24
  • yann
    #24
    Ha már ilyen jól megy a beszélgetés a dio-ról, én is idedobom hozzá a kétcentemet:
    nekem is egyértelműen _alap_, de azt nem mondanám, h a klónok semmi újat, semmi jót nem mutattak fel. pl: a TQ-ban nagyon tetszik az, h azt kapod amit látsz: intelligens dropok. Mekkorát néztem amikor először fordult elő, h valami fura, de szépen kidolgozott fegyver villogot valamelyik tucat-minion, csontiharcos kezében; és mekkorát néztem h milyen nagyokat sebez belém. Amikor nehezen legyaktam, akkor pedig ott virított a földön egy klassz junik kard. Ez igencsak hiányzik a dio-ból. Tehenek meg ne dobjanak már emberi vértet basszus...
    A másik dolog szintén a TQ-ból a keverhető, kombinálható skill-treek:
    kicsit brutál lenne egy frenzy-barbár a pala auráival és a druida alakváltó képességeivel... tudom nagyon sokat kellene dolgozni a készítőknek a ballanszon, de ha megoldanák, az ehhez hasonló kombinálhatóság is mérföldeket dobna a játékélményen. magyarul nekem a dio skill-rendszere sem elég összetett.
    egyszó mint száz egyetértek az elöttem szólókkal, a h&s esetén ideje lenne már az összetettebb karakterépítésre tenni a hangsúlyt, mert enélkül garantáltan unalmas a játék.
  • Master Jenky
    #23
    Én a Diablót 7.jére már 4 nap alatt vittem végig... ha sokat játszol vele már nem lesz olyan unalmas ;)
    Próbálkozni kell :D
  • psishock
    #22
    "Ha valahol megtalálod, akkor szólj :)"
    barátom, mi sem egyszerûbb ennél, 4-5perc /intenzív/ keresés (és francia nyelvvizsga) után találat :)
    na jó, ezt viszont innentől warez-nak konstatálom, és priviben folytatjuk tovább, a "többiek" lelki megrontását ezzel meggátolva. ===>
  • psishock
    #21
    "Remélem, te is szeretsz olvasni"
    ez kérdés számodra annyi click'n'point és RPG után?! :D
    értelmesen társalkodni viszont még inkább, nagyon is. A "lol", "winfos", "konzol vs pc" véres párharcok, "szar" (csak egyszóban kijelenti). hozzászólásoktól viszont kidobom a féket. De félre ne értsd, közel sem tartozol ehhez a fajtához. Kevés olyan ember van akivel értelmesen meg is lehet mondjuk vitatni valamilyen álláspontot (és sajnos itt nem csak a fórumon belülre gondolok) és te közéjük tartozol.

  • Morden23
    #20
    Ha valahol megtalálod, akkor szólj :)

    Sajna már nincsen meg, letölteni meg nem sikerült sehonnan sem.
  • psishock
    #19
    NOCTROPOLIS, sounds good, a leírások és a képek alapján, és még nem találkoztam vele! (Amúgy ez is Electronic Arts gamamma) Looks forward, az első találkozásra.
  • Morden23
    #18
    "most nem jut eszembe az a point-and-click kalandjáték, amiben a főhős ilyen eltorzult rajzfilmvilágba csöppen, és volt egy szőke csaj, akit Stiletto-nak hívtak, és levágja egy őrült sebész a kisujját :))) (valami Noir, vagy Nocturnal... valami ilyesmi címe volt, de lehet, hogy nem)"

    NOCTROPOLIS :D
    Egyik kedvenc játékom volt.
  • Morden23
    #17
    "Mellesleg miért szent?"

    Jogos, ezért emeltem ki, hogy ez magánvélemény ;)

    "állati hosszú."

    Ezt úgy értettem, hogy a játék túl hosszú ahoz, hogy az alaphangulat, amit nyújt, lekössön hosszabb ideig, vagyis miközben játszom, elfogy a "muníció", az ösztönzés, hogy menjek tovább. Nem elég összetett és fordulatos a Diablo, hogy többtíz óráig mellette üljek... ahogy egy Pasziánsz vagy egy Aknakereső is iszonyat szar lenne, ha a normál játékideje 1-2 óra lenne :)

    "D2: komplex ittem rendszer"

    Komplex item-rendszert sok játékban láttam azért már. Gondolom elsősorban a Horadric Cube (ha jól emlékszem)-ra gondolsz. Az tényleg nem volt rossz ötlet, de azért fenékre nem ülök tőle, sima weapon/item modként fogható fel.

