27
  • Tripax
    #27
    Nem rizsa. Szerinted hol lehet jobban pénzt elrejteni, zsákban a föld alatt vagy egy bankban? A föld alatt csak Én tudom hol van egy banki pénzt viszont le lehet bármikor bárkinek hívni. Ezért ha nem akarsz feltűnést akkor nagyobb eséllyel nem bankba viszed a pénzed.

    Nem vagyok múlt századi, jómagam is használok bankkártyát, és szeretem is. De vannak üzletek ahol jobb ha az ember pénzzel megy és ez nem "rizsa".
  • Epikurosz
    #26
    Rizsa és rizsa.
    Én például egyre inkább fizetek bankkártyával, egyre több számla (minden közüzemi!) nem a postaládámba jön, hanem távszámlaként érkezik az e-mail címemre, és interneten keresztül egyenlítem ki.

    Az idő elrobogott a futurológusod felett, jóember.
  • valamit
    #25
    Például elképzelhető, hogy a jövő automatizált autóiban az ember majd elvégezheti a reggeli teendők egy részét. Fogat moshat, vécére mehet, esetleg le is fürödhet és átöltözhet, megnézheti interneten a reggeli híreket, beleolvashat az elektronikuson is már letölthető napilapokba, videobeszélgetést folytathat a dugóban a főnökével és fél órával később kelhet otthon, mert mindezt útközben a munkába mellett megcsinálhatja.
  • valamit
    #24
    Valszeg ez úgy fog változni, hogy előbb egyre többet segít az elektronika (táblák, féktávok, parkolók jelzése, stb.), aztán már esetleg tud majd magától is vezetni, de még akkor is kikapcsolható lesz. Aztán, ha már elég sokan nem kapcsolják ki, akkor törvényileg szabályozzák, hogy mintegy a közlekedés folyamatszabályzásával életeket mentsenek, időket rövidítsenek, stb. Ha a vezetés közben elég sok élményt nyújtanak az automatizált autók, akkor a legtöbben lemondanak majd a vezetési élményről azokért cserébe. Aztán az ilyenek majd direkt külön pályákon fogják kiélni magukat. Ahogy például manapság lovagolunk meg szekeret hajtunk vagy épp, ahogy időnként tábortűznél és nem konyhában étkezünk.
  • Tripax
    #23
    Az autóvezetés töb mnt emberszállítás. Amikor vezetsz egy újfajta élményben lessz részed. Az automatizálás addig mehet ebben a témában szerintem ameddig nem veszi el a vezetés értelmét. onnantól másnak kell hívni. Csak egy érdekes példa hogy mennyire is fontos az hogy a régi dolgok nehezen változnak meg a lényegükből fakadóan. Ameikában van egy futorológus aki nagyon érti a szakmáját és olyan nagy nevekhez ad tanácsokat mint az IBM vagy a Coca Cola. A futorolgia egy nagyon megfoghatatlan de ennek ellenére egy nagy szerteágazó tudást igénylő tudás és szakma. Ez az ember egy olyan megbízást kapott ahol apénznek a jövőbeli szerepét kellett neki modelleznie többek között. A tanulmány végére arra kellett rájönnie, hogy az ember kézpénzhez való szokása nagyon erős. Nem lehet őket biztonsági megoldásokkal mint a bankkrtya vagy hitelkonstrukciókkal manipulálni, ezért még jó ideg a pénz kézpénz marad. Ez az ember mondta hogy nem kell félni a Mc Donalds meg az egyébb gyorsétermi kaják egyeduralmától mert sokkal többfajta kaja érdekli az embereket és ezért nem lehet csak pár fatából menüt csinálni hoszútávon.

    Ezen elgondolkodtam és ha nem is a legpontosabb a mnérésem de a rendszerváltás után ahogy jöttek a nyugati kajáldák csak egy ideig voltak érdekesek, utána beolvadtak: hamburger, pizza, Pizzahut, McDonald, burgerKing, kínai kaják, indonézkaják stb.

