69
-
#69 A PS3 esetében tényleg nem csak egy konzolt kapsz. Ha valami nem jön össze az azért van, mert a Sony inkább elbénázza, mint tudatosan hátráltatja ha valami másra is használni akarod játékon kívül. Az azért sokat jelez, hogy a rendszerbe beilleszthető, és a Sony hajlandó is beilleszteni, egy ilyen dolgot.
Az X360 egy ízig vérig konzol, és a M$ láthatólag tudatosan megtervezi és irányítja, hogy mire használd. Ebbe tökéletesen illeszkedik, hogy nem akarja, hogy olyanra használd, ami a PC konkurrenciájává tenné. A "kicsit nehézkesebb" az a gyakorlatiklag lehetetlent jelenti. -
dez #68 Na ja, de ha már megvan, akkor mehet, nem?
Egyébként a PS3 már nem csak egy játékkonzol. (Végülis az x360 sem, csak ott kicsit nehézkesebb a dolog.) -
BiroAndras #67 "Te 24/7-ben játszol, hogy nem mehet más a gépen?"
Nem erről van szó. Arról beszélek, hogy nem az alapján választom a JÁTÉK konzolomat, hogy mennyire alkalmas tudományos célokra. -
#66 "Lásd cell+rsx a sávszélesség bottleneckkel,khmm :)"
Hát az a 35GB/s az aztán tényleg egy hatalmas bottleneck!;)))
asszem tudom mire gondolsz, felejtsd el!;) -
IGAZIWILLIAMS #65 "Az egyesített shader arch. jó dolog, de önmagában nem váltja meg a világot"
De nem is kell megváltania a világot(amellett,hogy kiderült,ez a jövő útja a grafikus alegységeknél),az a lényeg,hogy jól megtervezett rendszer részeként dolgozik,nem kényszermegoldásokra kell szorítkozni. Lásd cell+rsx a sávszélesség bottleneckkel,khmm :) -
dez #64 Hanem? Milyen featúrában tud többet a Xenos? (Amit a Cell segítségével ne lehetne elintézni.) -
Yv@n #63 Talán mert nem teljesítmény összehasonlításként értette? -
dez #62 Az egyesített shader arch. jó dolog, de önmagában nem váltja meg a világot, és jelentősebb mértékben a vertex shadinget gyorsítja a dolog (mert az összes shader ezen dolgozhat egy időben, ha kell), mintsem a pixel shadinget, mert a nem egyesítettben a shaderegységek többsége is az utóbbit csinálja. Továbbá úgy tudom, a Xenos nem nem DX10 kompatibilis, ahhoz nem tud eleget, szóval inkább olyan "DX9,5". Pl. nem tud futtatni geometry shaderkódokat.
Ez eDram mellett lévő logika elég kicsi, nem hiszem, hogy ő csinálná az AA-t és a HDR-t, inkább csak segít azt gyorsabban számolni a GPU-nak, szerintem. -
IGAZIWILLIAMS #61 Nem,februárban már volt RSX,a nyáron már csak a BR került az új devkitekbe...
A xenosnál az egyesített shader arch. az igazi újítás(lsd már az Nvidia is alkalmazza a G80-nál) +meg persze az EDRAM és a hardweres 4xAA és HDR -
dez #60 Én úgy tudom az RSX is csak a nyáron készült el. Előtte a devkitben állítólag egy pc-s gpu volt, és nem lehetett pontosan tudni, mit v. milyen gyorsan fog tudni az RSX.
A Xenosnál az igazán jó dolog a kiegészítő lapka, ami által kvázi ingyen mehet a 4xAA, és néhány egyszerűbb effekt. -
IGAZIWILLIAMS #59 "Az xboxos progik mos a vas 70-80%-át használják ki, ezzel tudnak olyan grafikát mint a ps3 a 20-30%-os kihasználtsággal! Így kalkuláljatok öcsisajtok!"
