67
  • dez
    #67
    Az Amdahl törvény már megdőlt. Másik topikban már volt róla szó.
  • Vers
    #66
    a processzorok fejlödése lelassult
    mert miközben 16 Mhz-röl eljutottak 3000 -ig , közben a moor törvény által diktált 2 éventi tranzisztorszám duplázodás is sebesség növekedést produkált

    most már a frekvencia inkább csökken , a tranzisztorszám növekedés is lassabb lett, és mindezt még az Amhdal törvénye - ami a több processzoros rendszerek hatékonyságára vonatkozik- is lassitja
  • Narxis
    #65
    Nem.
  • SirLord
    #64
    dingdingding 100 pont
    Yoshimitsu köszönjük hogy velünk játszott.
  • dez
    #63
    Jó, akkor én is sajnállak, hogy ezért így ki tudsz akadni.
  • Yoshimitsu
    #62
    Azért kell sajnálni, mert te sem tudsz szöveget értelmezni...

    Arról nem is beszélve ,hogy te is a kötekedősök tartozol. Mert ha neked nem tűnt volna fel, van itt felül egy cikk amire reagáltam. És te meg mit szűrtél ki az írásomból? Azt hogy "Hő mé lenne unalmas a valós világ".
    Ennyi vagy. Ezért sajnállak...
  • dez
    #61
    Egyébként hogy ezért miért kell "sajnálni", azt nem tudom.
  • dez
    #60
    A gondolatod nem jött át...
  • Yoshimitsu
    #59
    Sajnállak... Mindegy...

    Én épp itt ülök a melóhelyen. Egyes egyedül. Ebben mi olyan rohadt változatos???
    Voltam olyan önző és magamról beszéltem nem a nagyvilágról...
  • dez
    #58
    Épp kissé unalmas? Merthogy? Nincs egy jó kis háború (IRL FPS), vagy mi?
    Annak unalmas, aki kicsit depis. Azt nem érdekli semmi igazán, illetve csak a nagyon erős ingerek keltenek benne valami érzéseket.
  • Yoshimitsu
    #57
    Jah és az említett kardfoú tigris. Bár a filmet nem láttam, de sokat jártam moziban mielőtt ez megjelent, és párszor láttam az előzetesét a vásznon. Hát minden csak nem élethű. Égy igaz állatnak a szőre nem így libeg amikor mozgatja a fejét. és még egy filmen sem volt pl ez az effekt sem élethű. Csak éppen szemet lehet hűnyni fölötte, mert csak a gáncsoskodók (mint most én) figyelnek az ilyesmire.
  • Yoshimitsu
    #56
    Na de mia fenének egy komplett virtuális világ? Elméletileg, sőt gyakorlatilag is van egy valós amiben épp itt ülök. Igaz hogy épp kissé unalmas. :S

    Egy ennyire élethű világot viszont biztos nem monitorra terveznek mert úgy nics értelme. Akkor már inkább a jőv USB portját integrálják a tarkónkba és rákapcsolnak mint a Mátrixban. :D De akkor meg miről is szól az egész? Becsapni a pór népet és bezárni egy vödör gyálba kómában az anyugban meg élik az életüket a tökéletesen élethű kiber világban. Aztán meg jön a Neó??? Vagy mia f...??? :D:D:D:D A gazdagok meg a valós világban lézengenek az utcán? :)

    A játéknak nem kell feltétlenül élethűnek lenni. A nevében is benne van hogy játék. :) Jaho hogy szimulátor? Akkor meg ahhoz eleve en megy világ kell, csak az a része amit épp szimulál a téma.

    A filmekben pedig a mozirajongók és a hiperkockák úgy is kiszúrják a firkát. :) A Jurassic Park (bocsi ha nem helyesen írtam le) is számomra egy Donald kacsa. Akármilyen jó filmnek is tartják. Egyszerűen nem érezni a dínók súlyát egy csomó résznél. Csak úgy lebegnek a mezőn...

    A másik buktató a valós életben pornak, és kosznak nevezett dolog. Nagyon nagyon látszik amikor egy kristálytiszta rajzolt bigyulán egy filmben kosz van, merthogy nincs. Mert képtelenek megcsinálni. Akár mit csinálnak túl tiszták a razok.

