26
  • Molnibalage
    #26
    Ha működik, mert nem bizonyított tény, hogy technológialiag kivitelezhető, ás az meg végképp nem, hogy emberi áron. Az atomerőművek most is működnek.
  • Kispokhi
    #25
    Fúzios eröműé a jövö
  • Epikurosz
    #24
    ha nem lett volna megmondva, akkor te most megaszontad.
    köszönjük, le lehet ülni.
  • Molnibalage
    #23
    Hülyeség az egész. Meg lett már mondva, hogy a geotermikus erőforrások nagy része alkalmatlan áramtermelésre (főleg ötöször Paks léptékben...), mert egyszerűen nem tudsz tisztességes menyiségű és hőmérsékletű túlhevített gőzt előállítani. Fűtésre jó, villamosáram termelésre nem.

    Újabben erősen konetóhívő stílusod van.
  • T0nk
    #22
    Tehát akármennyire jónak néz ki az SS2, nem más, mint aminek tervezték: egy drága vidámparki attrakció.
  • T0nk
    #21
    Igazából mind a ketten rossz példát írtunk, mert nem úgy van kategória különbség a drága állami űreszközök (STS, Szojuz, stb) és az olcsó magán űreszköz között (Scaled SS2), mint autó és autó között. Két autó között abban nincs különbség, hogy VALAHOGY el lehet velük jutni A-ból B-be.

    A SS2 ugyanúgy, ahogy az SS1 is csak parabolapályás űrugrásra képes, azaz pontosan ugyanazt valósítja meg, mint az amerikaiak első két emberes repülése a Mercury programban. Ha valamivel, akkor ennek a két repülésnek a színvonalával, és költségeivel kell összehasonlítani, természetesen figyelembe véve, hogy ott akkor az 50-es években ki kellett kövezni az utat, és van 60 év technikai fejlődés mind az anyagok, mind a technológiák terén, illetve rendelkezésre áll mind az a tudás, amit a drága állami űrprogramokból lehetett megszerezni. (Érdemes azt is figyelembe venni, hogy a Mercury űrhajó valódi űrhajónak készült, és később pályára tudtak vele állni.)

    Mivel ez a tudás rendelkezésre áll, tökéletesen tudják, hogy lehet csökkenteni a költségeket, hogy egy űrugrást meg tudjanak valósítani. Például nem kell akkora sebesség, mint a LEO-hoz ergó nem kell annyi mozgási energia, ergó nem kell olyan erős hajtómű, ergó jó a "játékrakéta" is. Nem kell létfenntartó rendszereket elhelyezni az űrhajóban, mert az egész nem tart tovább 15 percnél, nem kellenek energiatermelő rendszerek, 15 percig bármi elmegy akksiról, és még sorolhatnám.

    Tehát ha autós példánál szeretnék maradni, akkor legyen repülős példa. Úgy hasonlítható össze az SS1 és mondjuk az STS, mint az első kézzel gyártott repülőgépek egy mai siklóernyővel. Habár ez se jó példa, mert az első repülőket magánvállalkozásban csinálták.
  • Molnibalage
    #20
    Én is csak mosolygok az idézett hozzászólásokon ugyanis a jenkiknél profitorientált cégek fejlesztenek az államnak. Nem az állam rendelkezik a technológiával vagy csak részben.
  • Epikurosz
    #19
    Aljas MOL!
  • kvp
    #18
    "egy állami hivatal megfelelő kapcsolatokkal hozzáférhet olyan technológiákhoz (pl hadi kutatásokból), amiknek egy magán cég esetleg a létezéséről sem tud"

    A scaled composites gyart jopar dolgot a nasa szamara, igy inkabb ok fernek hozza olyan technologiakhoz ami a nasa-t nem erdekli. Egyebkent eleg nagy visszalepes volt a 3 hajtomu fejeszto mernokuk elvesztese, igy ertheto, hogy tobb ev kellett a project ujrainditasahoz. A nasa-nal annyival jobb a helyzet, hogy mindenbol (igy mernokbol es tudosbol) is van tartalek.