Ezt a végén addig mondogattad magadnak,hogy látom el is hitted.Vajh honnan vannak az adataid,gyermekem...
Mert olyat már hallottam,anno az Epictől,hogy a Gears of War kb a 360 és a UE3 tudásának felét használja ki...de te biztos jobban tudod a kisujjadból kiszopva.Btw szerintem,jelenleg egyedül a pénztől és a fejlesztő csapat idejétől függ,hogy mennyire lehet kihasználni a vasat.Még mindkét gép határaitól messze vannak.
Azt meg azért rajzoljuk hozzá,hogy a ps3 a BR miatt késett,magyarul a fejlesztők 2006 eleje óta végleges devkitekkel(igaz BR nélkül) dolgozhattak.Itt bizony a Sony szúrta el a dolgot.Ők máshogy gondolták el a dolgot,több cell procit alkalmaztak volna,azzal számolva a grafikát is,ami ugye nem valósulhatott meg.Így gyak. az utolsó pillanatban kellett grafikus alegységet felhajtaniuk,az eredményt már láthatjuk. A xenos elismert fejlesztők szerint is gyorsabb és flexibilisebb és nem utolsó sorban harmonikusan illik a teljes rendszerhez is,elvégre alapból oda lett tervezve.
-
dez #58 PS3 FAQ
GPU FAQ -
dez #57 1-2 részlet a PS3-as FAQ-ból:
"How should the FLOPS per client be interpreted?
We stress that one should not divide "current TFLOPS" by "active CPU" to estimate the performance of that CPU running without interruption. Note that if donors suspend the FAH client (e.g. to play a game, watch a movie, etc) they enlarge the time between getting the WU and delivering the result. This in turn reduces the FLOPS value, as more time was needed to deliver the result."
"What type of calculations the PS3 client is capable of running?
The PS3 right now runs what are called implicit solvation calculations, including some simple ones (sigmodal dependent dielectric) and some more sophisticated ones (AGBNP, a type of Generalized Born method from Prof. Ron Levy's group at Rutgers). In this respect, the PS3 client is much like our GPU client. However, the PS3 client is more flexible, in that it can also run explicit solvent calculations as well, although not at the same speed increase relative to PC's. We are working to increase the speed of explicit solvent on the PS3 and would then run these calculations on the PS3 as well. In a nutshell, the PS3 takes the middle ground between GPU's (extreme speed, but at limited types of WU's) and CPU's (less speed, but more flexibility in types of WU's)." -
dez #56 Akarom mondani X1900, ami az ajánlott GPU a GPU-s klienshez. -
dez #55 "Itt ha jól látom éppen a pillanatnyi számolási teljesítmény van a pillanatnyi résztvevőkkel, nincs ezen mit máshogy nézki"
Egy "unit" lefuttatása eleve x óra, nem real-time küldözgetik ide-oda a számításokat és eredményeket. Szal az adatok átlagoltak, az aktívok meg az elmúlt x napban bejelentkezettek száma. Plusz látható, hogy a GPU-sok milyen kevesen vannak, azok valószínű többségükben tesztelők, akik sokat futtatják a programot, miközben a PS3 tulajok vélhetően az idő nagyobb részében játszanak, vagy nem járatják folyamatosan a gépet.
"bizony 5 ps3 = 1 gpu."
Ez eleve hülyeség lenne. Egy X1800 olyan ~300 GFLOPS (de elég rugalmatlan), a Cell meg 200.
"Nem néztél egy összehasonlító tesztet sem a kettőről? Rohadtul nem ugyanaz a két gpu, messzenem."
Néztem 1-2-t, és azokban éppenséggel a PS3 volt jóval szebb - de én amúgy ezt a későbbi megjelenés által a kettő közötti időben végrehajtott szépítgetésnek, optimizálásnak tudtam be. Bizonyára van ellenpélda is. -
#54 Itt ha jól látom éppen a pillanatnyi számolási teljesítmény van a pillanatnyi résztvevőkkel, nincs ezen mit máshogy nézki, bizony 5 ps3 = 1 gpu.
