39
  • Epikurosz
    #39
    OFF
    Ne próbáld ki ezt otthon! (amúgy CGI)
  • Epikurosz
    #38
    20 perc élvezet
  • karmicsek
    #37
    Jaaaaaa!
    És az agya?
  • karmicsek
    #36
    Az F-14 nek nem kell a szárnyaival "evezni" és az le is lassul jól mikor mozog a szárnya
  • BiroAndras
    #35
    "Igaz, hogy a madaraknak nincs függőleges vezérsíkjuk, viszont a farkukat tudják hajlítani/csavarni, pluszba még más módon is tudják befolyásolni a repülésüket. Tehát azt azért nem mondanám, hogy fölösleges lenne a vezérsík."

    Vannak függőleges vezérsík nélküli gépek (pl. B2), csak az az egy bajuk, hogy számítógép segítsége nélkül nem vezethetők.
  • BiroAndras
    #34
    "Ha vadászgép is lenne belőle mindenképpen szubszónikus lenne, mert nem bírná a hangsebesség feletti tartományban való utazást, vagy ha igen akkor pedig épp az veszne el amiért kifejlesztették, nem tudnák változtatni a szárnyállást"

    Az F14-es létezése ellentmond ennek a szép elméletnek.
  • rotaboy
    #33
    A 10 G-s gyorsulás többszörösét gond nélkül kibírhatja az emberi szervezet nagyon rövid ideig. Viszont egy pilótára, vagy egy űrhajósra több másodpercig, vagy több percig hat a megnövekedett G gyorsulás. Forma 1-es pilótákra baleset közbe sokszor 30-90 G-s gyorsulás hat, mégis minden következmény nélkül túlélik, igaz a fejüket nem a gerincoszlop és az izmok tartják a helyén. A legnagyobb érték, amit mértek az F1 benn 130 G felett volt, és a pilóta "saját lábán" szállt ki az autóból.
  • trogi
    #32
    Asszem akkor megtaláltam a pilótát. A T-1000-es csak elnavigál vele valahogy, nem?
  • tcpip2
    #31
    Azt hiszem rájöttem a megoldásra. A pilóta cseppfolyósításával érhetjük el a megfelelő eredményt és növelhetjük a legjobban a túlélési esélyeit, hiszen igy a g erőkkel meg a többi leirt problémával szemben igy sokkal ellenállóbb lesz.
  • NEXUS6
    #30
    Azért ez is aranyos!;)))
  • uniu
    #29
    szep halal lenne! a gyorsulas ugy hatna a gomb belsejeben levo folyadekra, hogy pillanatok alatt a nyomas tobbszorosere ugrana. Ez gyakorlatilag ugy nezne ki, mintha vkit a masodperc torte resze alatt lenyomnanak tobb 100 meter melyre....
    next one ?

  • L3zl13
    #28
    Annyira azért számít, hogy vízben lebegő testnél (mindegy, hogy a falnál van-e) a felhajtóerő tart egyensúlyt a gyorsulással, és ezért egyenletesebben oszlik szét a test felületén.
    Ez egy megfelelően tervezett ülésnél menetirányú pozitív gyorsulásnál nem jelent olyan nagy különbséget, de más irányú gyorsulásnál már talán igen.

    Szóval a módszer egyátalán nem hülyeség egy adott G tartományban (egy bizonyos szint felett fellép az amit teddybear is írt) csak jelenleg a megvalósítással járó problémák miatt nem éri meg.
  • Papirzacsi
    #27
    Sztem gondold át mégegyszer. Ha 10G hat a folyadékra körpályán, akkor a benne lebegő testre is az hat, és mivel nem szilárd, semmi se gátolja meg, hogy a 10g hatására kilebegjen a tartály faláig, ahol semmi külünbség nincs aközött, hogy az ülésben ül, vagy a folyadékban. Ez max arra jó, hogy még meg is üsse magát a tartály falában. A hidraulikus hengerben pedig csak azért ugyan akkora a nyomás mindenhol, mert olyan kicsi a térerősség vektor irányú kiterjedése, hogy az így kialakult nyomáskülönbség elhanyagolható.
  • teddybear
    #26
    A folyadékba mártás egy bizonyos szintig megvéd a gyorsulás hatásaitól. De ha ezt a szintet átlépjük, a test szöveteinek fajsúlkülömbsége okoz problémákat. Ez azt jelenti, hogy pl. a fejbőr leszakad a koponyáról, vagy a szem kiszakad az üregéből. Ez a határ kb 10 és 15 g körül húzódik. A 10g viszont egszerűbb módon is elérhető(edzés, és a G-ruha).

    Ami azt illeti, a vezetőkabin vizes elárasztása még komoly műszaki, és súlyproblémát is okozna, illetve a katapultálás sem lenne egyszerű.
  • lee56
    #25
    nekem a game :)
  • roliika
    #24
    Ha összenyomsz egy hidraolikus hengert, benne a nyomás mindenhol elvileg ugyan akkora. Ha gyorsítod, vagy lassítod a hengert, mivel elvileg összenyomhatatlan, nem egy egy elkülöníthető részén elöl vagy hátul nő a nyomás hanem elvileg mindenhol. Lehet rosszul gondolom..nem tudom...az meg hogy mit lélegezne..miért a sisakban mit lélegzik 2000 Km/h-s sebességnél 30 000m magasságban? Hát nem a kabin levegőjét. Persze lehet rossz ötlet, nézzétek meg mikor jutott eszembe, hány óra volt. :D
  • Remetix
    #23
    Ezt nem teljesen értem, hogy miért hatna egyenletesen, meg hogy ettől miért lenne neki jobb. A legnagyobb gond az az, hogy a belső szervei, meg a vére tovább akar haladna az eddigi irányban/sebességgel, ezen meg nem tudom hogy segítene egy ilyen gömb.
  • Su0my
    #22
    felületesen szemléled már megint a problémát, gondolj csak arra, hogy ha jó mélyen vagy a vízben, igaz, hogy többé-kevésbé ugyanazzal az erővel nyomja a víz a tested pontjait (na jó, ez így kurvára nem igaz:D ), de attól még igen nagyy erővel ;) ez max arra lenne jó (amit tanácsoltál), hogy ne fröccsenjen tele a pilóta bácsi agyvelejével a sok szép gombocska (akkor meg mi értelme van, hogy burokban van, ha nem tudja nyomogatni?:) ). Mellesleg hogy képzelted el? visz egy oxigénpalackot is, meg békatalpat?:D

