76
  • 00 Blue 00
    #76
    Félreértések elkerülése végett az eddigi verdáimat saját pénzen vettem, sosem kaptam senkitől, és ez nagyban befolyásolja, az embert!
  • BiroAndras
    #75
    Én 20+ éve játszom szimulátorokkal, és 10+ éve vezetek (nem lassan). Még nem okoztam balesetet, viszont 2x jöttek belém hátulról. Szerencsére mindkét esetben olyan kis sebességgel, hogy a kocsinak se lett semmi baja.
    Egy dologról még nem esett szó, ami legalább annyira fontos, mint a vezető képességei, ez pedig a kocsi maga. Ugyanaz a sebesség lehet biztonságos és életveszélyes is attól függően, hogy mi van az ember feneke alatt, arról nem is beszélve, hogy ha már bekövetkezik a baleset, a túlélési esélyeket is alapvetően befolyásolja.
  • Graxon
    #74
    Szerintem nem a dinamikus vezetéssel van gond. Az alapvető probléma a magyar intolerancia (anyázás, türelmetlenség), és a hozzá nem értésben rejlik. Számomra a legnagyobb veszélyt a 20-hoz közeli, apuci pénzén vett csilivili bmw/merga/sporkocsi -ban ülő, az előtt sohasem vezetett gyerkőcök jelentik. Miért hiszik magukat halhatatlannak? Vagy azért, mert egy, az övénél jó pár millió ft-al olcsóbb autóval megyek, azért le kell löknie az útról? A másik probléma ugye az 50 nél, normális körülmények között 35 el kirándilósdit játszó papák/mamák. Ha nem tud már rendesen vezetni, akkor itt a vége, le kell tenni az autót, irány a bkv. És ha a városi 50 nél a forgalom 60 at megy, igenis menjen 60 at, mert szerintem nagyobb vétség nem a forgalom dinamikája szerint haladni, mint nem betartani egy táblát. Aki meg fél a rendőrtől, annak néha nyitva kéne tartania a szemét. A rendőrök a legnagyobb gyorshajtók, szóval ésszerű határokon belül lehet gyorsabban menni. Persze nem arra gondolok, hogy 90 el városban...
    Amióta vezetek, balesetet még nem okoztam, igaz engem lámpánál törtek össze hátulról, mert inkább beszélgetett a faszi minthogy a fékezett volna, pech. Azt is érdekes tény, hogy 14 éve játszom autós játékkal, kezdve össze nfs, f1-ek, test drive sorozat, richard burns rally. Valahogy nem lett belőlem száguldozó állat, valahogy nem tördelem sorba az autókat, és még életemben nem büntettek meg. Biztos velem van a gond. Pedig huzamosabb ideig vezettem autókat melyek 120 le fölötti teljesítményűek voltak. Ezek a tanulmányok meg teljesen értelmetlen dolgok, sosem a valóságot tükrözik szerintem, okos német tudósok megint csak a költségvetési pénzt húzzák, inkább költenének valami értelmesebbre.
  • 00 Blue 00
    #73
    És kinek ártott vele?! És szerinted mennyire szarja le, szaros suzukivan, meg egyéb szarhalmazokkal ö sem tekert volna ennyivel nem?! De Én is tekertem már 240-el az M7-es en és akkor mi van?! Nem őltem meg senkit, a titok az #59-es hozzászólásban rejlik! Nekem egy 525I-m van (BMW gyengébbek kedvéért) 200LE kb (Mod.Chip) 17" E235/H255-ös gumikkal.
  • 00 Blue 00
    #72
    Teljesen egyetértek a leírtakkal!
  • Komolytalan
    #71
    Majd ha meglesz a jogsid, akkor beszélj. 15 évesen még vadászrepülővel is repülnél nem?
  • bardocz
    #70
    üres autópályán én is mennék 250-el bár nem tudom menyien voltak akkor rajta