    Csak idővel válik valami számomra rejtéjes oknál fogva "élethűvé". Mert pl nem rég leadták a Mátrixot az rtl klubon, és a kép frankón olyan volt mintha egy 80-as évek beli filmet néznék. Ez adott neki egy plusz feelinget, amit biztos nem kalkulált bele senki, de nekem ilyen szar minőségben jobban tetszett...
  • speed01
    #55
    szerintem hülyeség, de lehet hogy jó lesz majd kiderül!!!! űdv speed01
  • xido
    #54
    na...jó cikk....még ha olyan lenne a virtuális világ,mint a Star Trek holofedélzete...na akkor..de amíg az egész egy "szaros" monitoron játszódik...
  • dez
    #53
    #23
  • turul16
    #52
    "Egy rack tehát 1024 node-ot, vagyis 4096 processzort tartalmaz, amelyet 2 TB memória egészít ki. "
  • turul16
    #51
    Lehet, hogy csak egy szekrenyi BLueGene -rol van szo ?
  • dez
    #50
    Hát igen, az új részek olyanok, mint valami kis költségvetésű mesefilm. Pedig nagy költségvetésűek voltak.
  • dez
    #49
    Hát, talán kicsit több időt tölts IRL, akkor nem csak ezalapján fogod tudni megkülönböztetni...
  • NEXUS6
    #48
    A multkor elkezdtem számbavenni, hogy mik voltak azok a dolgok amik kimaradtak az új SW filmekből, és amit írsz az is benne volt valahogy.

    Egyszerűen a gépezetek/űrhajók elvesztették azt a kultusztárgy jellegüket, ami még az előző részekben benne volt, mert valószínűleg semmilyen formában nem is készült belőlük tárgy eredetileg.

    Tök személytelenek voltak pl a Naboo-n levő vadászok, a támadó robotok meg egész egyszerűen idiótán festettek.
    A békalények ősfegyverei meg sehol sincsenek pl a Wookie nyilpuskához képest fílingben.

    A Falcon, vagy az X/Y szárnyú gépek az emberben valami felspécizett versenykocsi, vagy motor érzését keltették valahogy, az új részek járműveit meg semmit.
  • dronkZero
    #47
    Igazából az új SW-ben az űrhajók voltak sokkal hiteltelenebbek. Csillivilli lekerekített és tükröződő felületek, a formák tizedannyi hangulatot sem adtak... Az első 3 részben nagyon bejött, hogy a lázadók gépeit úgy toldozták-foldozták össze, kilógó drótok, kopott festés... Na ilyesmi egy darab sincs az új részekben, vagy legalábbis úgy el van dugva, hogy nem vettem észre. Hiába CGI, akkor is hiteltelen a makettekhez képest. Ja, meg persze az 1:1 arányú makettek... az X-szárnyúak, a hósiklók, amiket a háttérben mindig bütykölnek... Valahogy hihetőbb, mint a CGI-be kékháttérrel vetített pilóta...
  • AZTA
    #46
    egyszer hétvégén délelott a tv2-n láttam egy dokumentum filmet ahol a dínók életét mutatták be ugy hogy ott járkáltak a dínók között meg minden :D
  • orkaman
    #45
    én megelégednék egy átlagos RPG-vel ami úgyn éz ki mint a 3DMark régi Nature benchmarkja.... pedig az se mai. Játék meg nuku.
  • Wittgen
    #44
    Már ma is gyártanak olyan filmeket melyekben a cgi teljesen élethű. Csak ugye az átlagember nem tudja megkülönböztetni a cgi-t a valóságtól. Mi, akik itt fórumozgatunk, már annyira benne vagyunk az it-világban, hogy a szemünk hozzászokott a cgi-hez és simán levesszük (bár manapság már csak nehezen), hogy mi valós és mi render graf egy filmben.

    De igazából az ember csak azért tudja, hogy valami cgi, mert a szemedet becsaphatod, de az agyadat nem. Az agyad még meg tudja különböztetni a látottak alapján, hogy az valós lehet-e avagy sem. Pl az agyad tudja, hogy kardfogú nem létezik, ahogyan dínó sem, tudja hogy egy oltári nagy robbanást, ami letarol egy fél várost, nem engednének meg pl NY belvárosában, stb...

    Szóval az agy csak ilyen kiber cumókkal lehetne átverhető. Mutathatnak bármit, az ember akkor is tudni fogja, hogy trükk.
  • NEXUS6
    #43
    Persze mert a SW, tele volt csilivili effektel, meg iszonyat sok objekttel, a ST-ben meg nem. Egyrészt mert valóban nem tudták volna megcsinálni, bár az a néhány ezer bogár megjelenik néha az azért nem semmi, másrészt meg nem illett volna a környezetben.

