133
  • tmisi
    #133
    A sprintkirályig én is ezt mondtam, de az nagyon moslékra sikerült. Egyáltalán nem valósághű, ki az a barom, aki szanaszét töredezett huppanós úton száguldozik, AKADÁLYOK között? Az öngyilkosok esetleg... Ez csak azért merült fel bennem, mert a mai játékok többségét ilyen baromságokkal rontják el. FPS-eknél is szokás egy jó nehéz +100 ellenfél rész, hadd húzódjon a játékidő. Csak ilyenkor veszít a kiegyensúlyozottságból.

    Más: anno a Starforce ha bevált volna akkor lehet csökkent volna a warez PC-n is (csak sajnos a védelem miatt sokszor az eredeti game sem akart menni). Most néztem hogy 2008-as dátummal van kiadva a Knight of The Temple 2 (az első rész most fullgame a GS-ben), pedig az 2005-ös. Ennyi idő volt feltörni?
    Gondolkoztam én is hogy meg kéne venni sok letöltött gamet, de igazából a multi miatt érné meg (enélkül ugyanannyit ad mint a kópia), de én nem szerettem soha igazán a multit (mindig vannak fenn köcsög rambók), kivéve a TDU-t, de abban is csak a free riding a jó sg-s arcokkal :D, mostanában mondjuk hanyagolom.
    Vagy pl. DIRT: mi a büdös rákfenének írják oda hogy P4 3GHZ a minimum? Amin szaggat mint az állat a versenyeken 640x480 ultra lowon ???? Még jó hogy nem vettem meg, mert a gépfejlesztésig a sutban heverne. Írják oda hogy C2D oszt csókolom, le sem töltöm. Bezzeg a Grid ua. engine és megy mint a szél még roncsderbi között is. Mondjuk az Assassins Creednél is ezt írták, de az megy két mag nélkül is.
    Sztem ez nagyon hasonlít a műszaki termékek garis problémáihoz.... Vissza a boltba. Ezek a konzolosok tudhatnak vmit.
  • Robi000001
    #132
    Hát szerintem az NFS-nél nem volt igazán jó a demo. Egyáltalán nem mutatta meg milyen is a játék, az ugyanis szerintem elég jó. Nem beszélve a sebesség élményéről.
    (Az más kérdés, hogy kormány nélkül néhány versenyt egyszerűen nem lehet teljesíteni, szóval amíg az nincs, addig hiába is vettem volna meg, nem élvezhetném.)
  • NessieGraf
    #131
    A baj ott van:

    1. Mi rágjuk magunkat, mert sz..t venni se jó, meg sumákolni se.
    2. A jogvédők fenyegetnek, ledorongolnak, pénzeket beszedik.
    3. Azok, akiknek a jogait ezek védik a beszedettből nem kapnak semmit.

    És még egy adalék: ha te magad alkotsz valamit, amit ingyenessé teszel, jogdíjat kell fizetned!
  • NessieGraf
    #130
    Igen, ő hallgathatja, ha egyedül van, egyébként szórakoztatásnak minősül, azt meg nem teheti ingyen. Igaz plusz pénzt nem kap érte... Jó mi?
  • Cleawer
    #129
    Jobb szeretem ugy megoldani a vásárlásaimat hogy utána ne bánjam meg,ezért töltök.Ami kellett az megvettem,ami nem azt nem.Valahol a szobámban van kb 30-40 eredeti játék,PC guruhoz adták,szerintem a felét ki se próbáltam. A cod4et nem azért töltöttem le mert NEKEM kellett hanem a tesómnak,alapesetben menne a bitvesztőbe,de most nem mert nem nekem kellett.
    Az elmult 1-2 évbe nem töltöttem le uj játékokat,csak 3-4 évnél idősebbeket,és leggtöbbször olyanokat amik már megvannak ,csak a cd elhasználódott.
    Apropó X évig előfizető volt a gurunál,és ott kaptam játékokat,ha azokat letölöm mert nincs meg a cd/karcos,de az ujság megvan ,akkor (köccsög) kalóz vagyok-e?
  • Yv@n
    #128
    Nem azzal van bajom, hogy valaki warezol. Amiatt tépem a szám, hogy ne intézzük el annyival, mint magyarázat, hogy á úgyse venném meg, így belőlem nem származott semmi kár. Mindezt úgy, hogy az illető végigtolja, majd a végén jól le szarozza. Mert nagyon nagyon rossz volt, de azért rászánt két napot hogy kijátssza...