    Shion:én is így vagyok autószimulátorral meg autós játékokkal
  • Komolytalan
    #69
    Szerencsére nagyobb az esélye, hogy egy magadfajtát öljön meg az ámokfutó, mint egy magamfajtát.
  • Shion
    #68
    Ha téged nem elégít ki az arcade "szimulációja" billentyűvel, próbálj meg igazi hardcore autósszimulátorral játszani kormánnyal. Én is ezt teszem cirka 10 éve és csak ezeket hívom autószimulátornak. Az arcade jellegű játékokat (pl. NFS vagy Colin McRae sorozat) meg autósjátéknak hívok, nem szimulátornak

    De való igaz, az arcade játékok olyannyira elmentek az egyszerűség és sebesség irányába, hogy sajnos az autók mozgásának már nem sok közük van a realitáshoz. Azon meg végképp kiakadok, hogy nem kell féket használni bennük
  • Goth
    #67
    Egyébként annak, hogy játékban irányítok egy pixeldarabot négy iránybillentyűvel, rohadtul nincs köze a sebességhez, mégkevésbé a vezetéshez. Főleg ezek az arcade autóversenyek, teljesen máshogy közelítik meg az autókat, és jóindulattal sem lehet rámondani hogy köze van a vezetéshez. Így eléggé hülyeség párhuzamot húzni a kettő között és azt gondolni, hogy egy rakás poligonhalmaz képes felülbírálni a valós tapasztalatokat.
  • Goth
    #66
    szerencsére kevés ember híve a fasiszta módszereknek =)
  • Komolytalan
    #65
    "Jól hangzik, csak éppen azt megemlíteném itt, hogy opelferrárival meg tuningolt kadettal és egyéb csodával többször látok idiótákat, mint high-end csodakocsikkal. Legalábbis itthon. A külföldi viszonyokban közel sem vagyok annyira tapasztalt/értesült, hogy elkezdjek okoskodni."
    M1-es rekord, Porsche, 256km/h. Megérdemel 10 milás büntetést, vagy autó elkobzást, ugye? Szerintem azt is, hogy helyben kilőjjék gepard-2vel alóla a verdát, vagy azgard sugárral (ha lenne) bevágják 5km-re a szántás közepébe, hadd gondolkodjon el mit csinált.
  • bardocz
    #64
    nem,pont te nem vagy épp :D hívd fel németeket tuti megaszondják :D már rég meg kellett volna ölnöd 50 embert meg öszetörni 8 kocsit mert játszasz ilyenekkel
  • bardocz
    #63
    nincs STI-m 15 éves vagyok,csak egyszerüen az a legszebb kocsi a világon :))
  • Csaba42
    #62
    Hát igen, de sajnos a "hozzárétők" ennek az ellenkezőjét állítják, így a szemükben Te már egy ámokfutú lennél :P. Sajnos elfelejtik, hogy azért vannak olyan emberek - többségben!!! -, akik nem fajzanak el egy egyszerű játéktól. Én is rengeteget játszottam már pl. FPS-sekkel is, a GTA is a kedvencem, mégsem rontok ki az utcára tömegmészárlást rendezni. Talán bennem van a hiba, de az is lehet, hogy pszichésen ép vagyok.
  • Wittgen
    #61
    Én is sokáig csak hallottam olyanról, vagy filmben láttam, hogy hogyan is kell az ellenkormányozást megvalósítani. Mazsola koromban kerültem olyan helyzetbe, hogy a leszórt kavicson a kocsim megcsúszott egy kanyarban, és ha nem nyomtam volna olyan sok játékot (amiben ugye az ember begyakorolja az ilyen dolgokat), biztos eszembe semjutott volna, hogy megfogjam a kocsit. Itt meg ösztönszerűen ment már. Azóta persze az élet sokmindenre megtanított, de a játékok akor is jók arra, hogy reflexeket fejlesszenek, valamint agyban rögzüljenek, hogy milyen szituációban kb mit kell csinálni.

