21
  • macseke
    #21
    én is
  • readswift
    #20
    lényeg hogy az x86 cpu max babysittingre jó ilyen téren :DD
  • Turdus
    #19
    Az a helyzet, hogy nem értitek a lényeget. A csap csöpögését hangmintákkal szimulálni hülyeség. Pont akkor kerültünk volna közelebb a virtuális világokhoz, ha matematikai módszerekkel oldják meg, ugyanis a csap csöpögése abszolút kaotikus (mint a világunk), és csak attraktorokkal írható le. Azzal, hogy egy wav-ot újra meg újra lejátszanak, egy hajszálnyival sem kerültek közelett az élethű virtuális világhoz. Olvasnivaló nemlineáris dinamikai egyenletek számolásáról.
  • Lmntal
    #18
    Na de most tényleg:

    Ti olvasók, hány különböző féle vízcsobogást különböztettek meg?

    Van a csapvíz, van a mosogatás, van a wc öblítés, van a zuhanyzás, van a szobaszökőkút, meg a vízesés. (ezek az alapok, a többi stb.)

    Mind mind különböző anyagokkal való érintkezéskor, különböző sebességgel, különböző beesési szöggel produkálnak hangot és erre algoritmust akar valaki írni??? Irigylem a kitartását!

    Remélem a fraktálokat és a káosz elméletet nem szándékoznak belőle kihagyni... :)

    Fogadjunk, ha ez egy "Britt tudósok" hír lenne, akkor a hugyozás hangját szimulálnák - de mivel csapvízről van szó, így elfogadjuk fantasztikus előrelépésnek...

    Elgondolkodtató mindenesetre
  • Lazarus
    #17
    Egyetértek
  • Darth Sith
    #16
    Anno ilyen hasonló volt a Doom3-ban is, ott is realtime generálta a játék a hangokat, hogy ne lehessen kétszer ugyanolyan. Mi ebben az új?
  • Tetsuo
    #15
    Ez nem vmi nagy attores.. még qrva messze vunk a virtualis vilagoktol.
    Az NEM teljes szimulalas, ha elore felvett hangokat tarsitunk. LOL
    En azt vartam, h ugy mint 1 zenei terprocesszor, kiszamolja a hanghullamokat, a fizikai kepletek es algoritmusok segitsegevel, nem pedig kbszott felveteleket rakosgat sorrendbe, majd lejatsza azt.
  • duke
    #14
    "Ezzel csupán annyi a baj, hogy irgalmatlanul sok tárhelyet foglalnak el a merevlemezen. "

    Ez nem sokat szamit.10 ev mulva a leggagyibb mobiltelefonban is tobb memoria lesz mint a mai legnagyobb vinyok kapacitasa.
  • bvalek2
    #13
    Ez nagyon is hasznos. Tömény fizika. Ha jobb a modell, jobban értjük a jelenséget. Az eredményeit pedig az anyagszerkezet kutatásában, és alkalmazásában is lehet hasznosítani, nem csak a játékokban. Gratulálok nekik
  • Alwares
    #12
    Hát ez rohadt hasznos. :D
  • readswift
    #11
    fázisviszonyok impulzusválasz frekvenciaválasz mind mind sokkal érdekesebbek min a dinamika.
  • Anomaly
    #10
    Megnéztem. Jó meg minden de ettől csak a wc-re kell kimennem. Azért még messze van az igazitól sztem.
  • readswift
    #9
    ez poén, csakhogy a TÉR hangja legalább olyan lényeges mint magáé a forrásé ( "ambience" ). Jelenleg realtimeban egy kis szobát tudnak lemodellezni egy 8800 GT-n. A procid meg szarra sem elég ezkben a dolgokbna.
  • roliika
    #8
    A lényeg, hogy jól terhelje a procit..loool :DD
  • B0nFire
    #7
    Az a lényeg, hogy a soundfontok elvén fog működni, mint amit a virtuális hangszerek nagy többsége már régóta használ. Egy szemléletes példa: a dob pergetése. Különböző dinamikájú leütéseknél különböző hangminta szólal meg. Itt elvileg 1-es léptetéssel is megcsinálhatják; akár 127 vagy 255 különböző dinamikájú hangmintát is beprogramozhatnak a soundfontba.

    Ezzel csupán annyi a baj, hogy irgalmatlanul sok tárhelyet foglalnak el a merevlemezen. Egy virtuális dobnál természetesen az a cél, hogy minél élethűbb legyen, de egy játéknál azért nem életbevágó. Főleg, hogy minden objektumhoz, ami zajt kelt, hozzárendelnek 256 MB-nyi hangot.

    Így lassan a játék már DVD-re sem fog kiférni, majd Bluréjn adják ki, ezzel együtt értékesítik a Bluréj meghajtókat (vagyis rákényszerítenek, hogy megvedd), és rögtön lesz létjogosultsága a Terabájtos vinyóknak is.

    Nem az a lényeg, hogy hatalmas előrelépést tettünk a szimuláció fejlődésében, mert ez a "dinamikához rendelt hangfájl" már több mint 10 éve működik, csak még játékra eddig nem használták.
  • roliika
    #6
    Az az animáció...a víz olyan mint valami hajzselé. :D
  • gothmog
    #5
    Mármost, tecciktudni, én ideológiailag nem vagyok eléggé képzett. Tessék nekem megmondani, ilyenkor hasra kell esni vagy hanyatt?
    Jó persze, értem én, folyadékmodellezés, hanggal, és akkor innentől majd a Doom 8-ban ha belegázolok egy pocsolyába, akkor nem előre felvett csobogás fog szólni, hanem algoritmussal számolt. Most előrébb vagyunk, télleg.
  • MasterChief
    #4
    LOL. Nem a csöpögő vízcsapon van a lényeg emberek. Hanem, h ez egy hatalmas lépés a szimulációk fejlődésében. Nem igaz, enyit nem bírtok meglátni egy hír hátterében...
  • KillerBee
    #3
    Nem akarok hülyének mutatkozni, értem a dolog lényegét és fontosságát is. De az istenért, miért éppen egy idegesítően csöpögő vízcsapot kell szimulálni?
  • [HUN]FaTaL
    #2
    Hát ez baromi fontos... :D
  • awking
    #1
    Ez tényleg kellett, mint egy falat kenyér! XD