182
Mit lehet csinálni hogy ne kelljen otthon üllni?
-
#182 Úszás. :p Akár strandon, akár uszodában. Az hűsít a legjobban és a legtartósabban. -
spy803 #181 De valami szabadidőset is mondj hozzá :) -
#180 Bekapcsolom a légkondit és ice tea-t iszom. :) -
spy803 #179 Te mit csinálsz? :) -
#178 ja, gondoltam 2 év alatt kiokoskodtatok valami jót, de akkor nem :p :D -
spy803 #177 Már két éve semmit :) -
#176 na mit csináltok? -
#175 gyertek ki londonba :)
24 fok a max :DDD hehe
mint otthon nálatok éjjel :D LOL -
Daza500 #174 Mondjuk elutazni Norvégia felső régiójába egy csendes kis faluba, és kivárni, amíg itt lehűl a celsius. Esetleg. -
#173 ja és amit nyilvánvalóan tenni kell melegben, ugye, hogy a leghidegebb vízzel kell fürdeni, nagyon frissít és jó ilyenkor:) -
#172 tökjó, én a hidegért vagyok oda, sokkal jobban elviselem, mint ezt a meleget. Legyen tél, hóval, hideggel! -
#171 egy jó tanács: rakj el télire ebből a hőségből:D hátha marad 1 kicsi NEKED:P -
#170 :D -
laliking #169 mé? pár mp-ig ráz a 230v, aztán már nem a meleggel fogsz törődni :D -
#168 Erre én is gondoltam! Csak nincs jégakunk most :D Vizes rongyot meg nem igazán merek rátenni az ventilátorra :( -
#167 Az a baj, hogy mi a hülye amcsikat majmoljuk, ott meg ugye boldog boldogtalan kocsival jár. Bringásnak lenni meg egyenesen szégyen és ha bringáva jársz azt kell hazudnod, hogy sportolsz és azért jársz vele. -
#166 Nem az áramról beszéltem. Amúgy nagyon eltértünk a témától.
-
laliking #165 jégakkut kötöttem a ventillátorra :D -
AranyKéz #164 Miértis ? Az áramszolgáltatóknak megérné, a többinél olcsóbban tudnának energiát szolgáltatni. -
#163 Igen, csak konkrétabb próbáltam lenni.
És ennyire nem látsz bele a szerződésekbe? ;-)
-
#162 Sehol sem írtam, hogy a kapitalista rendszer mennyire szörnyű és a komcsi jó lenne. Tök mindegy milyen a rendszer, ha egyszer 6 millárd ember már túl sok bármilyen legyen is a rendszer.
Egyébként pedig pontosan a multinacionális óriáscégek, azok melyek igazán változtathatnának a dolgok menetén, de természetesen a profit az isten.
Jómagam is említettem a tömegközlekedést. Mind a személy, mind pedig a teherszállítás elsősorban vasútvonalakon kellene, hogy történjen. Lehetőség szerint elektromos mozdonyok segítségével.
Ezáltal nem lenne ennyi böszme kamion, ugyanis:
1. Marha drága velük szállítani.
2. Iszonyat mértékben szennyezik a környezetet.
3. Ön és közveszélyesek az utakon.
4. Nem tennék tönkre az utakat.
De nézd meg mi történik ebben az országban? Ezer éves arcok ülnek, megrögzött, begyöppösödött gondolkodásmóddal olyan pozíciókban, ahol pedig lehetőség lenne arra, hogy komolyan és jó irányba fordítsák a dolgok jelenlegi menetét.
Nézd meg a MÁV vezérkarát... ami a közép és felsőbb vezetők körében megy, az valami elképesztő. Van rálátásom, csak a fejemet csóválom.
"Ha olcsóbb lenne már rég áttértek volna arra"
Csak olcsóbb, reggel bebiciklizni a melóhelyre, mint beülni a Pajeroba nemde? Nézd meg a Hollandokat. Volt szerencsém látni, hogy 1-1 nagyobb munkahely előtt NÁLUK mi a helyzet és mi nálunk.
Tessék 2 kép:
Ott:
Itt:
Számoljuk össze, hogy hány autó áll a zalaegerszegi Flextronics parkolójában és hány bicikli lehet az amszterdami irodaépület mellett.
Ránézésre is látszik, hogy sokka több bicikli, sokkal kisebb helyen elfér, és minden egyes nap NULLA környezetkárosító hatása van, míg Zalaegerszegen ez a közel száz vagy még annál is több autó, minden reggel és minden d.u. beindul.
