36
-
Sir Ny #36 szerintem még egy, azaz egyetlen asztali konzolgeneráció lesz, több nem. ezeknek a grafikájuk már nem sokat fejlődhet, a történet pedig nincs hardwerhez kötve. -
#35 Jajj Istenem ez a sok "okos" elemző! Vége a konzoloknak meg a PC-knek?! A PC nem játékra van kedves elemzők az csak egy mellékes szolgáltatás. Atv-men fogok dolgozni?! De jó! Konzoloknál a Sony, a Microsoft, meg a Nintendo csak karba tett kézzel majd nézegetik, hogy egy "kiccsávó" majd az ötletével tönkre végja az egyik legnagyobb bevételi forrásukat. Perszeee... Hamarabb fogja valaelyik cég kilóra megvenni őket amint veszélyesebbek lesznek a kelleténél és majd beépítik az online szolgáltatásuk mellé. "Nem muszáj megvenned, játszd online!" (ha van gyors neted...)Na ezt lehet elemezgetni! -
Sir Ny #34 "(a PC mindennek az alapja, akárhogy is tagadják a konzolpártiak, minden konzol belsejében PC alkatrészek dolgoznak). "
a te PC-dben Cell, vagy Xenon található? -
vasziszdasz #33 Persze hogy vége, a konzoloknak leáldozott. ^^ -
Komolytalan #32 1msec pingem tényleg nincs, de 2 van, 2500Ft/hó az ára :-D
C:\Documents and Settings\xyz>ping index.hu
index.hu [217.20.130.97] pingelése 32 bájt méretű adatokkal:
Válasz 217.20.130.97: bájt=32 idő=3 ms TTL=57
Válasz 217.20.130.97: bájt=32 idő=2 ms TTL=57
Válasz 217.20.130.97: bájt=32 idő=2 ms TTL=57
Válasz 217.20.130.97: bájt=32 idő=2 ms TTL=57
217.20.130.97 ping-statisztikája:
Csomagok: küldött = 4, fogadott = 4, elveszett = 0 (0% veszteség),
Oda-vissza út ideje közelítőlegesen, milliszekundumban:
minimum = 2ms, maximum = 3ms, átlag = 2ms
Egyébként enélkül tényleg esélytelen a dolog, ezt ők is tudják. -
Komolytalan #31 Amennyire tudom ez a cég minden nagyobb városba (mondjuk fővárosba) akar telepíteni szerverparkot, pontosan azért, hogy megoldódjon a latency probléma. Abban teljesen igazad van, hogy ha 1 PC-t leterhel a crysis teljesen, akkor 100 crysis nem fog 10 PC alapú szerveren elfutni. Erre írtam, hogy meg kell tanulni újra programozni...
A másik, hogy én úgy hallottam, hogy nem feltétlenül játékokat, hanem alkalmazásokat akarnak ezen futtatni, mivel arra nagyobb igény van, és kisebb az erőforrás+sávszél igénye is. Pl az ember nem vesz meg egy photoshopot, vagy ha van 3 gépe akkor nem vesz meg 3-at (irodai, otthoni, laptop), csak 1-et licenszel, neten keresztül. -
moRtiZ #30 Azert csak szeretnem megjegyezni, hogy pl. japanban mar 1080p-ben sugaroznak csomo csatornat. A baj a technologiaval, hogy nem lehet nagy tavolsagokba rakni a kozponti szervereket. A direkt iranyitas 30-40ms laggal mar eleg zavaro lehet. Talan 5-10ms meg megszokhato. Namost nekem teszem azt a pingem 10ms BP-re, ha ezt megoldjak hogy a HD lecsusszon ez alatt az ido alatt, akkor hajra. Erre jo megoldas lehet Narxis altal linkelt technologia pl. Biztos vagyok benne, hogy elobb utobb valoban ez lesz a megoldas. Nem kell fejleszteni csak a TV-t, es elofizetni mint a HBO-ra. Persze Magyarorszagon az elkovetkezendo 5-10 evben nem kell tartani attol hogy erre alkalmas technologia lenne. -
amitakartok #29 Jajj, miért veszi a cikk a PC-t egy kalap alá a PS3 és hasonlókkal? A PC NEM KONZOL.