    Ha jártas vagy a témában, jársz gamer fórumokra, mert érdekellt vagy a témában, akkor kb seperc alatt besorolható egy játék. NFS ps pont az a játék volt, amúgy, ahol a demo tökéletesen adta, hogy milyen lesz a teljes. Le sem töltöttem ezután, mert nekem baromira nem jött be :)

    Nincs baj a vásárlói öntudatossággal, csak tényleg _vásárlói_ legyen :)
  • tomcsa4
    #127
    mással*
  • tomcsa4
    #126
    Igaz, de nem hiába szólalok fel! El lehet jönni hozzám és meg lehet tekinteni szegényes (35db), de (nekem) kiváló játékaimat. Igen letölteni nem 35öt töltöttem le, hanem 3x-osát 5 év alatt. Végigtolni viszont 20at ha végigvittem. Igen amiket megvettem sem vittem végig mindet, de idő van! De egyik vételemet sem bántam meg és ősszel még 4-5 játékot szeretnék majd venni. Én ezért szólalok meg.

    A tesztelőkkel az a baj, hogy véleményüket szubjektívként tüntetik fel. Olvasol két újságot, egyik szerint rossz, másik szerint jó a játék (előfordul). Ilyenkor mit csinálsz? Itt egy példa: Need For Speed: Pro Street. Fórumok ezrei fikázták, PCGuru is, GameStar pedig istenítette. Káosz, de egy warez rendet tett! A játékot megvettem...

    Összekeversz más
  • Yv@n
    #125
    Akkor nem veszed meg. End of story. De le se töltsd!
    Ők éhanhalnak, keresnek más munkát, te pedig elégedetten dörzsölheted a markod.

    Volt egy blogban valamikor anno egy bejegyzés, ahol ezt az "én vagyok a vásárló" dolgot nagyon szépen körüljárta a bejegyzés írója. Ez ugyanis nagoyn szépen hangzik így, de tudod ahhoz hogy te ténylegesen a vásárló légy a pénzt át kell adni. Ha letöltő vagy az nem vásárló. A pálya széléről bekiabálni baromi könnyű, mondhatnám kibicnek semmi sem drága. Közvetlenül nem tartod a kapcsolatot a szoftver fejlesztőivel, így ők már azzal kinyalták a seggedet, hogy a termékleíráson és reklámon kívül n db újsághoz eljuttattak a termékükből egy sajtó példányt, hogy azok kielemezhessék és az olvasói körrel megoszthassák a véleményüket.

    Ahhoz hogy elvárhasd hogy vásárlóként kezeljenek neked is meg kell ütni egy bizonyos szinvonalat(ha gumicsizmában, könyékig disznószarosan becsörtetsz egy bársony szönyegre egy luxusboltba, akkor ne lepődj meg, ha úgy kivágnak, hogy a lábad sem éri a földet). Ez a szint pedig ott kezdődik hogy legalább akkora tiszteletet tanusítassz a kereskedő felé, mint amilyet elvársz, és a kasszánál ér véget. Ha ebből bármi hiányzik akkor csak magyarázunk bele a levegőbe bármiféle alap nélkül.

    Nekem úgy tűnik eddig hogy itt sokan a pénzükért nem minőséget várnak, hanem ingyen ebédet, és mindezt próbálják a világ leg természetesebb dolgaként beállítani. Ez nem így működik. A ferrari-t sem kapod meg bemondás alapján pár teszt körre, hogy a végén rommátörve visszavidd, és egy elegáns "köszi, de nem tetszik az úttartása" mondattal angolosan távozz.
  • tomcsa4
    #124
    Nem nem elég pontos az a kép. Én a pénzemért minőséget várok. Én vagyok a vásárló, engem kell kielégíteni, ezért az ÉN seggemet nyalják!