Persze, ha a birka népnek 2-300 férőhelyes parkoló van, akkor fel sem merül benne, hogy biciklivel járjon.
Megint oda lyukadtunk, ki, hogy multicég a ludas a dologban, hiszen a tervet ők fogadtatták el az önkormányzattal... -
#161 << ami nem feltétlenül drágább! >>
Ha olcsóbb lenne már rég áttértek volna arra.
Te milyen naív vagy. (nem bántásképpen) -
#160 Ja amúgy némi közöm nekem is van az útépítéshez végzettségemnél fogva :) -
#159 Most gyakorlatilag ugyanazt írtad le amit én, csak te mindenáron a lopást helyezed előtérbe, holott azért nem mindenki tolvaj csaló. -
#158 "Az a baj, hogy te is hírdeted itt az igét, közben meg te is kocsival jársz ahogy azt lent írtad, akkor?"
Egy szóval nem írtam, hogy melóhelyre is azzal járok, mely nem mellesleg 3km-re van.
Aszfalt téma:
Vegyész technikusként végeztem, csak átpártoltam másik szakmához, hidd el tudom miről beszélek. Minél nagyobb a lágyuláspont, annál DRÁGÁBB a bitumen! És NEM csak a bitumen a lényeg, hanem nagyon fontos az alapozás, nem mindegy, hogy honnan és milyen MINŐSÉGŰ követ használnak.
Nálunk az autópályák kivételével, igyekeznek a legolcsóbb bitument és legszarabb minőségű, gyakran még mészkövet is jócskán tartalmazó követ útalapként használni.
Persze nem egy esetben az történik, hogy a szerződésben B30-as, B15-ös bitumen szerepel a valóságban meg 1200-al B90-est használnak és láss csodást, a különbözetből 1-2 nagykutya él, mint az a bizonyos Márton hevesen.
Csak ennyit mondok: Nézd meg a Horvát autópályákat és nézd meg a magyarokat... még az autó hangja is más rajta, mert egészen más az összetétel. Sokkal több, bazaltot, nemeszuzalékot tartalmaz, mint nálunk.
Így esett a rém eset, hogy nálunk már 36-38 fokos levegőhőmérséklet mellett, 50-55 fok körül jár az aszfalt /mert ugye először a "föld" aztán a levegő melegszik fel/ és az 50 fok már bőségesen elég ahhoz, hogy a B90-es megadja magát, B15-el semmi gond nem lenne.
Ez a magyar igazság... meg a sok millió bizonyos emberek zsebébe.
De ebből az ostoba média, nem akar, vagy nem képes meglátni a dolgok mögött rejlő igazságot, csak addig látnak, hogy hőség van, olvad az aszfalt, leáll a villamos, és juj de drámai már a helyzet.
-
AranyKéz #157 << Hanem a kormányok és legfőképpen a multinacionális cégek. >>
Ez mind szép és jó, de a múltbeli kommunista rendszerek sem fordítottak, és a mostani, kommunista vezetésű Kína sem fordít akkora figyelmet a környezetvédelemre mint a mostani csúúúnya demokratikus & kapitalista országok. Szóval le lehet szokni a problémák multikra kenéséről.
<< Hiszen már-már nyílt titok, hogy jó ideje lehetne, sokkal környezetbarátabb megoldásokkal kielégíteni a közlekedési igényeket... >>
Tömegközlekedés, atomenergia. Sajna pont a zöldek tiltakoznak habzó szájjal az utóbbi ellen.
<< ami nem feltétlenül drágább! >>
Ha olcsóbb lenne már rég áttértek volna arra.
-
#156 Az a baj, hogy te is hírdeted itt az igét, közben meg te is kocsival jársz ahogy azt lent írtad, akkor? Egyébként meg nem a pórnép a hibás, hanem az a pár fejes aki a fiók aljára tette a környezetbarát és megújuló energiaforrások terveit, csak mert ha bevezetésre kerülnének akkr mi lenne az ő olaj/gáz/szén mezőivel.
