229
  • dez
    #229
    Hogy egy normálisabb kép is legyen róla itt:
  • dez
    #228
    Még autószalonos bemutató is volt, ahogy elnézem.
  • dez
    #227
    (Press Area.)
  • dez
    #226
    De, ha jobban megnézed, vannak már ott valós fényképek is (jó nagyban).
  • T2k
    #225
    A Lightning Car egyelőre csak egy terv, még prototípust sem mutattak be belőle nyilvánosan. A Tesla Roadsterből több mint 1200-at rendeltek már meg, jó negyed éve megy a sorozatgyártás, mostanra kb. heti 15 kocsit adnak át a tulajdonosának és a múlt héten adták át a századik példányt.
    Van egy kis különbség.
  • Epikurosz
    #224
    Egy viszautasíthatatlan ajánlat.
  • Epikurosz
    #223
    LCC:
  • duke
    #222
    Ez a kedvenc autom a lithium titanat akkumlatoraival.Csak nem akartam peldanak hozni,mert sokaknak az jott volna le,hogy mennyire gazdasagtalan ez a 700 loeros luxus auto egy suzukihoz kepest.
  • neccesnick
    #221
    Jobb lenne ha nem csak mindenki a Tesla-ról hallana. Lightning Car Company
    A másik ami nagyon nem tetszik, hogy mindenki úgy kezeli az elektromos autókat mint modern kiforratlan technológia. Réges régen még a jó öreg Ferdinand Porsche elektromos autókat tervezett és le is tette az alapjait úgy, hogy abból ma is tanulnak az okos tervezők. Akkoriban még mindenkiazt tekintette a jövőnek, amíg a t-modell meg nem született. Edison is úgy gondolkodott, hogy akku csereállomásokat kellene létrehozni (mint ahogy ma a benzinkutak). És ugyan az elektromos autó eltűnt, de a technológia igen szépen fejlődött mind nagy mind kis méretekben. Nos az egyetlen ami még gond volt az az energia gyors elraktározása. Azonban ez is nem rég megoldódott ugyanis nagyjából egyszerre két szabadalom is be lett jegyezve ami az anódok felületének drasztikus méretnövelését úgy érte el, hogy térfogatra nem növelte azt. Ennek segítségável pedig már csak az elektromos hálózaton múlik, hogy pár óra vagy pár perc legyen feltölteni az akkumulátorokat.Eliica
  • duke
    #220
    "A mini-e nem versenyautó,végsebessége 152km/h ,kurvára nem tudod hogy miről van ott szó."
    Hát a 204 loerö azért nem eppen városi kis auto teljesitmény.
  • Epikurosz
    #219
    Jujj! Discovery Science-n épp most megy a Holnapon túl, benne robotpilótás kocsival.
  • Epikurosz
    #218
    Már a Mercédesz is!
  • Cleawer
    #217
    A mini-e nem versenyautó,végsebessége 152km/h ,kurvára nem tudod hogy miről van ott szó.
    Epi meg fog nekem integetni az autópálya leállósávjából ahogy tekeri a dinemót ,mert lemerült a szentem.
  • Epikurosz
    #216
    Eszem ágában sincs kitúrni Önt a pápai lakosztályból.
  • T2k
    #215
    Kisfiam te olyan vagy mint, ...hmmm, nehéz eléggé kifejező jelzőt találni. Igen, ez jó lesz! Annyira mint torreadorz! A marhája szerint egy Prius 17 milló Ft-ba kerül, és a megtérülési ideje 50 év valamint a Tesla Roadster "semmivel sem tud többet" mint más LOL! :)
    Ez a te szinted, gondolom ugyanabba a kórterembe vagytok mindketten bezárva!
  • duke
    #214
    "tudom tudom ők is biztos hülyék. Tessék szépen megnézni hogy mennyi elektromos áramot vesz fel mondjuk 20 ezer elektromos autó, kell-e hozzá új erőmü, mekkora a hatótáva, és hogy például jelenlegi benzinárak mellet szinte semmivel sem olcsobb vele menni mint egy benzines autóval. Kedves epikürosz. Kérlek mond el a véleményed a totalcarrol is, lévén biztos ők sem értenek az autóhoz."