    Sajnos az írott elemzések nem megfelelőek, ingame videók és demók pedig becsapósak. Egy videóból meg demóból te nem fogod leszűrni azt, hogy a játék első fele kb érdekes, de a másik meg dögunalom és tele van hibával, ráadásul összecsapott.
  • Yv@n
    #123
    Nem gond.
    Vársz egy hetet a játék megjelenése után. Addigra minden híroldal leteszteli, kapsz pár ezer beszámolót, és az alapján dönthetsz. ha valóban hajt a vásárlási szándék, akkor a demo, az olvasott elemzések, felhasználói beszámolók és esetleg ingame videok alapján eléggé pontos képet kell tudj alkotni a kész cucc minőségéről és eldöntheted, hogy kell-e.
  • Csaba42
    #122
    "a warez a kipróbálást szolgálja: nomármost elég sok forrásból lehet tájékozódni a játék minőségét és tartalmát illetően, lehet nézni gameplay moviekat, vannak fórumok etcetc... persze ez nem ugyan az mint kipróbálni a saját gépen, de ha esetleg csalódunk a gameben továbbadhatunk rajta..."
    Aham, és ezek minden esetben hűen tükrözik a teljes játék hangulatát a kiadott demókkal együtt. Ne röhögtess már, nem egyszer fordult már elő, hogy egy játék a kiadott demó(k), képek és videók láttán bombasikernek ígérkezett, s mikor megjelent a teljes játék, többen is lehúzták a WC-n az adathordozókat.
  • Robi000001
    #121
    "Crytek’s development team is 187 game professionals from different locations"

    Csak ki ne derüljön, hogy a munkások fele Indiában dolgozott éhbérért :D

    Mondjuk szerintem senki se vitatja, hogy pénzbe kerül a fejlesztés, meg hogy meg is érdemlik a pénzüket. Csak a darabonkénti ár magasabb Magyarországon ahhoz, hogy az emberek többsége megvegye. Valahogy nem képesek megérteni, hogy 10 k-ért kevesen veszik meg, 1 k-ért pedig az ember még azt is berakja a kosárba, amit lehet, hogy el se indít majd a gépen (3 tesco turkálos filmem van, ami hónapok óta kicsomagolatlanul pihen a polcon).
  • Yv@n
    #120
    Ez kétségtelen. Én az áraknál arra utaltam, hogy ahogy múlik az idő, nő a játékosok elvárása. Ma már nem adhatsz ki valamit olyan grafikával, mint 110 évvel ezelőtt, hiába a legjobb dolog tartalmilag a világon. Mint mondtam a játékos olyan mint a rossz drogos, egyre többet és többet akar(ez természetes, miért akarná mégegyszer ugyanazt látni, amit már előtte), viszont ha valami minden étren egyre többet és többet kell nyújtson, azt értelemszerűen egyre drágább is lesz előállítani, és mivel sok részből áll ezért minden része drágább lesz. Minel több részből áll, annál többszöröse az ár növekedés, tehát a költségeid fejlesztőként nem lineárisan növekszenek.

    Értem mire gondolsz a single/multi gondolatmenettel, de én úgy nézem hogy attól hogy valaminek van multi része nem drágább annál, mint aminek pl csak single része van. És adott esetben nem is mindíg rövidebb a multival rendelkező cucc, mint a pusztán single játék...ez persze szomorú.

    A 3-4 plusz pálya beillesztése mondjuk játék függő. Ahol rövid pályák vannak, ott nyilván belefér, de egy mass effectben pl, ami ha szigorúan számolsz akkor történet vonalon összesen 5-6 pálya(citadel, liara kiszabadítás, fagyott bolygó, ősi növény bizbasz, saren tábora, protean romok), kicsit durva lenne beletenni 3-4 plusz pályát :) Szóval erősen befolyásoló tényező a pálya mérete, a pályák változatossága, és a kialakított részletesség. Ráadásul ezeket jól ki kell tudd kalkulálni előre. Tehát mennyi idő lesz kialakítani egy ekkora pályát, mennyi ilyet tervezel, és mikorra leszel vele kész. A csúszás extra költség(méghozzá minél szebbet, jobbat, összetettebbet akarsz, annál durvább), és ha kifutsz az időből, akkor azt a később elkészült részek szenvedik meg. Tehát a játék a végére ellaposodik, rondább lesz, megszűnik az addig megszokott részletesség..stb, gyak rossz szájíz marad utána.