    Csak ennyit akartam.
  • Epikurosz
    #22
    ember!
    Értsd meg, hogy lehet vki kiváló vezető, de egyszer elbóbiskol, nem figyel stb. és megvan a baj. Erre kell a gép: az emebri hibák kiküszöbölésére. Az atomerőművek és mások nem véletlenül automatizáltak nagyobbrészt.
  • Skynet
    #21
    Sok elektronika és egyéb szar helyet inkább jogsilerakás szigorítás,autisták kivonása a forgalomból..Az a biztonság,nem a sok szar...
  • Lame
    #20
    Ez a sebesseg korlatozo tabla figyelos dolog tetszik.
    Amint felismerte a tablat csekkolhatja is a jelenlegi sebesseget es amennyiben ez tobb a megengedettnel automatikusan lassit. :)
  • Epikurosz
    #19
    Felért egy franciázással, mi? :-D
  • PyRex
    #18
    ...főleg a középső fapados kocsiban lol :DDDD
  • valamit
    #17
    De csak mert visszafejlődik. A régi fapados 49-es villamoson, ha leültél és hátradöltél, végig a Fehérvári úton olyan zötykölődésbe volt részed vagy 20 percen át, hogy a hátadat is össze-vissza dögönyözte ;)
  • Epikurosz
    #16
    A BKV az ókori szint, köszönőviszonyban sincs azzal, amire gondoltam. Nem is masszíroz.
  • NEXUS6
    #15
    De hiszen valamelyik mgyar cég is foglakozik ezzel, valami 3 betűs neve van:
    BTK, vagy TKV, vagy valami ilyen.
    ;D
  • Epikurosz
    #14
    Ez is azt bizonyítja, hogy van erre piaci, fogyasztói igény. És ha van, akkor már csak idő kérdése a megvalósulás. :-)
  • ziipp
    #13
    Eh, lol. Majdnem egyszerre írtuk ugyanazt. :)
  • ziipp
    #12
    Személy szerint el tudnék képzelni egy robotok irányította közlekedést. Így biztosan be lennének tartva a szabályok, és sokkal kevesebb baleset történne. Valamint az autóban töltött napi több óra (ingázóknál) hasznos idővé alakulna át, tudnának olvasni, telefonálgatni, netezni, sminkelni, etc. :)
  • Epikurosz
    #11
    Szerintem meg nincsenek határok.
    Az ideális ugyanis az lenne, ha megadod az úticélt, és a kocsi (robottaxi) elvisz oda. Te közben pihizel, olvasgatsz, megnézed az e-maileidet, vagy alszol, vagy borotválkozol, vagy masszíroztatsz, vagy felkészülsz a vizsgára, vagy fogat mosol, vagy telefonálsz...soroljam?
  • Exen
    #10
    A HUD nagyon jó, de egy infakamerához nem tökéletes, illetve amikor tesztelték, mivel jóval nagyobb kontrasztok és fényereje van, hogy érjen is valamit, ezért került a középkonzol környékére, ugyanis folyamatosan figyelve, túl nagy zavaró tényezőt jelentett a tesztvezetések alatt.

    Érdekes ez, meg sok jó dolog van (meg egy jó pár hülyeség) csak el ne jussunk oda, hogy már félig vagy teljesen helyettünk vezessen (nah jó, 1-2 ember helyett lehetne:P , de azért vannak határok).
  • teddybear
    #9
    Még valami, ami felmenti a bunkóbb sofőröket. Így is sokan vannak, hát még mennyien lesznek, ha az elektronika gondolkodik helyettük?
  • Szefmester
    #8
    tök jóó.. jelez a sofőrnek hogy vigyázz vazze, gyalogos.. erre a T. Sofőr beletapos már csak a poén kedvéért is.. vagy elviszi a szerelőhöz hogy a setupban kapcsolja ki a gyalogosfigyelést..:D elég neki a táblafigyelő funkció is :) vagy bejön egy kékhalál :D
  • LordDraven
    #7
    Ne haragudjatok, de ezt a hülyeséget... Ismét egy húdefasza fejlesztés a birkáknak, akik ezért képesek lesznek x ezer pénzzel többet kiadni. Eddig is megvoltunk tábla, meg gyalogos felismerő kamera nélkül, ezután sem lesz szerintem probléma. Aki meg nem ismeri a táblákat, ne akarjon vezetni. Most elkezd nyekeregni a gép, meg sárgán, pirosan, vagy ki tudja milyen színeken villogni, akkor reflexből elvonja a figyelmedet, és lehet, hogy pont ezért csapod el azt a szerencsétlen gyalogost.. Főleg ha elkezd "téves" riasztásokat adni.. Nemtom, de nekem ilyen nem kéne.

    Ha mondjuk trafipax felismerő lenne benne, ami hatótávolságon kívülről kiszúrja az egyszeműt, majd beszkenneli a sebesség korlátozás táblán lévő számot, és automatikusan lelassítja a kocsit, akkor elgondolkoznék rajta :) De így szerintem nem sokat ér..
  • Nonix
    #6
    Elfogynak az autosok, jó vicc :D
  • Epikurosz
    #5
    Ezen a honlapon vannak érdekes biztonsági megoldások, de csigalassúsággal vezetik be őket a gyakorlatba. Úgy is mondhatnám, hogy amire eljutnak ide, hozzánk, olyan drága lesz a benzin, hogy senki nem fogja alkalmazni már őket, mert elfogynak az autósok az utakról.
  • Epikurosz
    #4
    Azért az túlzás, szerintem, hogy a többségében.
  • Mynet
    #3
    HUD - Head Up Display , amerikai autók többségében már nagyon rég óta van.
  • npityusk
    #2
    hát ha nem oldották meg akkor te megoldottad :D
  • geli13
    #1
    "Az autósnak ugyanis vagy állandóan a kijelzőt kell néznie és akkor nem látja a környezetét"

    Ezt már rég megoldották, hogy kivetítik a szélvédőre, vagy nem??