24
  • T2k
    #24
    Totál hülyeség amit mondasz. A Prius-ban 11-éve NiMh akkumulátorok vannak és nem lítium-ion. Soha nem kell cserélni, élettartama legalább annyi mint az egész autóé.

    Neked segít valaki ezeknek az ökörségeknek a kitalálásában, vagy önerőből sikerül?
  • JTBM
    #23
    A hibrid autó még kísérleti technológia. Lítium-ion aksi van pl. a Toyota Prius-ban, ami évente 20%-ot veszít a kapacításából. Tehát 5 éven belül alig használható. Annak tökéletes, aki 2-3 évente cseréli az autóját, de 5 éveset majd meglátjuk, hogy mennyiért lehet majd eladni egy Toyota Priust, lestrapált aksival.

    A cikkben említik a superkondenzátorokat, ami valószínűleg a jövő. Ezekről érdemes tudni, hogy nem veszítenek számottevő mértékben a kapacításukból. Valószínűleg igen drágák, ezért nem ezeket teszik be a Prius-ba.

    Szerintem amint beérik a technológia és megéri alkalmazni, az EU és az USA is előírja, hogy csak hibrid autókat lehet forgalmazni és ezzel le lesz rendezve a kérdés...
  • Motoroj
    #22
    Ja: Kapd ki
  • Motoroj
    #21
    Na meg 10 milláért jár a design is.
  • Vamp17
    #20
    igen de van akinek az auto hasznalati targy(mint nekem) es ugy tekint ra hogy: "van ez a cucc amivel gyorsan es kenyelmesen eljutok A bol B be" masnak viszont statusszimbolum.
  • BaltásRém
    #19
    nem osztozom a véleményen !
  • duke
    #18
    "De sztem annyira nincs fantázia az új autók külalakját illetően.
    Szinte minden kocsi egyforma. Gömbölyített, magas,. Különböztessetek meg egy új skodát, seátot, fiatot egymástól messziről ! sablonos hányás az összes !"

    Szerintem nem kellene az autok szinenek,kulalakjanak tul nagy jelentoseget tulajdonitani.Az auto is csak egy haztartartasi gep,mint a porszivo vagy mosogep.Erdektelen az alakja vagy a szine,fogyaszon keveset,legyen kornyezet barat.Raadasul az autoban hasznalat kozben,normal esetben benne ul az ember,tehat megcsak nem is latja,hogy nez ki.Ebbol a szempontbol egy vasalo,vagy egy turmixgep formatervezesenek tobb ertelme volna mert azt latja az ember hasznalat kozben.
  • teddybear
    #17
    Az amit mondasz már régen megy. A gyengébb minőségű dizelolajhoz kevernek metilalkoholt, hogy a dízelben lévő paraffin ne tömje el az adagolót télen sem. Meg javítja a dízel minőségét. Metil, nem etilalkohol kerül bele.
  • BaltásRém
    #16
    nemazé hogy jampizzak, de nézzétek meg a verdámat :)
    Ménem lehet ilyeneket csinálni mint ez ???
    szebb az a droid autó ami a képen van ?
    http://mastergy.fw.hu/honda.jpg
  • BaltásRém
    #15
    mi az a szörnyűség a képen? valami kadett feldolgozás ?
    teljesen rendben van hogy a motor hatásfokát próbálják növelni, fogyasztást csökkenteni, környezetbaráttá tenni meg ilyenek...
    De sztem annyira nincs fantázia az új autók külalakját illetően.
    Szinte minden kocsi egyforma. Gömbölyített, magas,. Különböztessetek meg egy új skodát, seátot, fiatot egymástól messziről ! sablonos hányás az összes !
    Szerényen megjegyzem hogy imádom a hondákat, de a legújabb civiccel annyira de annyira elbsztk..sztem...
    Mért kell minden kocsit sablonossá tenni ? grrrr


