• T0nk
    #21
    Igazából mind a ketten rossz példát írtunk, mert nem úgy van kategória különbség a drága állami űreszközök (STS, Szojuz, stb) és az olcsó magán űreszköz között (Scaled SS2), mint autó és autó között. Két autó között abban nincs különbség, hogy VALAHOGY el lehet velük jutni A-ból B-be.

    A SS2 ugyanúgy, ahogy az SS1 is csak parabolapályás űrugrásra képes, azaz pontosan ugyanazt valósítja meg, mint az amerikaiak első két emberes repülése a Mercury programban. Ha valamivel, akkor ennek a két repülésnek a színvonalával, és költségeivel kell összehasonlítani, természetesen figyelembe véve, hogy ott akkor az 50-es években ki kellett kövezni az utat, és van 60 év technikai fejlődés mind az anyagok, mind a technológiák terén, illetve rendelkezésre áll mind az a tudás, amit a drága állami űrprogramokból lehetett megszerezni. (Érdemes azt is figyelembe venni, hogy a Mercury űrhajó valódi űrhajónak készült, és később pályára tudtak vele állni.)

    Mivel ez a tudás rendelkezésre áll, tökéletesen tudják, hogy lehet csökkenteni a költségeket, hogy egy űrugrást meg tudjanak valósítani. Például nem kell akkora sebesség, mint a LEO-hoz ergó nem kell annyi mozgási energia, ergó nem kell olyan erős hajtómű, ergó jó a "játékrakéta" is. Nem kell létfenntartó rendszereket elhelyezni az űrhajóban, mert az egész nem tart tovább 15 percnél, nem kellenek energiatermelő rendszerek, 15 percig bármi elmegy akksiról, és még sorolhatnám.

    Tehát ha autós példánál szeretnék maradni, akkor legyen repülős példa. Úgy hasonlítható össze az SS1 és mondjuk az STS, mint az első kézzel gyártott repülőgépek egy mai siklóernyővel. Habár ez se jó példa, mert az első repülőket magánvállalkozásban csinálták.