37
  • galocza
    #37
    örülök, hogy az a mondat nem csak nekem tűnt föl 8).
    a második résszel kapcsolatos általános fanyalgás szvsz onnan ered, hogy a készítés elején lelépett az első rész letéteményeseinek számító szenttroikaság.
    szerencsére ez a fo2 minőségén mit sem rontott. érdekes megnézni, a troika miket alkotott, volt 2 remek, de alultesztelt anyag (kiadói sürgetés gondolom), meg egy igazi borzalom (temple of elemental evil).
    hogy a fo2 mit nyújtott? remek sztori, az első részt következetesen váltó világ, (tuningolható) kocsi, finomhangolható társak, kiszedett szintlimit, új (el)ismertségi rendszer+címek, hatalmas arzenál, kifinomult pusztakezes harc, remekül kigondolt civilizációcsemeték (vault city, reno, san francisco stb), még sötétebb, kegyetlenebb postapoc fíling meg persze plusz perkek, ellenfelek, kb 3xos játékidő megaminemjuteszembe - mindez ugyanúgy egy cdn...

    az, hogy a cím a bethesdához került, örömmel és félelemmel is eltölt: a morrowindet imádom, oblivion is tetszett (kivéve az idióta fejlődésrendszert, azt nagyon rühellem), viszont azért lőttek pár mellét is (pl pirates of the caribbean, ok nem saját fejlesztés).
    én nagyon el tudok képzelni egy fallout-játékot oblivion motorral, amikor a valós idejű tacticsról szó lett, azt írtam, hogy ha már real-time, lenne olyan, mint a deus ex... lehet, valóra válik! csak legyen jó...
  • 3P
    #36
    Ezt a "kár, hogy nem"-et ne itt írd le szvsz!
  • Micsu
    #35
    fallout tacticról nem hallottál?
  • sylverangel
    #34
    Akkor teljesen olyan lesz mint az Oblivion...

    Technikailag valami összehányt ócska cucc, de kegyetlen jó játékmenet és sztori...

  • Gerygrey
    #33
    Félreolvastam, és nagyon megörültem hogy Flatout 3-ról van szó, kár hogy nem
  • wOlFbYTe
    #32
    Kedves cikkíró, amit állítasz a folytatással kapcsolatban az röviden és tömören bullshit. A folytatása az első résznek valóban fenomenális. A Fallout Tactics pedig ami mondhatni egy kettő és feledik rész, egy mellékvágány - nahh az valóban gyenge lett, de vajmi kevés köze van a második epizódhoz!

    Remélem újra találkozunk a jól felépített fejlődési rendszerrel. Pisztolytól a gauss rifle-ig és a különböző laser blasterekig :)

    Kedvet is kaptam a Falloutozáshoz, elő is veszem este! :P
  • Atisz #31
    Szefmesterrel és 3P-vel is egyetértek: az Oblivion gyönyörű, látszik hogy sok munka van benne, de üres, hiányzik belőle a tartalom, a motiváció. Játszik vele pár órát az ember, megcsinál néhány küldetést, aztán uninstall. A replay value (újrajátszhatósági érték) abszolút hiányzik, nem érzel késztetést hogy kipróbáld más típusú karival.
    Reméljük hogy a storyboard és látvány felelősök elmerülnek az Fallout univerzumban és megpróbálnak vmi érdemben hasonlót készíteni (tudom ez nem rajtuk múlik, hanem a kiadón, de mégis ).

    Bocs a tripla post-ért, csak az egyik kedvencem a Fallout és ezért írtam rögtön, hirtelen felindulásból
  • Atisz #30
    100%-ig egyetértek.
    Ehhez a cíkkhez az alábbi "korrekción" kívül ezt fűztem volna hozzá én is.
  • Atisz #29
    A sikerre szüksége is lenne a Fallout-nak, mert az első részt hangos sikere után a folytatás már közel sem vívott ki akkora tetszést. Ez történik, ha egy csapat letér a helyes útról, és kiveszi a programból azokat az összetevőket, amik az első részt sikerre vitték.

    Engedtessék meg hogy erre a *khm* felvetésre lakónikus kérdést tegyek fel:
    - Miről beszélsz?!

