• archkoven
    #72
    Nem kellen túlmisztifikálni a kínai "veszélyt", nem fogja lemosni a japán és európai konkurenciát a belátható jövőben.
    Autóvásárlásnál a márkanévnek sokkal nagyobb a szerepe mint bármely más termék választásánál, legyen az ruha, TV vagy bármilyen elektronikai cucc. Sok évbe telik míg a vásárlókkal el tudnak fogadtatni egy új autómárkát, a vásárlók megbíznak benne, jó híre alakul ki a vásárlók körében, a presztizs (ami egy autómárkánál különösen jelen van) pedig még ennél is sokkal lassabban szerezhető meg, a legtöbb gyártónak egy évtizedek alatt sem sikerül, egy kínai tömegcikknél pedig ez eleve esélytelen. Szóval az ár távolról sem minden, vásárlói bizalom nélkül lehetetlen sikert elérni ezen a piacon. Egy autó amin folyton elromlik valami nagyon tudja szopatni a tulajdonost, tudják ezt a vásárlók is. A Toyota sikerét pont a minősége és vele járó megbízhatósága adja és mindezt kedvező áron nyújtja, a kíai felfogás ebből a szempontból pont ellentétes a japánnal.