    Számomra a cikkböl a következök derülnek ki.
    Az hogy a cikk iroja alapveto müszaki ismeretekkel sem rendelkezik innetöl erösen megkérdöjelezhető az egész cikk összes állítása.Aki ekkora baromságot ir azt,hogy engedhetik egyáltalán egy auto kozelébe ?
    "Ennél már csak az amerikaiak szerencsétlenebbek, hiszen ott 110 voltos a hálózat, tehát nagyjából kettővel szorzódik a töltési idő."
    Persze mert az csak ugy van,hogy fogjuk a váltoáramot,oszt rá küldjük az akkupakra egy az egyben.
    A másik dolog,hogy már megint egy versenyautot akarnak osszehasonlítani kisteljesítményü átlag autokkal.(204 loero a teljesitmeny,hat igen ez teljesen hétkoznapi)
    Ezenkivül kiderül,hogy nem tudnak számolni.En is felmentem az elmu oldalára és a megadott adatok alapjan (240 km hatotav,35 kw akku)kiszámoltam a fogyasztást.
    A cikkben szereplo auto 100 km megtételéhez 600 forint elektromos áramot fogyaszt.Átlagban 300 ft bezin árral,és 6 literes fogyasztással számolva egy belsöégésü motorral szerelt jármü 1800 ft-ért teszi meg ezt a távot.Vagyis meg ez a versenyauto is 3-szor gazdaságosabban müködik mint egy olajat égeto átlag auto.
  • Molnibalage
    #213
    A diliház ablakából?
  • Epikurosz
    #212
    ablakból:
  • Epikurosz
    #211
    Figyu, nekem most 2 éves az ótóm, és kb. 4 év múlva tervezem lecserélni, természetesen villanyótóra. Majd integetek neked az ablakból? Báj-báj Szása! :-)
  • Cleawer
    #210
    Igen lenne egy kérdésem: elolvastad a cikket?
    -2 személyes(2 kicsi v 1 közepes)
    -minimáslis raktér
    -télen belefagysz vagy megfelezed az utazási távolságot a fűtés miatt
    -vehetsz gps-t hogy számolgatsd hogy meddig ér el a lánc
    -az üzemeltetése kb ugyan annyiba kerül mint egy kis városi kocsié,de abba a kocsiban még hely is van...
    -nagy hőmérékletváltozás hatására csökken az akksi töltöttsége,tehát télen meleg parkoló köll
    -közepes menyiségben +1 erőmű.


    Városba furikázni tökkéletes.Talán.
  • Molnibalage
    #209
    Ennek a videó az az érdekessége, hogy nagyon mellélőttek. Senki nem kalkulált azzal, hogy a benzin ára zuhanhat 35%-ot 2 hónap alatt... Ilyen üzemanyagár indgadozás mellett elektromos autóra sem lehet építeni, még ha lenne is normális.
  • Molnibalage
    #208
    Ez kétszemélyes? Mert akkor még viccnek is rossz. A dugó attól van, hogy egy autó egy ember. Mi reggelente bátyussal minimum ketten vagyunk, de a cimbi is jön legalább heti háromszor. Akkor nekünk ez az autó nem ér semmit...
  • torreadorz
    #207
    Nézz rá a prividre
  • Molnibalage
    #206
    " 0 ismétlem nulla darab választ kaptam arra vonatkozóan hogy lehetséges-e környezetbarát autót venni úgy hogy az ne kerüljön többe mint egy hagyományos. 0 azaz nulla darab választ kaptam arra, hogy hogyan és mennyi idő alatt terül meg egy környezetbarát autó."

    Egyetértek. Egyetlen számítást sem láttam. Pampogni a levegőben mindenki tud. Fel nem fogom, hogy Epikurosz mit pattog...
  • Molnibalage
    #205
    Bár ez hidrogén, de ez is speciális. Ő is beszél arról amit kérdeztem.

    "Az adminiszracio bonyolult,draga de nem lehetetlen."

    Az amúgy is drága és nem reális időn belül megtérülő dolgot még vissza is dobhatnak és, ha tutira akarok menni akkor még pénzt nyomjak rá az előkészületre? Jaj...
  • torreadorz
    #204
    Nincs egyéb kérdésem. Ugy vélem, már pont eléggé leégettétek magatokat.
  • Molnibalage
    #203
    "Senki sem mondta amúgy, hogy villanyautót vegyél"

    Én valahogy nem erre emlékszem...
  • duke
    #202
    "Hidd el nekem, sokkal nagyobb közjót cselekszik az, aki kimegy nyáron és lekaszál 2 hektár parlagfüvet, mint az aki 50 év hitelre vesz egy hibrid autót, ami nem mellesleg még mindig szennyezi a környezet. Egy kasza kerül 2-3 ezer forintba, ehhez még hitel sem kell és tesék lehet menni környezetet védeni."