    "D2: komplex skill rendszer"

    Na azért az a komplex skill rendszer a Deus Ex skill + augmentation + aug. upgrade rendszerét sem közelítette meg, bonyolultabb szerepjátékokról nem is beszélve.

    "D2(mondjuk D1 is): szavatosság"

    A randomgenerátorral az egyik legnagyobb bajom, hogy elvileg a szavatosságot javítja, de tulajdonképpen ez annyira nem igaz. Először is, randobgenerált map-ek kilométer távolságra vannak a kreatívan és nagy műgonddal felépített pályákhoz képest (kicsit olyan "makettasztal" feelingjük van, mint amikor kiszórsz egy halom legót a gyerek elé, ami sok, de mégsem elég).

    "D1: darkos/horror feeling"

    Hát a dark/horror feeling nálam mondjuk Bloodlines, Phantasmagoria, Zork: Nemesis, és most nem jut eszembe az a point-and-click kalandjáték, amiben a főhős ilyen eltorzult rajzfilmvilágba csöppen, és volt egy szőke csaj, akit Stiletto-nak hívtak, és levágja egy őrült sebész a kisujját :))) (valami Noir, vagy Nocturnal... valami ilyesmi címe volt, de lehet, hogy nem)

    "D2: Van benne olyan "mód" (Hardcore)"

    Igen, ez tényleg érdekes ötlet.

    "D1-D2: a megjelenítés design NAGYON ott van."

    Diablo 1 esetében egyetértek. A kettő a varázslat-effektek kivételével rusnya volt. Már az első 5 perc alatt rosszul lettem a piros manók seregeitől :)

    "D1, és jobban D2"

    Hát ebben annyira nem vitatkozom, mert nem emlékszem, bár nekem most hirtelen eszembe ötlött a Diablo-s csontvázhent, és elfilóztam rajta, hogy egy csontváznak "hogy fáj" :)))

    "D1, és jobban D2: Kegyetlen jól meg van oldva a nehézségi szint"

    Azért az kurva irritáló tudott lenni, amikor haverom a nemtudomhanyadik szintű karakterével visszakerült alap szintekre, és "felturbózódtak" az alapenemy-k. Totál nem volt fejlődés a D2-ben, csak folyamatos kihívás. A kettő azért különbözik.

    Persze, rámutattál... ahogyan most én is, hogy mi nem tetszik benne:))) Remélem, te is szeretsz olvasni :D
  • psishock
    #16
    "Mellesleg miért szent?"
    Csak a saját "szent" listámon szent :), a többiekén nem tudom, teljesen hidegen hagy a sikeressége, netán a pontozások különböző game-oldalakon (a zenével, filmekkel "ésatöbbi" is így vagyok.) Ha nekem bejön akkor az Nekem jön be, és nem függ attól, hogy mit próbálnak róla híresztelni.

    "állati hosszú."
    /sír és nevet egyszerre/ könyörgök, az ne legyen baj, hogy egy játék elég, neagyisten nagyon hosszú, az utóbbi időben folyamatosan olyan dolgok kerülnek a kezem közé amiket pár nap (jobbik eset) kitolok. Ha nem tetszik akkor meg sem vásárolod (vagy törlöd a rosszabbik esetben) úgy is lényegtelen. De ha valami bejön akkor azt lehessen a lehető legtovább élvezni szerintem!