    tetszik ez a fecskés dolog amúgy, úgyis repülőgépmérnöknek (jó, szakosodástól most egy picit meszebbre kerültem:) ) készülök, csinálok majd egy jó kis gépet..


  • L3zl13
    #21
    Igaz, hogy a madaraknak nincs függőleges vezérsíkjuk, viszont a farkukat tudják hajlítani/csavarni, pluszba még más módon is tudják befolyásolni a repülésüket. Tehát azt azért nem mondanám, hogy fölösleges lenne a vezérsík.
    Különben sem feltétlenül érdemes "robotfecskét" építeni. Még ha bizonyos aerodinamikai jellemzőket érdemes is lemásolni, másokat nem lehet, vagy nem érdemes átültetni, mert az ember által tervezett megoldás jobb.
  • BirRob
    #20
    Hát nem tom... lehet hogy túl sok Dűne könyvet olvastam, de nekem azonnal a topterek jutottak eszembe.
  • L3zl13
    #19
    Anyira ne siess mert ezt már mások kitalálták korábban. Pl Joe Haldeman Örök háború című kiválló sci-fi regényében is benne volt ez az ötlet.
    De szvsz ez csak arra jó, hogy a G erő ne nyomja neki a tested valamilyen külső tárgynak (pl ülés, rögzítő szíjak stb). Mivel a tested nem tömör homogén anyag, ezért a testen belül a szervekre, vérre továbbra is ugyanúgy hat a G erő, és pusztán ez elegendő az eszméletvesztéshez/halálhoz.
  • kvp
    #18
    A modellen folosleges a fuggoleges vezersik, a madaraknak sincs. Egyebkent technikai szempontbol a ket tolo hajtomu az elonyosebb, igy a hajtoero differencialis valtoztatasaval lehet kormanyozni a gepet, tehat egyaltalan nem kellenek mechanikus kormanyfeluletek vagy farokresz, csak 2 szarny. A valtoztathato szarny inkabb a nagysebessegu es a kis sebessegu repules kozotti valtashoz jo. Ilyet hasznalnak nehany szuperszonikus gepen is, csak ott nem a forma valtozik, hanem a szarny fordul el egy pont korul. (a plusz felulet a gep belsejebe log be)
  • MrTressy
    #17
    Nem véletlenül vannak a robot repcsik.
  • roliika
    #16
    :D Az a jó megoldás, ha a pilótákat egy gömb vagy tojás alakú folyadékkal telt edénybe zárják mert akkor a G erők egyformán hatnak az egész testre...hú de jó..asszem megyek is szabadalmaztatni... :DD
  • valamit
    #15
    A haditechnika elég erősen az ember nélküli repülések felé tendál.
  • NIBI
    #14
    Ezt vadászgépeknél sem tudják hasznosítani! Már most (az emberi testnek) túl nagy G erőkkel fordulnak a gépek, hát még egy ilyen találmánnyal... Persze ha automatikus, ember nélküli, akor nem szótam! :)
  • kernerster
    #13
    Ha vadászgép is lenne belőle mindenképpen szubszónikus lenne, mert nem bírná a hangsebesség feletti tartományban való utazást, vagy ha igen akkor pedig épp az veszne el amiért kifejlesztették, nem tudnák változtatni a szárnyállást
  • norbre
    #12
    volt először a napelem, abból csináltak napelemes bikinit..
    mosti itt a fecske, majd ebből meg fecskenadrág lesz..
  • MrTressy
    #11
    Az mondjuk nem semmi ha ezt megcsinálnák nagyban vadászgépnek...
  • wapor000
    #10
    hát végülis jah. asszem veszek majd magamnak egy ilyet :D
  • mikloss
    #9
    Akkor eddig csináltak egy fecske alakú motoros repülőt.
  • Polemius
    #8
    "morfolódó"

    Ezt így hogy' sikerült??
    Nem volt kéznél szótár?
  • LowEnd
    #7
    vortex áramlás :)))

    (örvénylő?)
  • NEXUS6
    #6
    Na, ja.

    Meg a fecskék kiváló repülési tulajdonságához az is hozzájárul, hogy egy vortex áramlás alakul ki a szárnyuk felett. Ahhoz hogy ezt fenn tudják tartani változó szárny alaprajz és sebesség mellett a szárny profilját (kersztmetszetét) is megfelelően változtatni kell.

    LINK
  • Epikurosz
    #5
    deédi
  • norbre
    #4
    öö.. na ez nem jött le nekem rendesen.. :) na mégeccer átolvasom :):)
  • Caterpillar
    #3
    Iegn valóban van nem egy típus de ott "csak" a nyilazási szöget lehet állítani... Ennél a szerkentyűnél viszont a szárnyfelület mérete és a szárny alakja is változik!
  • norbre
    #2
    de amúgy sztem már régóta van(nak) állítható szárnyszögű megoldások biz vadászgépeken ..