71
  • Sanyix
    #71
    Ja és az ilyen dx10/10.1-re kihegyezett játékoknál, bizony 2 gpu-val kijön a közel 100%-os gyorsulás.
  • Sanyix
    #70
    battleforge, és stormrise.
    utóbbiról néztem tesztet, ott pl 20-30%-os különbségek voltak a gf és ati kártyák között, persze mind2-n a maximum dx verziót használva, és a különbségek mindig az ati javára szóltak. Kb egy hd4870 (nem x2) rommávert minden nv kártyát, még a 2 gpusakat is.
    Lehet hogy szar játék, de techdemonak jó... krájsziz is szar játék, egy techdemo, és az is ottvan minden tesztnél.

    Az ingyen aa, az az alfa tesztelt aa-t jelenti, ami dx10.1-től elérhető, és jóval kevesebb erőforrást használ(5-10%-os teljesítménycsökkenés mondjuk egy 4x-es aa-val, más m), mint a normál aa mivel kevesebbszer kell a memóriába írni, egyszerűbb shadereket lehet használni erre. Mellesleg dx9-ben egy bizonyos módban, amit az újabb játékok gyakran használnak, nem is működött normális aa- max valami kamu aa.
  • Molnibalage
    #69
    Ez mit jelent?
  • Molnibalage
    #68
    Melyik az a kettő?
  • Sanyix
    #67
    Hát ebből mondjuk igaz az i7 és a sata. i7-re akárhogy programoznak, otthoni programok nem igazán lesznek gyorsabbak tőle. Sata 600-tól se lesz gyorsabb a 100 mega/sec sebességet is keservesen elérő ősrégi technológia (vinyó), max az ssd-k.
  • Sanyix
    #66
    De még az 1 dx10.1-es effektet használó dx9-es játékokban is kivillan egy hatalmas előny: "ingyen" antialiasing.
  • Sanyix
    #65
    Ezek közűl kettő azaz kettő dx10/10.1-es, a többi ilyen kamuszar 1 effektet hasznánlak a 10-ből de amúgy full 9-es témák... Viszont az a 2 megmutatta miért is sokkal fejlettebb a dx10... és mekkora hülye faszság az hogy jaaaj alig van előnye...
  • Benedekco
    #64
    742 Evergreen Terrace, hehe Nekem ez jutott eszembe...
  • mamo33
    #63
    Ne keverd össze a nem tudnak illetve a nem akarnak fogalmakat!
  • Molnibalage
    #62
    Alig értek belőle valamit. :)
  • tomcsa4
    #61
    Ez nem meglepetés. Tesszellátor használatával nagy teljesítmény-többletet lehet elérni. PS3 ezért van gondban. Azt mondják a hozzáértők, hogy a PS3 központi egysége meg tud vele birkózni (mivel aban NV kártya van, tesszellátor nélkül). Hát nem tudom, nem veszem készpénznek.

    cateran: én látok különbséget. Ha a kártya felépítése más (nézzük meg az Atit, amikor bevezette a ringbust az Xxxx-es sorozatában, mennyire jó volt). És még a shader egységekben is lehet különbség. NV-é asszem könnyebben programozható(?).Ráadásul az Ati nem csak összesített shader egységeket alkalmaz, hanem egyszerűeket is. Ez előnyt jelent.
  • zola2000
    #60
    itt olvastam, elég jó lett:

    http://prohardver.hu/teszt/betekintes_vga_jovo/tesszellator.html
  • zola2000
    #59
    Hát ez nagyon nagy: sok helyen olvastam, hogy a dx11 egyik legnagyobb előnye az xbox360 xenos kompatibilis tesszellátor, én meg azt hittem hogy az xbox360am csak kb szépen tudja a dx9et, és kb ennyi, erre meg van olyan tulajdonsága is amit csak most vezetnek be a dx11el...
  • cateran
    #58
    Sigh...ha a kommentből nem lett volna 1értelmű utasitáskészletre,stb-re gondoltam,nem órajelre,memóriára,stb.....Tudod,rögtön a kövi kérdés...vagy odáig már nem jutottál el?
  • [HUN]FaTaL
    #57
    "Vagy van különbség dx9-es és dx9-es kártya közt?"

