57
  • buldózer0
    #57
    helo nemtudna nekem valaki segiteni én feltettem wowot utána burning crusaert és megpacheltem és ha bejelentkezek azt irja ki hogy download update és nem enged tovább elöre is köszu :) ... :S
  • djuiceboy
    #56
    Sziasztok valaki tudna segíteni valmiért nem lehet trial accountot regelni wow europán mert a step 4 -nél kéri ,hogy válasszam ki a kártyát. Mit tudtok tanácsolni?????

  • Gentleman
    #55
    Kedves Komolytalan! Érvelésed érdekes, bár én egy kérdésre szerettem volna válszt kapni. De azért köszönöm !





  • Indigo
    #54
    Így van.
  • Komolytalan
    #53
    Ja, és kötelező az egyiket szeretni, a másikat meg utálni, természetesen pontosan úgy, ahogy te meghatározod. Inkvizítor meg náci meg én vagyok.
  • Indigo
    #52
    A körte és az alma is gyümölcs, valamint a mozi és a wow is egy szórakozási forma...
    A flémet te indítottad, ügyes vagy, mehetsz szintet lépni.
  • Komolytalan
    #51
    Na ki kezdte a flamet, azzal, hogy almát körtéhez hasonlít? Indigo. Grat, flamer-mester, mehetsz a kockacukrodért.
  • Indigo
    #50
    Én nézem a monitort, nem babulom :)
  • Indigo
    #49
    Ebben egyetértek, a karfiol jobb :)
    Viszont a mozi jobb a wownál, és ebben nekem van igazam! Lehet flamelni :P
  • Komolytalan
    #48
    Amúgy te lyukkártya olvasón olvasod az SGt, ha már a monitor bámulása ciki?
  • Komolytalan
    #47
    Én meg a rántott karfiolt szeretem, de a tökfőzeléket utálom. Tuti nekem van igazam, lehet flamelni.
  • Indigo
    #46
    Vagy ha nem is jobb, miért jó?
  • Indigo
    #45
    Van aki úgy szórakozik, hogy a barátnőjével megnéz egy jó filmet a moziban, van aki meg úgy, hogy órákon keresztül bambulja a monitort és virtuális karaktereket fejleszt (minek?) agyatlanul hentelve. Na bumm! Ez utóbbi miért jobb mint a mozi?
  • Komolytalan
    #44
    "Sikertörténet a WoW: The Burning Crusade" :-) Egyébként az eladási adatokról volt szó, nem arról hogy neked - aki kifejezetten fontos vagy a marketingesek számára, a lehető legfontosabb személyiség, persze, hogyne - tetszett-e.
  • Komolytalan
    #43
    Üdvözlet, nem vagyok igazi mozibajáró, de elmagyarázná valaki azt, hogy miért jó 1500 Ft + 100 (kóla + kukorica) fizetnem azért, hogy megnézzek egy esetlegesen iszonyat sz.r filmet, amelyet 100 másik néző potenciálisan megzavarhat (1-2 bunkó mindig van)? Azt mondják nekem, hogy ez szórakozás, de én sokkal jobban élvezem hogy a -5 fokos pesti szmogban fussak helyette sport gyanánt, utána meg dögöljek otthon hetekig tüdőgyulladással.
  • ZolEE F1
    #42
    hogy az egész wow mekkora rakás kula
  • Picizöldfül
    #41
    de ez a wow..mosolyszünet:)
  • Picizöldfül
    #40
    "Kiváló virtuális heroin." by Tinman, sztem ezzel a mondattal bekell mindenkinek érnie,ez van,én inkább tolok néha egy jókis jointot,meg 3-4 havonta egy extasy-s partyt..és még jobban is járok,mert jól érzem magam,és nem leszek függő.(persze csak azt is óvatosan gyerekek!)
  • Gentleman
    #39
    Üdvözlet! Én nem vagyok igazi "szerepjátékos", de elmagyarázná nekem valaki, hogy miért jó 3ezer forintot havonta fizetni azért, hogy egy virtuális világban töltsed az egész napod ? Mert ismeretségi körömben is vannak úgymond "bekockult" emberek, akik elötte sportoltak rendesen, de mióta játszanak, azóta majdnemhogy megszakítottak minden kapcsolatot a kűlvilággal
    A válaszokat előre is köszönöm:
    Gentleman
  • Morden23
    #38
    "Oprendszer ---> Win
    Gyorskaja ---> Bigmac
    MMO ---> WoW
    MP3 player ---> iPod"

