62
  • Mike
    #62
    utolsó mondattal elbasztál mindent
    gondolkozz el ezen
  • stremix
    #61
    Iskolakezdéskor a tanár még nem ismeri arcról a tanulókat. Ilyenkor jól jöhet az arcfelismerő. Szerintem...
  • Narxis
    #60
    A globalizáció által bevezetett új iskolarendszer szünteti meg a 20 vagy annál kisebb fős osztályokat. A jelenlegi állami kvóta minimum 16 főhöz köti a támogatást, tehát ennyi gyerek kell egy osztályba különben nem kap az iskola pénzt, és minél több gyerek van egy osztályba annál több támogatást kapnak. Ennek mértékéről olvashatsz az Ifjúsági Minisztérium honlapján.

    A felsőoktatás pedig dedó mert olyanokat is beengednek akiknek semmi keresnivalójuk ott, nem véletlen van katalógus minden szemináriumon.

    Gondolkozz ember mert nagyon szar vagy, ugatni tudsz de a saját fekáliádban pancsolsz.
  • Mike
    #59
    na ez is hülyeség a javából
    "globalizáció megszünteti a 20 fős osztályokat"
    ezt pl. magad találtad ki? ritka nagy ostobaság
    a felsőoktatás pedig mr nem dedó
  • Mike
    #58
    az én reakcióm annak szólt, hogy odáig merészkedtál, hogy Vekerdit még Gyurcsánynál is károsabbnak nevezted. Aki szerint Vekerdi rossz gyermekpszichológus, és azt mondja, ne neveljük a gyereket, az egy ... (ide képzelj valamit igény szerint) hány könyvét olvastad el? max fél fülell hallottál vmit, és félreértetted
    a scientológusok szerint a pszichológusok a világ tönkretevői, ők maguk a Sátán, ezért gondoltam, hogy te is az vagy
  • Mike
    #57
    hű de gyenge vagy egy szimpla magyar mondat megértésében
  • scs17
    #56
    Csak helyeselte amit mondtál...
    szövegértelmezés rulZ
  • Narxis
    #55
    Ez a rendszer azokban az iskolákban lesz jó amelyek a takarékosság miatt már egy régiót "ölelnek fel", nálunk is ezt csinálják, bezárnak és összevonnak egy óriási iskolába terelik a gyerekeket. Ott aztán tanár legyen a talpán aki mindig tudja, hogy ki hiányzik, bármikor átverhetik a diákok. A globalizáció megszünteti a 20 fős osztályokat, a kis iskolákat, nálunk is 40 fő volt az osztály. És ez még kicsinek számít. A felsőoktatásban pedig MÁR megvalósult, 2-300fős nappali(!!!) szakok. Úgy kell harcolni a székekért a teremben előadás előtt. :)
  • toto66
    #54
    Áá! A végére elfáradt az újjam, hiába ma már sokat dolgoztam.
  • toto66
    #53
    Magiszter: Teljesen egyetértek, a szülő nevelje a gyermeket, ne az állam!
    Zipp: Pontosan harmónikusan kell nevelni, nem akkor kell a gyereket agyba főbe verni mikor már lop, szipuzik, hanem határokat kell még kisgyermekkorban szabni amit nem szabad átlépnie, ha mégis akkor következetesen kell szankcionálni. De épp annyira fontos a pozitív megerősítés is és a kettő együtt hatékony. Az a szemlélet, hogy a gyermeket nem szabad korlátozni téves (itt esett túlzásba Vekerdi).

