79
-
Epikurosz #79 Elektromos autónak két óriási rákfenéje van :
tölteni kell (amíg nem oldkják meg hogy 5 perc alatt fel lehessen tölteni nincs esélye)
akkumlátorok : súlya és szintén környezetszennyező volta(ha kidöglenek)
----------
Toshiba megoldotta! -
BiroAndras #78 "Főleg a biztonság terén lenne szükség fejlesztésekre, ütközésgátló rendszerek kifejlesztésére, csószós úton jobb kormányozhatóságra stb."
Vannak ilyenek.
"Ezzel szemben, ma még mindig a sofőr ügyességétől és mások hülyeségétől függ majdnem minden, vagy ha vannak korszerű megoldások, azokat az átlag ember nem tudja megfizetni."
Sok megoldás már az olcsóbb kocsikban is benne van. Persze nyílván a legjobbak a drágább kocsikban vannak, mivel elég sokba kerüének. -
Epikurosz #77 Ceterum censeo:
Amíg a szám.tech ipar elképesztően fejlődik, az autóknál ennek hasznát nemigen látjuk.
Főleg a biztonság terén lenne szükség fejlesztésekre, ütközésgátló rendszerek kifejlesztésére, csószós úton jobb kormányozhatóságra stb.
Ezzel szemben, ma még mindig a sofőr ügyességétől és mások hülyeségétől függ majdnem minden, vagy ha vannak korszerű megoldások, azokat az átlag ember nem tudja megfizetni.
A Ford meg a japán robopkuttyon gúnyolódik PR filmjében, holott a japánok által követett automatizálásoké a jövő. -
#76 Irónikus, hogy eddig is a kínai kommunizmus tartotta életben a kapitalizmust, mivel a kapitalizmus is ott gyárttat már majdnem mindent, ráadásul a sok szemét is oda megy vissza.
Minden onnan jön, és oda megy vissza. Sok kis ferdeszemű napi 16 órába kigürizi, hogy nekünk jobb legyen.
Nem csoda, hogy menekülnek otthonról.
Pedig övék már az USA vagyonának 10% legalább.
Gondoljatok bele, milyen nagy káosz lenne gazdaságilag egy kinai rendszerváltás...
-
RedRiot #75 "Te tényleg ilyen irritálóan hülye vagy, vagy csak megjátszod magad?"
Talán egyik sem, szerintem ő is szeretne autót, csak nincs rá pénze, és írígységből beszél ilyen zagyvaságokat. :) -
#74 Vezértműtengely elhagyása... ez érdekes :) Csak aztán nehogy az legyen, hogy 60-nál balkanyarban bugos a szoftbver és borul a képlet -
archkoven #73 "A normál benzines és dízel autók árát háromszorosára kellene emelni, "modern" környezetkímélőbb autók árát meg a felére csökkenteni.
Ezen felül korlátozni KELL az autóhasználók körét, ne legyen minden patkánynak és ingyenélőnek autója, feleslegesen."
- Te tényleg ilyen irritálóan hülye vagy, vagy csak megjátszod magad? -
archkoven #72 Nem kellen túlmisztifikálni a kínai "veszélyt", nem fogja lemosni a japán és európai konkurenciát a belátható jövőben.
Autóvásárlásnál a márkanévnek sokkal nagyobb a szerepe mint bármely más termék választásánál, legyen az ruha, TV vagy bármilyen elektronikai cucc. Sok évbe telik míg a vásárlókkal el tudnak fogadtatni egy új autómárkát, a vásárlók megbíznak benne, jó híre alakul ki a vásárlók körében, a presztizs (ami egy autómárkánál különösen jelen van) pedig még ennél is sokkal lassabban szerezhető meg, a legtöbb gyártónak egy évtizedek alatt sem sikerül, egy kínai tömegcikknél pedig ez eleve esélytelen. Szóval az ár távolról sem minden, vásárlói bizalom nélkül lehetetlen sikert elérni ezen a piacon. Egy autó amin folyton elromlik valami nagyon tudja szopatni a tulajdonost, tudják ezt a vásárlók is. A Toyota sikerét pont a minősége és vele járó megbízhatósága adja és mindezt kedvező áron nyújtja, a kíai felfogás ebből a szempontból pont ellentétes a japánnal. -
Epikurosz #71 Na, persze.
