108
-
Sir Ny #108 link -
#107 Az jó! Nem vagy tisztában a dolgokkal, mert még ahhoz is lusta voltál, hogy utánanézz, de én meg butaságokat írok. Köszike!
Pont azt írtam amúgy, hogy a PS3-nál valszeg nem elég olyan szinten ismerni a hw-t, mint a Box esetében. Az meg hogy egy projekt mikor kész, az nagyjából csak és kizárólag a fejlesztőkön múlik. Ha nincsenek kész dolgokkal, akkor gyakorlatilag kihagyják és ennyi. Nincs sehol kőbe vésve, hogy mennyire lehet hatékonyan programozni egy rendszert, és az hogy hat ki a kiadott programok számára adott idő alatt. Lásd pl az Insomniacot, akik szinte félévenként adnak ki valami komolyabb anyagot más meg hosszú évekig el van 1-1 projekttel.
Ott van esetleg jelentősége az egésznek, amikor párhuzamosan készül egy program több platformra és ugyan akkor akarják kiadni őket, de itt sincs leírva, hogy nem lehetnek eltérések. Sajna az a gyakorlat, hogy amit nem tudnak megvalósítani a PS3 verzióban határidőre, azt nem erőltetik, és cserébe viszont soxor semmit nem raknak a ebbe a változatba.
Ha nem az lett volna az alapkoncepció, hogy a cell-t is használják grafikára, akkor gondolom nem férne olyan sávszélességgel a fő memoriához is a GPU.
Sok tekintetben az RSX amúgy nagyobb teljesítményre képes, mint a Xenos csak éppen úgy kell megírni a programot.
Monnyuk azt kifejthetnéd, hogy a memória mérete miért korlátozza le a másodpercenként megjeleníthető poligonok számát, mert ez kicsit újdonság volt. Ilyen szempontból a PS2 akkor meg feleannyi poligont tud megjeleníteni, mint a DC, mert annak asszem csak 4 MB videomemóriája volt? -
feamatar #106 basszus, apukám, amit írtál az fájt.
A C csupán egy programozási nyelv, amin megírod a programot, azt pedig lefordítja a fordító egy adott géptípusra. A C mint nyelv nem igényli a hardware architektúra ismeretét. De az jelentősen más kérdés, hogy mire fejleszt az ember.
A konzoloknál, mint beágyazott rendszereknél(bár Dreamcastnél újabb nagygépre még nem láttam forráskódot), közvetlen hardware hozzá férés van, amelyeket többek közt hardware regiszterekkel lehet manipulálni. Míg PCn az oprendszeren keresztül érhetjük el ezt.
A fejlesztői géphez kapott devkit, tulajdonképp egy függvénykönyvtár. De ennek ellenére a hardware ismerete mindenképp szükséges. No persze nem kell fejből tudni hogy az 0x6000000 címnél kezdődik a videomemória, mert ha úgy van a devkit elrejti, de a programozó idővel úgy is megjegyzi mert számol ezzel azzal. Meg míg tanulja, addig nem árt megérteni a devkit működését, de utánna sok funkciót úgy is kivált a devkit.
A bonyolult hardveres dolog meg végképp hülyeség. Saturn, N64, PS2 és PS3, mind nehezen programozhatóak voltak. Ugyanakkor a teljesítménnyel ez nem függ össze, mármint a bonyolult hardware felépítés. Ott van pl a Dreamcast:
SegaTech szerint, 10 milliót ígértek előzetesen a Dreamcastnek, ami reálisan a PowerVR miatt végül is 7 millió. Egy kis kalkuláció után(mivel 7 millió polygon a Dreamcast 8MB vid memóriájához sok) végül arra a következtetésre jutottak, hogy 3millió poligon egy reális szám. De egy olyan egyszerű hardwaren mint a Dreamcast a legtöbb programozó örülhetett, ha egy milliót ki tudott préselni a harwareből.
Tehát egy egyszerű hardware kihasználása is nehéz feladat, nemhogy még egy jóval összetettebbé.