    Mike: Nem vagyok szientológista, vagy hogy is hívják! A nevelés sajnos a köztudatban nem az érték kategóriába tartozik, ahol kellen legyen, ez a reakciódból is látszik. Valószínűleg a szocialista neveléstől való viszolygás miatt alakult ki ilyen könnyen az emberekben, persze én azt én is képmutatásnak tartom, de hát azért mert valamit alkalmaztak a múlt rendszerben (mégha saját céljaik érdekében is) nem biztos hogy nem jó! Tehát ha a nevelésből kiveszük ami ideológiai célt szolgált és a szocializáció (semmi koze a szocializmushoz) és az emberi értékek felismerése marad akkor az igen is jó!
    B0fire:
    Az ilyen "modern kütyük" eltejedése, inkább az azt forgalmazóknak jó, mint nekükn. Tehát egyetértek.
  • Promatheus
    #52
    Helló!
    Megerősítem az előttem szólókat, valamint hozzáteszem:
    Nem mindegy, hogy ki volt órán és ki nem? Az iskola elméletileg a GYEREKEKÉRT van. Ha ők úgy döntenek, hogy lógnak, ez az ő felelősségük, majd meglátszik a vizsgáikon az eredmény.
    Na de elég a kritikából, szerintem senkinek nincs ínyére az egész ötlet, minek tetézzem. Szerintem ezek után jönnek majd a robottanárok.
  • B0nFire
    #51
    Kezd egy kicsit offá válni a téma. Akkor visszakanyarodok. Nekem az jutott eszembe, hogy az iskola ezzel a kísérleti módszerrel okot fog szolgáltatni a diákoknak, hogy legyen miért betörniük a rendszerbe. Ez például a védekezés egyik formája. Betör, és meghamisítja a nyilvántartásban szereplő adatokat. Ha esetleg az iskolának még eddig nem volt ilyen problémája, jobb, ha időben felkészül, mert a 11-13 évesek ilyen téren azért már elég találékonyak. Azért az analóg naplót meg névsorolvasást egyelőre ne dobjuk a kukába, hiszen elég, ha elereszt egy férget, ami lebénítja napokra az egész cuccost. Azért az osztálynaplóba tintával ejtett bejegyzéseket nem ilyen könnyű meghamisítani, még ha meg is szerzi a naplót.

    Az arcfelismerő rendszert pedig többféleképpen is könnyen ki lehet játszani. Legtriviálisabb példa, ha jól a szemébe húzza a bézbólsapka ellenzőjét és lehajtott fejjel közlekedik, a kapucnikról meg fillérekért kapható és zsebre vágható farsangi álarcokról már nem is beszélve. + még egy igen vicces dolog, ha a kamerának háttal, curikkban megy ki az ajtón. Szkennelhetik a tarkóját.

    off: ez a V mint Vérbosszú hogy jön ide?
  • Magiszter
    #50
    A gyereket tiszteletre és nem félelemre kell nevelni. Sajnos sokan nem tudják mi a különbség a kettő között.
    Az állam meg mindig a félelemre nevel. Ne lopj, mert börtön lesz, ne csináld ezt mert, csúnya dolgok fognak történni. Sajnos ezen már nem lehet változtatni mert évezredes múltra tekint vissza. Azonban a gyerekek megfelelő értékrendre és tiszteletre való nevelése még hozhat megoldást sok társadalmi, vallási, politikai gondra. Hiszen lehet hogy a "kis lúrkó" ma még csak átadta az öreg néninek az ülést, de holnap már akár ő irányíthat egy megyét, vagy éppen az egész országot.
    Amit meg a tea-szürcsölők csinálnak mostanában az nevetséges. Nem tudom emlékeztek e a V mint Várbosszú című filmre. szintén Angliában játszódott.
  • opeca
    #49
    Miért szerinted az ember nem képes felismerni valaki arcát?
    Húúúú, de sántít a logikád.
  • Mike
    #48
    senki nem mondta, hogy a nevelés sanyargatás
    csak itt egyesek összetévesztik a nevelést a büntetéssel
  • Ruley
    #47
    Ma csak az iskolák, holnap ezekkel lesz tele az egész Egyes Leszá... mármint Anglia.
  • ziipp
    #46
    Egyetértek toto66-tal.

    A nevelés nem sanyargatást, és erőszakot jelent.