    Tökéletes példa erre a Gothic2, ami baromi hangulatos cucc volt, de a játék végére olyan szintű brutális pályaszerkesztési bugok kerültek elő, hogy nem akartam elhinni. End boss barlangban ha oldalt kisétáltál a kürtőkbe, akkor simán nem volt be textúrázva a fal, és kiláttál mindenfelé, és hasonlók...
  • Archenemy
    #119
    persze ennyi emberre már az iroda sem 1-2 milla per hó, hanem nagyságrendekkel nagyobb.
  • Archenemy
    #118
    "Crytek’s development team is 187 game professionals from different locations"

    wiki, crytek
  • Archenemy
    #117
    "Ha szamolok 20emberrek, 2 evnyi munkaval, es havi 300k ftos fizetessel, akkor az 144millio ft."

    a havi 300k-s fizetésből mennyit kap nettóba a munkavállaló? megmondom én, 100k-t. Ennyiért nem találsz crysis szintű programozót, de tán semmilyet se.

    Maradjunk mondjuk abban, hogy 1 milla/programozó/fő az alsó hang, ebből kb. 400-at kap akkor meg a programozó. Ez csak MO-n számít ám jó fizunak, angliában vagy németo-ban vicc, de mondjuk.

    Gépeket kell venni, irodát bérelni. Jó gép min. 300k körül van/fő. Iroda 1-2 milla/hó. Szoftverek: grafikus és programozói környezet (1 milla körül van egy 3ds max, ha nagyobb tételben veszik), verziókövető szoftverek a legnagyobb tétel, de ezen kívül sok egyéb: vírusirtók, egyéb kisebb programok.

    Nem huszan csinálták a crysist, hanem min. százan.

    A tesztelés másik dolog, a QA staffot is meg kell fizetni. A túlórákat, stb.

    És mindez az összeg még mindig fika pl. a marketinghez képest. Szal hagyjuk már ezt a "párszáz millióból kijön egy játék" fasságot, igen kijön, csak nem a crysis.
  • strogg
    #116
    Abban amit írsz igazad van. Én viszont a játékidő növelésre gondoltam, ami főleg új pályákkal növelhető meg. Nem kell minden pálya után cgi-s animáció :))
    Ergo még miníg nem értem, hogy miféle technológiai akadálya van beletenni 3-4 plusz pályát. Gyanítom az amit írtam, hogy "ne otthon játsz az egyszer fizetett játékoddal, hanem tejelj a multis szerverekért".
    Ezért vagyok kiadakva főleg.

    Abban is egyetértünk, hogy aki lopott szoftot fikáz, annak a véleménye hiteltelen. (lsd: win fika topicok, ahol a megszólalók 90%-a lopott winnel nyomul, de "húdemegvan" a véleménye)
  • Yv@n
    #115
    A torrent technológia nem illegális. Ha nem jogvédett anyagot töltögetsz fel/le torrenttel, akkor azzal nincs semmi gond. (pl. blizzard wow peccs letöltő rendszere is bittorrent alapú)
  • Yv@n
    #114
    Akkor feltennék én is neked egy kérdést.

    Ha úgy cirka 30 hozzászólás óta szoftver lopásról van szó, akkor hogy a bánatos lófaszban fordulhat elő, hogy te még mindíg az audiovizuális jogdíjjaknál tartassz, amiről korábban már megírtam a véleményem? Mindenki tudja hogy jogtalan, mégis van. De mint mondtam érdemes lehet elgondolkozni rajta, hogy ha kiharcolod, hogy ne legyen, akkor nincs semmi ami gátat szabna annak, hogy a zene/film _letöltés_-t ne nyilvánítsák azonnal bűncselekménnyé.

    "Szerintem hagyjuk a vitát, sötét szemüveget viselsz."
    Mert nem próbálom megmagyarázni, hogy lopni természetes? Hát jó. :)

    "Csak tán nem te is a jogvédő maffia tagja vagy?"
    Nem. Informatikus, szellemi terméket gyártok, és nagyon is át tudom érezni milyen lehet az, ha valaki nem fizeti ki a munkámat, de a gyömülcsét élvezi.
  • Yv@n
    #113
    "Én meg erre azt mondom, hogy az ilyen rövid játékidejű vackokat dugják fel maguknak. És ahogy nézem ezzel nem vagyok egyedül a világban...."
    És ezzel nincs semmi baj. Azt kéne meglátni, hogy nem azt mondom hogy ez a gond. Az a gond, hogy ha valaki miközben ezt mondja, aközben meg pofátlanul letölti, és még amellé hőbörög, hogy ejj mit képzel a készítő.