Az árnak semmi köze ne legyen a gyártási költségekhez. -
Anteris #70 nekem legalább 6 helyen van megnyomva az autóm és egyik se saját termés. Éppen a minap tolatott belém egy baromgyerek pedig még dudáltam is ezerrel mikor láttam hogy simán jön felém. Tényleg nagyon sok a totál alkalmatlan fasz. -
#69 Aha, ha ez ilyen egyszerű lenne a sok barom autós között. A vétlen nem tehet sokat azért, hogy nem ő bele rohanjanak.. -
sylas #68 ha magyarországra bejönnének a kínai autók akkor még több halálos baleset lenne -
M0RN1NGST4R #67 persze csak akkor van szivás, ha nem te vagy a hibás de mégis te halsz meg -
#66 Van megoldás kérem!
A normál benzines és dízel autók árát háromszorosára kellene emelni, "modern" környezetkímélőbb autók árát meg a felére csökkenteni.
Ezen felül korlátozni KELL az autóhasználók körét, ne legyen minden patkánynak és ingyenélőnek autója, feleslegesen. Adok helyet a vitának, találjátok ki, hogyan :)
Ha a "normál" autók felét-háromnegyedét sikerül lecserélni a kevesebbet szennyező gépjárművekre, a CO2 és egyéb károsanyag-kibocsátást akár 7%-kal is lehetne csökkenteni. Nem sok, de kezdetnek megteszi! (statisztikai adatok alapján, olvasson utána, akit érdekli!) -
jóhangulat #65 Nem kell osszetorni azt az autot - es akkor kit erdekel hany csillagot kapott. -
reechike #64 Kipp-kopp: amire Te gondolsz, az még véletlenül sem katalizátor, a szó semmilyen értelmében sem.
Amúgy elmondanád, mivel kötsz meg kilométerenként mondjuk 150g CO2-ot? -
#63 Nemtudom minek ezen vitázni mire egy ilyen maxikörnyezetvédő fos nállunk elérhető átlagember számára kapható áron lesz már mind vén szarok leszünk vagy a koporsót vakargatjuk...:)
Amúgymeg tövig benyalhat az összes autós cég a sok elektonikai basszal,egy 72-es bogárral rohangálok gyári boxerből átalakított turbo motorral eddig minden zöldkártyázáson elsőre gond nélkül mentem át így ahogy van ha gond van csak állítgatni kell,nem egyből rohanni komputeres leolvasásra és egyéb szarokra...És még mindig ha padlózom egy deka füst sem hagyja el a kipufogót nemúgy mint a turbódízel szemetek hatalmas százalékánál (gondolok itt az eddakoncert jellegü irrdatlan fekete füstre)...
Hibridbenzin hibridhajtás ide vagy oda nem a hétköznapi emberek autójára kéne rászállni hanem az agyonelhanyagolt,szarulbeállított kamion/tehergépjárműves szemetekre (igen azokra amik mellett kocsival elhaladva lágy szürkésfekete dukkózást kapunk autónk jobb felére,rosszabb esetben 2 percig fulldoklunk és anyázunk hogy ménemtekeredett fel a jobboldali ablak időben...)amik egy gázfröccsre letermelik egy átlag szgk éves károsanyagkibocsájtását... -
#62 Hát én ezt nem értem. Milyen forradalom? 30-40 éve vannak olyan kipróbát, működő motorok, amik kiváltják a benzint és a többi fosszilis üzemanyagot.
Miről beszélünk? A cím helyesen: Szorul a hurok az olajmonopóliumok nyakán :) -
M0RN1NGST4R #61 Nem a földrazi távolság a lényeg, hanem hogy jelenleg is van a magyar piacon olyan (új) autó ami szintén 1 csillagos mint ez a brilliance. És elég sok is cirkál belőlük az utakon ergó veszik is őket, mert hozzáférhető. Viszont mutass nekem egy Brilliance szalont Magyarországon. -
L3zl13 #60 Mármint a Daewoot és a Kia-t hozod fel példaként arra, hogy nem "nem kell kínáig elmennünk" rossz autóért?
Mintha Korea közelebb lenne... -
whitehawk #59 "Ezzel szemben az vegyen dízelt, aki nyomatékos, városban is élvezetesen vezethető autót akar magának."
Aki élvezetből akar városban vezetni.... Néha kell, de mindenkinek hosszútávú érdeke, még akkor is ha nem megy az agyacskájába, hogy egészségesebben éljen, és kétes időnyereséget lehet autóval elérni.
Busz, meg kerékpár kéne, hogy domináljon. (Persze a villamos a király :D)
-
M0RN1NGST4R #58 Nem kell kínáig mennünk 1 csillagos minősétésért. Ittvan pár autó, amik hasonlóan "jól" vizsgáztak. de valahogy a euro-ncap féle teszteken európai márkák mindig jobban vizsgáznak. Ez biztos olyan, hogy az év autója is csak európai gyártású lehet vagy mi a szösz.