És a legnagyobb butaság amit írsz, az a programozók tudásának számonkérése, holott inkább a munkaórák számonkérésébe kellene gondolkodnod. Lehet, hogy csodákat képes kihozni egy-két programozó a PS3ból, de míg abból csodákat hoz ki, lehet, hogy le zavarna 2 X-es projectet annyi idő alatt.
Ezen kívűl egy rendszer annyit ér, mint a leggyengébb láncszeme, és hiába ott egy bika cell, ha esetleg a videochip meg visszahúzza. Márpedig a PS3nál én nagyon ezt érzem. Lehet, hogy a Cell át tud vállalni feladatokat a videochiptől, de kérdéses még a memória sávszélességek nagysága, honnan hova mit mennyi idő alatt. Én ezekkel nem vagyok tisztában, de tény, hogy a helyzet nem olyan egyszerű hogy van egy cell-em és viszont látásra. -
Sir Ny #105 amúgy vicces, hogy ez árcsökkentés előrejelzés UTÁN jött. lehet, hogy tényleg van valami alapja, és az AB el akarja hitetni az emberekkel, hogy ők csinálták az árcsökkentést. -
Major #104 Megerősített hír:
"Steve Ballmer, a redmondi óriás CEO-ja a The Executive's Club of Chicago tegnap esti rendezvényén árulta el, hogy 2010-ben, azaz jövőre kerül az üzletek polcaira az új Xbox 360 (nem Xbox 720, és nem egy next-gen konzol), ami már magában foglalja a mozgás- és hangérzékelésre képes technológiát, kezelőfelülete pedig Ballmer megfogalmazása szerint "természetes" lesz. Arról még nem szól a fáma, hogy egyéb módosításokat (proci, gpu, memória, tárkapacitás, blu-ray, stb.) is eszközölnek-e az új készüléken." -
Major #103 Egy kis update:
"Bobby Kotick, a legnagyobb független kiadó elnök-vezérigazgatója ultimátumot intézett a Sony vezetőségéhez.
Hosszú hónapok óta újra és újra felröppennek olyan magán- és szakértői vélemények, amelyek tarthatatlannak mondják a PlayStation 3 konzolok árszínvonalát. A kritikusok egyik vezető hangadója nem más, mint az Activision Blizzard feje, Bobby Kotick.
Kotick úr a The Times online kiadásának nyilatkozva aggodalmát fejezte ki a PlayStation 3 konzol jövőjét illetően. Véleménye szerint túl körülményes és túl drága a konzolra fejleszteni (tavaly 500 millió dollárt fizettek royalty és egyéb jogcímen a Sonynak), lassabban bővül a felhasználói bázis, mint a riválisok (Nintendo Wii, Xbox 360) esetében. Mindenképpen árcsökkentést vár, mégpedig rövid időn belül, mert így nem fog jelentősen nőni az egy konzolra jutó játékok száma.
Amennyiben nem következik be érdemi változás, kénytelenek lesznek a jövőben (2010-2011 magasságában) fontolóra venni a PlayStation 3 és a PSP további támogatásának beszüntetését.
Vajon mit lép erre a Sony?"
-
#102 Hát ez az ami szerintem is nem csak érthetetlen, hanem egyenesen felháborító a Sony-nál.
Berakják a Linux támogatást a PS3-ba OK. De a GPU használatát letiltják. Na mennyetek oszt szórakozz ám a jó édes mamátokkal!
Én azt hittem, hogy ezt komolyan gondolják, ráadásul valamelyik európai demo csapat még át is írt egy demót PS3-ra, amit asszem fizetősen lehetett letölteni. Na most aztán tényleg mennyetek jáccani ám az előbb említett rokonnal! A demo szellemiségével ellenkezik ez a fizuzás, ráadásul melyik demo csapat tud fejlesztőkészlet hiányában "válaszolni" erre, hogy ők még jobbat tudnak.
Anno azt hittem télleg valami beindulhat, valami scene, de ez még csak nem is röhögcséges, ez fájdalmas!
Akkor inkább az a demo se lett volna,és mindenki felejtse el, ahogy máskor is, hogy a Sony mit ígért.