    Egy nagy turot,a parlagfüvel semmi baj sincs.Ha a levegö nem lenne szennyezet és az emberek kevesebb mesterséges anyagot vegyszert használnának,akkor az immunrendszerük normalisan müködne,és senkinek eszébe sem jutna,hogy a parlagfü alergiát okozhat,mint ahogy az fel sem merült az elmult 20 millio évben,csak az utobbi 50 évben.
  • Epikurosz
    #201
    "egy évre bérelhetők 850 dollárért, szigorú műszaki inspekciók mellett. Persze a jelentkezők listája egy pillanat alatt betelt. "

    Egyéb kérdés?
  • duke
    #200
    "Számomra az a fontos, hogy megtudjam mit lehet és mit nem lehet. 0 ismétlem nulla darab választ kaptam arra vonatkozóan hogy lehetséges-e környezetbarát autót venni úgy hogy az ne kerüljön többe mint egy hagyományos. 0 azaz nulla darab választ kaptam arra, hogy hogyan és mennyi idő alatt terül meg egy környezetbarát autó."

    Az az érv,hogy te azért akarsz más emberek élete,egészsége áran környezet szennyezö modon autozni,mert az elektromos auto számodra nem elég gazdaságos,egy nagy szar,nulla,abszulut elfogadhatatlan.Egyszerüen ilyen áron nem szabadna engedélyezni az auto használatot.Kerüljön az elektromos auto akármennyibe is,nem lehet alternativája egy primitiv elavult környezet szennyező technologia.
  • duke
    #199
    "Az engedélyezés nem egyedi elbírálás alapján megy? Mert akkor ráköltesz x milliót, azt vagy engedélyezik vagy nem... "

    Az adminiszracio bonyolult,draga de nem lehetetlen.
    Elektromos autó
    A lenyege dokumentalni kell az atalakitast,es ha utan atmegy szabvanyos vizsgan akkor mehet.
  • torreadorz
    #198
    Ugy látom nem csak én tudok számolni.
    Tessék kérlek itt pont most jelent meg a totalcaron egy cikk az elektromos autókról: elektromos mini

    tudom tudom ők is biztos hülyék. Tessék szépen megnézni hogy mennyi elektromos áramot vesz fel mondjuk 20 ezer elektromos autó, kell-e hozzá új erőmü, mekkora a hatótáva, és hogy például jelenlegi benzinárak mellet szinte semmivel sem olcsobb vele menni mint egy benzines autóval. Kedves epikürosz. Kérlek mond el a véleményed a totalcarrol is, lévén biztos ők sem értenek az autóhoz.
  • calibra83
    #197
    De igazad van!Orvos vagy?:)- akkor azért nem tudod kiszámítani, hogy mi éri meg:)
  • Epikurosz
    #196
    Drága!
    torreádorZ-nél csak sejtem, hogy kullancs csíphette meg a nyáron, de nálad majdnem biztos vagyok benne, hogy prosztatagyulladásod van (ez okozza a prosztotitiszt). Mondd, hogy nincs igazam!
  • calibra83
    #195
    Ez a Epikurosz biztos egy balliberális hülyegyerek. Azok baszták el az országot!És azóta is fosztogatnak!
  • torreadorz
    #194
    Egyrészt nem vagyok a fiad ez is a végtelen ostobaságod jelképe.

    mert tulajdonképp akkor miről van szó kedves Epikürosz?
    Volt egy primitiv matematikai feladat, amire még egy általános iskolás 5. osztályos is megadja a választ 15 percen belül, anélkül hogy belekeverné a globális felmelegedést, a közjót, az allergiát a világbékét és sziriuszi népek hagyományait...

    Számomra az a fontos, hogy megtudjam mit lehet és mit nem lehet. 0 ismétlem nulla darab választ kaptam arra vonatkozóan hogy lehetséges-e környezetbarát autót venni úgy hogy az ne kerüljön többe mint egy hagyományos. 0 azaz nulla darab választ kaptam arra, hogy hogyan és mennyi idő alatt terül meg egy környezetbarát autó.

