• Morden23
    #17
    "Mellesleg miért szent?"

    Jogos, ezért emeltem ki, hogy ez magánvélemény ;)

    "állati hosszú."

    Ezt úgy értettem, hogy a játék túl hosszú ahoz, hogy az alaphangulat, amit nyújt, lekössön hosszabb ideig, vagyis miközben játszom, elfogy a "muníció", az ösztönzés, hogy menjek tovább. Nem elég összetett és fordulatos a Diablo, hogy többtíz óráig mellette üljek... ahogy egy Pasziánsz vagy egy Aknakereső is iszonyat szar lenne, ha a normál játékideje 1-2 óra lenne :)

    "D2: komplex ittem rendszer"

    Komplex item-rendszert sok játékban láttam azért már. Gondolom elsősorban a Horadric Cube (ha jól emlékszem)-ra gondolsz. Az tényleg nem volt rossz ötlet, de azért fenékre nem ülök tőle, sima weapon/item modként fogható fel.

    "D2: komplex skill rendszer"

    Na azért az a komplex skill rendszer a Deus Ex skill + augmentation + aug. upgrade rendszerét sem közelítette meg, bonyolultabb szerepjátékokról nem is beszélve.

    "D2(mondjuk D1 is): szavatosság"

    A randomgenerátorral az egyik legnagyobb bajom, hogy elvileg a szavatosságot javítja, de tulajdonképpen ez annyira nem igaz. Először is, randobgenerált map-ek kilométer távolságra vannak a kreatívan és nagy műgonddal felépített pályákhoz képest (kicsit olyan "makettasztal" feelingjük van, mint amikor kiszórsz egy halom legót a gyerek elé, ami sok, de mégsem elég).

    "D1: darkos/horror feeling"

    Hát a dark/horror feeling nálam mondjuk Bloodlines, Phantasmagoria, Zork: Nemesis, és most nem jut eszembe az a point-and-click kalandjáték, amiben a főhős ilyen eltorzult rajzfilmvilágba csöppen, és volt egy szőke csaj, akit Stiletto-nak hívtak, és levágja egy őrült sebész a kisujját :))) (valami Noir, vagy Nocturnal... valami ilyesmi címe volt, de lehet, hogy nem)

    "D2: Van benne olyan "mód" (Hardcore)"

    Igen, ez tényleg érdekes ötlet.

    "D1-D2: a megjelenítés design NAGYON ott van."

    Diablo 1 esetében egyetértek. A kettő a varázslat-effektek kivételével rusnya volt. Már az első 5 perc alatt rosszul lettem a piros manók seregeitől :)

    "D1, és jobban D2"

    Hát ebben annyira nem vitatkozom, mert nem emlékszem, bár nekem most hirtelen eszembe ötlött a Diablo-s csontvázhent, és elfilóztam rajta, hogy egy csontváznak "hogy fáj" :)))

    "D1, és jobban D2: Kegyetlen jól meg van oldva a nehézségi szint"

    Azért az kurva irritáló tudott lenni, amikor haverom a nemtudomhanyadik szintű karakterével visszakerült alap szintekre, és "felturbózódtak" az alapenemy-k. Totál nem volt fejlődés a D2-ben, csak folyamatos kihívás. A kettő azért különbözik.

    Persze, rámutattál... ahogyan most én is, hogy mi nem tetszik benne:))) Remélem, te is szeretsz olvasni :D