Aszfaltos téma: nem tudom tisztában vagy e vele miből is áll az az út amin nap mint nap jársz kelsz? A lényeg ugye, hogy van a bitumennek is több fajtája eltérő lágyuláspontokkal namármost annak idején az okos emberek vizsgálatok és számítások valamint tapasztalati úton meghatároztak, hogy mi is a kötelezően elérendő minőségi követelmény az országban, abban az esetben ha az úthoz használt bitumen a legótvarabb szar ami mellékutakra azért megfelel annak a lágyuláspontja is 57 C fok namármost mikor Pista megtervezi az adott utat és a hozzá tartozó anyagminőséget meghatározza akkor a szabványok, valamint egyéb előírások mostmár ugye nincs MSZ csak ez az egységes uniós okosság, de mivel útjaink nagy része nem túl fiatal ezért vehetjük az MSZ-es példát így hát Pista az MSZ alpján meghatározta a szükséges anyagminőséget (persze számítások is kellenek meg stb stb.) nademármostazonban :) a számításoknál és az MSZ-ben is a szélsőséges helyzetek úgy vannak figyelembevéve, hogy pl. hány éves gyakorisággal fordul elő az adott szélsőség. Jelen esetben az 57 fokot az aszfalt nagyon ritkán éri el, legalábbis mikor az előírások készültek volt pl. mit tudom én 4évente 1x vagy akármi, tehát nem azért olvad, mert az anyagot kispórolták amiatt csak nyomvályúsodás, felgyűrődés, kátyú stb. Persze az más kérdés, hogy nem az előírt minőségű anyagot építik be.
A fent említett tervezési méretezési dolgok miatt van pl. az is, hogy megépítették a nyílfelszínő csapadékelvezető árkokat és jön a felhőszakadás és vergődik a pm. hogy a kivitelező így úgy, meg a tervező, holott a tervező nem hibázott csak éppen az nincs bekalkulálva az előírásokba, hogy az a hülye időjárás eddig soha elő nem forduló felhőszakadást idéz elő és 2x annyi csapadék hullik mint amennyit a hálózat elbír vezetni.
NA kicsit hosszú lett nem is teljesen tökéletes, de remélem érthető. -
#155 Ez teljesen igaz.
De a média lehet, hogy direkt jelent ilyen pánikkeltő szerűen, hogy minden ember rádöbbennyen, mi fog történni, ha így halad tovább minden.
Egyre durvábbak az idők mindenhol, ezt már nehéz úgy jelenteni, hogy végre itt a meleg, irány a strand, ne napozzanak 2 körül, stb. -
#154 yoo cancelezem a témát inkább mert csak felhúzom magam :D :\ -
#153 Igen az idősek ezt nehezen viselik el, de gondolkodj egy kicsit globális méretekben.
A Föld eltartóképessége sem korlátlan. Ezzel a több, mint 6 milliárd emberrel és az autóinkkal, erőműveinkkel, erdőírtással, stb. már olyan szinten hatunk a környezetünkre, mint eddig még soha.
Mi fog történni? Mivel eddig viszonylagos egyensúly uralkodott, de mi sikeresen ráhatást gyakoroltunk a rendszerre, ezért történik az, amit látunk, hogy az időjárás kezd a megszokottól eltérni, helyenként pedig kirívó, szokatlan esetek történnek.
Megnyugtatlak, hogy lesz ennél melegebb is. Tömegesen fognak az állat és növényfajok kipusztulni, a klímaváltozás hatására, ahogy az emberek is tömegesen fognak hullani, mert sok helyen nem lesz majd tiszta ivóvíz, gabona, étel, stb.
Nem a Föld fordult ellenünk, hanem mi ellene... ill. alapvetően nem is az egyén önmaga a hibás. Hanem a kormányok és legfőképpen a multinacionális cégek. Hiszen már-már nyílt titok, hogy jó ideje lehetne, sokkal környezetbarátabb megoldásokkal kielégíteni a közlekedési igényeket... de ez a hirtelen változás drámaian hatna az olajra épülő technológiákra és ezáltal a vállalatok legtöbbjére, melynek a következménye egy soha nem látott gazdasági válság lenne.
Minden, mindennel összefügg valamilyen szinten.
Az egyén akkor tud tenni valamit az ügy és a közös jövőnk érdekében, ha a saját kis mikrokörnyezetében a környezetbarát megoldásokat választja, ami nem feltétlenül drágább!
Hány meg hány autót látni a nagyvárosokban egy db. emberrel? Főleg munaidő kezdetén ill. a végén? Rengeteget. Bicikli, elektromos motor, tömegközlekedés? Gáz. Aszfaltterepjáró = státusszimbólum. Menő...pff.
