23
  • Rusid
    #23
    Nah igen, azt nem tudom, hogy a BMF infó karán mi megy. Én a Kandón végzek lassan, de ott nem volt ennyire tragikus a helyzet két félévig c-t tanultunk azt elég jól megtanultam, igaz már nem sokra emlékszem, de kb. 2 hét alatt szintre tudnám magam hozni. Úgy érzem, hogy elég jól kiművelődtem, hozzáteszem amit tudok annak a jó részét nem a suliban szedtem össze, hanem főleg saját magam ami érdekelt annak utánanéztem és megtanultam. Igazából amit a sulinak köszönhetek az a szemléletmód amit kialakítottak bennem, és szerintem ez a lényeg, a többi tudásnak vagy hasznát veszem vagy nem, de ahogy a környezetemből hallom haszontalan tudás nincs, valamit valamire mindig lehet használni.
  • Cat #22
    http://www.sg.hu/cikkek/52390/kozeledik_az_oktatas_es_a_gyakorlat
  • 1hengeresVmotor
    #21
    assdf hasonló érzelmeim vannak igaz gépésznek tanulok de sok sok baromságot kell tanulni amit a büdös életbe nem fogok használni sajnos ezek a tárgyak azért vannak hogy szűrőként hasson tehát ha valaki gyenge pl elektronikából de isznyat jól programozik az bugdácsol hiába tud de mégis bukik...szokásos szlogen nehogymár midnenki mérnök lehessen...vagy programozó vagy vagy vagy...láttam már olyan statika tanárt aki a jegyzetből se tudta megoldani a feladatot ...
  • assdf
    #20
    Na de épp ez a hiba. Nem mindent kell megtanitani csak pár dolgot, de azt alaposan.
    Tudod mi volt a bmf-en 3 évig?
    1 fél év pascal heti 3 órában, 1 fél c, 1 fél java, egy félév delphi...
    Ezek utan elmondhattam, hogy 5 nyelven tudok programozni (értsd 5 nyelven ki tudom iratni hogy hello world...). Ez szerinted piacképes tudás?
    Ehelyett tanitaniuk kellet vol 2 évig mondjuk csak c-t. Mert aki c-ben tud az szinte mindenben tud programozni és akkor van idő elsajátitani az anyagot nem csak végigrohanni rajta mint idegbeteg a lépcsőn.

    Nézzük mit tanitottak windowsból? Hm... semmit. egy darab tárgyunk nem volt windowsról. Mindez rendszergazda szakirányon. Azt hiszem egyszer a tanár felrakott egy win 2000 szervert egy gépre egy órán, és azt mi távolról megcsodálhattuk...
    Linuxból? Nos volt egy félév linux, ahol gyak. egyszer forditottunk kernelt úgy hogy a tanár végig mondta a lépéseket, meg vettünk néhány alapparancsot és szvsz.

    Ennyiben ki is merült az informatika. Pedig mi informatikai karon voltunk rendszergazda szakirányon!

    És nézzük mi volt helyette: közgáz, matek ezerrel, villanytan és elektronika meg elméleti processzortervezés... Mit ne mondjak, most hogy dolgozok, a főiskolán tanultaknak kevesebb mint 0.1%át használom viszont rengeteg új szakmai ismeretet tanultam itt a munkahelyen.
  • misran
    #19
    SzVSz a műszaki egyetemeknek a mérnöki szemléletet kell oktatni, de lehetőséget kellene biztosítaniuk arra hogy az érdeklődők gyakorolhassanak, dolgozhassanak önszorgalomból. Ehhez sajnos a külső cégek pénze kell, ezért kell intel-t, ibm-et, satobbit is oktatni. De ez nem olyan nagy baj vegul, mert balgasag csak gyakorlatot vagy csak elmeletet valasztani. Jo elmeleti alapok es nemi gyakorlat kell.

    Az megint mas kerdes hogy jelenleg a diploma csak egy IQ teszt, a peonokat kikepzi a ceg maga.

    De remenykedjunk hogy ez valtozik.
  • Rusid
    #18
    Szerintem meg pontosan, hogy a mérnöki szemléletet kell tanítaniuk. Mindent úgysem tudnak megtanítani, és általában sehol nem várják el, hogy egy pályakezdő "szakbarbár" legyen. Szerintem sokkal fontosabb, hogy megtanítsák a mérnököket tanulni. Mondjuk egy programozó már más tészta nyilván nem vesznek fel, ha nem tudsz programozni, de azért lássuk be ez nagyon ritkán fordul elő, viszont ha az illető mégsem tud programozni mondjuk C++-t akkor is meg tudja tanulni kb. egy hét alatt akkor ,ha tud tanulni.
    Egyébként egyáltalán nem hátrány, hogy sokmindent tanítanak lévén ahol most dolgozom csak mérnökök dolgoznak, mindent ők csinálnak (marketing,cégvezetés, stb.) és állítom nagyságrendekkel logikusabban csinálják mintha "szakbarbárokat" vettek volna fel.
  • assdf
    #17
    Szerintem meg pontosan hogy szaktudást kéne nyujtania nem egyetemes sz@rt.
    Ha dolgozol, akkor ahhoz kell értened ami a szakmád, ha informatikus vagyok akkor ahhoz kell értenem nem a villanykapcsolókhoz vagy a közgazdaságtanhoz.
    Az eddigi legnagyobb ellentmondás szerintem, amikor azzal jönnek a felsőoktatásban, hogy ők "mérnöki szemléletet" tanitanak, miközben az összes létező munkahely szakbarbárokat keres, és nagy ivben lesz@rja a mérnöki szemléletet, az kérdezik hogy linux/windows (java/php stb)-ben profi vagy? Igen? Fel vagy véve.
    Nem? Mehetsz kukásnak a mérnöki szemlélettel.
    szerintem
  • Begi
    #16
    Ez a labor a MIT tanszéken (Méréstechnika) található. Legalábbis a képen látható tanárokból kiindulva. Ez pedig azt jelenti, hogy villamosmérnökök / infosok érhetik el / tapasztalhatják meg elsősorban.

