82
Lesz-e valami az új magyar hibridautóból?
  • Gerygrey
    #82
    A másfélmillió Suzuki országában ne lenne rá kereslet? Óccsó, keveset fogyaszt, a Swifteket valószínűleg tömegével fogják rá lecserélni.

    Persze én sem igazán hiszem, hogy Magyarországnak sikerül összehoznia egy ilyet. Majd bagóért eladják az egészet valami jó nevű nyugat-európai gyárnak, az meg busás haszonnal árulja majd nekünk a kiskocsit, és megint nem mi járunk jól a magyar találmánnyal, ahogy az lenni szokott.
  • COOLancs
    #81
    halvaszületett ötlet. Mo-n ehhez szinte semmi ipari-anyagi bázis nincs, nem beszélve a keresletről...
  • Zsolti9014
    #80
    Az a baj ezzel, hogy országunk kiváló vezetését elnézve, amit ezzel az autóval a benzinen meg lehetne majd spórolni, behajtják különböző adók címén.
    De ne legyen igazam!
  • John Cena
    #79
    azt hiszem ez volt a Blikkbe tegnap 2litert eszik százon és 130 avgy 140 km/h a végsebesség
  • Christiansen
    #78
    ÁÁÁÁá és tényleg ottvan
  • Sadist
    #77
    Mindenki abban hisz, amiben akar. Van aki a Jézuskában, van aki a több száz évre elegendő fosszilis energiakészletben, de ettől az olajár nem fog lejjebb menni.
  • Sadist
    #76
    Már csináltak 400+ km/h-ra képes elektromos hajtású autót. Azt hiszem talán a Japánok.
  • Sadist
    #75
    Fájlnévből nehéz lehetett kitalálni
  • Christiansen
    #74
    Nem ilyen Lexus van a Minority Report-ban?
  • Pheel
    #73
    Tegyük hozzá, hogy mindkettő erősen koncepciójellegű, és első látásra sem ergonómikus és praktikus a használatuk.
  • Dying Soul
    #72
    lexus
    audi
    nincs már messze ez a kisautó sem ettől vagy inkább fordítva: ezek fent sincsenek messze már a solótól.
  • Pheel
    #71
    "Ez az adott viszonylattól is függ."
    Idéznék magamtól: "Nálam például"

    "te viszont a kocsi költségeihez nem számoltad hozzá a kötelező biztosítás, éves szervíz, súlyadó, stb egy hónapra eső részarányos költségét."
    Szintén saját magamat citálom: "Kocsim nem a munkábajárás miatt van, tehát ha nem használom erre, akkor is fizetem a fix költségeket"

    Nem baj az, ha az ember figyelmesen olvas. ;-)

    Másrészről szintén Angyalföld az egyik vége, míg Lágymányos a másik. Csak ismerni kell a várost...
  • Gerygrey
    #70
    Persze a kocsi gyorsabb (20-40 perc vs min 45 perc BKV)

    Ez az adott viszonylattól is függ.

    Pl nekem a ház a metróból kijövet durván 20 lépés, munkahelyem pedig a belvárosban 4-6 villamos egyik megállójától 2 perc. Futottam már 15 percet BKV-val (de úgy átlagosan 20-25 perc inkább) viszont autóval félóránál hamarabb lehetetlenség megjárni, plusz parkolás. Cipekedni nem szoktam, az MP3-at magammal vihetem a metrón is, egyedül a fázás/izzadás jellemző ami még kibírható - te viszont a kocsi költségeihez nem számoltad hozzá a kötelező biztosítás, éves szervíz, súlyadó, stb egy hónapra eső részarányos költségét.

    Mindenkit a szükség visz rá a BKV-zásra, már aki nem greenpeace-es.