    "Azt viszont nem értem, hogy a játékidő emelése miért áll egyenes arányban a költségek drasztikus emelkedésével. ha megvan a game engine, és a map szerkesztő prog, és hülyére tesztelték, akkor miért 10 millió dollár plusz kiadás +5-6 pályát a szerkesztőben megcsinálni????"
    Pedig annyi, adott esetben több is :) A játékos réteg ugyanis olyan mint a rossz drogos. Egyre több ingerre van szüksége ahhoz hogy az élményközpont az agyban megfelelően stimulálódjék. Így a következő részt, a már kész engine-el nem lehet csak úgy hopp odadobni elé. Fel kellene tölteni friss egyedi tartalommal(párbeszédek szinrkon színészekkel, szinkronstídióban, cgi átvezető animok készítgetése, stb...csak a járulékos tartalom, és még a pályákhoz játékmenethez hozzá sem nyúltál. és már ezek is kegyetlen összegeket emésztenek fel. Kell pár új modell? irány a mo-cap studio...)
  • Glutamin
    #112
    A fizetéses számításod erősen sántít. Nem 300e-t kerese egy programozó, hanem annál többet kicsivel (mondjuk netto-ra kb jó). És ezt költségoldalon is megszorozhatod legalább 2-vel. (egy munkadónak többe kerülsz mint a netto/bruttó fizud).

    Az eladások előre nem garantálhatóak. Az árképzés pedig alapvetően nem a magyar fizetéseket célozza. Nyugaton nem probléma ennyit letenni egy játékért (meg egyébként sem kell hetente új játékot venni)

    Én a 8-10e Ft-os játékárat nem tartom irreálisnak egy játékért, ha az le tud kötni 1-2 hónapra.
  • Tzupi
    #111
    feletek mennyit eszik 20 szamitogep 2 ev alatt? egyezzunk meg 100 millioban mondjuk es akkor bennevan a 24/7es kavefozo is :)

    Igazabol ez kb m1, magyar helyzethez viszonyitva sokba kerulnek ezek a dolgok (akar jatek,akar film, akar zene).
    Tul sok jarulekos dolog kerul ra, szivesebben vennem meg pl kozvetlenul a keszitoktol. Kiadok ideje lejart az internet vette at ezt a szerepet.
    De meg ez nagyon uj dolog, ezert nincs kidolgozva ez helyesen, hogy hogyan lenne korrekt modon neten keresztul megvenni a dolgokat, legalisan letolteni.
    Es persze ezt az analog kiadok probaljak ellenezni, es visszaszoritani, mert ez a halalukat es a kenyelmes penzforrasuk megszuneset jelentene.

    Egyetertek veled h tomegtermeles nem jo semmire, de ez minden teren igy van. Ez egyfajta 22es csapdaja. Csinalnak sok szart, ezzel higul az egesz, emberek kevesbe biznak meg a jatekokban, inkabb letoltik h megnezzek milyen, tobbnyire szar is, ezert ne mveszik meg, kiado meg picsog ,hogy megint mekkor beveteltol estek el, mert letoltottek a jatekukat es nem megvettek...

    loki esete amugy meg izlesek es pofonok, de ez is igy mindennel igy van... Viszont ez forditva is lehet, lehet h azt mondjak rola h jo, de megse tetszik, akkor ott a pofara eses.
    Es demo sokszor a jatek legjobb reszeit tartalmazza, es erdekesnek tunik. Igy ismet alternativa a letoltes, hogy akkor meg tudja nezni.
    Limites teljes verziok lennenek talan jo megoldasok. Hogy letoltod, nalad van a teljes jatek, csak vedelem miatt nem tudod kihasznalni teljesen ,vagy barmi. Es ha tetszik egy kod, vagy patch megvasarlasaval megy is rendesen (mert ha letolti valaki mar, akkor nem fog elmenni a boltba hogy megvegye, es ujra feltegye, mert az ido, annyi ido alatt lehet h vegig is jatszana :), plane ha nem bpi az illeto ).