    Így él egy igazi XXI. századi modern kölyök :DDDD
  • NEOreg3
    #37
    NPC félig belelóg abba a fa tákolmányba...
  • Tinman #36
    Senki nem montda, hogy nincs a WoW-on kívül MMORPG... van. Talán akkor most menj és böngészd át, hogy hány millióan használják az EQ2-öt, hányan a Lineage 2-öt, hányan a Tibia-t, a SW Galaxy-t, stb... hajrá.

    Na, most, hogy visszajöttél, ugye már te is látod, hogy -akár tetszik, akár nem- a WoW userek száma brutális méreteket öltött. Egyertelműen a dobogó legfelső fokán állnak.
    Jelenleg nincs komolyabb versenytársa... tudod, mint a Windows.

    Oprendszer ---> Win
    Gyorskaja ---> Bigmac
    MMO ---> WoW
    MP3 player ---> iPod

    Teccikérteni? :-)
  • Morden23
    #35
    KOMOLYTALAN:

    #29: Ez így igaz. Bár mondjuk a duplája talán nagy szám, de igazad van, ezzel nem számoltam. Más kérdés, hogy a Blizzard bevételének legnagyobb hányadát a folyamatosan befizetett részvételi összeg, nem pedig az egyszeri-kiadásos játékvásárlás adja, de amúgy jogos a javítás.

    #30: Nem feltétlenül, a "vírusmarketing" hatás érvényesülhet szájról-szájra hírterjeszésként is. Manapság talán a trendy kifejezés a "hype" lenne - a WoW-osok beszédstílusa, a másokkal való interakció, vagy például az ilyen jópofa bulvárhírek pletykaként való elterjedése, mint a "szétcsapták a boltot a WoW-osok". Amúgy ez nem egy egzakt dolog, lehet sokmindent belelátni.

    #31: Mint említettem a WoW-ot predatáló MMO-k egy teljesen másik fogyasztói légkörben "nőttek fel". Ezzel nem leszólom a WoW vitathatatlan üzleti sikereit, hanem megjegyzem, hogy az időzítés legalább akkora szerepet játszott a népszerűsödésben, mint az, hogy sem a "sztori", sem a játékkörnyezet nem tartalmaz olyan elemeket, amelyek megítélése fantasy-kedvelő ember számára túlzottan kétes lenne (mondhatni kerüli a bizarr, groteszk, nehezen értelmezhető, extrém jellemvonásokat).

    Azért a változó emberi hozzáállás és a fogyasztók "tájékozottsága" némivel a WoW majmára hajtja a vizet. Amikor anno az Everquest debütált (98 vagy 99), akkor egy meglehetősen "szűk" réteghez juthatott el azonnal, és a körülötte kiépülő kult vitte a játékot odáig, ahol tart(ott). A WoW-nál kicsit más a helyzet. Manapság már (jónéhány éve) még kedves anyukáink/apukáink is a neten lógnak, és még az is tudja, "mi" az a World of Warcraft, akinek fogalma nincsen az MMO koncepcióról (azaz nem célirányosan ezt kereste).

    A Gugli "World of Warcraft" bepötyögésére azt mondja: >>>A(z) "World of Warcraft" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 46 400 000 találatból. (0,07 másodperc)<<<

    Szerintem csak azért 46 és fél milla, mert a Gugli elérte teljesítménye felső határát :D Tehát a lényeg az, hogy annyira tele van a WoW-val az internet, hogy lassan az sem tudja kikerülni a témát, aki csak a kamatszázalékokat akarja megkukkolni a kedvenc bankja honlapján. Egy globális jelenséggé nőtte ki magát, és már önmagát gerjeszti.
  • ExE
    #34
    Feltételezem azért,mert németül van írva és már hozzászokottt az angolhoz biztos :D
  • Morden23
    #33
    Ez kell, cseszdmeg.