Chevrolet Aveo: *
Chrysler Grand Voyager: *
Kia Carnival: **
Chevrolet Spark/Matiz: **
-
RedRiot #57 Ezt a töréstesztet én is láttam már korábban. Rakás fos egyelőre a kínai autóipar, és nem ez az első 1 csillagos NCAP teszt tőlük. Ez olyan színtű presztizsveszteség, hogy hiába jönnének ki ezután három olyan típussal aminek minimum 3 csillagos tesztje van, így nehéz lesz meggyőzni az embereket arról hogy a kínai autók biztonságosak.
A koeraiak is csak az utóbbi 4-5 évben kezdtek elfogadható autókat gyártani: tíz éve a Daewoo akkor tízéves Opel technikát árult, a Hyundai akkor ötéves japánt, a Kia meg vmi hihetetlen omladék roncsokat.
Jelenleg a Daewoo/Chevy még mindig nem üti meg az európai és ajapán gyártók mércéjét, de kisautóik kispénzűeknek elfogadható választást nyújtanak. A Hyundai minőségben felnőtt a nagyokhoz, a terepjáróikból sokat eladnak. (én pedig egy Hyunadi Get-et hajtok, eddig nagy megelégedéssel.)A Kia pedig az új Ceed képében pedig olyan típussal jött ki, aminek semmi komoly hibálya nincs, árban pedig a konkurencia alatt van.
A koreaiaknak is legalább 15-20év kellett, míg az csepp-Kadett licenctől eljutottak a normális, korszerű, európában/amerikában eladható típusokig, viszonylagos sikerig. De: 15 éve még nem volt olyan kiélezett verseny, hogy a legnagyobb gyártók is csak fúzióval, összeolvadással tudnak túlélni. És a koeraiak bár unalmas, jellegtelen autókat gyártottak, igazán durva hibákat (katasztrofális crash-teszt) nem vétettek.
Száz szónak is egy a vége, szerintem az elkövetkező 10 évben nem sok kínai fostalicskát fognak eladni Európában. Azért a Geelyért vagy mi a csöcsért én kétszázat nem adnék, nemhogy két millert. Akkor inkább egy 2-3 éves autó vmi normális gyártótól. -
#56 Igen, en is szeretnek kiani szart -
BiroAndras #55 "Ja és az elektronika nagy része, csak össze van dobva és állandóan elromlik. Fater munkatársának volt egy Peugeot-ja, de havonta kellett szervízbe vinni és meg sem tudták itthon csinálni."
Nem kell szart venni. Az én kocsim is tele van elektronikával, de még nem látott szervízt (másfél éves lesz lassan).
És mellesleg az elektronikát nem viccből építik be, számtalan előnye van (pl. kisebb fogyasztás, nagyobb biztonság, stb.). -
BiroAndras #54 "A másik alternatíva a Tesla átlal kidolgozott rezonáns energiaátvitel."
Ennek borzalmasan rossz hatásfoka lehet. Másrészt az "elektroszmog" kifejezést hallottad már? -
BiroAndras #53 "Autót meg azért nem veszek, mert üldögéljen a körúti dugóban és vigye a kiváló minőségű pesti utakon megdöglött futómű miatt félévente szervízbe a halál."
Érdemes kipróbálni.
Tapasztalatom szerint az autó még az esetleges dugókkal együtt is legalább olyan gyors, mint a BKV. Kivéve, ha a start és a cél is metrómegálló mellett van.
Viszont a kényelem tekintetében egészen más dimenziókban mozognak. Különösen, ha valami nehéz cuccoct kell cipelned.
Az utak minősége ugyan katasztrófális (bár sokat felújítanak mostanában), de egy normálisan megépített futóműnek ez nem okoz gondot. Lassan másfél éve megvan a kocsim, és még semmi problémát nem tapasztaltam (pedig nem kímélem). -
metaljesus #52 arra én is kíváncsi leszek, szerintem van benne fantázia :) -
petruszvaldesz #51 ha az algáknál felfedezik a H2 fejlesztsért felelős gént (és mint az inzulinnál vmi baktériumba ültetik) akkor viszont egyenes út vezet a sikerhez!!!
"Fater munkatársának volt egy Peugeot"
francia & f-betűs kocsit ne vegyél tipikus jelensége :DD -
#50 "Egy tanulmányból az derül ki, hogy míg 1994-ben átlag 11 elektronikus érzékelőt tartalmaztak az új autók, addig 2004-re ez a háromszorosára nőtt. Gyári előrejelzések szerint 2010-re az igényesebb autók gyártási költségének 50 százalékát a beépített elektronika ára adja majd."