    Sokaig fog meg elhuzodni ez a harc :F

  • tomcsa4
    #110
    Áram? Kódolás során áramot is használnak. Villany, és egyik cégnek sem érdeke, hogy nullszaldóra hozza ki! Ráadásul a profitot más munkába fektetik bele. Illetve egy részét részvényekbe teszik (gondolom én). Ráadásul a fejlesztőket akkor is fizetni kell ,amikor még csak a tervezési szakaszban vannak és esetleg a programozó magának csinálja a programokat gyakorlásképpen. Illetve infrastruktúra fejlesztése.

    Ja és a legfontosabb: vannak olyan alkotások, melyeket ha ingyen adnának is megbuknának. Illetve sok meg is bukik, amik nem ingyenesek. Egy cég a sikerjátékokból kénytelen behoznia a bukásokból adódó hiányt. Egy EA, ami egy hónapban 10-20 játékot ad ki, melyből uszkve fele szar, kénytelen. Igaz ez már legyen az EA hibája, sajnos hülyék irányítják (tömegtermelés).

    De ott a Sims 2. Nálunk 12 ezer példány fogyott. Ez nagyon jónak mondható, sőt kiváló, az EA le is magyarosította (ami jól sikerült) és ingyen kicserélhették a vásárlók! Ez viszont piros pont! Csak a tömegtermelést kellene elfelejteni. Tömegtermelés miatt a játékőrültek (nem azok, akik mindennap játszanak, hanem mindennap játszanak és az a céljuk, hogy egy hónapban minél több játékot vigyenek végig) nem becsülik meg a játékokat, szóval ők nem vesznek meg semmit. Ha nem lenne tömegtermelés, akkor igényesebb játékok lehetnének elviekben és akkor meg is vennék az emberek, mert nem tukmálnának rájuk több száz játékot egy évben! Illetve akkor meg is becsülnék és nem gépeznének annyit. Szerintem legalábbis.

    Én ezt csinálom. Egy évben max 15 játék érdekel és ami tényleg jó, meg is veszem. Így megbecsülöm, lassabban tolom, mivel mindent felfedezek és nem mindennap játszom, csak amikor kedvem van hozzá! Pl itt a Loki: mindenhol fikázták, én meg leszedtem egy demót (ez ritka, teljest szoktam demóztatni) illetve haveromat kikérdeztem és biza emg is veszem! Ennyit a fórumozókról (így szar úgy szar) meg a játékújságoktól (így szar úgy szar) most majdnem lemaradtam erről a kiváló játékról! Kevés játékkal játszom, de ami jó, abból nem akarok kimaradni!
  • Tzupi
    #109
    marmint "eloallitasi" ara
  • Tzupi
    #108
    ezt tudja mindenki :)
    csak tudod ez jon vissza az eladasokbol.
    most sokszor feljott a crysis. wikirol meg neztem 1.5millioan vettek meg:
    As of June 27, 2008, Crysis has beaten EA's expectations and sold 1.5 million copies worldwide, according to a gamesradar article.
    Legyen 8e ft darabja. az 12milliard huf ha jol szamolom.
    Ha lett volna 4e ft, akkor csak 6milliard, de lehet h megveszik tobben?

    Szerintem 6milliard boven fedezi ezeket a koltsegeket.
    Ha szamolok 20emberrek, 2 evnyi munkaval, es havi 300k ftos fizetessel, akkor az 144millio ft. Wikin nem talaltam keszitesi idot, se azt h hanyan kodoltak, de ha 100 ember csinalta volna, akkor is 720.
    Ekkora tetelben a nyersanyag szinte elhanyagolhato.
    Kezikonyvel, dvdvel, boritoval ha 200 ft/db akkor meg jofej is vagyok :)
    Ez 300 millio.
    most tartunk 1 milliardnal mondjuk.
    Bevallom licenszekrol nincs fogalmam, de nem hiszem h 5milliard lenne a maradek.
    Ugyhogy egy jatek realis ara eros tulzasokkal se eri el az 1000ftot...
  • tomcsa4
    #107
    Bocsi, de a játékok előállítási költsége nem 100Ft! Nagyon is drága. Dolgozók fizetései, licenszek, maga a munka (hisz programoznak, rajzolnak és az szellemi munka, az is pénzben kifejezhető) stb. Szóval egy új játék reális ára 5k-8k nem több, de nem is kevesebb!
  • tomcsa4
    #106
    Unix/Linux tartalmaz GPL licensz, mely kiköti: amelyik ezen licensz alá esik, ingyenes, kivéve a mellékelt extrákat, melyekért kérhetnek pénzt.

