27
  • Kaadi
    #27
    én tudom miről beszélek: egy játék például 35 dollárba kerül, de a gyártó mág keres minimum 85 dollárt a reklámokon. Ha azt veszed alapul, hogy egy 18-35 év közötti férfi (aki a reklámozók álma) eltölt heti 25 órát online és ebből olyan 4-5 órát egy játékkal, akkor a többi online reklámozó (magyar adózó cég) máris kevesebb forgalmat regisztrál, tehát a nemzetgazdaság veszít, hiszen a Coca-Cola, Nike stb. már nem a magyar (vagy európai) televízióknak, rádióknak, weboldalaknak perkál, hanem az amerikai fejlesztőknek. A játekbeli reklámokat ugyanúgy kellene regisztrálni (és adóztatni) mint már médiumok esetében.

    Annál nagyobb csalás meg nemigen van, hogy a játékforgalmazók sírnak, hogy milyen sok a kalózkodás, és hogy mennyit veszítenek, miközben dollármilliókat vesznek fel még a kalózmásolt játékok után is (a lemezvédelmet kiütik a kalózok, de a reklámok maradnak).
  • dronkZero
    #26
    GTAval meg az a helyzet, hogy amíg fiktív a reklám, addig fel lehet fogni (társadalom)kritikának, poénnak, vagy egyfajta művészetnek. GTAban ez elég éles.

    Amint "igazi" reklámmá válik, onnantól ezeket a minőségeit elveszíti. Nem fog fizetni azért a mekkdonáldsz, hogy a játékban unott, motiválatlan, lúzer dolgozókat láss (és mészárolhass halomba) a játékban. Valószínűleg abba sem mennének bele, hogy túlzabálás esetén kiokádja a főhős a cuccot. (Pedig a rideg valóság ez, nem pedig a reklámos mosolygós-amerikaiálmos agymosás)
  • dronkZero
    #25
    Na ja, te sem tudod miről beszélek, meg Kaadi kolléga sem tudta, hogy ő miről beszél.

    Arra próbáltam finoman célozni, hogy az ilyen jellegű adók majdnem teljes egészét a fogyasztók fizetik. Ha hirtelen kerülne olyan jó 50-60% adó a játékora (mint mondjuk a dohányáru jövedéki adója), akkor simán 20-25eHUFra ugrana egy játék ára. Hülyének is megéri... (Ugye azt ti sem gondoltátok komolyan, hogy a kiadók benyelnék az adót a profitjuk kárára?)
  • Vogel
    #24
    GTA okés, belefér.
  • kiralygomba
    #23
    Ez is teli van reklámmal! :S
  • balage187
    #22
    Te nem tudom mirol beszelsz... $10 = ~2,000 Ft, bar mostanaban inkabb 1,700 kornyeken mozog. Meg szerintem a #20-as kommentben nem is a szamok a fontosak, hanem maga az elmelet, hogy a reklamos jatekok arat szabalyozni kene valamennyire. Nem rossz otlet szerintem.

    Ja es a GTA-ban meg jok a mostani vicces/gunyos "reklamok". Ezek a GTA egyik alapveto reszei. :)
  • dronkZero
    #21
    Aha, az tényleg király lenne, ha húszezernél kezdődnének a játékok, és a több éves tesco gazdaságos játékot is ötezerért adnák... Hasonló jó ötlet van még?
  • Kaadi
    #20
    én egy alternativ nézőpontot vetnék fel: az állam rendesen megadóztatja a kültéri, TVs meg egyéb reklámokat. Ha egy amerikai cég elad európában egy 35 dolláros játékot és utána minimum ennyit keres a reklámokon, nem kellene ezekbők az összegekből itt tartani valamit, ahelyett hogy csak birka módra pengetjük a dolcsikat az amerikai média vállalatoknak? vagy kötelezzék a játékforgalmazókat, hogy a reklámos verziók ára ne menjen tíz dollár fölé.
  • fflx
    #19
    en azert nem allok ennyire optimistan ehhez a dologhoz
  • aDannyBoy
    #18
    nem kell ezt túlparázni, ugyanaz a product placement lesz, mint a filmekben
    meglepődnél ha tudnád pl, hogy egy nagy mozinál "cserélhető" a kóla cimkéje, mert usaban lehet h a pepsi veszi meg, európában meg vki más.

    abban kell reménykedni, hogy nem lesz familia kft a játékokból, de alapjában véve nem para,