    Nevezhetjük szükségnek azt, hogy rühellném ha fél óráig tartana míg bejutok angyalföldről a váci úton a körútra, majd újabb fél óra míg átjutok a Margit-hídon...
  • Pheel
    #69
    Kocsim nem a munkábajárás miatt van, tehát ha nem használom erre, akkor is fizetem a fix költségeket. Marad tehát a benzin.
    A munkahelyem 10km-re van. A kocsim 7,2 litert eszik nagyátlagban. Számoljunk 10-zel, mert dugók stb.
    Egy hónapban átlagosan 22 munkanap van. Napi 20 km.
    22x20 = 440 km.
    44 liter üzemanyag. 310 Ft egy liter benzin.
    44x310 = 13 640 Ft
    Felnőtt bérlet: 8250 Ft
    Ha jeggyel járnék, akkor naponta 4 db-ot használnék el. Egy jegy 270 Ft, de számoljunk 10-es tömbbel! 2350 Ft
    Egy jegy tehát 235 Ft. Napi 4 jegy: 940 Ft.
    Ha jeggyel járnék, akkor az üzemanyagköltségből 14 és fél napra futná.
    Autóhasználat napi költsége: 620 Ft.
    A bérlet addig olcsóbb, míg legalább 14 napig járok autóval.
    Jó idő esetén kerékpárral járok.
    Tehát, ha heti 2x bringázom, akkor máris olcsóbb a kocsi.
    Persze a kocsi gyorsabb (20-40 perc vs min 45 perc BKV), a kocsi kényelmesebb, a kocsi oda visz, ahová menni akarok, a kocsi cipekedik helyettem, a kocsiban nem fázok - nem izzadok, az én zeném szól, jó illat van, folytassam? Ja és a kocsi költségét erősen túlbecsültem, ugyanis sosem jött még ki 9 literes átlagfogyasztás sem, pedig folyamatosan írom.
    Parkolási költség nincs, ingyen parkolok a cégnél is, otthon is.
  • R0zs0máK
    #68
    Majd lesz elektromos autó-adó nehogymá' ne...
  • Taranov
    #67
    Az érdekes.
    Én mondjuk egy olyan 30k-t elköltök benzinre havonta + a parkolás + a biztosítás + az adó + az autó vételára, szóval össze sem hasonlítható BKV-val.
    Viszont az is biztos, hogy időben össze sem hasonlítható a kettő - az autó javára.
  • Pheel
    #66
    Nem kizárólag anyagi szempontok dominálnak. Nálam például időben és kényelemben nyer az autó, míg havi szinten alig 4000 pénz az eltérés a BKV előnyére. Persze mivel sokszor járok kerékpárral is, így a BKV a drágább.
  • PíszLávJuniti
    #65
    Ha bevezetnék, hogy egy ilyen kocsira nem vonatkozik a zero tolerancia, nagy csábító erő lenne.
  • Taranov
    #64
    Nem tudom elképzelni, hogy bármilyen esetben is drágább lenne a BKV.
  • Christiansen
    #63
    A mai viszonyok között nem.
  • Christiansen
    #62
    Lesz ennek is egy alternatívája, hidd el. Valószínű sokkal gyorsabbak is lesznek, és nem ilyen hangosak.
  • Taranov
    #61
    Mindenkit a szükség visz rá a BKV-zásra, már aki nem greenpeace-es.
    Viszont a Solonak lesz egy vételára, a jogosítványt meg kell hozzá szerezni, adózni kell majd utána, parkolni kell vele (ez is sokba kerülhet), biztosítást kell rá fizetni stb.
    Én az eddigieket úgy értelmeztem, hogy csak a fogyasztása lesz alacsonyabb egy kiskategóriás autónál. (Meg némileg kevesebb lesz az adó és a biztosítás gondolom) Ebben az esetben viszont én továbbra is attól tartok, hogy nincs sikerre ítélve a koncepció.
  • autoszimulator
    #60
    Szhely Veszprém távolság autóval, 4 ember számára pont egy vonatjegy ára. És akkor nézzük melyik kényelmesebb, gyorsabb, személyre szabhatóbb.. Pesten még lehet, hogy a tömegközlekedéssel előbb elérsz A-ból B-be, de vidéki nagyvárosoknál ez már nem mindig igaz...
  • Pheel
    #59
    Majd akkor kezdj el hasonlítgatni, ha nem lesz diákigazolványod! Addig jóhogy olcsóbb a BKV...
  • ForzaInter
    #58
    nem kéne általánosítanod, legális gyorsulási versenyekkel mi a bajod? egy egynes pályán gyorsul 2 auto, ez mér zavar téged, általában reptereken vannak ilyenek, messze házaktól... mint ahogy drift is......
  • 12346
    #57
    eddig amit megtettem távot busszal, vonattal, sose volt rövidebb, mint autóval. ebben benne vannak a városban bóklászások, és a 200+ km-es távok is.
  • Istencsászár
    #56
    Kinek hogy éri meg... én Pesten megveszem a BKV bérletet és persze a Vonat bérletemet ( Budapest-Esztergom ) az 2*3600 huf/hó. Megéri hiszen bármire felülhetek és bárhova eljutok simán gond nélkül... secc perc alatt, kocsival lehet hogy tovább tartana...
  • JAG1
    #55
    Hol éleszt te ember. BKV, mint olcsóság?
    Ilyet sem hallottam még...