    Te leszedsz torrenten egy ingyenes OS-t (melyben nincs semmi fizetős extra), akkor az ingyenes, hisz továbbadható. Maga a torrent nem illegális, figyelem, maga a torrent NEM illegális! Ez egy technológia, semmi több! Ami ingyenes, továbbadható (sőt Linux esetében szerkeszthető, buherálható, de vannak olyan programok, amik ingyenesek, bártan továbbadható, de a tartalma védett, nem használható fel máshol).
  • gorbedome
    #105
    hát érdekes. próbáltam végigolvasni az egész forumot de látom mindenkinek van véleménye. ami megfogott az a jogdíj a dvd-ken. erről nem tudtam és egy marhaságnak tartom. szerintem helytelen azért pénzt kérni hogy a saját termékemet (?) tároljam rajta (tipikus magyar mentalitás nekik minden neked semmi). Emlékszem még arra a vitára mikor a zeneforgalmazók a cd mellett döntöttek pedig mindenki az mp3-ra voksolt volna. máris magukkal szúrtak ki. mostanság már lehet látni külföldön olyan webáruházat ahol mp3-as zenei albumokat lehet vásárolni számla ellenében.
    2. ami meg a játékvásárlást illeti szerintem míg egy átlagfizetés 100ezer körül van addig ne akarjunk a gyereknek 10ezerér egy játékot megvenni, ha lehet olcsóbban vagy ingyen beszerezni (ez is tipikus kis hazánkra, bár sztem ehhez sokminden közre is játszik). bár külföldön hasonló (de leginkább olcsobb) árakkal értékesítik a játékokat a reálbérek is magasabbak.

    Ennyit erről az országról. neked más dolgod nincs mint hogy fizess. Viszont én ezt tartom lopásnak, NYILT LOPÁSNAK, nem pedig azt h egy kb 100 Ft-os eszmei értékű játékot letöltök. Én viszont nem hagyom magam meglopni, és ha csúnyán kell játszani akkor én is így csinálok de akkor a legjobb leszek.
    (Nézeteim párttól politikai nézettől teljesen független)
  • Tzupi
    #104
    ej, helyesirasi hibakert elnezest....
  • Tzupi
    #103
    de fincsi volt vegig olvasni....
    jo kis adok kapok...
    asdf maximalisan egyetertek, duhit engem is a jogdij minden adathordozon.
    most keszitettunk csapatomnak egy promodvdt, a 0bol epult meg, es most ha ugy vesszuk fizethetunk ra jogdihat, ha megvennenk a dvdt....
    De itt az a problema, hogy mi kis emberek le is vagyunk ejtve, itt most arra gondolok, hogy mi panaszkodunk par memoriakartyan es dvdn, mert arra sajat szerzemenyeink kerulnek. De ott vannak a nagyobb cegek, akiknek a napi logolasaikat le kell menteni, napi sok dvd fogyhat el. Es nem karositanak ezzel senkit. Artisjus megorul....hetne, mert ok is inkabb megveszik szlovakiabol a dvdket, mert tobb milliot is takarithatnak ezzel meg...

    Es votl sok ellenpelda, hogy akkor is "lopnanak" a userek ha olcsobb lenne...
    Lengyelorszagban volt azt hiszem jo par eve ez. Hogy szinte csodol a jatekpiac a cdmasolas miatt (akkoriban mondjuk 1000-1300ft volt a cd masolas). Es olyan dontesre jutottak, hogy olcsobban fogjak arusitani a lemezeket.
    Vegere arra jutottak, hogy az eredetihez kepest kb negyed aron, minden jatekot mar lengyelitve (pardon ezert :>) adtak ki rogton. Es megerte.
    Mindenki inkabb megvette igy eredetiben, mert nem volt horror aron, es sajat nyelvem szolal meg...
    3e ftert en is megvennek egy friss jatekot, ha felkeltette az erdeklodesemet.