"Kb. egyformák GPU-ban, de a PS3-ban a Cell pluszban besegíthet."
Nem néztél egy összehasonlító tesztet sem a kettőről? Rohadtul nem ugyanaz a két gpu, messzenem. -
dez #53 Miért is? Kb. egyformák GPU-ban, de a PS3-ban a Cell pluszban besegíthet. De a Celles fizika is növelheti a vizuális élményt, illetve jó esetben a játékélményhez is hozzátehet. -
ppista #52 Amit írtál az ugyanúgy igaz az x360-ra is. -
Yv@n #51 'Kb "csak" ugyan azt nyújtja mint az X (tegyük hozzá rögtön induláskor).'
Ezzel most magadat próbálod átverni?
"Ez a PS3-nak nem adatott meg."
A ps3nak épphogy minden megadatott. Akkoa fanboy réteg, ami torkán bármekkora adag szart le lehet nyomni a legkissebb erőlködés nélkül, és a sony mégis képes volt a töménytelen mennyiségű bénázásával elkúrni a helyzetét. -
#50 Ezt már annyiszor leírtam, hogy csuklóbl megy:
Az xboxos progik mos a vas 70-80%-át használják ki, ezzel tudnak olyan grafikát mint a ps3 a 20-30%-os kihasználtsággal! Így kalkuláljatok öcsisajtok!
Az x-etek fél év múlva elavult fémhulladék lesz, amit kilós áron tudtok csak eladni a szimesfémkereskedőknek, de csak akkor ha visztek mellé még 3 alumínium behajtani tilos táblát is!!! -
#49 Hát az xbox az zúg is mint az állat, de most a ps3-volt ám szó. -
#48 Mihez képest gyenge?;)
1-2 hónapon belül itt lesz a Lair, a Warhawk meg a Heavenly Sword ("töxar" AI-vel, merugye a SPU-k erre is alkalmatlanok), meg a többi igényesebb cím is lassan beérik.
Gyenge,....hmmm, gyenge a ...-om
Kb "csak" ugyan azt nyújtja mint az X (tegyük hozzá rögtön induláskor).
A kezembe került egy kb 1 éves 576 konzol újság, amiben az X360 megjelenéséről írogatnak. Örülnék, ha az emberek meg a média nem olyan rajongással, csak egy kis semlegességgel állna ehhez a konzolhoz is mint annó az X-hez, amikor még elég gyengus címek voltak csak hozzá. De azért elhitték becsszóra, hogy ez még csak a gép képességeinek a minimuma, ahhoz képesta amit az akkori játékok nyújtottak. Meg tessék szépen várni legalább egy fél évet, de inkább egyet amíg valamit felmutat a gép.
Ez a PS3-nak nem adatott meg. Szegényke olyan mint az egyszeri rendőr, aki hogy elnyerje az emberek jóindulatát, mindent megtesz, még vízen is megtanul járni. Erre csak azt mondják: Na nézd má' a hülyét, még úszni sem tud! -
IGAZIWILLIAMS #47 Na,legalább a ps3-at is lehet használni valamire,ha már játékhoz gyenge :D
Mer ugye a technikai maszlaggal nem nagyon lehet takargatni az eddig felmutatott grafikai gyengeséget... -
dez #46 "Tehát a valódi ráfordított időt kellene elosztani az adott TFLOPS-sal." --> vagyis fordítva. -
dez #45 "5 ps3-al ér fel egy gpu" + Asysoft #41:
Ezt a táblázatot nem így kell nézni. Attól, hogy valaki éppen aktív, nem feltétlenül futtatja egyfolytában ezt a programot. Tehát a valódi ráfordított időt kellene elosztani az adott TFLOPS-sal. De ilyen adat itt nem igazán van. -
dez #44 "Viszont nem is tudtam hogy már gpu-kat is munkára fognak így"
Akkor eddig ki a f@sznak írkáltam erről annyit? -
dez #43 Nem éppen: egy kisebb C2D-nél 8x gyorsabban számol (konkrét adat). -
archkoven #42 "memcsi" -anyám! -
#41 Az Inteles Macek (amelyekben modern x86 CPU van) ennél sokkal jobban szerepelnek, ott már "csak" egy kb 4x-es szorzó van a PS3 javára. S ahogy Sanyix mondta, a GPU-k már most gyorsabbak, mint a PS3. -
#40 Ja csak szerintem ehhez eszméletlen memcsi sávszélesség is kell! Mert jelenleg a CPU elszöszmötöl a kis memcsijében átküldi az adatokat a brutál GPU-nak az meg dolgozik mint állat de neki is saját memcsije van.