Amúgy meg nem értek egyet a cikkel, jópár nem-is-olyan-régi játéknál az a helyzet, hogy megcsinálják konzolra, majd "talán" portolják PC-re ahol az elcseszett irányítás miatt kontroller nélkül játszhatatlan. Sőt, van amit nem is portolnak (Halo 3). Ha már nem képesek rendesen írni játékot úgy, hogy konzollal és egérrel ugyanúgy lehessen játszani, legalább vegyék a fáradságot hogy portolás helyett rendes PC-s verziót készítsenek, ne csak átírják, hogy PC-kompatibilis legyen (a PC mindennek az alapja, akárhogy is tagadják a konzolpártiak, minden konzol belsejében PC alkatrészek dolgoznak). -
bakagaijin #28 Mennyi negatív ember van, hihetetlen :). Ki lehet próbálni, aztán majd az idő megmutatja mit bír. Bennem is van kételkedés, 1ms latency-ről beszél, számomra ez tűnik a legdurvább dolognak benne, országon belül nem tudunk elérni ekkorát. Az első kérdező, az ausztrál csóka is ezt kérdezi egyébként. Nagyon úgy tűnik hogy pontosan emiatt először alapvetően US/Kanadára fognak koncentrálni: két adatközponttal a két parton, és ott leszorítani a pinget. Máshol (Ausztráliát említi) érezhető a lag.
Szóval szerintem ez alapvetően idő kérdése. Manapság a szolgáltatók a sávszélre koncetrálnak, erről szólnak a reklámok és a szerződések, responce-time-ról (szinte) sehol nincsen szó. Ha ez változik idővel, leszorítják a pinget, akkor ütni tud... Nagyot... Nagyon nagyot...
Az üzleti életben ez gyakorlatilag a vékonykliensnek / remote-desktopnak megfelelő ötlet. Ott pont ugyanez a probléma. Házon belül minden ok, nem tudom ki hogy van vele, de én már kb négy-öt éve így dolgozom különböző cégeknél. De mihelyst ki kell mozdulni az épületből, pláne ha mobil platformra megy az ember: bejön a lag. Röviden: sávszél már van, ping még nincs, hajrá! :). -
#27 Ez egy faszság... -
Ferrer #26 RIP console -
pixx #25 Ha otthoni, vagyis magyar minőségű lesz akkor olyan is lesz, ahogy a netkapcsolat, csatornakiosztás, digitboxok silány minősége, és rengeteg panasz igazolja. Kíváncsi leszek ennek lesz-e korlátja havi szinten, és az amúgy sokszor túlterhelt szervereiken mennyire fog ez futni...de tényleg. Baráti körömből sok embernek van, és ők nagyon panaszkodnak rá...nekem is ez van, de én külföldön érek, és a minőséget össze se lehet hasonlítani, és az árakat se. 12000 ezerért, 20 megás net, Digitbox, alapból 130 csatorna sport, gyerek, tudományos, és egyéb csatornák. Digitbox ingyen volt, és 5.1-ben szól. Ez minőség. Ami otthon Upc, az meg legtöbbször vicc.
Szóval lehet 120 megás kapcsolatot tesztelt, de mi lesz a hátulütője, mert Upc-nek mindig van. -
Riddick #24 A konzol piac nagyon is felszálló ágban van. Az új nagy teljesítményű konzolok ,egy hdtv-vel kombinálva egyedül álló élményt biztosít. A mérleg nyelve a pc irányából egyre inkább a konzol felé billen,de azért egyiket sem kell félteni. Az emberek nagyon nagy százaléka,inkább megvesz egy elérhető árú konzolt,mintsem ,az online rendszerekbe ruház be,ami nem érez a magáénak. A szakértő túl sok kávét ivott és hülyeséget beszél. -
Szefmester #23 amennyire tudom, havidíjas lesz, és talán a játékokért is kell valamennyit de ezt nem tudom pontosan..
kezdésnek asszem USA de később ha bővül a szerverpark akkor mindenfelé
sima tv felbontásnál 1,5MB, fullHD-hez 5MB
sztem nem, de sok sok cuccot akarnak feldobni rá induláskor, anélkül nem lesz sikeres
az ő kis dobozuk kell és valamilyen usb-s vagy bluetooth-os vezérlő
viszont a technikai háttere lesz a halála..ha sokan akarják használni nem fogja elbírni a szerverpark, hiszen ha 1000 ember akar egyszerre fullHDben crysys-olni akkor kell hozzá 1000 gépnek megfelelő számítási potenciál.. ha meg kevesen használják akkor nincs pénz és becsődöl... ennyi..
a fenti infók erősen memóriából vannak, mert 1-2 hónapja olvastam egy magazinban és a fórumokon..