    A Fallout 2 azon rendkívül kevés játékok egyike, amely messze túlszárnyalta az eredetit minden tekintetben. Bár a sztori nem hatott már olyan frenetikusan, mint az első rész esetében, a második rész sokkal jobban be tudta mutatni a poszt-apokaliptikus világot, mint elődje (igazi nagyvárosok, nem pár házból álló települések; hosszabb, komlexebb dialógusok; több sokszor mókás random event-ek (véletlenszerű események), jobb, átgondoltabb perk-ek és közelharci rendszer; stb.)
    Röviden "csak" ennyi. Ezenkívül a Fallout a 2. résszel érte el a csúcspontját, mert míg az első rész csak a "hardcore" szerepjátékosok kedvence volt eleinte, addig a 2. részre már a mainstream fogyasztó is felfigyelt...
  • Sance231
    #28
    Hát igen, a Van Buren egy nagoyn nagy veszteség a játékosoknak. Még csak belegondolni is rossz, hogy ott van vhol egy 80%-ban kész, klasszikus Fallout 3 a kukában. Nagyjából a sztori felkerült a netre, hát odavert volna a F2-nek az biztos.
  • Randal
    #27
    3P: Mer ők úgy gondolják, hogy ők tökösebb játékot tudnak összehozni. Nemtom, szerintem ha a Van Burent be tudták volna illeszteni, már azzal nyertek volna, de neeem, ők nem. Nos majd meglátjuk.

    Tinman: Igazad van, viszont legalább egy kicsit utánna kellett volna néznie, hogy mi a helyzet.
  • Tinman #26
    He-he... mégse te cikkezel itt ;-)
  • 3P
    #25
    Áááá! A legjobb példát hoztad fel a Heroes-val nálam! :) A másik, sőt a legnagyobb kedvencem a minden idők saját kedvenc játéklistáján (szegény FO, csak a 2., de fel lett itt említve a Civ is, ami szintén örök kedvenc nálam).

    Tényleg lehet csinálni pörgős játékmenetet körökre osztottan is, sőt itt végre nem az egér klikkelési sebességen múlik a dolog, hanem a jó taktikán, az átgondolt fejlesztésen, tehát inkább ész, mintsem reflex, vagy gyorsaság kell hozzá, azaz ez az én játékom.

    Azt nem értem, ha ennyire kell nekik a név, akkor az miért nem kell nekik, ami azt eredményzte, hogy ekkora értéke lett magának a névnek?
  • Randal
    #24
    Vagy pl. a Civilization.
    Mindegy, majd meglátjuk. Én a Morrot szerettem, mert volt egy stílusa, de azért a Fallout tényleg ne csak a nevében legyen Fallout.
  • Sance231
    #23
    Nem értem miért temetik a körökre osztott játékot, szerintem egyáltalán nem befolyásolja a játékélményt. A Fallout harcrendszere nem azért volt király, mert körökre volt osztva, hanem azért, ahogyan meg volt az egész valósítva: remek, hangulatos kezelőfelület, egyszerűen atombrutál fegyverek, és a körökre osztottsághoz képest marha pörgős harc. El nem tom képzelni, hogy egy hasonló megoldás miatt ma bukna egy játék. Na meg persze, azért ott van pl. a Heroes 5, csodás grafika, de ott a körökre osztottság és az igazi hangulat is. Rá is harapott a nép.
  • Szefmester
    #22
    igen.. ha átvált izonometrikusról bármilyen más nézetre oda a fííling és a taktikázás lehetősége.. nem fogod átlátni a csatákat.. többé nem lehet hülyére verni az ellenfeleket a 1.ütés vakítás 2. lábtörés taktikával... a Morrowindel nem igazán játszottam, túl nagy volt benne a szabadság.. Én még a Daggerfall-lal játszottam sokat és jókat.. csak azok a fránya illesztési hibák.. elég sokszor átestem a textúrákon és nem szeretek szobánkánt menteni...
  • 3P
    #21
    Látom nem csak én lepődtem meg a cikkben leírtaktól. Rögtön szíven is szúrnám magam, ha a FO2 nem a helyes irány lenne. :)