    Nem tudom, van különbség egy FX5200 és egy x1950xtx között?
  • cateran
    #56
    Nem értek hozzá,de ha 1x az van odairva 1 játékhoz,hogy dx9 or better graphics card,akkor egész pontosan mire nem tudják optimalizálni? Vagy van különbség dx9-es és dx9-es kártya közt? Mások az utasitások? (nem flamelni akarok,nem értek hozzá,csak megragadta a szemem) Meg hát ott szokott lenni hogy minimum konfig,meg ajánlott konfig...szvsz inkább csak szarnak bele az egészbe..nem 1 és nem 2 játékot láttam az utóbbi években,ami megjelent mint vmi bughalmaz,aztán patchelj barom....
  • Szefmester
    #55
    köszi a kimerírő és leegyszerűsített választ.. nem emlékeztem a pontos infóra, csak arra hogy a többszálúsítást helyezi előtérbe..és az MI, Fizika és ilyen számításokat gyorsítja.. de vajon ha crossfireben vagy sliben lesz két dx11es kari akkor hatékonyabb lesz a két kártya mint pl egy sima dx9ben v. dx10ben? lásd néhol csak 30-50% a gyorsulás a kétkártyásokban..
  • waterman
    #54
    és ez az utóbbi kettő Molnibalage-nak ment a #48-ra.
  • waterman
    #53
    sajnos elsőre nem találtam, de itt egy jó Ph!-s cikk a témában. érdemes az egészet átolvasni, pussz még az első lapján vannak linkek korábbi okos írásokhoz.
  • waterman
    #52
    ugyanaz mint az openCl :). a dx11 api hívások egy része kifejezetten olyan számításokra lesz kihegyezve, aminek nem a grafikához, hanem az általános számításokhoz lesznek használhatóak (pl sima verem használata a grafikus memóriában. eddig ez elég varázslással jött csak össze). a vertex- geometry- és pixel shader mellé beköltözik a futószalagba a compute shader. (igazándiból az első kettőt gyúrták át kissé, univerzálisabb adatstruktúrák kezelésére tették alkalmassá őket)
    például azt a seti csomagot amit eddig a processzor 3 óráig számolt, a grafikus hardware feldolgozhatná 20 perc alatt, mert minden egyes shader-e a gpu-nak a csomag egy egy darabkáját elemzi ugyanazzal a fourier transzformációval, amit eddig is nyomattak. de amíg a processzor mondjuk két magon 2,5 gigahertzen teker, addig a gpu mondjuk 200 magon és közel gigahertzes tartományban. amennyiben egy elvégzendő feladat megfelelően párhuzamosítható (ez a lényege az egésznek), akkor nagyságrendekkel több erő van benne, mint a processzorban. ilyen feladatok például a fizikai számítások is egy játékban, vagy tulajdonképpen az összes olyan tudományos szimuláció, amit le lehetne futtatni egy óriás grid-en.
    az így használható gpu-k lesznek a general purpose gp-uk ( GPGPU ), nyers fordításban általános számításokra használható gpu. az intel larabee-nek is kb ez a lényege, ott még megtoldották annyival, hogy ott nem kis stream processzorok vannak, hanem komplett x86-os magok tömbje a cpu. ezért még könnyebben lesz majd programozható. nagyon virágnyelven körülbelül ennyi a compute shader lényege.
  • hol9672
    #51
    Bármi új jön, mindig van, aki leszólja. Sata 600, USB 3, Core i7, bármi. Csak azt nem értem, miért kell gyűlölni a fejlődést.
  • tomcsa4
    #50
    Ha megnézed itthon a felnövekvő játékos réteget (8-13 évesek), azok nagy része is konzolozik inkább.
  • zola2000
    #49
    Igen pont azt mondom hogy a folyamatos "fejlődésben" nem akarnak optimalizálni. Talán emiatt is sok vele a szivás, kis túlzással azt mondhatjuk hogy amerikában, japánban (ott főleg) és nyugat európában (ott még azért valamennyire jelen van) nem igazán használják ki a pc videojáték funkcióját mostanában...
  • Molnibalage
    #48
    Mi is ez pontosan?
  • Szemjuel
    #47
    az optimalizálást ne keverd ide sztem, mert kinevetnek! főleg ne hasonlítsd össze a comodor64, és amiga korszakot ahol volt egy célhardver egyféle összeállításban és kész.. ott persze végletekig lehet programozni, de egy mai játékban nézni kell hogy a régi szarokon is megmoccanjon! millió féle konfigurációra kell írni nem 1re! ez ugyan az mint a konzoloknál... még jó hogy szép és gyorsan fut ha mindent úgy írnak meg ahogy csak lehet..
  • waterman
    #46
    szerintem a compute shader olyan evolúciós lépés a számítástechnikában, mint amilyen az első 3D-s játékok a dyna meg hasonlók után. és ez a lépés nem csak a játékokat érinti, hanem tudományos és egyéb területeket is. jó az a dx9, de olyan gyors a fejlődés, hogy nem állhat meg a piac ízlelgetni a lehetőségeket. lesz idő majd pár év múlva, amikor a hardverek fejlesztése már iszonyatos költségek árán, minimális erőtöbbletet ad majd csak. akkor újra nekiállnak majd optimalizálni, de akkor már egy olyan vas lesz minden gépben, amiben lesz potenciál.
  • Molnibalage
    #45
    A Gothic 3 grafikája nagyon szép, csak a LOD váltás túl közel van a textúrák estén. Egy jobb fizikai motor kéne, hogy ne statikus környezet legyen. Így lehet nagyon jó környezetet adni kalandokhoz.
  • zola2000
    #44
    Az a gond, hogy a folyamatos technikai fejlődés miatt nem tudják kihasználni a technológiákat a játékok, elég megnézni néhány commodore64es játékot, annyira optimalizáltak a hardverre, hogy olyan játékok születtek amire az adott hardver elméletileg nem is lett volna képes ugyanez volt nesen, amigán és snesen, aztán a számítógépes vonalat mintha elvágták volna

