33
  • SHARK13
    #33
    Várjál csak barátom. Ecureuil-el mentek a TV-sek,meg a VIP-ek. De a terhet ki vitte??? A minyók.
  • Airbus A380
    #32
    Szeptember körül jön.


    Már várom.
  • Airbus A380
    #31
    Érdekes motívum hogy slidestickje lesz mint az Airbusnak.
  • Airbus A380
    #30
    A dakaron én csak AS-350 Ecureuil helikoptert láttam. :)


    Az olyan géppel meg mint amit te mondasz semmire se mennének nyugaton.

    Márpedig a Szuhoj oda készül az SSJ-vel.

    Érdekes kis gép lesz az Aero magazin cikkje alapján én kiw wok mit hoznak ki belőle.

  • SHARK13
    #29
    Az oroszok azzal tudnának komoly piacot szerezni maguknak,ha elnyűhetetlen gépet csinálnának(általában megy nekik). Akármilyen is a Dremliner vagy az Airbus-ok belseje és kényelme...tud üzemelni pl Belső-Ázsiában? Kigali-ban vagy Bamako-ban szerintetek milyen a kiszolgálás? Márpedig az emberek előbb-utóbb oda is akarnak majd menni... A Dakaron pl csak Mil helikoptereket meg Il-76-osokat látni. Nem véletlen. A Kínai belföldi járatokról nem is szólva...
  • aradi13
    #28
    én is
  • Airbus A380
    #27
    Kiwi leszek mikor konyul le arcocskájukról a mosoly.
  • Loverman
    #26
    nem hinném hogy a mai Boeing-Airbus versenyben az oroszok bárhogy is fel tudnák venni a kesztyűt, de ők tudják. Persze a FÁK-ban előnyük lenne... vedd a mi gépünket vagy gazdálkodd ki a jövőben az orosz pénzügyi segítség nélkül:)
  • mosquito76
    #25
    Black Rose:
    Mechanikus számítógépre példa, a TU-154-esnél:
    http://hampage.hu/repules/tu1542.html
    "Az NVU navigációs számítógép részben villanymotorokkal, reduktorokkal és visszacsatolásokkal, részben léptetőmotorokkal megoldott analóg-digitális, tehát hibrid szerkezet. A rendszer ortodromikus koordinátarendszerben integrálja a különböző jeladókból érkező jeleket, és így egy autonom - a földi jeladóktól független - navigációs rendszert képez. A két egységből az egyik számol, a másikon lehet beállítani a következő szakasz adatait; a fordulóponthoz érve automatikusan átkapcsol."
    Remélem segítettem.
    Üdv.: Mosq
  • teddybear
    #24
    Nem építettek be ilyesmit. Egyrészt a súlyprobléma miatt, tűl nehéz lett volna, másrészt volt már jobb.
    Az oroszok összeszedték azokat a nehézbombázókat, amiket a nyugati szövetségeseik Kelet-Európában elvesztettek, és ezeket lemásolva építették ki az első stratégiai bombázó-erejüket.
    Azután felhasználva a németektől zsákmányolt repülőtechnikát, meg amiket tanultak, és kikémleltek a nyugatiaktól, továbbfejlesztettek mindent.
  • duke
    #23
    "nem tuggya vki hogy 0,78 Mach az hány km/h?"

    Ebbe nincs semmi kulonos,minden mai utasszallito ennyivel megy.Ugy kb 900-950 km/h.Ez a maximum gazdasagos sebeseg.
  • BlackRose
    #22
    Nem kétséges a mechanikus számítógépek létezése, de azt állítani, hogy a repülőkben azt használják (még ha ruszkik is) egy kicsit nevetséges.

    Egy érdekes ruszki "számítógép" oldal...

    http://englishrussia.com/?p=671
  • teddybear
    #21
    Az oroszok mostanában már előbbre járnak mint te, bőszen használnak, és készítenek IC-ket is!
  • teddybear
    #20
    Babage első próbálkozása mechanikus volt, de sohasem épült meg.
  • teddybear
    #19
    A légsűrűség elsősorban a magasságtól függ, ezért kisebb a hegyek tetején, mint a tengerszinten, mint közismert.

    Természetesen az időjárás kisebb-nagyobb mértékben befolyásolhatja, pl. a hurrikánok szemében rendkívül alacsony értékeket mérhetnek.
  • BlackRose
    #18
    Az avionics a Thales Group fejlesztése (ha jól tudom az Airbus 380-as avionics-ét is ők fejlesztették). Tehát nem lesz elektroncső... igaz más modern ruszki gépekben sincs már, elég nevetséges, hogy egy 30 évvel ezelőtti dumát még ma is ismételnek és az emberek elhiszik.