    Egyébként nekem a Bethesda nem a legjobb ajánlólevél egy Fallout-hoz, de én már csak ilyen őskövület vagyok, hogy nem a grafika számít elsősorban (persze azért az is fontos, de nem első számban).
    Miért félek tőle? Félek, hogy hasonlóan "sziporkázó" párbeszédek lesznek benne, mint az Oblivionban, és nem olyan "uncsik", mint a Fallout-ban. Vagy inkább fordítva? :) Lényeg nem igazán tetszik az Oblivion tőmondatos, semmi humort nem tartlmazó fordulatoktól mentes párbeszéde. Félek tőle, hogy itt is elkövetik azt a szvsz. hallatlan nagy butaságot, hogy szint függőek lesznek az ellenfelek. Félek tőle, hogy egy pörgős akció játékot csinálnak, némi karakter fejlődéssel, persze "kellően egyszerűsítve", hogy (már bocsánat) az új konzolos vérpistike is kilóra ölhesse benne az ellent akár egy Shotgun-nal is, mer milyen király is az.
    Persze tudom, hogy körökre osztott játék már a múlté (miért is?), de vannak rá egész jó példák, hogy egy burkolt körökre osztottság, még akér jó is lehet. Vélhetően a nézőpont is átvált FPS esetleg TPS nézetre, bár ez még nem feltétlen nagy hiba, de a filing megváltozik.
    Mindegy én várom a Fallout 3, csak azt szeretném, hogy a ne csak neve után hívhassam Fallout-nak, ha így lesz elégedett leszek.
  • Randal
    #20
    A cikkíró egy láma.
    A Bethesda egyedül fejleszti a Fallout 3-at, sőt a többit is. Az Interplay a Fallout MMORPG-nek birtokolja a jogait (mivelhogy ezt már elkezdték).
    Plusz most az IP elég sok dolgát eladta a Bethesdának, szal a Bethesda mondja meg mit tehet az IP.
    Az első rész után ugye jött a FO2, ami talán mégnagyobb siker lett. A FT az pedig maradt egy átlagos taktikai cucc FO világban.
    Plusz hozzátenném még, hogy oké, hogy a Bethesda lökette ki a Morro-t meg a CoC-ot meg még pár játékot, de ez még nem garantálja a teljes sikert.
    Oké, grafikailag biztos ott lesz, quest tuti sok lesz benne, de a többi? Semmi hírt nem hallunk.
    El lehet nézni a No Mutants Allowed oldalra, ott elég sok Fo-s cikk van, igaz az ottaniak szidják a Bethesdát, mivel nem bíznak benne.
    Őszintén szólva valamennyire igazuk van. Ahhoz képest, hogy évek óta fejlesztik (min 2 éve) még egy darab kép se látott napvilágot. Oké, hogy nagy durranás akar lenni, na de ennyire?

  • Shiwo
    #19
    Falloutba és a Morrowindban is úgy volt eredetileg, hogyha rossz lénynek mentél neki, vagy rossz irányba kolbászoltál, akkor annyi..
    de a cikkíró tényleg vagy vagy elírt valamit..
  • Szefmester
    #18
    Én is attól félek hogy ellszúrják, és mindent a grafikára bíznak majd.. Az oblivion szép játék jó játék lenne.. ha nem lenne olyan veszettül üres.. A nehézségi szint egyszerre szörnyű és zseniális benne. De remélem az F3ban nem lesz olyan hogy azért mert 3 szintel erősebb lettél ott már nem patkány az enemy hanem valami mutáns-cyberdeathclaw... legyenek olyan részek ahol igenis beledöglik az ember ha odakerül, és olyan is ahol egy full poweredarmorban csupán esti séta a mészárlás..

    máig sírok a nevetéstől ha eszembe jut a szexmániás ghoul vagy a sakkban csaló skorpió, és a kedves wcpapírba tekercselt -így múmiának látszó- narkolepsziás ghoul :D
  • GodBadka
    #17
    "A sikerre szüksége is lenne a Fallout-nak, mert az első részt hangos sikere után a folytatás már közel sem vívott ki akkora tetszést."

    Mi ez a hülyeség? Az első rész jó volt és letette az alapokat, de a második simán kenderbe veri. Szerintem.

