18
inFamous
  • Samurai84
    #18
    Sziasztok!

    Én még az elején járok a játéknak. Ha egyszer végigvittem, akkor a Shardok visszakerülnek a helyükre vagy amit már megtaláltam, azt megtaláltként tartja számon? A titkos üzenetekkel kapcsolatban ez hogy van?

  • sanyiute
    #17
  • roli33
    #16
    valaki leírná a játék történetét röviden?
    pl. ki az ellenség és miért...
  • Terensz
    #15
    - Látom, nem volt gyerekszobád.
    - Hát jó nagy kedvenced lehet a játék, ha 3 hét elteltével veszed észre, hogy egy "barom" ezt írta.
    - Szerezz egy barátnőt, hátha utána nem leszel idegbeteg.
    - SQJ topicja, nem az enyém.
    - További kellemes fórumozást!
  • Smithie
    #14
    Elnézést,amúgy én is tolom egy ideje,nagyon tetszik a game,kicsit heroes-os utóérzésem van,de az nem baj!:)
  • Smithie
    #13
    A köcsögségeidet tartogasd a debil topikodba,barom!
  • Pretorian
    #12
    Nem fogják, ahogy a Killzone 2-t sem sajnos.
  • n3whous3
    #11
    olyan dekurvavicces vagy, hogy az már fogalom
  • Fehercsoki
    #10
    Biztosan létezik,csak valószínűleg nem működik.
  • predator0
    #9
    PS3, emulátor természetesen nem létezik, de asszem ez kb. fél perc után kiderülhet a topikból.
  • papi08
    #8
    Cseles...:D
    De milyen gép kell eme játék alá?
  • Terensz
    #7
    Én mondjuk emulátorral tolom PC-n... már egy ideje. Amúgy jó jázék.
  • papi08
    #6
    A játék kizárólag PS3-ra jelent meg.
  • byzhouse
    #5
    ám nagyon bejövős lenne,ha kiadnák pc-re
  • papi08
    #4
    Hát igen... Sajnos ez van:(
  • papi08
    #3
    A játék kizárólag PS3-ra jelent meg!
    Pár kép:


  • byzhouse
    #2
    azért köcsögség,hogy berakták világ összes nyelvét kb... de magyart nem
  • papi08
    #1
    Üdvözlök mindenkit az inFamous nevű játék sg.hu-s topikjában!
    Hivatalos honlap: http://www.infamousthegame.com

    Egy hoszabb leírás:

    Szuperhősös jó játékból kevés van (pl. a Batman: Arkham Asylum), de a szuperhősös, ráadásul sandbox és még jó játékból aztán meg végképp nincs egyetlen értelmes darab sem. Gondolom nem fogják a Pókember rajongók megrohamozni a HQ-t a kijelentésem miatt, de gondolom ők sem gondolják komolyan, hogy bármelyik rész jól sikerült. Nyáron amikor az inFamous demót kipróbáltam, már látszott, hogy a Sucker Punch csapata jó irányba indult el, s most a végleges verzió tesztelése után kijelenthetem, hogy létrehozták azt ami még nem volt: a speciális képességekkel megáldott Cole a semmiből került elő, jött, látott és győzött.

    Futárból áramhős
    Empire City-t egy hatalmas robbanás rázza meg- Cole, a futár kézbesített egy csomagot, és két perc múlva a város nagyobbik része romokban hevert… A robbanás tényleges oka nem tisztázott, a detonáció mérete, és az azt követő gyorsan kialakuló káosz miatt egyértelműen kizárható az egyszerű terrortámadás vagy hasonló merénylet. A 2 hét múlva csodával határos módon magához térő Cole elé siralmas látvány tárul, a szeretett Empire City-t karanténba zárta a katonaság, az utcákon furcsa bandák inzultálják a tömeget, a káosz eluralkodott. Az ébredés utáni másik változást Cole saját magán tapasztalja: képes az elektromosságot irányítani, fókuszálni, sőt, erőnléti, és mászási, egyensúlyozási és egyéb akrobatikai képességei is megnőnek.
    Mi robbanás hátterében? Sok dolog rajzolódik ki a sztori előrehaladtával, spoilerezni nem akarok, de az biztos ,hogy tartogat fordulatokat számunkra a játék, és nem értelmetlen, motiváció nélküli küldetésekkel fogjuk tölteni az időt.