    pár dolog ami bejött mondjuk, bármikor szívesen látom másik gammákban is:
    D2: komplex ittem rendszer: páratlanul kidolgozottak a tárgyak atribútai és rettentő variabilisak. (ittemhunt rulez, megjegyszem, ennél a játéknál élveztem direkt gyûjtögetni a zöld, sárga, világosbarna, és nem utolsó sorban a kék cuccokat :) (minden klassnál külön, így mindenkivel érdemes letolni, telljesen más megvilágításban vannak)
    D2: komplex skill rendszer: nagyon át kell gondolnod mire dobálod el a pontokat, és még klass-on belül is van több irányvonal amikkel lehet variálni, had ne mondjam keverni egymással, ugyanis egy csomó szint van ami nagyon is kihat a másikra, és persze mindegyik fejleszthető magában is. (minden klassnál külön, így mindenkivel érdemes letolni, telljesen más megvilágításban vannak)
    D2(mondjuk D1 is): szavatosság: akármikor elő lehet venni mivel a lehető legtöbb dolog random generálódik, akár a pályákra, ittemekre (azok elhelyezkedésére), mondjuk akár a D1-ben a questekre is gondolhatunk, sohasem tudod mikor mi fog következni, közelít a hatás intenzivitása a második, harmadik, x-edik lejátszással is, ahhoz mint amikor először toltad le.
    D1: darkos/horror feeling: ehh, de jó lenne még egy horror RPG ami ezt adná vissza, a fantasy jó de egy kicsit nagyon uncsi már, én rettegni-, izgulni-, és szívrohamot kapni is akarok néha, nem csak esti mesét. XD
    D2: Van benne olyan "mód" (Hardcore), hogy ha "legyaknak", akkor vége, nincs load/save, respawn, hasonlól, semmi. 1 élet, 1 lehetőség, ha elbaltázod kezdheted előlről. Ezt nagyon birtam benne, sokkal jobban meggondoltak mit fogok tenni, mikor/kiket fogok megtámadni, nagyon észnél kellett lenni, stratégiázni mivel rengeteg időt/energiát öltem bele a karakterbe. Nem volt szabad könnyelmûnek lenni és ez jó volt.
    D1-D2: a megjelenítés design NAGYON ott van. Teljesen magával ragad és nem olyan "mû", erőltetett hatású mint sorolhatnánk.
    D1, és jobban D2: rendesen kifejezik, hogy az ellenségnek /Fáj/ amit csinálok vele. Egy csomó olyan játék van ahol ezt egyáltalán nem érzem, csak hadonászok előttük és kisebb nagyobb idő után elesnek, rosszabb esetben eltünnek. Egyáltalán nem tudom kiélni a szadista ingereimet az ilyeneken, és csak fárasztanak általában nagyon kevés idő után. :)
    D1, és jobban D2: Kegyetlen jól meg van oldva a nehézségi szint, még veterán koromban is nagyon meg tud izzasztani, szerintem nincs az az ember akinek pl Hell-en estimese. (neagyisten HC-vel kombinálva)
    (csak zárójelben D2 kontra D1): nem kell odasétálni egy íllyal esetleg egy varázslattal a hordók, dobozok elé, és onnan darabokra lőni, hogy megtutjuk robbannak-e, netán üresek, vagy van valami csodálatos bennük :)

    ...most ráuntam a sorolásra, de szerintem naggyából rámutattam 1-2 meglátásomra.
  • Morden23
    #15
    Én sem vitatkozom, de az indokom tök egyszerű - egészen pontosan két részből áll.

    1. Unalmas, de...
    2. állati hosszú.

    Ez a bajom a Diablo-val. Ez olyan farkába harapó kígyó: ha nem lenne ilyen unalmas, nem lenne baj, hogy hosszú - ellenben ha nem lenne ilyen hosszú, talán nem lenne ennyire unalmas. Ofkorsz ez csak saját vélemény.

    (Amúgy a "hülye vagyok hozzá" és a "nem értek hozzá" az nem tartozik az anti-Diablo indokaim közé. Mellesleg miért szent? Mert sikerjáték? A Star Trek sorozatok is sikeresek, mégsem szereti mindenki...:))
  • psishock
    #14
    savior:
    "lesz nekunk hellgate: london-unk is"
    double "ühümm"

    "mondjuk az ingame videok alapjan nem tunik tul izgalmasnak"
    a legnagyobb gondom a fránya first person fegyveranimációkkal voltak pl ugyanis nincsenek! Csak úgy száll a golyózápor belőlük, holott meg sem moccan egy darab csavar/vas darab rajtuk. Ez nagyon bántja a szememet és sokat segítene, ha megoldanák (gondolom másoknál ez nem gond, úgyhogy nyilván marad) A lőfegyver designt valahogy elnézném, bár azért lehett volna sokkal ütősebb, összetettebb... de mondjuk ok szint. Azért valahol méllyen azt remélem, hogy fejleszthetőek, kombinálhatóak lesznek idővel, és ezért van ez a prosztó feeling az elején.
  • psishock
    #13
    Morden: "...az is állati unalmas volt..."
    épp az egyik ismerősömtől (mainstrean FPS-ző) hallottam ezt amikor kérdeztem, hogy miért nem jönnek be neki pl az RPG, kalandjátékok, stratégiák. Egyszerû volt a válasz: unalmasak, mert nem tudja mit kell, hogy csináljon bennük a legtöbb esetben (nem rágják az ember szájába ugyebár a jobbik esetben, a freelancer játékokban meg főleg... ugyebár), de volt olyan is aki arra panaszkodott, hogy nem érti (angol). Nos, az összegyûjtött információkból levontam, hogy csak egyszerûen másképp vagyunk programozva bizonyos emberekhez képest.