-
#39 Hát mondom, nagyrészt 1 magos celeroncsokat korlátozott procihasználattal nem nehéz megverni, egy új 8 magos procival.
Vajon a linuxos pc-k miért szerepelnek sokkal jobban? Bár ott se mind erőgép. És a linuxos pc az miért nem pc? A cikkben amúgy hülyén van leírva a dolog.
Viszont nem is tudtam hogy már gpu-kat is munkára fognak így, és nem is rossz eredménnyel. 5 ps3-al ér fel egy gpu. Nááájsz, pedig ha jól látom nem csak a csúcskategóriás kártyákkal lehet ebben részt venni. A jövő úgylátszik tényeg olyan mint ahogy az amd nél látják: pár általános célú procimag, és pár gpu szerű mag, ebből kiindulva ez a kombináció mindent ütni fog. -
#38 Aktuális adat:
ACTIVE(!) CPUs/CurrentTFLOPS
Winndows: 173702/ 165
PS3: 26198/343
folding@home stats
Ált isk matekkal megoldható, hogy átlagban egy PS3 dúrván 14 Windóz PC munkáját végzi. -
#37 És ott is korlátozott procihasználattal.
"mint a projekt 2000-re indulása óta összesereglett közel 2 millió személyi számítógép kombinált számítási teljesítménye,"
És vajon ebből mennyi az olyan pc ami mondjuk 1 feladatot végzett el, aztán többé nem vett részt ilyenben. Megint reklámszagú az egész. -
#36 A túlnyomórészt irodai brutál erős pc-knél celeroncsokkal? -
dez #35 Tudnának? Tudnak, máskülönben nem lenne ennyivel gyorsabb ez a folding dolog sem, mint egy pc-n. -
dez #34 Nem arról van szó, hogy nem hittem el, hanem az írásodból nem volt egyértelmű, hogy pc-ről beszélsz vagy ps3-ról.
Még jó, hogy 3m magasból jobban szórja a hangot, de attól még elég csendes, legalábbis amikor csak számol, nem tölt pl. játék közben. -
dez #33 Esetleg nézd meg a szótárban, mint jelent az a szó, hogy preferál... :P
Különben sem tűnsz elfogulatlannak, mert akkor nem arra törekednél, hogy mindenképp az x360-at hozd ki egyedüli ajánlottnak. -
#32 "Egyszerűen perpill a xbox360 jobb választás, és ez egy ideig így is marad."
Jelenleg az Xbox tényleg a legjobb választás, feltéve ha (mert monnyuk a box a kedvenced) eleve xboxot akarsz venni, mert ráadásul xboxos játékokkkal akarasz játszani.
Minden más esetben nem a legjobb választás. (lásd #3 hsz-ban linkelt költség kalkulátor)
És ugyan így jelelen esetben is, hogy esetleg van egy ilyen perverziód, hogy a cuccosaidat, a felesleges kapacitásáaidat szereted valamilyen formában az emberek megsegísétésére is használni. -
#31 "Csak hát az ember nem ezért veszi őket, hanem játékra, ami egy teljesen más dolog."
Ha csak arra veszed, akkor szerintem is kiba drága.
-
#30 Lenne ha tudnának rá optimalizálni... és akkor is csak bizonyos feladatokban.