    "de az állami űrhivatalok kutatási célokat néznek, nem azt, hogy turistákat szállítsanak gazdaságosan"

    A nasa most inditotta el a cots programot (en inkabb cost cuts-nak hivnam), aminek a lenyege az, hogy olcson akarnak szallitokapacitast venni magancegektol, mert egy ideig ugy nez ki, hogy nem lesz sajat urhajojuk. Kutatasban pedig valamiert a jet propulsion laboratory jar az elen, ami a nasa leginkabb kereskedelmi felhaszanalas fele orientalt reszlege. (ott foleg mernokok vannak es nem tudosok, tehat inkabb megoldjak a problemakat, minthogy tudomanyos dolgozatokat irjanak beloluk)
  • Zocsi
    #17
    Vajon 1 kilométer autópályából hány magyar politikust lehetne pályára állítani?
  • Epikurosz
    #16
    Nálunk a libsibolsi nagykutyák, offsorolók biztos be tudnának ilyen túrákra fizetni. Sőt, én még abban is benne lennék, hogy az adófizetők pénzén menjenek, csak ne jöjjenek vissza.
  • Duncan Idaho
    #15
    De lehet hogy ötévente egy út!
    Báááz ez nagyyon Költséghatékony vállalkozás! :D
  • Duncan Idaho
    #14
    Ami ugye 30 millió forint... szóval odaát a módosabban élő középosztály felső rétege is megengedhet magának 1, akár két utat is egy életben.
  • Kryon
    #13
    + egy állami hivatal megfelelő kapcsolatokkal hozzáférhet olyan technológiákhoz (pl hadi kutatásokból), amiknek egy magán cég esetleg a létezéséről sem tud
    de az állami űrhivatalok kutatási célokat néznek, nem azt, hogy turistákat szállítsanak gazdaságosan
    valszeg lesz benne pénz, mert jobb módú országokban ~100k $ egy 15 perces űrutazásért (ami életre szóló élmény) nem olyan katasztofális összeg
  • Zocsi
    #12
    Persze, mert kevesebb pénzt herdálnak el irodistákra, meg a sok felesleges bürokratikus szarokra. Ami a NASA-nál nyílván érthető, hisz állami hivatal. A kettőt össze se lehet hasonlítani. A privát szektor mindig is erősebb húzású, kisebb a tehetetlensége, viszont arányosan nézve kevesebb lehet a tőkéje.


    Jó érzés látni, olvasni a fenti dolgokat. Elég nagy és új távlatokat nyitna, ha üzemszerűen tudnák működtetni! Én is csatlakoznék a rajongókhoz és további sok sikert a srácoknak!
  • NEXUS6
    #11
    Mellesleg a NASA-nak is bedolgoztak, valszeg nem véletlenül azért.
  • NEXUS6
    #10
    Nem feltétlenül.
    Inkább mint egy közbeszerzésen vásárolt 5X árú Audi A8-as, meg egy Suzuki.

    Azért a SC a maga kategóriájában igen csak ott van a toppon!
  • T0nk
    #9
    Kb. összehasonlítod a talicskát egy ferrari f40-el.
    Végül is mindkettőnek van kereke, és el lehet vele vinni egy csajt a diszkóba.
    Csak a talicska egyszerűbb és olcsóbb. Hiányoznak róla bizonyos drága dolgok, amik ugye amúgy is tök feleslegesek.
  • toto66
    #7
    Habpatron+ PVC
    Annak aki tudja míről írtam
  • roliika
    #6
  • Darth Sith
    #5
    Azért elgondolkodtató, hogy magántőkéből, ennyi pénzből mit összetudnak hozni, míg az államiaknál 100xor több pénz megy el hasonló dolgokra.
  • Teppik Amon
    #4
    "A végtelenbe és tovább!"
  • bvalek2
    #3
    Hajrá!
  • Turdus
    #2
    Nem értem, minek izmoznak itt, miért licenszelik ezt?
    metán hajtómű

    Nem tudom miért, de mindig úgy érzem, sci-fibe kerültem, mikor ilyen cikkeket olvasok, és ez jó! :-) Hajrá srácok, és sok sikert az idei starthoz!
  • hdo
    #1
    Nah, azért ennyi nitrót elégetni, tuningautókba meg nem marad!