38
  • dez
    #38
    2x annyi végrehajtóegység egy chipben vagy 2x szélesebb, vagy 2x gyorsabb memóriakezelést igényelne. Egyik sem járható út rövid távon...
  • who am I 7
    #37
    Ne tereljél de bazeg, tudod jól, hogy mire gondoltam.Egyértelmű, hogy lázadni fogsz a logikus gondolkodás ellen.Nem kell kimagyarázni baz, ennyi erővel a volt VPU se egy magos..omg..sőt ami nem 1 tranyó az már mind komplex, és nem egy központú.A LÉNYEGET értsd meg 1x végre, és a SZEMELLENZŐT vedd le, és tedd le a szívószálaskólát meg a csipszet, és láss tisztán.Ha 6 gpu-t tenne rá az ati, te akkor is tapsikolnál, és elismernéd őket...
  • dez
    #36
    ..mintha 8 külön programszál hajtódna végre..
  • dez
    #35
    De, a shader és egyéb egységek eddig is párhuzamosan működtek.

    Az a "ring" a ringbusz, azaz memóriainterfész belső elosztása. Nem ettől lesz párhuzamos a feldolgozás. Az Nvidiának pl. nem ringbuszos, hanem crossbar.

    Korábban minden PC-s GPU vektoros volt (1 shaderprogramon belüli SIMD). Utóbb az ATI inkább superscalar lett (R600 pl. 64db 5-way superscalar blokk), az Nvidia is átszervezett (SIMD egységek vannak, de azok úgy működnek, mint 8 külön programszál [de ugyanaz a prgram], 8 külön pixelre).
  • tomcsa4
    #34
    Shaderek voltak, de azok még nem voltak párhuzamosítva én úgy tudom. Ez a ring (gyűrű) nem a Radeon X1xxx-es szériával jött be? De lehet rosszul emlékszem. Lehet keverem avval, hogy megnövelték a párhuzamosítások számát. Elnézésedet kérem. GPU-k úgy viselkednek, mint a vektorszámítógépek? Tehát értem ez alatt, hogy egy utasítás több adat? Hmm ehhez már szegényes tudományom, utána is nézek (de Te is leírhatod gondolataidat).
  • A1274815
    #33
    Gondolom majdnem a 3x-sát az egy GPU-s nak.
  • trogerzsiger
    #32
    Hejj mik vannak... Ha fejbedobnak egy ilyennel hát, nem dobok vissza. Na de mit fogyaszt egy ilyen fenevad?
  • A1274815
    #31
    "Tudom hogy a ring párhuzamosítás már 3 éve van, ..."

    Kicsit el vagy maradva, mert már DX8.x-es kártyákon, sőt DX7-es kártyákon több shader egység volt. Shader egységek száma, kb. a GPU magok számával egyenlő. Ami jelenleg egy ténylegesen n magú GPU és a n-szer több shader egységet tartalmazó közötti különbség lenne: az n magosban talán több rasterizáló egység is lenne (nincs rá garancia, hogy a több shader egységesbe nem ugyan így lenne).

    "Szerinted csak egyféleképpen leeht párhuzamosítani?"

    Nem, a GPU-k típikusan az egyik fajtát (azonos kód szinkronizáció nélkül, sok "primitív" vektor egységen végre hajtva) képviselik (kivéve Vista alatt, mert ott mindkét típus jelen van), míg a CPU-k általában a másikat (több szálazás). (Az elsőre a szakszó nem jót eszembe, kérem ezt elnézni). Sőt ha tovább megyünk van egy 3. fajta is, de az csak analóg processzorokon működik.

    HT csak annyít tett ki, hogy 2 regiszter készlete volt és azok között kapcsolgatott.
  • tomcsa4
    #30
    DE nem arra gondoltam lol. Tudom hogy a ring párhuzamosítás már 3 éve van, de nem erről írtam. Nézd meg a Pentium HT-t fizikailag 1, logikailag 2 CPU. Most akkro mondjam, hogy minek a kétmagos? Szerinted csak egyféleképpen leeht párhuzamosítani?
  • magus4884
    #29
    Szerintem tök fölösleges három GPU egy videó kártyán!BBár biztos ki lehet öket használni de szerintem 2gpu böven elég egy videó kártyán de még az is sok!
    Ha a Radeon 3870 x2 videó kártyád Cros fire-ba rakjuk akkkor már 4GPu nál tartunk ami brutális erös de akkor már inkább ezt választanám:)De majd ennek a 3Gpu-s dolognak is biztos lesz majd cros fire változata:)Szerintem eg videó kártyán max 2gpu jó és azt kéne tökéletesiteni és jól feltuningolni és nem a gpuk számát kéne növelni!
  • opeca
    #28
    " "1536 MB memória
    négy DVI-kimenetet"

    Mi a ráknak?"

    De szeretem az ilyen hozzászólásokat. Miért, RAM minek a gépedbe?
  • A1274815
    #27
    "De a párhuzamosítást el kell kezdeni mindenhol. Majd lehet 4-5 év múlva a 2 GPU egy nyákon általános lesz :) Nem biztos, de lehet."