    Egyszerű példa: nem engeded, hogy a gyereked mindent megvetessen veled, vagy hogy éjfélig tévézzen. Ezek jelentéktelennek tűnnek, de később fontosak lesznek.

    Ami még fontos, hogy megfelelő mennyiségű időt tölts a kölykökkel, és az alapvető értékítéletét te alakítsd ki.
  • Mike
    #45
    scientológia
  • toto66
    #44
    Bocs majd később mennem kell!
  • toto66
    #43
    "sci"
    Mi az?
  • Amcir
    #42
    Feltételes mód. Ismered?
  • toto66
    #41
    Egyébként meg nem tudsz kulturáltan viselkedni!
  • Mike
    #40
    sci-s vagy, vagy sem? ha igen, téma részemről lezárva, ha nem, hajlandó vagyok veled Vekerdit megvitatni
  • Mike
    #39
    kiszúrt? akkor ezek szerint Csernobil azért robbant fel, mert az ott dolgozók szabotálták a politikai rendszert?
    na ez nekem új
  • toto66
    #38
    Mike! Saját fülemmel hallottam!
    Egyébként valószínüleg téged sem neveltek, mert nem lenne ilyen rossz véleményed!
    A motiváció valóban fontos, csak az demotiváció ha nincs következménye a cselekedeteidnek.
  • Mike
    #37
    és azért lett öngyilkos, mert nem tudta, hogy az élet pofont is adhat
    á, nem voltak felé elvárások, nem hagyta el a csaja stb
  • Amcir
    #36
    Tegyük fel egy atomerőműben dolgozó jól ki tud szúrni egy kormánnyal(leállítás stb).
  • toto66
    #35
    Igen, ez is igaz!
    De hát pont az életre nevelésről papolnak egyesek, aztán meg nem lehet büntetni a gyermeket! Csak egy szomorú példa:
    Bizony nem tudta elviselni egy nálunk tanuló középiskolás, hogy nem sikerült az éve. Pedig a szülei nem hajszolták. És miért, mert nem szokott hozzá, hogy bizony az életben nem lehet mindent megkapni, megtenni!
    A mostani végzős általános iskolások zöme, és középiskolások elég jelentős úgy gondolja neki nem kell majd dolgoznia (fizikai munkát végeznie), pedig nem ez a valóság!
  • Mike
    #34
    mernokbol/tudosbol - aha, kommunizmust és ők döntötték meg
    szép elképzelés
  • Mike
    #33
    a motiválás a lényeg
    lehet valakit motiválni poztivan is, akkor jobb a teljesítménye, mintha félelemből tenné ezt
  • Mike
    #32
    Vekerdi sosem mondott ilyet te sci-s fasz, ne terjeszd itt az igét
  • Amcir
    #31
    Hát pl.: Kerttakarítás... vannak erre is jó feladatok.
  • kvp
    #30
    "előbb-utóbb úgyis tesznek mindenkibe chipet, aki nem akarja, az meg terrorista"

    Ezzel az a gond, hogy igy elobb utobb eleg sok mernokbol/tudosbol lenne terrorista. Akkor pedig az adott allam es annak vezetoi tenyleg bajban vannak... A problemara hatasosan csak a szuletestol kezdett agymosas jelenthet megoldast (lasd: Szep uj vilag), viszont egy halom agyhalott felnottel nem sokra megy egy allam sem (a vezetok meg a konyvben is normalisak voltak es tudataban voltak annak hogy mindenki mas direkt el van butitva). Ez a fajta neveles meg a naciknal sem valt be, pedig ott odafigyeltek arra hogy azert a hasznosithato tudas megmaradjon. Jelen esetben a szulok azok akinel kiment a biztositek. A gyerekek egy resze pedig a rendszer bevezetese eseten egyszeruen nem fog tobbet iskola kozelebe menni, legfeljebb elmennek bunozonek/terroristanak, azokban a kozossegekben ugyanis befogadjak oket.