    Annyi egy jegy, mint egy liter benzin, amivel rossz esetben 10 kilómétert megteszek. Jó esetben 20-at...
  • 12346
    #54
    a még nem létező solo-t hogy sikerült bevenni, mint "legolcsóbb alternatívát"?:)

    a fogyatékos "streetracing" matricás lúzereket a romjaikkal én is begyújtanám, ezt osztom viszont:D
  • Gerygrey
    #53
    Igazából az lenne a legjobb, ha semmivel se versenyeznének ezek a közveszélyes baromállatok, de ha már muszáj akkor legalább csendben.
  • ForzaInter
    #52
    hát még csak az kéne hogy ilyenekkel versenyt:|
  • Gerygrey
    #51
    Én például nem bánnám ha ilyen "szarokkal" rendeznék a gyorsulási versenyeket például a házunk előtt péntek-szombat esténként needforspeedező hülyegyerekek a kamionhangúra tuningolt ócska szarjaik helyett.
  • Gerygrey
    #50
    Ez tiszta sor.

    De egy napi 2x30 perces utat kibirok klíma nélkül (még mindig jobb, mint a Combinon, ahol még a hering módjára összepaszírozódott emberek mesés illatát is élvezhetem)

    Igazából 3 alternatíva közül lehet választani:
    1. Relatíve olcsón, de nulla kényelem mellett BKV
    2. Még ennél is olcsóbban, de valamivel kényelmesebben egy Solo (legalább ülőhely van)
    3. Nagyságrendekkel drágábban, de azért annyival nem kényelmesebben egy alsókategóriás autó

    (plusz persze vannak még a drágább megoldások, illetve a szezonálisan alkalmazhatóak mint pl a bringa és a robogó)

    Ár/érték arányban szerintem egyértelműen a Solo a győztes. Az persze más kérdés, hogyha bejön a Solo és a nép rákattan, akkor nincs az a körgyűrű és alul/felül/keresztüljáró-hálózat, ami azt az olcsósága miatt irtózatos tömegeket autóra csábító emberek által keltett forgalmat elvezeti, úgyhogy a megnövekedett dugók miatt továbbra is marad a metró.

    Különben az miért kompromisszum, más a formavilága mint egy Swifté? Nekem például a Swift nem tetszik, ez viszont újszerű és különleges, valószínűleg sok tekintet rá fog szegeződni ha megjelenik az utakon :)
  • ForzaInter
    #49
    há persze....
    benzines autók mindig is lesznek.

    milyen autokkal rendeznek akkor gyorsulási versenyeket? az ilyen szarokkal, meg dízel autokkal? pffffff

    remélem nem lesz az egészből semmi.
  • Taranov
    #48
    Ja és a Swift még nem is nevezhető kényelmesnek, csak egyszerűen mindennapi használatra alkalmas.
  • Taranov
    #47
    Én jártam Lupoval két hónapig.
    Az sokkal kevésbé kompromisszumos autó, mint ez, mivel a formája és a kialakítása teljes mértékben olyan, mint egy Swifté. (Ez a Solo azért nem olyan, ezt be kell vallani)
    Ennek ellenére folyton szívtam az automata váltóval, mert nagyon durván takarékosságra volt hangolva. Szívtam a hangjával, olyan volt, mint egy traktor, de még ez a legkevesebb. Nem volt benne szervó, légkondit utólag szereltettünk bele, de így meg sokat fogyasztott. A motorja leállt, ha álló helyzetben 3 mp-nél tovább tartottam nyomva a fékpedált. Ez takarékossági szempontból nagyon jó volt, de utána nem indult újra azonnal. Hirtelen ennyi jut eszembe, de akkoriban sokkal több dolog idegesített.
    Azelőtt és azóta is normális autóval járok, inkább rászánom azt a plusz pénzt. És mondom, én hajlamos lennék takarékos autót venni, így jött a Lupo-ötlet is, de egyszerűen nincsenek csodák, nincs olyan, hogy egy Swift kényelmét kapod egy Solo fogyasztása mellett.
  • Máté94
    #46
    Élöben a Solo:D
  • Máté94
    #45
    20 év múlva csak ilyen lesz:D
  • zoolee
    #44
    Mint egy végbélkúp.
    Egyáltalán nem tetszik...
    Bár, majd meglátjuk mi lezs belőle.
  • Gerygrey
    #43
    szépen etetnek mindenkit hogy olajválság van.
    elég lesz az még jópár száz évig ne aggódj :)


    Tőlem akár 5 millió évig is elég lehet, ennyiért amennyiért most adják, nem kell.

    ttól tartok, hogy ennek a Solonak a formája nagyon sokat von le az autó praktikumából, valószínűleg komoly kompromisszumokra kényszerül, aki ilyennel akar járni.

    Mi a kompromisszum? Elvisz A pontból B-be, ugyanúgy mint egy Swift vagy egy más, alsóketegóriás autó, és legalább nem kerül semmibe. Kompromisszum inkább az, ha tele kell tankolni az autót, ha nem kell az szerintem inkább szabadság :)