    "...Diablót is rettentő unalmasnak tartottam anno..."
    Szent játékról nem vitatkozok ^_^ (azt hiszem régebben sem tudtunk közös nevezőre jutni) ... (UT/Q3 is az, de ez nem ide tartozik...csak eszembe jutottak :) Csak hoznák vissza az 1. rész horroros/középkori hangulatát, akár még nagyobb komplexitást a tárgyak, skillek terén, és már találtak is 1 nagyon boldog embert. ^_^
  • Cat #12
    pfu, summoner, heteket töltöttem előtte :D
  • Kian
    #11
    A Summoner nekem is nagyon tetszett és a Lionheart is jó volt (bár a végére ellaposodott szerintem).

    Egyébként nem az Akella fejleszti a Disciples 3-at is? Én inkább arra várok most. :)
  • Morden23
    #10
    Loki sima hekkendszless (legalábbis jelenleg úgy tűnik). Már a Diablót is rettentő unalmasnak tartottam anno, de az azóta kijött "klónjai" bőven alulmúlják önmagukat és az eredetit (pedig nem lenne nehéz aztán ebben a kategóriában alkotni, sok ész és kreativitás nem kell hozzá, a Diablóban is alig volt... de a Titan Quest-ben, vagy mondjuk kicsit régebben a Restricted Area-ban még annyi sem).

    Sacred még elérte az "elmegy" kategóriám alját, de az is állati unalmas volt az első néhány óra játék után.
    Mondjuk egy arany középút a hekkendszless fullprimkó stílusa és a normális RPG-k között a Summoner, vagy kicsit újabb példaként a Crusader (valami Lionheart-os alcíme is volt... vagy ilyesmi). Nem hardcore RPG, de nem is IQlight h'n's.
  • savior
    #9
    lesz nekunk hellgate: london-unk is, ami eleg sajatos kornyezetben jatszodik majd. mondjuk az ingame videok alapjan nem tunik tul izgalmasnak, de ez ugyis csak akkor derul ki, ha kiprobalja az ember. meg most jon a loki is, a leirasa alapjan szerintem eleg jo lesz. igazabol en a legtobb h'n's-bol a battlenet szeru jatekot hianyolom. a lokiban talan lesz valami hasonlo
  • Wittgen
    #8
    ...ami grafikailag top, de nem jósolok az élménynek túl sokat.

    Diablók után én csak a Dungeon Seige1-2 és Sacred cuccokkal nyomtam, meg tavaly a TQ-tel, de csak azért nyomtam végig, mert ha egyszer elkezdtem, be is fejezem, pedig már a játék 1/4-nél meguntam.

    Ezekel a zúj klónokkal (szinte mindegyik most görög érában akar játszódni) nem hiszem, hogy foglalkozni fogok.

    Egy jó kis kotor3, na az jól jönne.
  • Morden23
    #7
    "Többnyire a "medium" fokozat is megerőltetőnek bizonyul. Nem szeressük a gondokat, a kihívásokat. újabban már el sem lehet rontani a dolgokat, akármit akárhogyan csinálsz, úgy is teljesen jól fogsz kijönni a végén."

    Na igen, ezt én is észrevettem, főleg RTS-eknél, például C&C3. Remek irányvonal, mit ne mondjak :( (ott van pl. a Civ4, állati jól eltalált a nehézségi skálázás, a 10 éves unokatesó ugyanúgy megtalálhatja a hozzá illőt, mint a barátnő, meg a melóból fáradtan hazajövő ember, vagy a csontstratéga...)

    "Nehogy már odáig jutottunk, hogy olyan kis százalékban léteznek, hogy üzletileg egyáltalán nem éri meg velük foglalkozni."

    Márpedig ez a helyzet. Minden stílusnak, típusnak van egy saját életpályája (ahogyan ez filmre, zenére, öltözködésre, mindenre igaz). A PC-nél viszont még az is baj, hogy vannak játékstílusok, amik nem (vagy csak erőltetett módon) tudják kihasználni a legújabb technikai vívmányokat (pl. grafikus kalandjátékoknál nem nagy előny a DX10, azok már '95-ben is fotorealisztikusak voltak:)).