    És azzal a ténnyel, hogy egyetemi szintű / világszinvonalú mérnöki felsőokatatás csak a BME-n van Mo-n, kár vitatkozni. (Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a jó mérnököt csak a BMEn képzik, mivel rengeteg Kandón végzett jó mérnök ismerősöm van.)
  • Caro
    #15
    Hát nekem is megvan róla a magam véleménye, pedig ott tanulok :)
    Csak a mi karunkat nem szeretik annyira, mármint ami a támogatásokat illeti, de szerintem nem is baj, az egyetem azért egyetem, mert EGYETEMES tudást kell(ene) nyújtania, nem pedig azzal foglalkozni, hogy az Intel ilyen meg olyan dolgokat gyárt.
    Az hogy eladják a képzést külső cégeknek (mert gyakorlatilag ez van) szerintem nagyon nem helyes út.
    Szóval én még örülök, hogy mi legalább kívül esünk a külső érdekek harcán...
  • Caro
    #14
    A Műszaki Egyetem Budán van helyileg...
  • Tetsuo
    #13
    Ez kb olyan, h akkor fikázhatod a 100napos tojást és a penészes bagettet, ha kijártad a kínai-gasztronómia szakot és mesterszakács voltál Párizsban. LOL
  • Lacc
    #12
    Na, ezt majd jövőre felveszem kötválba, ha lehet.
  • Taxy01
    #11
    Az a helyzet, hogy az Intel mindig is nagy ász volt a hordozható gépek technológiájában. Én most is egy kb 2 éves 1,2 GHz-es Centrino-s gépről írok, amin elfogadható sebességgel fut a Vista is, 3 órás üzemidőt tud most is, és 1,2 kg. Emlékszem amikor megjelent a Centrino technológia, nagy durranás volt a hordozhatóság és az üzemidő terén. Persze közel nem hozta azt, amit ígértek, de azért sokkal messzebbre mutatott, mint a konkurensek. Volt egy-két halvány próbálkozás először a Transmeta, utána az AMD részéről a Turionnal, de messze voltak/vannak az Inteltől.
    Szerintem dícséretes, hogy létrehozták ezt a labort. A számítástechnika a leggyorsabban fejlődő ipar, a képzés ezért is nehéz. Öt év alatt, amíg elvégez valaki egy egyetemet, baromi sokat fejlődik. Hol vannak ma már az öt véves technológiák? Sehol. Ha a tanulók a legújabb fejlesztésekkel találkoznak, az mindeképpen jó dolog.
    És szerintem itt nem az egyetemeket kéne fikázni. Olyanok az egyetemek, amilyenek. Ebben az országban semmi sem az igazi, semmire sincs elég pénz. És, ha itt valaki annyira lófasznak tartja a Műegyetemet, akkor végezzen el 2-3 szakot, és keressen milliókat havonta akár itt, akár külföldön, utána fikázzon. Szerintem....
  • 1hengeresVmotor
    #10
    maco ezt erősen kétlem...
  • assdf
    #9
    Miért becsapás a notebook?
  • Maco13
    #8
    csak pesten van egyetemi szintű műszaki felsőoktatás
  • nfr
    #7
    A kamuközgazdászokról ne is beszéljünk.
  • asysoft
    #6
    "...míg a korábbi 945 Aero grafikus felület nélkül kénytelen beérni"
    Ez nem igaz, a GMA950 is képes megjeleníteni az Aero-t.
  • 1hengeresVmotor
    #5
    az jó dolog hogy intel így segít nincs is bajom csak a irányelveivel
    erőltetik a notebookot hogy milyen szép meg jó szeritnem az összes note egy becsapás aki meg ráharap az meg vegye meg ...
    lehetne más egyetemekbe is nyomatni a technológiát nem csak a pestiekbe....
  • lazsi
    #4
    Mi bajod van a műegyetemmel? Sokkal hasznosabb mint a sok bölcsész meg jogászt képző alibi egyetemek/fősikolák ahonnan a kikerülő hallgatók lófaszt se termelnek. Elgondolkozott már valaki azon hogy évente mi a fasznak képzünk 30 egyiptológust meg hasonló baromságokat? Meg hogy ilyen diplomával milyen terméket fog előállítani az illető?
  • lazsi
    #3
    Mi bajod van a műegyetemmel? Sokkal hasznosabb mint a sok bölcsész meg jogászt képző alibi egyetemek/fősikolák ahonnan a kikerülő hallgatók lófaszt se termelnek. Elgondolkozott már valaki azon hogy évente mi a fasznak képzünk 30 egyiptológust meg hasonló baromságokat? Meg hogy ilyen diplomával milyen terméket fog előállítani az illető?
  • 1hengeresVmotor
    #2
    szeritnem parasztvakítás....
    van mű kéz van mű láb meg műegyetem...
    tegyenek már a lapitopikba egy hidrogén cellás energia egységet ... aztán abból lehet energia asszem 12 órás működés 1 feltöltéssel
    OLED monitorok még kevesebbet fogyasztanak de a lcd-t még futtatni kell ....
    merevlemezek áhh másolgatni hip hop sebességgel ha ha ... technológia visszafogása ... áhhhhhh
  • 0ckH4M
    #1
    Gondolom a villanykarosok mehetnek majd az Intel laborba. De milyen szakirányon?