    En ezen csendesen sirok, hogy mi megy itthon, es veszem inkabb kulfoldrol a dolgokat, mert furcsa mod ott nem huznak le... Es ez sokat szamit.

    na nem akarta ennyit irni, meg megis sikerult. pardon me
  • Amcir
    #102
    sed=szed(tölt le)
  • Amcir
    #101
    és ha opensuse-t sed torrenten?
  • azirafael
    #100
    HENT hahahahahahha! Ezen jót röhögtem... :) lehentelünk mindenkit :)
  • assdf
    #99
    Szerintem hagyjuk a vitát, sötét szemüveget viselsz. Csak tán nem te is a jogvédő maffia tagja vagy?
    Akár igen, akár nem felteszek neked néhány egyszerü kérdést, lássuk meg tudod-e válaszolni:
    -Ha a jogdij azért van hogy az audiovizuális müvek letöltés legális legyen, akkor mit keres a fényképezőgépek memóriakártyáján jogdij? Biztos elég lehetett megmagyarázni a birónak hogy ezen illegálisan fotozott kották találhatók... (értsd: elég vastag boritékot kellet a zsebébe dugni)

    -Ha a jogdij azért van hogy az audiovizuális müvek letöltés legális legyen, akkor miért van minden egyes dvd, mozi stb elején 2x5 perces kisfilm arról hogy a letöltés illegális? Ráadásul pont az én legálisan boltban vásárolt dvdem is. Ezzel szimplán bünözöként kezelnek a legálisan megvásárolt dvdem...

    --Ha a jogdij azért van hogy az audiovizuális müvek letöltés legális legyen,
    akko miért van az hogy a jogvédő maffiák minden egyes évben megprobálják keresztül vinni azt a parlamenten hogy a letöltés legyen büncselekmény? (és ez előbb utobb sikerülni is fog nekik)

    -Ha a magyar lakosság 20%-nak van internet hozzáférése akkor miért fizet a teljes lakosság jogdijat? Akár olyanok is akiknek számitógépe sincs? Hisz fényképezőgépe anélkül is lehet stb stb.

    És végül, mit szóltál volna ahhoz ha a kovácsok 100 éve megalapitják a kovácsok jogvédő szervezetét és minden egyes auto után a vásárlónak 15% jogdijat kellet volna fizetni merthogy nem lovatt vett és igy szegény kovácsok az éhenhalás küszöbére kerültek és ez igy nem mehet mert mit képzelünk mi hogy meglopjuk őket és nem lovat vettünk hanem autot amihez meg nincs szükség patkolásra stb stb.
    És ezt rengetek szakmára el lehetne játszani, tudod elég furcsán mutatna ha mindegyik jogvédő maffiát alkotott volna csak azért mert feleslegessé váltak a piacon és képtelen voltak továbbfejlődni (értsd ezalatt azt hogy mára már szinte teljesen feleslegesek a kiadók, az internet korában, maximum a studioikra van szükség, de az összes többi felesleges sallang, ami a költségek 90% és jól lenyúlják -mert ezt nem a müvész kapja meg- mára már feleslegessé vált)
  • strogg
    #98
    jogos :))
    (szia htmm rég láttalak :))
  • htmm
    #97
    Emberek! Miközben itt vitatkoztok elsiklottatok a lényeg felett:

    "A kalózkodás, vagyis a szerzői jogi védelem alatt álló alkotások illegális felhasználása az elmúlt évek során olyan méreteket öltött Magyarországon, ami közvetlenül veszélyezteti a teljes szerzői jogi ágazat létét"

    Tehát akkor mindenki menjen letölteni ezerrel! MOST!
  • tomcsa4
    #96
    Nem ott nem a játékért fizetsz, hanem a szerverekért. Mivel azok nem ingyen vannak. Jó igen van a Guild Wars, de egy GW-t ne hasonlítsunk össze egy WoW-val (előbbi MMO-nak nem is nevezhető, utóbbi meg ízig-vérig az).
  • tomcsa4
    #95
    Tökéletesen igazad van egyet kivéve: sajnos nem mindig veszik vissza a terméket. Sőt 95%-ban nem!

    Cleawer: mindenféle CoD-ot, MEdal of Honort kerülj. Most megmondom neked, hogy ezekben van a legtöbb script és mindig is ezekben lesz! Ezt így kijelentem neked! Mivel csak így érhető el a filmszerű hatás! Ahogy Yv@n leírta!
  • morden
    #94
    Egyébként az MMORPG játékokkal mi a helyzet , 1x megveszed , majd 30-60-90 naponként szinte újra meg kell venni , most egy játékért többször fizetsz.