-
Major #101 Azért nem mindegy, hogy rákötöm az xboxom a pc-re és xna-ban már programozhatok is. Vagy veszek egy ps fejlesztői kitet több ezer dollárért, ami legalább akkora mint egy átlagos asztali pc és ezen keresztül fejlesztek játékokat :) Ráadásul, ha nem megy valami, akkor a támogatás minimális, old meg magad a plystation esetén. -
Sir Ny #100 na, senki? tényleg senki? akkor én. SZÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁZ -
#99 Ilyt én is tudok!
http://www.konzolhq.hu/story-770-Valve-A-Ps3-egy-rossz-hardver.html -
Szefmester #98 pontosan.. és ezt nem szokták figyelembe venni az emberek akik a magok számával dobálóznak -
#97 A cell és a Xenon CPU esetében teljesen mást jelent a több mag. A Xenon teljes értékű magokat tartalmaz, azokon mondhatni megszorítások nélkül szinte egymástól függetlenül futtathatók programrészek. Habár bizonyos összetevőiben kisebb teljesítményű a cellnél, de sokkal rugalmasabban használható. A cell koncepciója inkább az, hogy fut egyetlen fő program, amihez a futószalagszerűen dolgoznak be a kisebb magok. Ha eltérő feladatokat kell váltogatni rajta, az valszeg rengeteg optimalizációt igényel, miközben ha "beindul" simán lepipálja a Xenont. -
#96 Hááát pedig de!
A dolog ott kezd érdekessé válni, hogy a hardverfejlesztők nem játékszoftver-fejlesztők. És minden hardver kompromisszumokról szól, kb ugyan abból a költségvetésből és ugyan abból a marék sziliciumból a maximumot kell kihozni.
A PS-nél azt mondták, elemeztük a PS1-2 működését, itt ez a hardver, ami a maximumot jelenti, ennél többet szinte nem is lehet kihozni a vasból, de ehhez egy teljesen új architektúrát alkottunk, amit meg kell ismerni. Ha csúcsprogramozónak tekinted magad, ez nem lesz neked gond.
Az X is tükrözi a M$ programozókkal kapcsolatos filozófiáját. A M$ vezetését nem olyan számtek szakemberek alkotják, mint amilyen a másik oldalon akár Kutaragi is volt, hanem elsősorban üzletemberek, akik meglehetősen messze állnak a vastól és ezt valahogy a saját programozóiktól sem várják el. Lásd ugye ahogy a Win is készül. Gyakorlatilag mint egy autót építik fel, szétbontott, szabványos elemekből, és a munkásnak, a programozóknak sem kell túl kvalifikáltnak lennie. Sőt talán kifejezetten utálják is a túl önálló, eszes programozókat, akik nem állnak be a sorba. És ha gond van a teljesítménnyel, egyszerűen rágyúrnak a hardverre.
Jelenleg a C az általánosan elterjedt programnyelv, ami ha nem is magasszintű nyelv, de az esetek többségében (PC-nél) egyszerűen nem igényli kifejezetten a hw architektúra ismeretét. Erre még a M$ is rágyúrt, nem vár túl sokat a programozóitól és az X-et programozó emberkéktől sem, megfelelő fejlesztő környezettel támogatja őket, és az architektúra is végső soron pofonegyszerű. Ha valamit nem lehet rajta megcsinálni az szinte az első pillanattól nyilvánvaló és ha trükköz az ember, akkor sem fog változni a helyzet.
A PS viszont egy fekete doboz:), persze ezt is lehet C-ben programozni, de akkor is venni kell a fáradtságot, hogy megismerje az ember az architektúrát. Amit ugyan végső soron úgy alkottak, hogy figyelembe vették a rajta maximális sebességgel futtató szoftverek lehetséges paramétereit, de hogy konkrétan mire is gondoltak a tervezők az zérókilóméteres programozónak valszeg nem nyilvánvaló. Ráadásul akár az X, akár a PS esetében csak elképzelések lehettek arról a szoftverről, ami pár év múlva a vason fog futni. -
Sir Ny #95 viszont nem akadoznak, és nem szebb a grafikájuk. -
Sir Ny #94 "Ráadásul éppenséggel a PS3 rossz fejleszteni, mert nehezen programozható."