    (a konzolos megmaradt, 2002ben azt mondtam volna a blackra, és a gow2re, hogy ez lehetetlen hogy ps2n fusson, és most is érdekes hogy tényleg bírni fogja egy ps3/x360 a cryengine 3mat)
  • tomcsa4
    #43
    Ilyen RPG nem is lesz, nem kell a piacra. Figyeld a trendeket. Én is rpg rajongó vagyok és a nagyon szép grafika nem kell! Nagyon jó történet kell és feladványok, párbeszédek sokasága. De ilyen sem lesz, ahogy látom, mivel nincs igény rá (pontosabban van, de elenyésző (?)).
  • tomcsa4
    #42
    Itt lesz majd a legújabb Red Faction, konzolra már kijött. Megcsinálták DX9-ben, de el tudom majd képzelni, milyen áron. Húzzátok a négymagos gépeiteket. Vagy, ha ez is 2x2 cm2-es területen játszódik, akkor nem kell.
  • tomcsa4
    #41
    Gyönyörűeket igen. És vajon megfelelően gyorsakat? Nem láttál még DX 10-et öreg. Nagyobb és részletgazdagabb területek a játékokban, nm kell a konzolos megoldás (szépek a játékok, de 2x2 cm2-es területen zajlanak).
  • tomcsa4
    #40
    HAWX meg egy kiváló játék, ja és arcade. Arcade-nak is készült.

    DX10-et hátáltatta a divat Vista fikázás, továbbá az nviia balfaszkodása. Persze a sok hülye NV fan nem is gondolta át, jól beszopta, meg hozzá szokott már a faszhoz a szájuk. DX 10 lelke, a geomerty shader nem is működött jól. Azt ígérték, kivajítják a GF9-ben, hát semmit nem dolgoztak rajta, sőt a GTX-ben sem. Ennyit erről.
  • tomcsa4
    #39
    Hát DX10-es játékok egy része hazugság. De tudok két kiváló DX10.1-es játékot, Stromrise és a HAWX. Mindkettő hazsnálja és nem DX9 feljavítva, hanem benne vannak a megfelelő DX10-es és 10.1-es kódok.
  • TVelvet
    #38
    Még mindig azért adnak ki újabb direct x-et mert pénz van benne, gazdag emberke erre veri hogy neki részecske gyorsító van az asztalán, ez biznisz, semmi több DX9-el is lehet még mindig gyönyörű játékokat csinálni, nem kell hozzá újabb version...
  • Molnibalage
    #37
    A HAWX egy vicc. Még árkádnak is szar, az én repszimess szememmel meg egyenesen szentségtörés az egész.
  • Molnibalage
    #36
    Azt is kipróbáltam, az is egysíkú volt.
  • Molnibalage
    #35
    Akkor összeszarom magam, mert nekem nincs. Pont.
  • [HUN]FaTaL
    #34
    Nincs előnye? Tényleg nincs... LOL Olvastál te már a témáról egyáltalán egy sort is?:D
  • hol9672
    #33
    Mivel AMD partner az EA is, az idei KÉT NFS rész is minimum dx10-es lesz...

    Lesz Oblivion 2, jaj de jó. Nem is tudtam.
  • [HUN]FaTaL
    #32
    Unreal Tournament 3 kimaradt:D