  • Zsotyee
    #14
    Naszo.... Az etanolt,mint keverőkomponenst be lehet keverni a dízelbe is. A neve pediglen biodízel. A 95-ösnek 5,5%-a megújuló energia forrásból van, azaz etanolból.
  • braeburn
    #13
    "Ez sok milliárdos adókiesés volna a kormányoknak és ez az, ami miatt évtizedek óta semelyik kormány sem tesz semmit a gyorshajtók megfékezésére, hiába rendelkezünk Európa legrosszabb baleseti statisztikaival."
    Emberből bőven akad többlet, tehát hullhatnak, mint a legyek az utakon. Legalább forog az árukészlet az autóbizníszben és "Lesz haszon őszire Ferikém".
  • duke
    #12
    "Amíg pl. a Magyar Államkincstárnak jelentős bevétele van a jövedéki adókból (cigi, szesz, benzin, stb.), addig nem tesznek semmit, hogy ezt csökkentsék. Nem elég hülyék hozzá!"

    Hat igen ezekbol akkora a bevetel,hogy nincs az a kormany ami errol lemondana.Itt van peldaul a gyors hajtas kerdese.Ha az emberek betartanak a sebesseg hatarokat 20-25 % kevesebb uzemanyagot hasznalnanak el.Ez sok milliardos ado kieses volna a kormanyoknak.Es ez az amiatt evtizedek ota semelyik kormany,sem tesz semmit a gyorshajtok megfekezesere,hiaba rendelkezunk europa legrosszabb baleseti statisztikaival.
  • Cactus
    #11
    LOL, mekkora lesz már mikor a csövesek ellepik a kutakat és újratöltik a Koccintós palackokat E85-tel :)
  • maestro85
    #10
    "az általuk választott kormányok egyre szigorúbb követelményeket támasztanak"
    Ez milyen hülye megfogalmazás? Most az EU kormányaira gondol, vagy magyrország kormányára. MIvel ezeket a krédéseket, jól tom az EU szabályozza nem a gügye kormányunk. Nekem ez inkább tűnik propaganda szövegnek, mint értelmes épkézláb mondatnak(persze kiegészítve).
  • teddybear
    #9
    De Mo.-n pont a jövedéki törvény miatt egyenlőre nem lehet forgalmazni semmilyen bio alapú üzemanyagot. Még az itteni kisült és begyüjtött zsírból készített biodízel is Németországban végzi. Majd akkor lehet, ha a törvényt az országgyűlés módosítja.
  • tbs1001
    #8
    Asszem Honda Insight.
  • Motoroj
    #7
    Na ugye.
    Kocsikban E85 formában van, ízre rosszabb.
  • teddybear
    #6
    A bioetanolt másnéven tisztaszesznek hívják. Bocs. Jövedéki termék. Drága, ezért nem töltik be a tankba, inkább megisszák.

    Mars vissza a kémiaórára.
  • Motoroj
    #5
    Mintha a bioetanolt nem lehetne megadóztatni. Van még mit tanulnotok :)
  • Su0my
    #4
    de ronda ez az autó a képen :S
  • teddybear
    #3
    Naná!

    Amíg pl. a Magyar Államkincstárnak jelentős bevétele van a jövedéki adókból (cigi, szesz, benzin, stb.), addig nem tesznek semmit, hogy ezt csökkentsék. Nem elég hülyék hozzá!

    Ha nagyobb számban bejön az elektromos, vagy a tatai pneumatikus autó, akkor meg majd jól megadóztatják, hisz kell a bevétel!
  • Darth Sith
    #2
    "Kérdés persze, hogy olcsóbbak lesznek-e az ilyen autók? Meglepő módon ez ügyben nem a gyártók tehetik a legtöbbet - bár az kétségtelen, hogy a hibrid meghajtás ára csökkeni fog -, hanem a kormányok. A drágább technológiák, köztük a hibrid meghajtású autók ára ott lehet viszonylag alacsony, ahol a kormányok ezeket támogatásra méltónak ítélik, és mérséklik az árukban lévő adót."
    és ez nem fog megtörténni, legalább is egy jó ideig. Amíg az olajlobbi pénzeli a kormányt, eszük-ágába sem fog jutni mérsékelni, sőt növelik az adót, meg még 5 féle adót vetnek ki rá stb... :/
  • vgez
    #1
    "Ez a cég minden egyes dízelmotoros buszát bioetanollal üzemelteti. "
    bioetanol benzinesbe való, szerintem
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Bioetanol