    Mentsd meg őket, fejlődj
    Empire City 3 nagyobb szigeten terül el. Hamar kiderül, hogy a várost az önjelölt fosztogatókon kívül a reaperek zargatják, egészen összehangoltan keserítik meg az egyébként sem jó közhangulatú lakosság életét. Ők gyakorlatilag a gonosz erő képviselői, az őket irányító szélsőségeseket fogjuk elkapni a dolgunk előrehaladtával. A feladat a következő. Mindenek előtt a városrészek áramellátását kell rendberaknunk, ha ez megvolt, akkor a reaperek befolyását kell megtörni a területeken belül, vagyis a lakosság boldogulásának érdekében számtalan feladatot oldunk meg. A munka sokféle lehet, pl. nem működik a vasút, ki kell pucolni a reapereket, a sínekről a torlaszokat el kell távolítani. Miután végzünk, járni kezd a vasút. De száz más dolog is van, a rendőrség által (ők is ügyködnek kisebb sikerrel) elkapott reapereket kell átjuttatni adott börtönbe pl., de fogunk futárt is kisérni, elrejtett csomagot keresni, stb. A térképen sárgával a mellék, kékkel a fősztori küldetéseit láthatjuk. Érdemes olyan ritmusban játszani, hogy a kékek közé a sárga küldetések is kerüljenek, mivel a fejlődésünkhöz ez okvetlenül szükséges. Miért?
    Mert a játék a cselekedeteinket tapasztalati ponttal (XP) jutalmazza. Lelősz egy reapert, gyógyítasz valakit, küldetést csinálsz meg, stb, mindenért XP jár. Az XP-t képességekre lehet költeni, nyilván azokat a képességeket unlockoljuk, amelyeket szeretnénk. Kicsit úgy kell ezt elképzelni mint a God of War-ban csak itt több a lehetőség. Én pl inkább a támadó képességeket fejlesztettem, de van pl pajzs is.

    Mássz magasabbra, rombolj villámmal
    Az inFamous egyik legerősebb pontja, hogy Cole lényegében bárhova képes felmászni. Na nem úgy mint a pókember, de ha van egy kis kapaszkodó, már fejlebb tud menni. A legkisebb kilógó formában megkapaszkodik, legyen az ablakpárkány, klíma, vagy más dolog, ami kiáll a falból. A legkisebb, legszédítőbb, legvékonyabb, legkényelmetlenebb helyen is biztonságosan megáll. Pl utcai lámpára is simán felmászhatunk, az áramvezetékeken csúszhatunk, több száz méter magasságban a falból kiszakadt csöveken egyensúlyozunk. Szenzációs. Ehhez kapcsolódik, hogy a képességeinket ápdételve egyre komolyabb rombolásokat tudunk létrehozni, illetve egyre változatosabban tudjuk hidegre tenni az ellent. Aztán lehet a képességeket kombinálni. Próbáljátok ki a shockwave-et és a megawatt hammert együtt. :D Szóval jó kis mókákat lehet csinálni, a gép pedig jutalmazza őket (XP). Legutolsó legdurvább képesség (jó oldalon) azt hiszem a Lighting Storm, ez nagyon brutális, csak szabadtéren működik, lényegében besötétedik az ég, rakat villám koncentráltan lecsap, és sixaxissal lehet irányítani. BRUTÁLIS. Kamion, kocsi tömeg az égben, ha vannak civilek, ők is szép számmal fognak meghalni, illetve repkedni a kisüléstől… :D Nagyon hatásos.
    Az, hogy mennyi áramot tudunk egyszerre elhasználni, azt fent jelzi egy csík, ezt az “elektródák” összeszedésével lehet növelni, ajánlatos is. Visszanyerni villanyszekrényekből, áramot tartalmazó kütyükből lehet, akár parkolkó autókból is lehet, nyilván egy villanyoszlop több áramot ad mint egy kocsi.