    Aki meg életveszélyesen vezet az utakon, az valószínűleg akkor is így tenne, ha nem léteznének autós játékok.
  • n3whous3
    #60
    Hülye érvelések vannak a cikkben: ha egyre valósághűbb lesz egy szimulátor, azért én miért mennék 200-zal az úton? Ha pedig valósághűbb lesz, akkor pedig éltehű irányítást is ad a kézbe a játék, így tényleg úgy vezeti az ember a kocsit a game-ben, ahogy a valóságban lehet. Ergo ha beülök egy kocsiba és már profi vagyok egy PROFI szimulátorban, akkor azért valószínűleg az a kis plusz "tapasztalat" tényleg tapasztalat, nem?
  • Shion
    #59
    Ford Scorpio 3.0 V6 Cosworth, imádom Igaz, nem oly fürge a nagy tömege és automata váltója miatt, mint a te STI-d, de így is hasít ;)

    Világéletemben dinamikusan vezettem és vezetek és sosem okoztam balesetet, de nem is keveredtem. Ugyanikus a dinamikusság nem egyenlő az ész nélküli rohanással. Autószimulátorokat nagyon szeretem, minél élethűbb, nehezebb, annál jobban. Amikor például 300 LE-s raliautót próbálsz az úton tartani padlógáznál, hát ahhoz nehezen hasonlítható bármi is ... :D Arcade-ot nem kedvelem, túl könnyű.

    A szimulátorok arra jók, hogy megszokd a gyors reflexet és bizonyos szituációkra már van némi "gyakorlatod", hogy mit is kéne csinálni. Ez ugyan nem egyenértékű a valódi gyakorlattal, de némi gyakorlással már át lehet ültetni a valóságba is. Fiatalkoromban nagyon sok idióta szituációba belementem hevességem miatt, de a fentieknek is köszönhetően mindet orvosolni tudtam. Ma már nem vagyok ilyen ön- és közveszélyes, pedig tempóm nem csökkent. Én azt vallom, hogy a vészhelyzetek kivédéséhez 2 dolog kell: defensive vezetés (lásd előre a szituációkat, hogy megelőzhesd) és gyakorlás (parkolóban, zárt versenypályákon). Az autószimulátorok pedig kikapcsolódáshoz és elméleti gyakorláshoz nagyon jók. Nálam ez a szisztéma bevállt :D

    Ezért is sajnálom, hogy idehaza horror áron (legalábbis a magyar bérekhez képest) van csak lehetőség zárt, versenypályákon való gyakorláshoz. Pedig ezt mindenkinek meleg szívvel tudom ajánlani, nagyon élvezetes és hasznos. Sok ismerősöm ózkodik ez ellen, de sok unszolás hatására mégis eljönnek és utána nem győznek áradozni egy-egy végigizzadt nap után, hogy milyen jó, hogy mégis eljöttek gyakorolni
  • Cobra.
    #58
    Nekem is volt viszonylag friss jogosítvánnyal olyan helyzetem, amiben autós játékok ismerete nélkül valószínűleg összetörtem volna mást és magamat is (igaz nem nagyon). Sajnos az autósiskolákban csak a legalapabb dolgokat tanítják meg, azt, hogy vészhelyzetben mit kell csinálni, azt már nem.
  • bardocz
    #57
    milyen kocsi?
  • bardocz
    #56
    tudtam hogy németek XD

    amúgy van szim. ami megtanít vezetni valamenyire
  • bfoto
    #55
    Erdekes ez. Friss jogsival, tapasztalat hijjan nekem segitett mar csuszkalo hatsokerek-hajtasu autot megfogni az autoszimulatoron szerzett 'gyakorlat'. Ugyanakkor az elejen az is tobb kockazatot vallal a kelletenel, aki meg soha nem latott szamitogepet. Azon egyszeru oknal fogva, hogy elotte valoszinuleg nem volt meg ilyen felelossegteljes 'pozicioban' es nem gondolja vegig a lehetseges kovetkezmenyeket. Nyilvan van valosagalapja a cikknek, de ez alapjan a Piroska es a farkast, vagy a harom kismalacot is be kellene tiltani. A masik marhasag, hogy az auto ara alapjan kellene szetvalogatni a soforoket.. a vetelarnak semmi koze nincs a teljesitmenyhez, sokan nem uj autot vasarolnak.
  • Adam II
    #54
    Igazad van. Úgy kellet volna fogalmaznom ,hogy a német erénycsőszök és/vagy politikusok a barmok ,hogy mindent be akarnak tiltani.
  • FIREFLY
    #53
    Ez nagyon izgi !