    A simán tönkreteszi a chipet az elektronikus vihar... igaz, ha nincs megvédve, de a modern avionics rendszerek először is redundánsak, másodszor mindenféle légköri, elektromágneses stb. védelemmel felvannak szerelve (burkolat stb.), harmadszor pedig mit tudsz kezdeni egy elektrón-csővel? Radarban megfelel, de milyen irányítási, biztonsági, navigációs teljesítményt lennél képes egy elektrón-csöves tákolmányból kivenni, mennyi MIPS-et? :) Na minek az az elektrónika amely nem alkalmas semmire. Az elektrón-csöves ruszki gép inkább urbán legenda mint valóság, a régi ruszki gépek mechanikus-hidraulikus gépek amelyek elektrón-csöves radarral voltak felszerelve, nem volt azon semmi féle elektrón-csöves számítógép meg hasonló dolog. A modern ruszki gépeken meg elég komoly elektrónika van, de nem elektrón-csöves, mert komoly elektrón-csöves elektrónika nem létezik.

    Mechanikus számítógép? A szerző valószínűleg arra gondolt, hogy pl. a Boeing-oknál a fly by wire rendszert átlehet hidalni a régi hidraulikus rendszerrel, vagyis, ha a FbW ledöglik akkor a régi módszer működik, de ez Airbusnál már nem igy van az csak FbW (ott csak a Joystick van amely nem hidraulikus), szintén az F-16, F-22 (tavaly Novemberben esett le az első éppen azért mert meghibásodott a FbW), de olyan, hogy mechanikus számítógép a repülőben olyanról én még nem olvastam. Javitson ki valaki ha tévesen tudom.
  • rigidus
    #17
    "az a repülés magasságtól függ"

    A legsurusegtol fugg nem a magassagtol, ami azt jelenti, hogy ugyanazon magassagon is lehet valtozo az ertek, pl. idojaras, legnyomasvaltozas.
  • Godefroy
    #16
    Mechanikus számítógép?

    Az milyen?
  • Rize Allard
    #15
    Az elektron cső nem hátrány, sőt! Jóval megbízhatóbb mint egy chip vagy tranzisztor. (ezeket simán tönkre teszi egy elektromágneses vihar és akkor...)
    A legtöbb mai gépen még mindig van az elektronikus számítógépek mellett mechanikus is...
  • bozsik
    #14
    azért mert az tengerszinten mért érték,de ha az alt -ot állitod akkor más lessz a sebbesség is,a légsürüség változásával.
  • Mike
    #13
    hűha nem semmi
    a két nagy orosz repülőgépgyár repülőt épít
  • stremix
    #12
    Én azt tanultam, h a hangsebesség 1200 km/h körül van, a konverter pedig alig több, mint 1000-et ír. Elvileg a program a valódi légsebességgel számol, akkor pedig nem lehet eltérés.
  • concrete
    #11
    hajrá, jó lenne ha mégvalaki megszorongatná a boing-et ... ne csak a seggükön üljenek a 20-30 éves fejlesztésikkel, és számolgassák a pénzt ...
  • Picivizipaci
    #10
    A szárnyszerkezetben, nagyon jók a ruszkik, csak hát az az elektronika ne lenne. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e benne elektroncső :) ?
  • BlackRose
    #9
    Én imádom a versenyt. A ruszkik pedig ugye repülőt tudnak csinálni, tehát üdvözlöm a projektet. Kár, hogy nincs még több ilyen.

    http://sukhoi.superjet100.com/en_main.html
  • lekvároshurka
    #8
    Jopofa a konverter kösz a linket
  • LADA Kalina
    #7
    köszi
  • An-Dee
    #6
    az a repülés magasságtól függ, de itt egy converter: converter
  • LADA Kalina
    #5
    nem tuggya vki hogy 0,78 Mach az hány km/h?
  • Sanyix
    #4
    Szuhojék sztem gyúrak a dizájnra is :) ennek is az orra olyan "szuhojos" de tényleg hasonlít egy 27-esre picit az orra :)
  • LADA Kalina
    #3
    jó végre oroszokrol hallani :) remélem jó kics repcsi lesz, habár nekem tériszonyom van, szóval úccse ülnék fel rá
  • Duncan Idaho
    #2
    Áhhh Jeesz jeesz Kompozit szárny iz Gúúúd...
    Valahogy így kommentálhatja az orosz fél a dolgot.
    Ami mellesleg tényleg király.