67
-
SHARK13 #67 Fiat Spaceship GT
No komment...digó minóségben én még repülőt sem vennék... -
Angelwing #66 Ha a magyar szidásnak számít az már rég rossz. -
Bohun #65 Ha ők tipikus magyarok, te tipikus zsidó vagy...
A fenébe is, ha itt élsz közöttünk, legalább ne szídjál úgy valakit, hogy "magyar"... -
babajaga #64 "biztonságosan landolhasson az indulásul szolgáló szardíniai Tortoli reptérhez közeli vizeken."
Marhák!
-
babajaga #63 Az a nevetséges hogy ott van az amerikai meg az orosz sikló, és akkor kitalálják a használhatatlant. -
babajaga #62 És hogya büdös francba állítja be a leszállás helyét ha nincs korrigáló hajtóműve? -
babajaga #61 Ez még véletlenül se űrsikló mert a sikláshoz nincs felülete. -
cain #60 hajtómű és vitorlázófelület nélkül még nem szállt le semmi, max zuhant. -
cain #59 tesztelhették is, de a puding próbája még mindig az, ha megeszed. -
#58 1ébként azt hittem, (szuper)számítógéppel ilyet már tudunk tesztelni.. -
#57 De igen, az első mondat nem több mint szenzációhajhász bulvármondat, amit akár Anettka is mondhatott.. -
#56 Akkor én vmi paprikazabáló-digó keverék vok.. :D -
#55 Ő nem mondott ennek ellent, 1 komplett visszatérési kísérletet 1értelműen ilyen alacsonyan nem lehet végrehajtani, hiszen hiába sokkkal sürűbb a levegő, a sebességet magasról zuhanva el is kell érni.. -
#54 LOL
Neked már biztos mondták otthon: Csinálj jobbat az Isauránál, v ne kritizáld! :)
Záp a tojás, fiam? Tojjál jobbat! -
#53 talán mert gyatra a fordítás minősége és/vagy a cikk eredetileg is az volt.. ;)
még jó h beleköt egy magyar, hiszen a magyar szeret okoskodni, na és?
Az amcsiknál meg ezért nicsenek forumok se, azok csak bólogatni tudnak.. -
Su0my #52 én is összetenném a két kezemet, hogy ne legyünk olyanok... -
#51 Szóval aki 10 perc alatt akar Japánból EU-ba utazni annak a tengerbe kell landolnia xD -
endrúdí #50 Olyan lesz mint a Puntó! Kis motorral, de lesz Űrhajó Sporting kicsi, de kihegyezett motorral :D, Űrhajó 1.4T, Űrhajó 1.2 16V és a nagyágyú az Űrhajó 1.5 4D-PDTD-iS ami hihetetlen erős de 80.000 Km az élettartama :D -
Cefet #49 Ja, ja, jó lesz a scramjet, csak az a bibi, hogy 3 mach kell, hogy elinduljon.
Optimista vagyok: megoldják! -
lee56 #48 A scramjetről pár éve láttam egy jó kis dokumentumfilmet, elég igéretesnek látszott akkor... -
Cefet #47 Valszeg azért néz ki így, mert ez egy olyan gép, aminél a törzs is felhajtóerőt termel. A szárnyak jelentősége inkább a kormányzásban van. -
azbest #46 "Ráadásul nemértem minek az ejtőernyő ha egyszer űrsikló"
hófehér, torpedó alakú, hajtómű nélküli prototípusa még február végén emelkedett fel, majd zuhant alá 21 000 méteres magasságból, ahová két ballon juttatta fel
Még jó hogy ejtőernyővel ereszkedett, nem akarták hogy összetörjön :) Lassú az igazihoz képest és nincs hajtóműve sem... hm aerodinamikai teszt... biztos nem fért be a szélcsatornába ;)
"1,25 tonna súlyú "
vajon műhodfeffővést lehetne lufival segíteni? Nem tudom mennyi üzemanyagot spórolna meg 20km magasságban begyujtott rakéta... onnan kevesebb energiával ki lehet jutni. -
#45 Nem, csak egyszerűen olvasgatok. Venture Starról hallottál már? De ott az aerospike hajtómű, scramjet hajtómű(bár ezt mostanában újra kezdik elővenni), Hermes, és a többi félbehagyatott terv... van belőlük jó sok, elég jó ötletekkkel. -
#44 Agyas barátom ha fogalmad sincs miről beszélsz (márpedig a hozzászólásodból ez látszik), legalább ne szóljál be. Rájöttél hogy 20 km-en sűrűbb a légkör? Hú de okos vagy! De arra nem jöttél rá hogy egy légkörbe lépésnél 10-ed akkora nyomáson is jobban felmelegszik egy űrhajó, mert a sebessége meg 14-szor akkora!
És ráadásul a dinamikus nyomás négyzetesen függ a sebességtől.