    Tudjatok ennalam nemjelentkeztek ilyen tunetek ! Amugy az tok tetszik nekem is hogy ujjaban mindenki csak a hibat keresi a ps-s jatekokban ! Van benne pozitivum marcsak azert is mert pl 10 pc-s jatekbol 1 jatszhato a tobbi csak arra osztonoz hogy nyirjal, lopj, csalj, gazolj !

    Szal en csak toleralni tudom az ilyesfele megnyilvanulasokat ! Sot azt is teszik hogy eggyes orszagok mar megszurik a jatekokat is !
  • bakvarnyu
    #52
    tipikus kamionsofőr agy
    rohanjunk és sodorjunk le mindenkit aki előttünk van mert
    időre kell vinni a cuccot
  • qwas
    #51
    Az Íreknél olyan rendszer van a jogsira hogy csuda. gondoltam megosztom veletek. Szóval elmész levizsgázol elméletből elsőnek. Láttam egyszer ilyen vizsgára felkészítő könyvet egy autós boltban. Volt vagy 20 oldalas füzet. mondjuk ez a másik szélső érték mert emlékszem amikor én vizsgáztam otthon voltak aolyan helyzet feladatok amin volt villamos meg rendőr karjelzéssel meg mentő sziréna nélkül és találd ki kinek van elsőbsége. kit érdekel. Félre állok és megvérom míg mindenki elmegy akinek olyan érzése van hogy övé az előbség aztán gyia tovább.
    Na mindegy. szóval ha megvan az elméleti vizsga akkor mehet a dolgozó a közútra vezetni tanulni de kell mellette legyen valaki akinek van rendes jogsija. Majd egy bizonos idő után gondolom azért csak kell gyakorlatból is vizsgázni de ebben nem vagyok biztos. Lehet hogy pl 2 év után kap rendeset. Na most akinek ez nem elég gyors az mehet autós iskolába vezetni tanulni. gondolom ott vizsga után megkaphato a rendes jogsi. mondjuk a 1.5 éves ittartózkodásom alatt láttam vagy 4-5 oktató kocsit nem többet.
    Szóval ezeket figyelembe véve gondolhatjátok mi megy a közutakon. Mentem már az autópályán Audi TT Cupe után 60-al mert a parasztnak kocsira volt pénze de vezetni megtanulni már derogált neki.
  • mikloss
    #50
    A kínaiak meg sokan vannak, ahány nép annyi szokás...
  • Adam II
    #49
    A németek barmok.
  • uniu
    #48
    a fek!! :)
  • lamase
    #47
    autómata váltón melyik a középső pedál?
  • Picizöldfül
    #46
    nem rég jöttek az FPS-ek ,most az Autós/szimulátor játékok..
    Előre látom:SIMS SOROZAT-gyermek és állatvállalásra buzdít:D
  • Shion
    #45
    Na ime egy újabb idióta német tanulmány. Miket fognak még kitalálni? :(
    1. teszt: férfiak és nők vezetési szokásainak összehasonlítása (hogy jön ide a számítógépes játék?)
    2. teszt: 20 perc játék után azonnal (fokozott izgalmi állapotban) tesztkitöltés. Ki a fene tud ilyenkor értelmesen egy tesztet kitölteni?

    És az sem komplett, aki a fenti két tesztből megállapítja, hogyan vezetek a játékban és a valóságban. Én tudom, mivel 18 éve játszom, 14 éve vezetek, nagy, erős autóm is van
  • Morden23
    #44
    Belekötni bele lehet.

    Nyilvánvalóan vannak kivételes helyzetek, akár sok is. A kinnfelejtett 30-as tábla sem jogosít fel arra, hogy minden szituban jobban tudd.