    Üzletileg meg tényleg nem éri meg. Gondold csak meg: ha a játék különleges és nehéz, kihívásokkal teli, akkor csak a célközönsége fog játszani vele, ergo kis szubkulturális réteg lesz. Mivel kicsi a piac, a kiadó nem szán annyi lóvét rá, nem lesz bugtalanítva, magyarán értelmes ember meg nem veszi (mint mondjuk az NWN2, ami - valljuk be - a kezdetekben nemes egyszerűséggel játszhatatlan volt), hanem letölti, és vár a patch-ekre. Szóval pénzt nem hoz eleget, viszont a cég ázsióját csökkenti...

    Ez van. Deus Ex 3, NWN3, KotOR3, vagy éppen egy jó X4 helyett lesz nekünk Crysisünk... :(
  • psishock
    #6
    "Emlékszik még valaki a Summoner-re?"
    sure, az látod el volt találva, és meg volt a saját nagyszerû atmoszférája.

    "azért a Diablo-klónoknál nevetséges, hogy képesek még az eredeti játékot is tovább butítani, egyszerűsíteni."
    ...hát a Diablóknál (többek közt) pont a komplex skill és ittem rendszer volt az egyik ami nagyon megfogott. Na ezek azok amiknek a szikráját sem találtam meg egyik klónban sem. (max valami harmadszintû utánzását a végletekig leegyszerûsítve) Gondolom mert ez van igény a piacon, mindenki (teljesen) ki akarja kapcsolni az agyát játék közben, mivel fáradtan jön haza a melóbol, semmi kedve itt is agyalni. Többnyire a "medium" fokozat is megerőltetőnek bizonyul. Nem szeressük a gondokat, a kihívásokat. újabban már el sem lehet rontani a dolgokat, akármit akárhogyan csinálsz, úgy is teljesen jól fogsz kijönni a végén. épülünk lefelé (minden értelemben), oké értem én, erre is szükség van, de azokat akiket nem riaszt vissza egy kis agyalás /sőt/ kifejezetten érdekesnek, izgalmasnak találnak minden ilyen és hasonló jellegû kihívást, azokkal mit fognak kezdeni? Nehogy már odáig jutottunk, hogy olyan kis százalékban léteznek, hogy üzletileg egyáltalán nem éri meg velük foglalkozni.
  • Morden23
    #5
    Akar vki RPG-t fejleszteni?

    Offline-t? Alig.
    Nem éri meg.
    Hozzá kell tenni, azért a Diablo-klónoknál nevetséges, hogy képesek még az eredeti játékot is tovább butítani, egyszerűsíteni.

    Emlékszik még valaki a Summoner-re? Na, az egy aranyat érő példája a kiváló minőségű akció-rpg játékoknak.

    Komolyabb RPG-re meg szinte már nem is számítok, túl sok vele a munka, a tesztelési szakasz jóval hosszabb, és ha állati szemfüles a fejlesztőbrigád, akkor is csillió bug (általában inkább story/gameplay jellegűek, nem technikai) marad bennük.
    Gondolom, az igazi hardcore RPG-knek is lejárt az idejük, mint a point-and-click kalandjátékoknak, meg a graphic adventure műfajnak. Pedig a legszarabb is több érdekességet hordozott, mint a mai csúcsjátékok 2/3-a.
  • Sance231
    #4
    Hogy mostanában mindenki akció-rpg-t fejleszt, na azzal van ki a tököm. Akar vki RPG-t fejleszteni?
  • psishock
    #3
    Harcos, mágus, vadász..... de ez már tényleg egy kegyetlen lerágott csont, felőlem el is felejthetik. Véleményem szerint semmi újat nem fog mutatni amiért egyáltalán foglalkozni érdemes vele. Ha valami hasonló tipussal szeretnék játszani akkor inkább választok valamit a tucat MMO-k közül, ott legalább meg van az emberek által teremtett atmoszféra és nem unom halálra magamat a monoton kaszabolástól.
  • irkab1rka
    #2
    Titan quest 3d-ben?
    ha a bugok száma a 2.5 dimenziós változatban X, akkor a 3d változatban mennyi? ütöm majd a szörnyeke, meg lótolok :) ja meg hülye kveszteket oldok meg.

    eh, ennél még a cs is jobb, pedig az nem jó.
  • n0k0m
    #1
    A kep alapjan tul van egyszerusitve. Pl. alol a quickbar. Remelem a jatek menurendszere, targyak stb. osszetettebbek lesznek.