    Az én számomra az a fontos hogy az emberekkel megismertessük a valós és tényleges lehetőségeket. Hidd el nekem, sokkal nagyobb közjót cselekszik az, aki kimegy nyáron és lekaszál 2 hektár parlagfüvet, mint az aki 50 év hitelre vesz egy hibrid autót, ami nem mellesleg még mindig szennyezi a környezet. Egy kasza kerül 2-3 ezer forintba, ehhez még hitel sem kell és tesék lehet menni környezetet védeni. De ugyanigy sokkal fontosabb hogy az emberek ne szemeteljen és ez 0 költségbe kerül az egyes embereknek, mint hogy milliókat dobjanak ki valami olyasmire, amit még a "hivők" sem tudnak bebizonyitani.
    Erről van szó. Te néphülyitesz a mesevilágoddal, én meg a valóságban élek.
  • Epikurosz
    #193
    hülye vagy fiam. Szerintem meg, a magyar társadalom a hozzád hasonlók miatt van ott, ahol van. Neked az a fontos, hogy valami miért lehetetlen. Senki sem mondta amúgy, hogy villanyautót vegyél, még nekem sincs, nem is erről van szó.
  • torreadorz
    #192
    "A mondanivaló sarkítása néha hasznos, de itt egy elég gyakorlatias, könnyen megérthető kérdésről van szó. Sajnos, veled is az a baj, mint sokakkal itt, hogy csak fosod a szavakat,"

    Hát nézd. Ha a te értelmezésedben az igazság tényekkel való alátámasztása = szófosás akkor egészségedre.

    Nem véletlenül tart ott ez az ország ahol tart, mert mindig vannak ilyen ostobák mint te is, akik csak mellébeszélni tudnak 0 gyakorlati tapasztalat mellett, és akik egyből hőbörögnek ha valaki kimondja az igazat mert az romba dönti az ő kis álomvilágukat.

    Nem tudom milyen empátiáról beszélsz te is, mikor a másik fél még annyit sem képes kinyögni amikor bebizonyitják tényekkel hogy hazudott hogy bocs fiuk utánszámolás nélkül nyilatkoztam valami olyasmiről amiről halvány lila fogalmam sincs. Ehelyett elkezdi terelni a témát és lassan már ott tartanák hogy a világbéke milyen kapcsolatban van 47-es villamossal...

    Per pillanat csak ebben a forumban 3 emberről bizonyosodott be, hogy úgy állit valamiről valamit hogy a lehető legkisebb utánjárást sem tesz a témában:
    t2k, duko, és te.
    De ez még csak amikor valaki más megteszi ezt helyettük és közli a tényeket akkor sem képes beismerni hogy ezt elkurta. Az a meglátásom hogy ez a fórum is olyan mint a magyar társadalom csak kicsiben...
  • calibra83
    #191
    Duke hozzászólásához visszatérve, azt én sem értem miért kell majd a jó öreg trabit kitiltani(ha jó a keverék akkor elég tiszta az égés), mert ez a sok szar dizel kormol mint állat, főleg ha a porlasztó nincs jól beállítva.

    Torreadorz-al meg teljesen egyetértek, az én autóm(f astra) meg 7 litert eszik...nemhogy hibridet/elektromosat még dízelt sem vennék.Utóbbi ha beszarik rajta valami ahhoz meg kurva drága az alkatrész, főleg a japán autókhoz!
  • calibra83
    #190
    Na ezt a sok baromságot!Munkatársamnak 2 Toyota Priusa van, németből hozta be mindkettőt. Az elsőnek valamelyik cellája hibás volt, nem tudta kicserélni, drága lett volna neki a egy másik komplett aksi.Aksi helyett vett egy másik priust :)
    Az már jó volt, de a fogyasztása 7-7.5 liter (sztem a gyári adat egy nagy kamu), láttam is milyen átlagot ír ki...persze városban biztos jó.De olyan ez az automata motor indítás/töltés mint amilyen az automata váltó.Lehet jobban járnék, ha én magam határozhatnám meg mikor van szükség s töltésre meg az otto motorra.

    A Toyotát sem értem, miért csak 1.5-ös motort rakott bele, ugye nagyobb motornál nagyobb nyomaték(persze nem 3-4 ezres motor). Én legalább 1.6-ost vagy 1.8-ast raktam volna bele 16 szeleppel, ugyanis ezek kevesebbet esznek mint az 1.2-es 1.4-1.5-ös és 2.0-es benzinesek.

    példa:
    fateromnak 1.6-os(16v) G astrája van, övé 6.2 körül eszik.Havernak meg 1.2-es G van, azt pörgetni kell, hogy vigye azt a kasznit, megis eszik neki 8 litert.

    Bár nem biztos, hogy a valóságban minden úgy van ahogy le írtam, végül is ez saját vélemény,de lehet megköveztek érte:)