    Még jó, hogy a GPU alapból párhuzamosított. Hány shader egysége is van egy modern GPU-nak?
  • Szefmester
    #26
    nemrég olvastam egy tesztet ahol az volt a végeredmény hogy aza játék ami támogatja a crossfiret az gyorsabb lett ami nem azt meg így jártál paraszt teljesítménnyel jutalmazta :).. azt meg lehet oldani crissfire esetén hogy az egyik kari csak renderel a másik meg csak élsimít?
  • dez
    #25
    Mi az, hogy egy magból? Lényegében a GPU-k rég "sokmagosak" (csak nem pont úgy, mint a CPU-k). Csak már (legalábbis jelenleg) nem optimális még több "magot" (számolóegységet) egy lapkára helyezni, egy sok-sok bites memóriainterfésszel.
  • tomcsa4
    #24
    Ez nem úgy működik. Ezek még Szilícium alapúak, és ugye minden anyagnak vannak határai! Mindennek! Az intel is kénytelen volt 45 nm-eren bevezetni új anyagokat (hafniumot) a kapujaihoz, ert már 45nm-eren is nagy a szivárgás! Mivel egyre kisebbek lesznek a dolgok, ezért nem minden klappol a tervek szerint. Minden a használt anyagtól függ, a technológia már elég fejlett hozzá szerintem.
  • who am I 7
    #23
    566 gpu egymásra pakolását, aligha nevezném innovációnak..Majd ha egymagból, tudnak olyat fejleszteni, ami megfelelő sebességgel viszi a cumókat alacsony fogyasztás mellett, na az innováció.
  • Hedgehunter #22
    a 2 gpu egy lapkan kellene mar...
  • Lewy20
    #21
    azt hiszem elmegyünk itt egy nagyon fontos dolog mellett, igaz hogy megfogdosott pár gyereket de hát ő a király xD
  • virs lee
    #20
    És az X2 CF az nem? ~~
  • tomcsa4
    #19
    De a párhuzamosítást el kell kezdeni mindenhol. Majd lehet 4-5 év múlva a 2 GPU egy nyákon általános lesz :) Nem biztos, de lehet.
  • tomcsa4
    #18
    Ez csak bemutató példány, ha lesz is belőle eladható termék, akkro is limitált példányazámban csak. Magyarországra nem küldenek, de lehet egész Európa nem kap 1 darabot sem. Ez nem újdonság.
  • M0RN1NGST4R
    #17
    olvass fórumokat ezzel kapcsolatban, aztán meglátod, miről beszélek.
  • dez
    #16
    Ez lényegében arra elég, mint 512 MB, csak 3x gyorsabban. (Minden GPU-hoz 512 MB tartozik.)
  • Zsoltika 007
    #15
    Mi nincs neked megoldva? Nekem minden tökéletes. Kb 1.5 éve mindenhez létezik 64 bites driver.
  • Sanyix
    #14
    Te miről beszélsz?
  • grebber
    #13
    Ha fulmaxon megy vele a Crysis akkor jöhet feltéve ha megnyerem a lottót.
  • M0RN1NGST4R
    #12
    *teljesitménynővelést = teljesitménynövekedést
  • M0RN1NGST4R
    #11
    Már csak a 64bites operációs rendszerek drivertámogatását kéne megoldani, mert nagyon afelé halad a dolog, hogy szükség lesz rá. Egyébként nem értem, hogy miért nem fektetnek nagyobb hangsúlyt a technológiai fejlesztésekre, hogy ne a sok lúd disznót győz elvet követve úgy akarjanak teljesitménynővelést elérni, hogy a meglévő megoldásokat sokszorozzák. Vagyis egy magyarázatot találtam rá: vszinű, hogy ez a legkifizetődőbb.
  • julius666
    #10
    "1536 MB memória
    négy DVI-kimenetet"

    Mi a ráknak?
  • M0RN1NGST4R
    #9
    Azért három, mert gondolom crossfire-en keresztűl kommunikál.

  • r4pid
    #8
    AMD is pont ezzel szenvedett... Nem tudták megcsinálni normálisan a 4 magot..
  • Vorpal
    #7
    Hálaistennek a szakrális kifejezések is csak eddig tartanak - a következő már csak pl. héttörpe lehet.
  • virs lee
    #6
    Ez csak ilyen techdemo kártya. Különbenis miért pont 3? Akkor már legyen egíből 4! Vagy 8. Előbb-utóbb 64 magos is lesz.
  • macleod2005
    #5
    így a jó, hamár cpuból is vannak duplamagosak meg nyócmagosak, akkor már gpuból se legyen elég az egy, kérünk abból is nyócat (de lehetőleg elérhető áron )
  • Polllen
    #4
    Vmi innováció féleségnek szokták nevezni...
  • bertino
    #3
    már nem tudnak mit kitalálni.
  • Emmegki
    #2
    Ez most mire jó?
  • Dark Angel 666
    #1
    jónak néz ki