-
jtrencsenyi #22 Csak szólok, hogy a UPC most teszteli Budapesten a 120Mb-es hálózatát. -
pixx #21 Minden héten vége van a konzol iparnak? Már meg se lepődök egy ilyen híren.
3 hónapja nem ez a cég égett egy hatalamasat, mert szagatott a gép mint az állat? Szerintem de.
Másik hiába van 20 gigás kapcsolatom, ha azon szerveren 100 másik ember csatlakozik fel a neten. Mert ott vannnak néha komoly laggok. Plusz az adatokat dekodolni átküldeni a szervere, majd kibontani, kiszámolni visszaküldeni, és megjeleníteni. Mind ezt valós időben, szerintem nagyon drága, és egyenlőre nagyon nagyon nehéz. Ha kiszolgáló szerver nincs abban az országban, ahol játszok, már akkor komoly sebbeség problémák léphetnek fel. És ha egyszer nem jön be, akkor többet nem játszok vele.
Sokára lesz még ez realitás, vagy max japánban, ahol már van lehetőség a 160 megás internet elérésre is, de itt Európában szerintem még nem kivitelezhető.
-
#20 Még senki nem írta, pedig nem utolsó szempont, hogy így nem lesznek warezolt játékok. Egyedül ez elég ok lehet arra, hogy a játékfejlesztő cégek lenyomják a userek torkán ezt a megoldást. -
Komolytalan #19 Nagy gémerek egyre kevésbé tartják el a játékfejlesztőket. A jövő az, hogy növeli kell azok számát, akik az adott játékkal játszani tudnak (fut a meglévő eszközeiken). Pl WoW ezzel kaszált nagyot, hogy minden sz.ron elfutott a játékuk, net követelmény pl 56kbites modem (és tényleg megy azon is, kipróbáltam anno:-D Vagyis ha van világszerte 10 millió gamer, meg van 1 milliárd mondjuk háziasszony, akkor jobban megéri az 1 milliárd háziasszonyra fejleszteni, mint a 10 millió gamerre, mert potenciálisan 100x annyi pénz van benne. Plusz nem kell a sz.rt sem kavarni, a "majd támogatnak a hardware fejlesztők", meg hasonló történetekkel. -
Komolytalan #18 Vagy kezdjünk el azon gondolkodni, hogy az infrastruktúra fejlődés tendenciáját látva milyen irányban is kellene fejlődnünk, új technológiákat kifejlesztenünk, stb. Játékot nem az aktuális hardware-re fejlesztenek sosem, hanem a jövő cuccaira. Itt meg egy játékfejlesztéstől komolyabb dologról van szó, mert egészen át kell gondolni az egész működési elvet, gyakorlatilag egy új programozási ágat kell felépíteni a nulláról. Arra meg kellhet 10 év is, mire kiforrja magát. -
#17 A Wantedből kiderült, hogy lehet úgy beállítani, hogy gyakorlatilag ugyan olyan rossz legyen, mintha konzolon irányítanád :D Sztem ha ilyen lehetőség lesz, akkor biztos úgy állítják be, hogy a pc-sek helyzetét nehezítik. -
RecoPhile #16 Konzol vs PC háborúban kontroleresek kőkeményen elfognak vérezni FPS játékokban. :D
Sport játékok meg érdekes lesz nézni... mert ott mindkét tábor kontrorelt használ. Autós játékoknál is érdekes lesz... :D
Mondjuk szerintem ez ugyan az lesz mint a PC vs Konzol, hogy PC leáldozóban van... faszság... -
Lowosan #15 Khöm... hányan is akarnák leváltani a 'nagyplatformot' 'kisplatformra' idehaza például? Most őszintén.
Mert sztem nem sokan (nagy gémerek legalábbis biztos nem). -
Zozo76 #14 A Nintendo DS és a PlayStation Portable helyzete is romolhat. Az Apple ugyanis már most több száz játékot kínál az iPhone és az iPod készülékeihez, míg a Nokia újraélesztette az N-Gage modellsorozatát."