http://www.gamekapocs.hu/hir/14598/A+Bioware+szeret+Playstation+3-ra+fejleszteni -
cateran #93 "a jó játékok zöme el sem indul xboxon"
Ilyenek pl a ps3 exkluziv "jó" játékok..az xbox exkluziv "jó" játékok meg ps3-on nem indulnak... -
#92 Hááát... ezzel nem értek egyet. A Microsoftnak is van ám jó sok exkluzív játéka (Halo, Fable, Forza Motorsport) és ha figyeled a régi Sony "fun" játék gyártók is kezdenek a multiplatform irányába menni. pl.: Metal Gear Solid, Final Fantasy, stb. Ráadásul éppenséggel a PS3 rossz fejleszteni, mert nehezen programozható. Ráadásul az Activision is ott akarja hagyni a Sony-t. Szóval azért a Sony exkluzivitás inkább elég bénán kezd állni. -
Sir Ny #91 egyenlőre az a jellemző, hogy a jó játékok zöme el sem indul xboxon (mivel PS3 exkluzív). fogható ez sokmindenre, arra, hogy túl hangos a box, és a hangzavarban a programozók nem tudnak rá fejleszteni, de akár arra is, hogy a Sony egy csomó játékot megvett kilóra. -
Major #90 Először talán tisztességesen kellene programozni 2 magra és utána beszélhetnénk 4, 6 vagy több magú programozás értelméről. Addig tényleg csak hype, de az idő biztos megoldja -
fade2black #89 egyelőre az a jellemző, hogy Xen simán megy a game, PS3on meg vagy akad vagy lejjebbtekerték a grafikát.
Fogható ez sok mindenre, hogy szarok a programozók, hogy nehéz a Cellt programozni... de ez a usert nem érdekli. -
fade2black #88 Naja hülye volt a Sony amikor PS után kiadta a PS2öt utána meg a PS3at... nemszerencsés....
De mennyivel szerencsésebb lenne ha PS2ön mennének 480Pben a PS3gammák. Mert itt az lesz csa 1080Phelyett 720Pben. -
Szefmester #87 az a ciki hogy a konzolosk többsége azért konzolt vett és nem pc-t hogy ne költsön a fejlesztésre és ne kelljen installálásokkal szenvedni..
furcsa hogy dvd-n meg ilyeneken adják ki a cuccokat, és telepíteni kell őket, miért nem térnek vissza a régi kártyás rendszerre? egy egy mini ssd-n kiadott cucc kellő sebesség és másolásvédelem lenne.. jah hogy nem néznénk rajta bd-t meg dvd-t? nagy cucc.. akinek konzolja van esélyes hogy asztali lejátszója is.. vagy max hozzácsap egy kiegészítőt és kész.. -
#86 nem akarlak bántani, lehet hogy igazad van, de szerintem dolgoznak olyan okos emberek mindkét oldalon, hogy ne most jusson eszükbe:
"- Te bazd John... lehet kevéske lesz az egységesített memória sávszél...
- azt a fene Will, lehet hogy igazad van, ezt elszúrtuk, főnknek mit mondunk?"
szóval nem akarok flémet indítani, lehet hogy igazad van, nem akarlak megítélni, nem tom mi a szakmád, de azért gondolom tudják mit terveznek meg :) igazából lső ránézésre mindkét fejlesztés jólsikerült, van bennük ráció. -
#85 Hmmm.
Hát a konzolokhoz is becsempészni ezt a tenekedmilyenerősgépedvan dolgot nem biztos, hogy nyerő vállalkozás, nem biztos, hogy a vásárlók lekövetik. Bár ki tudja. Mostanában kézikonzolokból gyakrabban jön ki új verzió, mint új grafikuskártya generációkból.
-
fade2black #84 A mecs még nincs lefutva, de már az, hogy kategóriájában első irtózatos fegyvertény. Senki se gondolta volna, hogy ilyen sebességgel lehet lelökni a konzol piac urát az első helyről.
natallal pedig megnyíilik X elöt a WII piac. Kifullad az X? Nem inkább most indul be? hm?
2010végén érkező X kompatibilis lesz X360al. Csak 720P helyett menni fog 1080Pvel, többszörös tesszalációval. Nem egynagy dolog de nem is ez a lényeg.
