, nőjön az áteresztőképesség... Ami az esetek kis százalékában sikerül is, bár lehetne sokkal dinamikusabb. Időben jelezni a kijárási szándékot, legalább akkor, ha látja a sofőr, hogy ahol ki akar menni, vannak behajtani szándékozó tagok. És hogy befelé menők az ilyenre azonnal reagáljanak, és menjenek is be, ne várják meg, míg kiürül a körforgalom...

    De ha már a kresznél tartunk, egy másik alapvető problémája: kb csak a jogászok és ügyvédek értik meg pontosan a szövegét. A lenti kis kép nagyon jól mutatja, hogy egy ép eszű embernek is át kell olvasnia kétszer, háromszor, mire felfogja, mégis miről van szó abban a pár sorban. Főleg annak fényében érdekes ez, hogy az asztal mögött, elméletben értelmetlen szövegeket kell bemagolni, majd beülsz kocsiba, és mint a #57 is mutatja, kapod az alapszintű infókat, melyek néha csak egy adott szituációban igazak. Ott sem az a cél, hogy megértsed, mi a francért várod meg azokat a kocsikat. A sofőrök kis százalékának jut csak eszébe a kérdésm magától, hogy miért nem jobb kéz szabály van itt.
  • Dean Winchester
    #57
    valóban ott az elsőbbségadás tábla mindenhol :)
    de én is úgy tanultam,hogy mindig balra kell nézni,hogy nem-e jön egy autó és ha jön akkor elkell engedni :D az oktató nekem a táblás nem is említette ,hogy az miatt xDD
  • joebacsi
    #56
    "A KRESZ nem is említi sehol, hogy körforgalomban kinek van elsőbbsége normál esetben."

    Igazad van, tényleg nincs benne, akkor mégis én tudtam rosszul.
  • Sadist
    #55
    Erről direkt megkérdeztem egy KRESZ oktatót (pontosabban ketten voltak ott) és ők is azt mondták, hogy az elsőbbségadás tábla miatt van a bent haladónak elsőbbsége, nem amiatt, hogy körforgalomban halad.
    A KRESZ nem is említi sehol, hogy körforgalomban kinek van elsőbbsége normál esetben.
    Ha megnézed, mindenhol ki is van rakva az elsőbbségadás tábla, ha nem volna, a bent lévőnek volna elsőbbsége, és nagyobb forgalomnál egyszerűen bedugulna a körforgalom.
  • joebacsi
    #54
    Persze, mert már több mint 30 éves, azóta foltozva van. Még egy teljesen más állapotra készült, más nyelvezettel, ezért pedzegetik mostanában egyre többen, hogy nulláról kéne újraírni az egészet.
  • joebacsi
    #53
    Amúgy végigszaladtam a topikon, szerintem azért a valóságban nem ilyen rémes a helyzet, mint ami az itt leírtakból mutatkozik :)
  • joebacsi
    #52
    Na az érdekes eset, mert sokáig nem volt körforgalom, csak "körforgalom jellegű kereszteződés" :)

    De ma már körforgalomként viselkedik, csak gondolom a korábbi rend miatt nyomatékosítják háromszöggel.

    katt
  • mumpic
    #51
    Ezt én is így tudtam (nekem amúgy nincs jogsim, csak kötözködtem az előbb). Elsőbbségadós körforgalomnak ott van a Lánchíd és az alagút közötti.
  • joebacsi
    #50
    itthon macisajt nélkül is a körforgalomban haladónak van elsőbsége a bahajtókkal szemben, nincs jobbkéz szabály
  • Sadist
    #49
    Pont, hogy rengeteg szabály van, nagy részük felesleges, redundás, vagy egymásnak ellentmondó. Mindezt azért, hogy minden egyes esetre legyen egy szabály vagy definíció, amit rá lehet húzni.
    Összehasonlításképp az angoloknál egy KRESZ "tankönyv" egy A5-ös méretű 20-30 oldalas füzetecske, aminek kb. a fele a közúti jelzések. A többi pedig az alapvető szabályok rövid, értelmes leírása, esetleg egy-egy gyakorlati példa.
  • Sadist
    #48
    Pl. Olaszországban akkor figyelj oda, mert simán megeshet, hogy valaki bezuhan eléd a körforgalomba, és ráadásul te leszel a hülye. A körforgalomban a haladási irány óramutató járásával ellentétes, a bejövők jobbról jönnek, tehát jobbkéz szabály alapján elsőbbségük van a bent lévőkkel szemben, ha csak nincs kirakva a macisajt tábla. Magyarországon úgy tudom nem nagyon van olyan körforgalom, ahol ne volna elsőbbség adás tábla, de ha nem lenne és nem engednéd be magad elé a bejövőt, akkor bizony te volnál a szabályszegő. Ezt csak úgy érdekességként.