Milyen érdekes hogy egy űrsikló hővédő burkolata 20 km-en mach 2 nél 1500 fok helyett már csak 250 fok ugye? És ez még 2 mach, nem 1. -
LADA Kalina #43 hmm megnéztem az első képet jobban, kicsit értetlenül állok a gép végébe tolt szárnyak előtt, nagy sebességnél oké persze, de mi van leszállási sebességnél? ezzel persze nem kívánom megkérdőjelezni a tervezők munkáját, mindössze nemértem... (az én korlátozott ismereteim szerint alacsony sebességnél a rossz tömegeloszás miatt könnyen orrabukhatna - akkor mért is nem?) -
LADA Kalina #42 jó dolog hogy európa fejleszt, és nem magas a költségvetés se, bár szerintem az oroszok ennyi pénzből másfélszer ennyit megcsinálnának.. na mindegy, a lényeg hogy lassacskaán ilyen tekintetben is eltűnik amerika az átlagos nemzetek sokasága között... hála a saját hülyeségüknek... én ennek örülök, ha EU és az Oroszok összefognának a fejlesztésban, sokkal jobban haladnának sztem. és akkor már télleg nem lenne messze az űr "igazi" meghódítása, értem ez alatt, hogynem csak pár szonda meg 1-2 ember, hanem emberek 100ai lennének az űrben 1x-re. én az űrkolonizálásban látok értelmet és jövőt, csak persze itt is megjelenik az etikai kérdés: a földet már eléggé elb*tuk, van-e jogunk, hogy tönkretegyük az egész naprendszert?... -
Inquisitor #41 OFF: Érdekes. Egy jóbarátom, aki egyébként jól keres ami itthon nem jellemző, azért akart (többek között) külföldre menni melózni, mert a cégénél azt kellett látnia, hogy a tucatnyi nemzet fiai kötül, pont a sajátjából nem akarodzott senkinek se dolgozni. Igaz ezt jó sok munkaórában ...
ON: Drukkolok az olaszoknak, annyi jó terv tünt már el a süllyesztőben, hogy kellenek az "új" versenyzők. -
#40 Nem maradt ki az utolsó szakasz említése ebből a cikkből sem, íme:
"A CIRA beszámolója szerint a küldetés célja az űrjármű légkörbe való belépése utolsó fázisának szimulálása volt..."
Nincs szó szenzációhajhászásról. -
L3zl13 #39 Ami még érdekelne, hogy milyen célt szeretnének elérni a program 2012-re tervezett befejezéséig. -
L3zl13 #38 Szerintem ezt mindenki belátta. Először látni kellett irányítható-e a gép a légkörben.
Nem sokat érnek azzal, hogy kibírja a magaslégkörilégköri fékezést, ha az utolsó 1-2 km-en úgy zuhan mint egy kő.
A probléma csak ott van, hogy ezt az "utolsó szakasz" dolgot kihagyták a cikkből. Az itteniből. Az eredetiben benne volt.
Már csak az a kérdés, hogy figyelmetlenségből, vagy szenzációhajhászásból.
Szvsz egyértelmű, hogy először el kell hagyni a légkört, hogy visszatérhessenek bele. Az meg léggömbökkel nem igen fog menni.
Szerintem a hír legfontosabb eleme az, hogy egyátalán foglalkozik valaki új űrsikló fejlesztésével, mert az amcsik láthatólag már letettek róla anyagi okokból. -
Thrawn #37 Elírtam a nevet: helyesen Enterprise. -
Thrawn #36 A nagyeszű kritikák közepette megjegyezném, hogy a legelső shuttle, az Enterpise 6000 méternél sosem jutott magasabbra. Egy módosított 747-es vitte fel a hátán, majd eleresztve lehetett tesztelni a sikló aerodinamikai tulajdonságait repülés közben. Nyilván valami hasonló történt most az olasz sikló esetében is. -
MasterJay #35 A hozzászolásoknak a 80%-a azzal ment el, hogy egymást b@szogattátok! LoL
Van vagy 3-4 értelmes hozzászólás!
Ami engem illet, szerintem valahonnan el kell kezdeni a teszteket és az nem egyből a világűrből való visszatérés. Fokozatosan haladnak előre. Így legalább tudják, hogy amit eddig csináltak az nagyvalszeg jó, és jó úton haladnak. -
Brainpumper #34 "Az olaszok mihaszna népségéről pedig annyit, hogy ha mi is ilyen mihaszna népség lennénk, akkor összetenném a két kezemet."
Egész európában egy nemzet sem dolgozik egy nap átlagosan annyi órát és olyan szorgalommal mint a magyar. Az más kérdés hogy a munka gyümölcsét külföldiek meg rák tudja kik (politikusok, szponzoraik) aratják le.
-
#33 még mielőtt rámsütnétek, nem én használtam ezt a jelzőt én csak reagáltam rá -
Emmegki #32
egyesek heves magyarozásban élik ki magyarellenes érzelmeiket -
Emmegki #31 Magyarul az SG megint bulvárosította a cikket. Hajrá... -
menyus001 #30 Szerintem meg lehet légkörbe való visszatérésnek nevezni, mivel nem lehet egyből 100km-ről lepottyantani, mi van ha a fejedre esik? kis lépés, a légkörbe való visszatérésnek a folyamatából, remélem érted amit idekaparok:S
Persze az egész folyamat nem modellezhető ezzel a kísérlettel, van ott sok kemény dolog, a már lejjebb írt 30000km/h-ról való lassulás, az ionréteg ami igencsak forró, stb..ugye. -
freeapro #29 en is!! -
quentit #28 Ez előítélet. A legtöbb magyar persze ilyen, de vannak kivételek.
Amúgy ilyen elven mondhatnám, hogy az olaszok meg lusták...