    Nem azért, mert biztos, hogy te rosszul tudod, hanem azért, mert senki nem tud a te elképzelésedhez igazodni, ugyanúgy, ahogyan te sem tudsz egy másik "nagyon okos" elképzeléshez igazodni. A tábla ki van rakva. Nem kell kitalálni, hogy mire gondol, mert rá van írva.
  • Sanyix
    #43
    "hanem ki van rakva a rohadt táblára/" Hát igen, csak az a gond, hogy ezt néha olyan hülyék rakatják ki akiknek fogalmuk sincs az egészről. Láttam már olyan helyet, ahol szép magas volt a sebességkorlát, de jóval lassabb volt a biztonságos (érdekes módon az összes arra járó autós velem együtt így gondolta, mert jóval lassabban ment mindenki a megengedettnél, pedig semmi rossz útviszony nem volt, csak olyan durva kanyarok és beláthatatlan részek, hogy ihaj). Van ahol meg sokkal gyorsabban is lehetne menni biztonságosan, mint a megengedett. De az építkezések után (főútvonalakon is) hónapokig kintfelejtett 30-as táblákról se feledkezzünk meg...
  • Morden23
    #42
    "Minden törvény korlátozza a szabadságot, azért van. Mindig van aki nem örül a korlátozásnak. A vérprofiknak a versenypályán, a mazsoláknak a tanpályán/tömgetközlekedésen a helyük. Akkor is ha rosszul esik nekik."

    Ez így van és abszolút egyetértek, de nem ellenindok arra, amit én írtam.

    "Ugyanazért a bűnért itt nemhogy fizetéshez kötött a dolog, hanem egyenesen személyhez."

    Pontok levonása jogsiról. Egy "visszaesőnek" pillanatok alatt elfogy a francba (ez egyeztethető lenne egy fejlett ellenőrzőrendszerrel), és utána a kihágások súlyossága/gyakorisága/mintája alapján beskálázható lenne egy "felfüggesztési időperiódus", ami alatt nem igényelhetsz újra jogsit, tehát nem léphetsz forgalomba (ha mégis, akkor szépen lehet továbbmenni, akár megvonni véglegesen a jogsit).

    "Lehetne progresszív is mint az adó. Lada 20ezer, Opel Vectra 200 helyett 500ezer, AMG Merci 2 mila helyett 10 millió. Egy piros lámpáért. Ne mondd hogy ez se lenne visszatartó erő. 10 mila már a kopasz kigyúrt maffiózóknak is fáj, az nem annyi hogy ma 2 órával tovább maradnak az utcán a lányok."

    Jól hangzik, csak éppen azt megemlíteném itt, hogy opelferrárival meg tuningolt kadettal és egyéb csodával többször látok idiótákat, mint high-end csodakocsikkal. Legalábbis itthon. A külföldi viszonyokban közel sem vagyok annyira tapasztalt/értesült, hogy elkezdjek okoskodni.

    "Ha csórikámat visszatartja a 20ezerFt, mert ha be kell fiztetni ő akkor is kb éhenhal, akkor miért ne fizethetnél te 500ezret, hogy te is megérezd?"

    Mert nem éhenhalatni kell őket (akár a csórit, akár a mágnást), hanem kiiktatni. A megelőzés fontosabb, mint az utólagos büntetés. Arról nem is beszélve, hogy a pénz befizetése még mindig nem jelenti azt, hogy legközelebb nem teszi meg - a jogsimegvonós rendszer számomra szimpibb. A "2 hónapig éhezem a bírság miatt" vs. "párszor eljátszok ilyesmit, és utána pár évig nem tudok vezetni" párharcból szerintem az utóbbi nyerne.

    "Az első evidens, a másodiknál globálisan emeljünk egy piros lámpás kihágás büntetési tételét mondjuk 200MFt-re, mivel van aki Ferrari Enzoval jár?"

    Erre írtam, hogy szankcionálás. A pénzbírságnál is jobban fáj a Yugósnak/Enzósnak egyaránt, ha a lehetőséget veszítik el a vezetésre.