    Magyarorszag: A mostani munkahelyemen is hasznalunk radios chipeket (rfid kartyak), de a munkahelyen kivul e nelkul is lehet boldogulni es a chipeket meg viszonylag konnyu lemasolni pl. az ember telefonjaban levo rfid egysegbe. A telefont is otthon lehet hagyni, vagy levenni az aksit, ha ki akarjuk kapcsolni. (a telefonok pozicioadatait mar most is menti az allam es nem csak akkor ha telefonalunk, hanem ha aram alatt van mindig) Egy utcai kepfelismero rendszerre alapozott nyomkovetorendszer ellen az egyetlen hatasos megoldas annak szabotalasa lenne, ami viszont tobbnyire fizikai eroszakot igenyel.

    Az arcefelismero rendszerekkel tobb baj is van:
    -hajlamosak hibazni, tul sok a hamis negativ es pozitiv
    -macerasabb es lassabb a hasznalatuk, mint a kartyas rendszere
    -a tavolrol is mukodo valtozatuk alapvetoen zavarja az embereket, bar nem jobban mint egy gepfegyveres rendor minden sarkon (angiaban egyre gyakoribb, izraelben mar megszoktak)
    -terroristak ellen semmit nem ved, de logosok ellen sem sokat, mert hamarabb jonnek ra a diakok a kijatszarasa, mint ahogy a technika fejlodik

    ps: "te a melóhelyeden csak azért dolgozol jól mert rákényszerítenek?"
    Alapvetoen azert mert erdekel a munka es jelenleg nem tudok jobbat talani. Ha csak penz kellene akkor annak munka nelkuli megszerzesere rengeteg legalis (pl. politka) es illegalis (pl. bunozes) megoldas letezik, bar egyik sem tisztesseges.
  • toto66
    #29
    Ja és engem még neveltek!
  • toto66
    #28
    Hol van már korbács, ember!
    Jó ha nem verik meg a tanárnőt a gyerekek vagy a szülők!
    Persze a nevelés eszköze a jutalmazás is, de a lógósokat mivel jutalmaznád?
  • toto66
    #27
    Látod ez érdekes, mert mint írtad humánusabb dologra a nevelésnél, ami azt jelenti az emberekkel már elhitették, a nevelés rossz dolog. Pedig a szocializálás, erkölcs és humánum nevelés nélkül ritkán alakul ki!
    Tehát a gyermeket kellene nevelni, és nem a médiára hagyni a dolgot!
    Meg nem csak a tanárra, mert akkor egyáltalán nem hatékony!
    A legtöbbet ennek a társadalomnak nem Gyurcsány, Orbán árt, hanem Vekerdi Tamás, amikor azt mondja nevelni bűn! Mert az előbbiek már sehol sem lesznek, de a gyermekeink gyermekeivel mi lesz?
    Nevelni nem azért kell, hogy te irányíthasd a gyermeket, hanem azért hogy értékes emberré váljon! (egy asztalos, hegesztő is éppen olyan értékes lehet, ha vannak emberi értékei, mint egy politikus, de az utóbbi ha rosszindulatú erkölcstelen akkor nagyobbat árthat) Tehát a nevelés a legfontosabb!
  • fft580
    #26
    őszintén? igen :) a pénzel zsarolnak mindenkit nem dolgozol, kirúgnak, nincs melód a lízingelt autódnak lőttek, házad is elúszik stb... Ha kutató vagy, vagy valami tisztes cél vezérel akkor van hogy más is hajthat a pénzen kívül, de attól még a 90% a pénzért hajt ami egyenlő egy ostorral
  • Mike
    #25
    ez faszság
    és a nevelés eszköze nem csak a korbács

    te a melóhelyeden csak azért dolgozol jól mert rákényszerítenek?
  • Mike
    #24
    csakhogy a tanár mega papír rugalmas, a gép meg nem
  • Mike
    #23
    előbb-utóbb úgyis tesznek mindenkibe chipet, aki nem akarja, az meg terrorista