Az az idős ember, aki állítólag a meleg miatt halt meg, ugyanúgy beülhetett reggel az autójába, és elfüstölöghetett a talán 2 km-re sem levő melóhelyig... mindezt hosszú éveken keresztül. Igen, ez is u.o. feltételezés, mint az, hogy a hőség miatt halt meg, tehát akár mindkettő állítás is igaz lehet.
Sok kicsi sokra megy, így lesz mindannyiunk közös sara az, hogy most izzadtok mint a ló -
#152 Egyébként nem mindegy mit sportolsz.
Szálkásítás, állóképesség növelő sportok válnak ilyenkor a hasznodra.
Érdekes látni mekkora különbségek vannak ilyenkor ember és ember között.
Az egyik liheg, izzad, a másik meg még csak gyorsabban sem veszi a levegőt, picit nyirkos a bőre, de ennyi. -
#151 Sajnos így van. Nem ismerek olyan vezető beosztású magyar embert, aki ne ügyeskedne. Sok X sok botrány robbant már ki abból, hogy vagy spóroltak, vagy egyszerűen sikkasztottak az építésvezetők, vagy éppen a kivitelező cégek nagykutyái.
Minél többet tapasztalok, személyesen is az ilyen-olyan ügyeskedésekből, annál inkább vágyom el innen. Tudnék mesélni... sokat. -
#150 Igen, a fogalmazásommal még gondok vannak -
#149 Nah meg igen, nem is csak az a gond, hogy egyszerűen meleg van. Hanem például, ahogy megyek uszodába, a busz a strand fele is megy. A busz teli van, nincs levegő, nem lehet megmozdulni se, sztem melegebb van rajta mint 42 fok... 3 nappal ezelőtt bicajoztam 2x 1 órát (délután 4-kor), és nem izzadtam le annyira, mint a buszon 10 perc alatt...
És én ezt még nagy nehezen kibírom, de akkor mi van itt is az idős, meg gyengébb szervezetű emberekkel, akik nincsenek is ehhez hozzászokva? :P -
#148 Tegyük fel, és fordítva lenne, a téli időszak mégjobban lehülne, mondjuk -20, -30 fokra. Valószínűleg meghalna még több ember, és mondhatod, hogy az északi sarkon sokkal hidegebb szokott lenni... Ott úgy vannak berendeszkedve, olyan eszközöket használnak, amik abba az éghajlati körzetben megfelel.
/Most csak azért a hideget mondtam példának, mert ha jól értem, nem annyira szereted :P/
És hidd el, minél idősebb az ember, annál nehezebben tud alkalmazkodni a hirtelen változásokra, amik nem megszokottak.
Jó, én mondjuk még csak 17 éves vok, és jól bírom a meleget is, meg hideget is. -10 fokba is bicajozok, meg most 41 fokba is, nekem nem probléma még.
De igenis a tv-nek, médiának foglalkozni kell evvel. Nagyon sok buta ember van, hallottam olyat is aki azt mondta, hogy ilyen időbe még kevesebbet kell inni, hogy ne izzadjon annyira...
A témára válaszolva, úszni, fürdeni, bicajozni, futni (legalább a buszig, vagy autóig ^^ ). És próbálni nem bepánikolni, hanem inkább örülni, és megszokni, hogy meleg van! -
#147 persze megértem amit mondassz! de te is megértheted h mki kivan akadva, egy átlag ember nem ehez szokott, a gyerekeket meg az időseket yohogy megviseli mint az állat, sőt még a felnőtteket is...! bazzz aki élete eleje óta sportol arról is dől a víz! ez a 40fok rohadt meleg már, ne mondd már h ez semmi... bírni kéne mkinek... -
#146 Tudod, hogy ez nem így van? -
#145 hát.. -
#144 Azért olvad, mert nálunk az utakból vagy kilopják vagy kispórolják az anyagot. Franciaország déli részén és Spanyolban érdekes nem olvad a bitumen, pedig ott egy 4-5 fokkal melegebb szokott lenni, annál mint ami itt van.
Értem, hogy nem mediterrán az éghajlat, de ne csináljatok már úgy, mintha nem lett volna soha ebben országban 34-38 fok. Volt. -
#143 Tudok még sok-sok embert mondani, akik nem csinálnak ebből ekkora cirkuszt. Persze, aki "végigWoWozta" az elmúlt két évet, az most betolhatja az ánu... na oda az 5db lvl60-as karakterét. Mozogni kellett volna és akkor most nem dőlne róla, patakokban a víz.
/Nem rád vonatkozik, csak éppen most beszéltem egy ismerőssel és felhúzott a sirámaival./