-
#83 Na ezekkel nagyjából egyetértek.
Csak a CPU-s dologgal vitatkoznék egy kicsit.
A két konzol architektúra totálisan más. A PS3 kis magja nem jelent automatikusan kisebb teljesítményt. Optimalizált kódnál a cell-es PS3, még egy 6 általános magos CPU-val ellátott X-nél is többet tudhat, akár.
Itt jöhet elő a külön memória terület előnye. Egyszerűen a CPU műveletei nem okoznak sem sávszélesség kiesést sem latency-t a GPU műveletekben a PS3-nál, és fordítva!
A cell kis magjai akár grafikai műveletekre, post effektezésre, vagy shader műveletekre is használhatók, de akár fizikát vagy AI-t is lehet velük számolni, anélkül, hogy a GPU-nak várni kellene a memória használatra.
Másrészt az X-nél a memória vezérlő nem hogy közös memória terület fölött rendelkezik, hanem egyenesen benn csücsül a GPU-ban. Ergo a CPU összes forgalma is rajta keresztül megy! Mondjuk ez alapból nem sok, de minél több adatot, és pláne minél összetettebb feladatokat kell a CPU-nak végeznie ez annál nagyobb "kieséseket", extra várakozási időt, okozhat a GPU-nak.
Szal ha ilyen összetett műveletekre nem használják az új magokat, mert ott a nagyobb teljesítményű GPU erre, akkor egyrészt felesleges a 6 mag, másrészt ha használni akarják ilyen főleg grafikai dolgokra, akkor meg az egyesített memória sávszélessége lehet, hogy kevés lesz, esetleg nem is nyújt annyival nagyobb teljesítményt a rendszer, mint ahogy az papíron kinéz. -
#82 De baj!
Nem a Metálgír Szolídra gondolok, ahol PS-en a hosszas installálás után még volt pofája minden pálya után külön installálni, amibe pont belefért egy cigiszünet, nem hogy lemezcsere. (Ez nagyon ciki volt.)
Hanem pl a GTA-nál! Na az elég gázos lenne, amikor a nagy száguldozás üldözés közepette egyszercsak mindenki megáll, mert lemezcsere van! -
#81 Nos azért nem árt, ha van nagy cím is, saját fejlesztésű valami Halo, PGR akármi. Csak ugye ezek fejlesztőitől megszabadult a cég, még ha valamelyik stúdiót újjá is szervezte!
Az M$-nek van 3-4, a Sonynak meg vagy 20 ilyen fejlesztő brigádja.
Másrészt a külsősök még mindig nyühögnek a PS3 nehéz kódolhatóságán, ezért minőségben szinte az összes 3rd party progi gyak olyan mintha X exkluzív lenne!
Live-ról, online letölthető kis kütyükből ahogy olvasom pár 10 millió $-t lehet összeszedni, kb arra elég amiből fenntartják ezeket a rendszereket, vagy arra se.
Amúgy Sztivi Balmell bácsi most jelentett be valami új Xboxot 2010-re. Szal megy a kavarás rendesen.
Én a magam részéről azt is röhögcséges pletykának tartottam, amikor arról írogattak, hogy az Aplle átmegy intel platformra, vagy amikor kijöttek a Wii specifikációi, azóta én nagyon óvatos vagyok az ilyen pletyókkal, mert valahogy mindig megvalósulnak. -
Azorut #80 Azt hogy valószínűleg kamu, részben a cikkben említett specifikációk miatt gondolom: "3 helyett immár 6 magra épülne, ezzel pedig durván kétszeres teljesítményt nyújtana a számítások terén, a PS3 szintjét megközelítve, illetve elérve", a mostani 3 magjával közelíti meg a PS3 szintjét, mert az 3 mag egyforma erős, míg a PS3-ban egy fő mag van, a többi gyengébb, tehát 6 egyformán erős maggal az XBOX360 simán túlszárnyalná a PS3-at, viszont ha variálnak, akkor nem hiszem, hogy lehetne visszafelé kompatibilis.
