38
-
dez #38 2x annyi végrehajtóegység egy chipben vagy 2x szélesebb, vagy 2x gyorsabb memóriakezelést igényelne. Egyik sem járható út rövid távon... -
who am I 7 #37 Ne tereljél de bazeg, tudod jól, hogy mire gondoltam.Egyértelmű, hogy lázadni fogsz a logikus gondolkodás ellen.Nem kell kimagyarázni baz, ennyi erővel a volt VPU se egy magos..omg..sőt ami nem 1 tranyó az már mind komplex, és nem egy központú.A LÉNYEGET értsd meg 1x végre, és a SZEMELLENZŐT vedd le, és tedd le a szívószálaskólát meg a csipszet, és láss tisztán.Ha 6 gpu-t tenne rá az ati, te akkor is tapsikolnál, és elismernéd őket... -
dez #36 ..mintha 8 külön programszál hajtódna végre.. -
dez #35 De, a shader és egyéb egységek eddig is párhuzamosan működtek.
Az a "ring" a ringbusz, azaz memóriainterfész belső elosztása. Nem ettől lesz párhuzamos a feldolgozás. Az Nvidiának pl. nem ringbuszos, hanem crossbar.
Korábban minden PC-s GPU vektoros volt (1 shaderprogramon belüli SIMD). Utóbb az ATI inkább superscalar lett (R600 pl. 64db 5-way superscalar blokk), az Nvidia is átszervezett (SIMD egységek vannak, de azok úgy működnek, mint 8 külön programszál [de ugyanaz a prgram], 8 külön pixelre). -
tomcsa4 #34 Shaderek voltak, de azok még nem voltak párhuzamosítva én úgy tudom. Ez a ring (gyűrű) nem a Radeon X1xxx-es szériával jött be? De lehet rosszul emlékszem. Lehet keverem avval, hogy megnövelték a párhuzamosítások számát. Elnézésedet kérem. GPU-k úgy viselkednek, mint a vektorszámítógépek? Tehát értem ez alatt, hogy egy utasítás több adat? Hmm ehhez már szegényes tudományom, utána is nézek (de Te is leírhatod gondolataidat). -
A1274815 #33 Gondolom majdnem a 3x-sát az egy GPU-s nak. -
#32 Hejj mik vannak... Ha fejbedobnak egy ilyennel hát, nem dobok vissza. Na de mit fogyaszt egy ilyen fenevad? -
A1274815 #31 "Tudom hogy a ring párhuzamosítás már 3 éve van, ..."
Kicsit el vagy maradva, mert már DX8.x-es kártyákon, sőt DX7-es kártyákon több shader egység volt. Shader egységek száma, kb. a GPU magok számával egyenlő. Ami jelenleg egy ténylegesen n magú GPU és a n-szer több shader egységet tartalmazó közötti különbség lenne: az n magosban talán több rasterizáló egység is lenne (nincs rá garancia, hogy a több shader egységesbe nem ugyan így lenne).
"Szerinted csak egyféleképpen leeht párhuzamosítani?"
Nem, a GPU-k típikusan az egyik fajtát (azonos kód szinkronizáció nélkül, sok "primitív" vektor egységen végre hajtva) képviselik (kivéve Vista alatt, mert ott mindkét típus jelen van), míg a CPU-k általában a másikat (több szálazás). (Az elsőre a szakszó nem jót eszembe, kérem ezt elnézni). Sőt ha tovább megyünk van egy 3. fajta is, de az csak analóg processzorokon működik.
HT csak annyít tett ki, hogy 2 regiszter készlete volt és azok között kapcsolgatott. -
tomcsa4 #30 DE nem arra gondoltam lol. Tudom hogy a ring párhuzamosítás már 3 éve van, de nem erről írtam. Nézd meg a Pentium HT-t fizikailag 1, logikailag 2 CPU. Most akkro mondjam, hogy minek a kétmagos? Szerinted csak egyféleképpen leeht párhuzamosítani? -
magus4884 #29 Szerintem tök fölösleges három GPU egy videó kártyán!BBár biztos ki lehet öket használni de szerintem 2gpu böven elég egy videó kártyán de még az is sok!
Ha a Radeon 3870 x2 videó kártyád Cros fire-ba rakjuk akkkor már 4GPu nál tartunk ami brutális erös de akkor már inkább ezt választanám:)De majd ennek a 3Gpu-s dolognak is biztos lesz majd cros fire változata:)Szerintem eg videó kártyán max 2gpu jó és azt kéne tökéletesiteni és jól feltuningolni és nem a gpuk számát kéne növelni! -
opeca #28 " "1536 MB memória
négy DVI-kimenetet"
Mi a ráknak?"