    "egy évi 100MFt-t kereső, és egy évi 1MFt-t kezelőnek is ugyanakkora mértékű fájdalamat okozzon."

    Ez a baj az egésszel, hogy nagyon Girondi-s a dolog. Sem a vezetett autó, sem a bejelentett fizetés nem reprezentálja a valós státuszt - és ez nem néhány kivételes esetben van így, hanem csillió szituban.

    "Kezdjük egy alapján, és finomítsunk rajta!"

    Most itt akartam írni ezer marhaságot, mint az egészségügyi ellátást és még más egyebet, de rájöttem, hogy felesleges.
    Az a helyzet, hogy a meglévő módszerek alkalmasak lennének, csak éppen szarul működnek, mert szarul működtetik őket. Nem toldozni-foldozni kell, meg új akármiket kitalálni, csak a meglévőket kéne normálisan működtetni.

    "Ami egyszerű nem feltétlenül jó."

    Tény, ahogyan a túlzott szabályozás sem. Ráadásul a kettő közötti középút csak a gyakorlati alkalmazás után kezd letisztulni.

    "Egyébként őszintén, melyik az életszagúbb szerinted: egy 7-es BMWben feszítő maffiózó 200-al a sztrádán, vagy trabival piroson átrepesztő öngyilkosjelölt?"

    Régi audiban, opelferráriban meg cigánybömösben állatkodó kretén. Számomra ez :)

    "A tiéd elmélet, a másik bizonyított."

    Tény. Ki kell próbálni. Természetesen nem vonom kétségbe a te általad leírt módszer hatékonyságát, mert egészen tényszerűen állítom, hogy a közlekedésszervezéshez a legkevesebbet sem értek. A saját véleményem szerint viszont a konstansan kihágásokat elkövető/alkalmatlan/szuicid idióták eradikálása fontosabb és hatékonyabb, mint a csóri meg a gazdag arányos bírságolása.

    "Te hoztad fel a magántulajdon védelmét. Szóval ha már szembeállítjuk őket, akkor az alkotmány szerint az élethez való jog nyer a magántulajdon védelmével szemben."

    Tagadhatatlan tény. Ellenben a közúti szabálysértések sem fekete-fehérek, és az esetek sem fekete-fehérek. És ha már az élet védelménél tartunk, akkor jobb az, ha valaki megtartja a magántulajdonát (autó), de elveszik tőle a használat jogát (jogsi), mint fordítva. Legalábbis szerintem.
  • 00 Blue 00
    #41
    erre már válaszoltam
  • Komolytalan
    #40
    Csak azt mondtam hogy a biztonság relatív. Pl én is mentem már főúton 60-al, mert pont üvegszekrényt szállítottam a verdában, és nem akartam több 10eFt-t kettétörni egy kósza kátyú miatt. Akinek nem tetszik, ki lehet kerülni. Nem értem ez miért volna veszélyeztetés. Max 90-el mehet más is, 30 km-es lassulást akkor is tud produkálni, ha 20 méterrel mögöttem jön rá, hogy lassabban megyek mit ő. Ha meg 130-al megy 90 helyett és összetör akkor utána még kezét lábát el is töröm a marhájának, ha netán ép maradna. Ez szerintem máris egy nyomós érv, hogy miért éri meg betartani a sebességkorlátozást:-)
  • 00 Blue 00
    #39
    Ne forgasd ki a szavaimat, elkerülhető, természetesen, azért vagyok még itt.
  • Komolytalan
    #38
    "De ha valaki az életemmel játszik azt nem nézem jó szemmel, gondolom te sem."
    Én ilyenkor büszke vagyok magamra, mikor önerőből el tudom kerülni a balesetet. Nem pedig őt szorítom lefelé, meg kurvaanyázok. Mert az az idegbaj tünete. Egyébként is, minden autón széria felszerelés a középső pedál, meg a kormány is - igen hasznosak baleset elkerülésére. Ajánlom figyelmedbe őket.
  • 00 Blue 00
    #37
    Nem erről beszéltem, te is tudod!