"továbbra is megtalálható lesz a jó öreg DVD-meghajtó, amely a visszafelé történő kompatibilitásért felel" Úgy tudtam, a BD-olvasók DVD-t is olvasnak, akkor meg nincs nem értem.
Meg mi a francnak egy SSD winchester egy xboxba? a jelenleginél gyorsabban nem kell bootolnia, a DVD-kről nem lesz gyorsabb a telepítés, a letöltés se lesz gyorsabb tőle. Ráadásul 32Gb az édeskevés egy új modelnek.
-
Azorut #79 És tehát nem baj, ha több DVD-n jönnek ki a játékok. -
Azorut #78 "Csakhogy az utóbbi 1-2 évben gyak totálisan leépítették a saját játék-szoftverfejlesztő kapacitásukat, amíg a Sony a 3rd party exkluzívok elvesztését, a saját fejlesztőkapacitásának erősítésével kompenzálta."
Ferdítés, mert arról beszél, hogy a saját fejlesztések főleg az XBOX live-ra mentek (valószínűleg ebbe beleérti az E3-on bemutatott újításokat), illetve a Natalra.
"Az eddigi taktika sem nagyon fog működni a multiplatformokkal kapcsolatban, mert erre a gépre nem lesz könnyű a PC-s játékokat portolni és egyre több nagy kiadó is rendelkezik olyan játék motorral, ami már a PS3-at is megfelelően támogatja."
Mármint melyik gépre? a 360-ra? Dehogynem lesz könnyű, még mindig könnyebb, mint PS3-ra. Vagy a cikkben említett új gépre gondolsz? Hát nehogy már most tudd, hogy milyen lesz arra portolni (főleg, hogy valószínűleg kamu az egész).
-
#77 És tehát...? -
#76 Aha, értem
De konkrétan mire is gondolsz!?
-
Azorut #75 Az arcade gépekben nincs winchester, a többiben van és telepíteni is lehet rá a játékokat. -
Azorut #74 "Eszerint a központi processzor 3 helyett immár 6 magra épülne, ezzel pedig durván kétszeres teljesítményt nyújtana a számítások terén, a PS3 szintjét megközelítve, illetve elérve" LOL eddig meg közelítette.
http://xmedia360.hu/news.php?extend.308
Amúgy bejelentették mér, hogy kamu az egész. -
Azorut #73 Ennyi bődületes hülyeséget hogy sikerült abból a cikkből kivenni? -
xXwilliamsXx #72 Az MS-nek kitűnő másolásvédelme van,úgy hívják:RROD
Btw szerintem fake a hír -
Szefmester #71 szóval a játékot kell feltörni, nem a gépet.. mint pc-n a crakelés és mellette nem szabad hagyni frissülni a gépet különben a köv firmware-ig buktad a másolt játékod :) logikus, de sajnos nem egyszerű és általános lenne ez a megoldás.. már ha működne, és még senki nom gondolt erre:D -
Szefmester #70 ok .. értem hogy összességében erősebb lesz, de nem lesz akkora a különbség a két gen között mint anno a box és a ps3 közt volt.. mintha a ps2-xbox mellől ugrottunk volna, megérkeztünk az xboxhoz, majd kislépés ps3.. majd a lendület továbbvisz minket a következő xboxra.... és ott topogunk egy kicsit a következő ugrásig..
hülye hasonlat de én így tudnám értelmezni a fejlődést.. -
#69 Ha lenne ilyen "megfelelő" cikk, akkor már rég feltörték volna.;DDD
Amúgy valahol azt olvastam, hogy gyak az un. virtualizációval van összefüggésben. A rendszerprogi/k fölötti jogosultsággal fut egy supervisor progi, ami minden általa nem szabványosnak ítélt műveletet letilt. Ezt is frissítik a firmware updatekkel. Játékok is megkövetelik ezt soxor, szal az sem megoldás, hogy csak régi már feltört FW-t használsz.
Sokan eljutottak a megoldás közelébe, de a köv frissítéskor mindíg betömték a lyukakat, és pont ez a lényeg.
A PS3 nem azért feltörhetetlen mert jobb mint az X ilyen szempontból, hanem mert a Sony-nak ez fontos, hogy az maradjon, és tesz is róla, a M$ meg lexarja!