    A ST-ben sem volt tökéletes az alakok animációja, de érdekes módon jobb volt, mint a SW filmekben!!!
  • dronkZero
    #42
    Nem tudom, hogy a technikailag gagyi, de fílinges, vagy a technikailag csúcs, de műanyag a jobb...

    Új adag Star Wars kicsit elvesztette a régi fílinget... A makettek jobban néztek ki.
  • assdf
    #41
    Jól van na, ebből is látszik hogy mennyire lekötött a sorozat :)
    (mert anno, ez volt a nagymamám kedvence, és ugye du 4től semmi mást nem lehetett nézni csak ezt mert ő ezt akarta (persze mást nem is nagyon lehetett volna, mert akkor még csak az m1 volt...))
  • Doktor Kotász
    #40
    "ugyebár esmeraldanak is nem egy öregasszony küldött pénzt hogy ne szenvedjen a rabszolgaság alatt,"

    Az az Isaura volt.
    Azért a nagyik csak megtudják különböztetni Esmeraldát Isaurától. :-D
  • dez
    #39
    Hol láttál te iszonyatosan valóságosan kinéző (és mozgó) kardfogú tigrist? Mert én sehol.
  • Dying Soul
    #38
    nem az volt a kérdés, hogy rájössz-e arra, hogy nem létezik már kardfogú tigris, tehát kamu a filmben. hanem az, hogy iszonyat valóságosan néz-e ki és igen.
    nem jött össze a nagy csattanós első komment.
  • 1Obi1
    #37
    Hehe, a Starship Troopers grafikája úgy fényévekre van az Sw filmek látványvilágától.
  • NEXUS6
    #36
    Hát igen, és azt még ha jól emléxem szépemlékű Amigákon (talán VideoToaster-en?) csinálták!;)
    Ami aztán nem egy BlueGene, mégha néhány tucatot össze is kötözgettek belőle.
  • hiftu
    #35
    Igazából ezt a cimet kellett volna adni a cikknek:
    Élethű virtuális világok éveken belül? - Egy frászt!
  • Tinman #34
    Jajajajajajajaj.

    Szilikon-völgy... éééééérteeeeed? ;) ;) ;)

    Hint: Az "ott" /éééérted/ dolgozók átlagkeresete, mágnesként vonza a szilikont... a völgybe... éééérted ;-)
    Tudod: ;-)
  • Gladiator
    #33
    szerintem itt gyakorlottra értik. a fotósok és a nők is sokkal több árnyalatot látnak, mint a "sima" emberek.
  • Gladiator
    #32
    Hát ez az ember semmit nem mondott. Gyakorlatilag annyit, hogy ahogy fejlődik a tudomány, úgy lesznek egyre jobb grafikájú játékok, filmek. A cikk címe és az utolsó mondat viszont alapjaiban üti egymást.

    Szép volt SG!
  • Cat #31
    A '92-es Terminator 2-ben a mimetikus polyaloid (vagymi, folyékony fém) modellezése ma is minden hasonlót üt - pedig az 16 éve volt.
  • Vogel
    #30
    Nekem már a HDR effekt is sok volt a kezdeti játékokban ahol megjelent először. Mindig mondogattam magamban, márpedig én nem így látok! Aztán már egy kicsit visszavettek belőle :)
  • NEXUS6
    #29
    Amúgy szerintem sem a számítási teljesítményen múlik elsősorban. Sokkal inkább a modellereken, animátorokon.

    Persze azt sem tudom mire akart kilikadni a cikk. Mert Blue Gene/L szintű teljesítményre még sokáig nem lesznek képesek az otthoni gépek, szal valós időben filmszerű animációkra azért még egy ideig nem számíthatunk.

    Másrészt ugye a filmekben azért lehet 1-2 jó példát találni arra, hogy adott szintből mit tudnak kihozni. Szerintem erre jó példa a Starship troopers, ami anno nagy kedvencem volt. És most amikor megvettem DVD-n azt hittem végig fogom röhögni a grafika miatt. És nem!

    Az alakok mozgása, vagy a modellek kidolgozottsága adott környezetben, nem volt rosszabb mint pl a hiperszuper SW folytatásoké (jobbak voltak!!!), pedig ez egy 10 éves film. Persze az űrben, vagy egy sivatagos bolygón nem sok olyan környezeti elem van, amit le kéne modellezni, de erre mondom, hogy adott szinten ez nagyon jól meg lett oldva és ahhoz képest tényleg én sem látok akkora felődést.
  • Lame
    #28
    Azert, ha latvanyrol nem is a bugok szamabol meg lehet allapitani, hogy ez valosag, vagy program :)