    Csak remélni tudom, hogy méltó lesz az első két részhez az alkotásnak.
  • Zocsi
    #16
    Nocsak-nocsak! Végre a rpg-k királyának folytatása láthatáron. Még nagyon régen láttam valami 3D-s Fallout fejlesztésekről videót, de az erőteljesen hajazott a konzolos-arkádos csihi-puhira, kb. 3d sonic kinézettel, szal akkor kicsit elkeseredtem. Bár én személy szerint az Oblivionnal nem játszottam, de ismerve a nagyérdemű kritikáit, hát bizakodok. Én amitől nagyon parázok az az, hogy képtelenek leszenk egy olyan komplex rendszerű világot megalkotni, mint amilyenek a régi falloutok voltak. Nem csak az épített világra gondolok itt, hanem hogy a karakterünk képességei hogyan befolyásolják a történet alakulását, hogy ha pl. alacsony az ember luck-ja, akkor több balhéba keveredik és bizonyos mellékmissziókat meg se kap, stb.stb. Mostanság, hogy a stalkerral tolom kicsit örvendeztem, mert ez ha csak egy nagyon picikét is, de vhogy a falloutos postnukis hangulatot hozta nekem.
    Meglátjuk. Bár én azt mondom, hogy ne számítsunk már semmi régihez hassonlíthatóra, mert más a mai csilivilire izgulni már, mint régen, amikor még a jó kis pixeles fröcsögősen szétpergő ghoulokat aprította az ember egy smgvel, miközben látta, hogy a földön már megmurdált punkbanditák tetemeit a legyek lepik...
    Várjuk!
  • Goth
    #15
    az oblivion fos, félek, ezt is elbasszák :c
  • feamatar
    #14
    másrészt: már megint egy gyenge cikk az SGn; nem sztem amikor a cikkíró azt se tudja mi van...
    egyébként én nagyopn szerettem a Fallout Tacticsot is, bár az azért inkább RTS volt;bár a vége felé a monoton gyilkolás már untatott; a Fallout 2 az sztem szinte egy az egyben ua mint az 1, van benne pár újítás; de azért nem túl sok.
    De az mindenképp igaz hogy a Fallout RPGk még ma is sztem nagyon is jó játéknak számítanak játékélmény tekintetében
  • feamatar
    #13
    LOL... komolyan, mintha nagyanyám hallanám... bezzeg a miidőnkben...lmao...
    Az Oblivion brutális, nem csak azért mert olyan hűde-hajde motorja van, van akinek nem jön be, ok meglehet, de engem az a világ beszippantott, a Bethesdáék tudnak játékot fejleszteni; hangulatot teremteni;ennek ellenére, lehet h el**** Fallout hangulatot; benne van a pakliban. De én valamelyest nyugodt vagyok, hogy ők heggesztik az anyagot.
    Sztem semmi baj nem lehet belőle ha full 3d lesz; más lesz mindenképp, a rendszer is, pl nem lehet majd tökönrúgni 95%kos biztonsággal egy patkányt/* ezt egy másik fórumozótól idézem*/, lesznek. Kisebb hibái ellenére nagyon szerettem a Fallout rendszerét és a szinte hibátlan és sajátos világát, nem lesz olyan mint rég volt; de még egyszer nem lőhetik el a poént, és engem rohadtul nem érdekel milyen szisztéma lesz; ha jól játszható,részletgazdag rendszer és mellé tudnak nyújtani egy IGAZI Fallout világot
  • pitbulllll
    #12
    nah azé az jó volt :) igaz asszem a 2be kezdték a 3d forgatást ott elbaszták, de szerintem a többi jó volt a 2őis csak nehezebb lett az irányítása miatt. és ez az új full 3D-s rész is egy idő után nekem vissza adta azt a játék élményt amit a sima 2Ds nyújtott csak kicsit szokatlan volt az elején. Fallot3 hoz meg amíg nem játszott vele senki nem kéne le írni. a készítők vérbeli fallout fanok ezt ők írták egy nyilatkozatba és azt is, hogy marad a játék menet a régi, csak néhol lesz benne kis változtatás. a lényeg: várjuk ki :)
  • blakshep
    #11
    vagy mint commandossal
  • blakshep
    #10
    ehh úgysem fog maradni... :(
    gondolom az lesz mint longest journey-vel, egyik legjobb legkidolgozottabb kalandjátékból csináltak egy arcade konzoljátékot :(
  • blakshep
    #9
    könyörgök,könyörgök, maradjon az izometrikus nézet!meg körökre osztott harc!
    én most játszok épp a 2-vel mert kimaradt régen, és azt kell konstatáljam amit manapság játékfejlesztés néven nyomnak az egy vicc falloutokhoz képest.
  • Kindred Blades
    #8
    Félek, hogy igazad lesz, de azért titkon reménykedek, hogy nem.
    Annyit játszottam az első és második résszel, mint szerintem az összes újabb, birtokomban lévő játékkal együtt. Még a BoS-t is jó kedvvel játszottam végig, bár onnan tagadhatatlanul hiányoztak az rpg elemek, a hangulata -szerintem- remek volt.
  • Sance231
    #7
    Nos, én a mai piacból úgy látom, hogy igazi Fallout játék az életben nem fog már kijönni. Amit kapni fogunk lehet hogy jó lesz, de hogy meg sem fogja közelíteni az eredeti részek hangulatát, az is biztos. A mai piac sajnos nem nagyon kedveli a tökös játékokat, az odamondós, véres, morbid, olykor perverz elemeket, na meg persze a Fallout súlyos mondanivlóját. Persze én imádnám, de a konzolos (merhogy biztos jön arra is) 14 év alatti gyerkőcök inkább vmi látványos csillogó-villogó grafikás reklámjátékra vágynak, mert ezt nevelték beléjük. Sajnos ilyen a mostani világ, a grafikából ítélünk, és ehhez idomulnak a játékgyártók is, vagyis nem nagyon törődnek a történettel, annak mélységével. Már nem akarnak sokkolni sem, hiszen arra elég a gyönyörű grafika is. Elég, ha mondjuk az Obliviont vesszük, kívül nagyon szép, de belül nem sok komly tartalom van, szal ha kiveszed belőle a gyönyörű grafikát, kemény középkategóriás RPG. Szerintem ilyne lesz a Fallout 3 is, de ne legyen igazam.
  • pitbulllll
    #6
    nekem mind3om rész bejött :) várom ezt is.
  • Tinman #5
    "A sikerre szüksége is lenne a Fallout-nak, mert az első részt hangos sikere után a folytatás már közel sem vívott ki akkora tetszést."