En ugyan nem nagyon szeretem a SONYt, de az ocsemnek van iPhone-ja, es lattam rajta par jatekot, meg repulo szimulatort is, meg valami autost is. Koze nincs minosegben, sem egyebben ahhoz amit egy PSP vagy DS tud. Szal kar meg temetni a kezi konzolokat. -
#13 Igy van majd térjünk vissza tiz év múlva erre. Addig örülök ha egy szaros Wow nem lagzik összevissza pedig az lófasznyi adatot küld csak a neten. -
Komolytalan #12 Most nekem van Budapesti szerverparkokhoz belülre 3 msec pingem, átlag 18/10Mbit DL/UL sebességem, havi 2500-ért, akkor mi is hiányzik még? Ja, hogy ez nem mindenhol van meg. 10 éve hol volt ADSL? Kb ugyanott, ahol jelenleg LAN net van.
Az más kérdés, hogy egy ilyen szolgáltatásnál a szó szoros értelmében iszonyat számítási teljesítményt kell fenntartani szerver oldalon. A megoldás inkább az lenne, hogy szerveres renderingre kellene élből megírni játékokat, amit per pill kb senki se csinál. De legalább az ötlet megvan, hogy 10 éven belül merre kell elmozdulni. Írni kell frankó kis 3D szerver programokat egy közös világ, clusterezhető, minőségben automatikusan skálázódó, stb. Jó kis meló, nem mondom. -
#11 Ekkora marhaságot már régen olvastam!A kedves cikkíró tisztában van egyáltalán a játékvilág dolgaival?Az onlive szolgáltatás pedig még évekig nem lesz életképes,ahhoz technikai háttér is kell.Személy szerint pedig nekem kell hogy a pénzemért kapjak is valamit,ne csak bitek halmazát... -
n3whous3 #10 this is FASZSÁG -
Mcsiv #9 ugribugris játéknál nem, de egy fps-nél 10ms is roppant zavaró, és megszokhatatlan. Ezt a jelenséget, a jelenlegi infrastrukturával nem fogják tudni leküzdeni. -
TeDDyRuSh #8 Szerintem az 5let jó. Persze hogy jó, mert nem arról fog szólni a dolog, hogy kinek milyen platformja van. Mert teljesen mindegy. Ha közös szerverekre is felférünk akkor pláne jó lenne. Mármint consol vs. PC:)
Itt egy dolgot nem tudok, én most töröltem módokat és map-packokat a gépemről, mert már 5 gigára felszalad. Szval támogatja a személyre szabhatóságokat, az új amatőr mapokat, stb. A PC-nél van egyfajta szabadság, hisz nem ellenőrzött körülmények között folyik sokszor az online játék. A szervereket független cégek szolgáltatják és játékosok felügyelik.
Én belekukkantottam a videóba, a Crysis kicsit csúszott, de nem tudtam eldönteni, hogy a youtube csinálja, vagy a felvételen van így (mert nem dumáltak sokszor közbe).
Nem az 5lettel van a gond, hanem hogyan lehet kiaknázni. Képesek lesznek e arra, mint az Apple, hogy szinte az összes nagy kiadót rávegye, hogy az iTunesben benne legyen. Mekkora szabadságot kap a user, és mennyit kell fizetni.
Mert ezen a dolgon minden nagy 5let megcsúszhat. -
Renátó1985 #7 Ez marhaság még hogy iphone 1 kézi konzol helyett annyira azért nem jó.
Majd a flash játékokért lecserélem a pc-t konzolt mindent, nah persze. -
FuryAlpha #6 Nem tartom ezt rossz 5letnek,de vannak ketsegeim meg..
Mennyibe kerulne?
Havi v jatekok utan kellene fizetni?
Minden orszagban elerheto lesz?
Mekkora savszelesseget igenyel?
Minden jatek elerheto lesz rajta?
Hasznalhatom majd hozza az xbox/ps/nintendo kontrolleret is? -
#5 Klikk -
Locutos #4 Csatlakozom az elottem felszolalokhoz, en ezt a szabadsagom megfosztasanak tekintem. -
winnie #3 "Max 5-10 perc agyatlan játékra jó, de másra nem."
ez a jövő, a természetes evolúció. -
Asher #2 A gond ott kezdődik, hogy a felhasználók fogják ledönteni, hogy kell-e a onlive, vagy nem. Akarhatnak bármit a kiadók, ha nem fogják venni. A másik a sávszélesség, ami azért messze nem annyira elterjedt mint ahogy a kedves cikkíró gondolja. Azért egy valós idejű átvitel nem kevés adatmennyiséget igényel, és ahogy olvastam a Crysis igencsak lagolt a bemutatón.
Az apple meg nem konkurenciája a marokkonzoloknak, mert amilyen értelmetlen játékok vannak. Max 5-10 perc agyatlan játékra jó, de másra nem. -
#1 Fasság