De szeretem az ilyen hozzászólásokat. Miért, RAM minek a gépedbe? -
A1274815 #27 "De a párhuzamosítást el kell kezdeni mindenhol. Majd lehet 4-5 év múlva a 2 GPU egy nyákon általános lesz :) Nem biztos, de lehet."
Még jó, hogy a GPU alapból párhuzamosított. Hány shader egysége is van egy modern GPU-nak? -
Szefmester #26 nemrég olvastam egy tesztet ahol az volt a végeredmény hogy aza játék ami támogatja a crossfiret az gyorsabb lett ami nem azt meg így jártál paraszt teljesítménnyel jutalmazta :).. azt meg lehet oldani crissfire esetén hogy az egyik kari csak renderel a másik meg csak élsimít? -
dez #25 Mi az, hogy egy magból? Lényegében a GPU-k rég "sokmagosak" (csak nem pont úgy, mint a CPU-k). Csak már (legalábbis jelenleg) nem optimális még több "magot" (számolóegységet) egy lapkára helyezni, egy sok-sok bites memóriainterfésszel. -
tomcsa4 #24 Ez nem úgy működik. Ezek még Szilícium alapúak, és ugye minden anyagnak vannak határai! Mindennek! Az intel is kénytelen volt 45 nm-eren bevezetni új anyagokat (hafniumot) a kapujaihoz, ert már 45nm-eren is nagy a szivárgás! Mivel egyre kisebbek lesznek a dolgok, ezért nem minden klappol a tervek szerint. Minden a használt anyagtól függ, a technológia már elég fejlett hozzá szerintem. -
who am I 7 #23 566 gpu egymásra pakolását, aligha nevezném innovációnak..Majd ha egymagból, tudnak olyat fejleszteni, ami megfelelő sebességgel viszi a cumókat alacsony fogyasztás mellett, na az innováció. -
#22 a 2 gpu egy lapkan kellene mar... -
Lewy20 #21 azt hiszem elmegyünk itt egy nagyon fontos dolog mellett, igaz hogy megfogdosott pár gyereket de hát ő a király xD -
virs lee #20 És az X2 CF az nem? ~~ -
tomcsa4 #19 De a párhuzamosítást el kell kezdeni mindenhol. Majd lehet 4-5 év múlva a 2 GPU egy nyákon általános lesz :) Nem biztos, de lehet. -
tomcsa4 #18 Ez csak bemutató példány, ha lesz is belőle eladható termék, akkro is limitált példányazámban csak. Magyarországra nem küldenek, de lehet egész Európa nem kap 1 darabot sem. Ez nem újdonság. -
M0RN1NGST4R #17 olvass fórumokat ezzel kapcsolatban, aztán meglátod, miről beszélek. -
dez #16 Ez lényegében arra elég, mint 512 MB, csak 3x gyorsabban. (Minden GPU-hoz 512 MB tartozik.) -
#15 Mi nincs neked megoldva? Nekem minden tökéletes. Kb 1.5 éve mindenhez létezik 64 bites driver. -
#14 Te miről beszélsz? -
#13 Ha fulmaxon megy vele a Crysis akkor jöhet feltéve ha megnyerem a lottót. -
M0RN1NGST4R #12 *teljesitménynővelést = teljesitménynövekedést -
M0RN1NGST4R #11 Már csak a 64bites operációs rendszerek drivertámogatását kéne megoldani, mert nagyon afelé halad a dolog, hogy szükség lesz rá. Egyébként nem értem, hogy miért nem fektetnek nagyobb hangsúlyt a technológiai fejlesztésekre, hogy ne a sok lúd disznót győz elvet követve úgy akarjanak teljesitménynővelést elérni, hogy a meglévő megoldásokat sokszorozzák. Vagyis egy magyarázatot találtam rá: vszinű, hogy ez a legkifizetődőbb. -
#10 "1536 MB memória
négy DVI-kimenetet"
Mi a ráknak? -
M0RN1NGST4R #9 Azért három, mert gondolom crossfire-en keresztűl kommunikál.
-
r4pid #8 AMD is pont ezzel szenvedett... Nem tudták megcsinálni normálisan a 4 magot.. -
#7 Hálaistennek a szakrális kifejezések is csak eddig tartanak - a következő már csak pl. héttörpe lehet. -
virs lee #6 Ez csak ilyen techdemo kártya. Különbenis miért pont 3? Akkor már legyen egíből 4! Vagy 8. Előbb-utóbb 64 magos is lesz. -
#5 így a jó, hamár cpuból is vannak duplamagosak meg nyócmagosak, akkor már gpuból se legyen elég az egy, kérünk abból is nyócat (de lehetőleg elérhető áron ) -
Polllen #4 Vmi innováció féleségnek szokták nevezni... -
#3 már nem tudnak mit kitalálni. -
Emmegki #2 Ez most mire jó? -
#1 jónak néz ki