    Morális kérdések
    Az inFamous alkotói okosan úgy fűzik a történetet, hogy bár Cole összességében pozitív dolgokat csinál Empire City-ben, de a módszerei lehetnek jók is meg rosszak is. Vagyis több küldetésben eldönthetjük, hogy miként használjuk az erőnket. A legegyszerűbb példa, hogy bizonyos harcok után maradnak földön nyöszörgő lakosok, ott eldönthetjük, hogy meggyógyítjuk őket, vagy a maradék energiájukat is elszippantjuk. Vagy pl a reaperek fertőzik a város vizét, eldönthetjük, hogy elindítjuk a ketyerét amivel ezt csinálják, vagy leszakítjuk a víztartályról. Ezeknek a cselekedeteknek az a következménye, hogyha jó arcok vagyunk, akkor a városlakók örülnek nekünk, fotóznak (:D), hívnak ha valami bajuk van, ha meg gonoszak vagyunk és nem válogatunk az eszközökben, akkor meg ordibálnak ránk, stb. Gyakorlatban van más jelentősége is a dolognak, vannak jó és rossz képességeink, ha jó dolgokat csinálunk, akkor a jó irányú képességeinket tudjuk megvenni/fejleszteni, ha rossz irányban önző módon döntünk, akkor azokat. Érdemes vagy a jó vagy a rossz oldalra folyamatosan dönteni, nem a kettő között egyensúlyozni, mert bizonyos képességeket ahhoz képest tudunk csak felfejleszteni, hogy mennyire vagyunk jók vagy rosszak. A játék minden szempontból ezt jutalmazza. A fő sztoriban is lesznek olyan pillanatok amikor dönteni kell, és dilemma elé állunk, nekem nagyon tetszett ez a dolog, a szuperhősködés közben, és adott sztori mellett is lehet dönteni arról, hogy az ember mit művel egy ilyen magára hagyott városban.

    Verdikt
    A játékba vagy 15 órát beleraktam míg a főszálat végigjátszottam, és a mellékküldetésekből így is volt még hátra több is. Az inFamous nagyon nagy meglepetés, a szimpla villámeregetés helyett eredeti küldetések és sztori bontakozik ki, morális kérdésekkel fűszerezve. A szuperhősös képességek eredetiek, a megalázott, leamortizált város hiteles, a grafika is kiváló, popup-ot csak akkor lehet tapasztalni, ha vonatozik sínen közlekedik egy irányba az ember gyorsan. Gyalogosan nem lehet előcsalogatni. Cole-lal kiválóan el lehet lenni a virtuális játszótéren, falon és bármin. A szabadság folyamatosan adott, bármikor, bármire fel lehet mászni, és ez nagyon jó érzés. Bizonyos feladatok megoldása is lehet több féle, persze van ahol terelget a játék, de az, hogy pl intézzek el egy terrorbuszt, az teljesen rajtam múlik, hogy honnan támadom meg, és milyen módszerrel jutok fel rá. S ez nagyon jó, mert mindenki a saját íze szerint dolgozik. Kövess egy reapert – időnként megáll, figyeli, hogy követik-e. Bújkálsz a telefonfülkénél lent az utcán mögötte, vagy a házak tetején követed- rád van bízva. A szavatosság is kiváló, pl. elektródából (”Shards”) 350 van a városban, azok összeszedésével is el lehet ütni az időt. A legjobb, hogy nem csak a “trófeáért” megy a dolog, hanem ugye mert annál több áramot tudunk egyszerre felhasználni, minél többet összeszedtünk. Vannak ilyen elkapott rádióadások is, amelyeket kis tányérantennák sugároznak, ezeket is meg lehet keresni a városban, van belőle több mint 30. Ezek is hordoznak információt. Minden küldetésnek van funkciója, s ez motiváltá teszi az embert. Ez az, ami pl hiányzott az AC1-ből. Állítom, hogy a mellékküldetésekkel együtt, csak a jó oldalon végigtolni a játékot eltart vagy 20 óráig, úgy, hogy az ember mindent összeszed. És akkor még végig lehet játszani a rossz oldalon is.
    Összességében nekem nagyon tetszik a játék, gyors, élvezetes, a csekkpont rendszer is jó, nem kell minden missiont a legelejéről újrakezdeni ha elvérzik az ember. Nem lehet járműveket vezetni, de kiválóan orvosolták ezt a szuperképességekkel, amivel viszont lehet gyorsan haladni. Apró bugok akadnak azért, illetve Cole mozgása is furcsa itt-ott, meg valahogy nem került hozzám közel a karaktere. Szerethető, jó fej, de mégis valahogy … Ezt nem tudom megmagyarázni, de így van.
    Az inFamous ezen hibái eltörpülnek a sok jóság között, szóval nagyon nem lehet rá haragudni ezért. A SuckerPunch megmutatta, hogy lehet anélkül jó sandbox játékot csinálni, hogy lenyúlnák a nagy GTA széria ötleteit. Ez szerintem nehéz feladat, és a srácok ahhoz képest, hogy az első játékuk PS3-on, nagyon jól tejesítettek. Izgalmas és szórakoztató volt, ajánljuk. 8,5 pont.

    "konnektor.org"