    Idavid: A gta városai annyira nem kitaláltak, csak nem pontos másolatok és új nevet kaptak, de azért gondolom nem nehéz belőni, hogy melyik rész melyik igazi városban játszódik.
  • aDannyBoy
    #17
    azt érdemes számításba venni, hogy a nem lett olcsóbb az azt jelenti, hogy nem is lett drágább, pedig a fejlesztési költségek sokszorosára nőttek, és úgy tűnik annyival több gamer nem lett a világon.
  • Indigo
    #16
    Idavid-al értek egyet, ha már GTA-ról van szó, jobb a görbe tükör.
  • Balumann
    #15
    Azért remélem én is, hogy legalább környezetbe illő reklámokat keresnek, az még jó is. Nem szeretnék ókorban játszódó stratégiába mondjuk mobiltelefon reklámot látni
  • Bijesz
    #14
    Ennyiből a tv reklámoknak sincs értelmük.
    Mégis egy egész iparág épül rá.
  • ldavid
    #13
    "halkan jegyzem meg GTA-ba meg már rég betettem volna a valódi reklámokat az életszerűség miatt"

    és akkor mindent el kellene hagyni ami fiktív?
    mert egy kitalált városban szvsz hülyén festene pl. egy Coke reklám
  • fflx
    #12
    Persze, en is nagyon orultem, amikor anno megvettem a BF2-t 12900 Ft-ert (tehat egy budos fillerrel se volt olcsobb, mint az akkor epp futo uj programok) es kibontas utan a dobozbol kiborult 1 kilo logitech reklam. majd elinditva a programot a szervereknel megjelentek ujabb es ujabb reklamok...

    szoval ez a reklamosdi kizarolag a kiadonak jo egyelore. de majd meglatjuk.

    amugy meg nem mellekesen ugyebar ruhelljuk az EA-t
  • wfefe
    #11
    Én azt mondom, hogy legyenek reklámok:
    1. ha e miatt olcsóbbak lesznek a szoftverek
    2. ha nem lesz havidíjas cserébe az online játék

    halkan jegyzem meg GTA-ba meg már rég betettem volna a valódi reklámokat az életszerűség miatt.
  • Adamul
    #10
    Legalább lenne valami opció ennek kikapcsolására...
  • JL666
    #9
    ez teljesen igaz amit itt írtok. pl. azért is vettem lexust, mert a különvéleményben az volt a bújtatott reklám nem pedig a mazda 3 mps, vagy a Nissan Qashqai, mert azt meg lehetetlen kimondani!
  • ldavid
    #8
    nem jöhetne, jobb a görbe tükör.. :D
  • Anomaly
    #7
    Ezek a reklámok nem rövidtávra vannak kitalálva hanem arra, hogy a vizuális memóriádban elraktározzák a logókat a neveket és mindent ami a reklámhoz csatlakozik. Akarva akaratlanul később nagy esélye van annak, hogy azon a területen a reklámozott terméket ismered és veszed meg.
  • viizo
    #6
    egy valós reklám növelheti az életszerűséget is egy játékban

    pl. mindig mulattam mikor pl. a Motorhead-ben és társaiban Panashiba és hasonló reklámokkal textúráztak :)
  • neoG
    #5
    Mindenhol látod majd a Coca-cola reklámját, nem fogsz felpatanni a gép mellől, hogy vegyél 1 littyót!Viszont, ha bemész a boltba, és egymás melett lesz a coca és a pepsi (és feltételezzük,hogy Neked alapból tökmind1 íz szempontjából) sanszos,hogy a Cocát választod
  • Énvagyokazapád
    #4
    egyes játékokban simán jobb az igazi reklám, pl gtaba jöhetne :]
  • schrank
    #3
    azért mert a játékban van kokakóla autómata még nem fogok üdítőt inni meg ha lemészárolhatom a mekiben az összes kecseget még nem fogok a mekiben enni
  • irkab1rka
    #2
    Nem tudom bizonyítani, nem is akarom, de mióta a cs-ben aktivan vannak reklámok (és már nem a klán önreklámja) kb azóta nem játszom cs-t, illetve css-t.

    Nem mondom, hogy emiatt, csak megjegyzem tényként.
  • L3zl13
    #1
    Mivel 90%-ban fantasy szerepjátékokkal játszom ez engem nem érint...:)
    Olyan helyen, ahol beleillik a képbe, szvsz mindegy hogy valami kitalált termék reklámja van, vagy egy valódié...