    100%, hogy a t. cikkíró a Tactics-ra gondolt, mert a 2. rész is kiváló volt.

    Na de gyerekek, azért ez qrva örömteli hír!!!!!
    Azért a Bethesda nem egy töketlen csapat... szerintem olyasmi van készülőben Fallout 3 címmel, hogyha meglátjuk kicsordulnak a könnyeink az örömtől.

    99% biztos vagyok benne, hogy valami felturbózott Obli motor fog dübörögni a játék alatt. Persze én is imádtam a régi izometrikus jellegű megjelenítést, de ugye pénzt és új játékosokat is szeretnének megnyerni a Fallout 3-al, így biztos, hogy a grafika büntetni fog.

    Olyan hír volt ez amiért érdemes élni!
  • Lobsterman
    #4
    Csatlakozom. A Fallout 2 talán még jobb is volt mint az első rész.
  • HolyZoly
    #3
    Lehet a tactics-ra gondol? Abban tényleg kevesebb volt a Fallout érzés.
  • haxoror
    #2
    Erre én is kíváncsi lennék mivel a második részben minden benne van mint az elsőben plusz még néhány extra újítás.

    (valszeg a cikkíró olvasott valamit a neten hogy volt egy jó Fallout meg aztán volt egy szar is és ebből ezt rakta ki, nincs képben...)
  • Steamhawk
    #1
    "A sikerre szüksége is lenne a Fallout-nak, mert az első részt hangos sikere után a folytatás már közel sem vívott ki akkora tetszést. Ez történik, ha egy csapat letér a helyes útról, és kiveszi a programból azokat az összetevőket, amik az első részt sikerre vitték."

    Milyen összetevők hiányoztak a Fallout 2 ből amik az egyben benne voltak?