És ez itt a rohadt nagy baj, mert a régi mechanikus dolgokat egy szaki bármikopr helyrerántotta, meg meg már szinte egy rohadt izzócserével mehet a drága szakszervízbe, ahol még várakoztatnak is. Ja és az elektronika nagy része, csak össze van dobva és állandóan elromlik. Fater munkatársának volt egy Peugeot-ja, de havonta kellett szervízbe vinni és meg sem tudták itthon csinálni. 4 hónap után visszanyomta, hogy vigyék a francbe ezt a digitális szart és vett egy használt autót amiben minimális elektronika van. Lehet, hogy a jelen körülmények közt neki volt igaza. -
pip #49 az algakkal az a baj mint minden mas biomasszara epulo energiahordozoval: nem tudnak megfelelo nagysagu termelest biztositani. Hidrogent lehetne cellulozbontassal is eloallitani, de itt is a hektaronkenti termes/kinyert energia arannyal van baj. Az algak sem valoszinu, hogy megvaltanak a vilagot, ahhoz mar tul nagy az energiaigenyunk. -
petruszvaldesz #48 egyébként ugyis azfogja eldönteni a dologot hogy melyikből lehet több pénzt csinálni....
h2 előállításra van más alternatíva is (algáknak köszönhetően)
"Ám a széndioxiddal nem értem mibajod. Könnyű megkötni akár egy vizes katalizátor beépítésével is, és elkerüljük a robbanómotor pazarlását."
-akkor a környezetvédelem miatt más használnák is nemde? -
roliika #47 Hidrogéncellában nem hiszek. Mert a cella iszonyat drága. Mert a hidrogén olcsón nem állítható elő. Mert a tárolása rendkívül körülményes. Mert 2 hét alatt a telitankolt tank magától kiürül átdiffundál a falon. Mert nincsenek itthon ilyen kutak.
Ám a széndioxiddal nem értem mibajod. Könnyű megkötni akár egy vizes katalizátor beépítésével is, és elkerüljük a robbanómotor pazarlását. -
kvp #46 "Ugyan kérlek! Hidrogén cellát te is tudsz otthon építeni. A szénhidrogén cella csak plusz egy lépés, igaz jelentős probléma, hogy kötött álltpotot valahogy fel kell oldani."
Az egyszeru hidrogencellahoz platina kell es meg melegedni is fog. A hidegen jaro cellakban viszont egy specialis kompozit (keramia/muanyag) van. Az utobbit nem lehet egyszeruen otthon eloallitani.
A szenhidrogen cellas felbontasa pedig nem uj otlet, viszont akkor ugyanott lesz a szendioxid, pont az amit a hidrogencellaval megprobalnak elkerulni. A forditott folyamatot hasznalhatjuk szenbol folyekony uzemanyag eloallitasara is, viszont nem eri meg energetikai szempontbol, mivel a bontott vizzel mukodo hidrogencella meg mindig olcsobb es hatekonyabb. (foleg ha atomeromubol vesszuk hozza az energiat)
Jelenleg a leghatekonyabb _orszaguti_ jarmu az elektromotoros hidrogencellas busz. Kanadaban mar hasznaljak oket varosi forgalomban. -
roliika #45 Ugyan kérlek! Hidrogén cellát te is tudsz otthon építeni. A szénhidrogén cella csak plusz egy lépés, igaz jelentős probléma, hogy kötött álltpotot valahogy fel kell oldani. -
roliika #44 Tudom..pozitív példaként írtam a hajómotort, hogy az a csúcs! No és persze a kamion motorok sem rosszak, de egy elektomotorhoz képest iszonyat gyengék. -
pip #43 hajomotor nem osszetevesztendo az automotorral.... Valtozo teljesitmeny (ertsd gyakori gyorsitasok) mellett a hatasfok igencsak romlik, es a meret is meghatarozza bizonyos mertekben az elerheto legjobb hatasfokot. -
JTBM #42 A legújabb dízel motorok 46%-os hatásfoka stimmel, de a szénhidrogén->elektromos áram közvetlen átalakítás szvsz. csak egy humbug, amivel naív emberekből csalnak ki pénzt szélhámosok... -
Hierogli #41 Katasztrofalisan gyenge cikk! Ilyet ne az SG-re! -
gere1 #40 ez egy osotba, altalanossagokat puffogtato "cikk".
Abszolut szakertotol olvashato itt egy konretum : http://totalcar.hu/tesztek/hondafcx!1