    Értelmes emberek beszélgetése, és akkor bejön egy ilyen agyatlan marha, és elkezdi szétflémelni.

    Nm arról beszéltem, kispajtás, hogy a játék jó-e, vagy nem, azt dötse el mindenki magának, ha van egy egész kicsi jelleme.

    ÜZLETI sikerekről beszéltünk, aminek témájában semmi köze ahhoz, hogy te mennyire vagy fanboy, mert azt pechedre nem lehet mérni.

    Miért van az, hogy mindig a WoW-fanboyok basszák szét az ilyen beszélgetéseket? Lehet ezért köp a fajtádra a legtöbb ember (akinek nem inge, ne vegye magára, természetesen - mint a komment maga, a megrovás is Loverman-nek szólt).
  • Komolytalan
    #32
    "Őszintén? Én szívem szerint itt is korlátoznám idehaza a WoW-ra fordítható órák számát... talán Kínában van ilyen, nem? "
    Na persze, a WoWot korlátozzuk, de füvet szívni meg lehessen, sőt kapjon állami támogatást, hogyne :-D
  • Komolytalan
    #31
    "A WoW sikere (többek között) abban rejlik, hogy fantasy-klisékre építkezik, elkerülve ezzel a túlzott rétegződést."
    Szeirntem ez a siker 10%-át se adja, mivel előtte igen sok MMORPG volt, amik meg se közelítették sikerileg.

    "Amúgy az Everquest azért letett pár dolgot az asztalra, szóval azért nem kéne lehúzni a picsába. Azt persze te sem veted fel, hogy az Everquest csúcsidejében még nem volt annyira "átlagpolgári" az internet."
    Az EQnak megvolt a játékos közönsége, ráadásul Ázsia boldogabbik felében, ahol jó volt a net az EQ idején is. Egyébként is könnyebb lett volna fejleszteni egy meglévő rendszert, vagy akár tök újat írni (EQ2), mint nulláról elérni valamit. EQ a WoW-val szemben megmérettetett, és könnyűnek találtatott - ennyi.
  • Komolytalan
    #30
    "Tulajdonképpen már vírusmarketingnek is nevezhető, hiszen a (saját maga által kialakított) szubkultúrát használja fel az önreklámozásra, illetve egy "új" termék pozicionálására."
    Ez kicsit meredek kijelentés. A vírus-marketing mindig valami reklámhordozót, nem pedig a terméket magát terjeszti. Vagyis de jó ez a WoW trailer, WoW minijáték, WoW tökömtudja mi, és továbbküldöm 1 havernak a linket. Jelen esetben ilyenről szó nincs, itt maga a játék (a termék) olyan, hogy ajánlják az emberek az ismerőseiknek. Ez nem a marketingesek, hanem a fejlesztők eredménye, tehát vírus-marketingről szó se lehet.
  • Komolytalan
    #29
    "Már talán 8 millióan lehetnek a WoW-osok, akik megvették az alapjátékot."
    Ez nem teljesen így van, 8 millió aktív előfizető van. Kb a dupljája vette meg az alapjátékot, csak lejön belőle az, aki abbahagyta, vagy akit bannoltak.
  • Loverman
    #28
    "Ez elég lényegtelen"
    Hát igen, emberek szoktak igénytelen fos játékokkal is fél életet játszani, olyannal ami akadozik és a szerver napokig offline,stb stb. Osztod az észt, és csak azért mert te azt hiszed hogy így van, másokkal is el tudod hitetni, főleg ha véleménye sincs senkinek igazán.
    "kategóriájában nincsen vetélytársa"
    ja több mint 10 mmorpg van még rajta kívül,de tényleg nem. (Itt jegyezném meg: uramatyám.... egyesek miért nem gondolkodnak néha)
  • psishock
    #27
    gabore:
    Hiszen a recept teljesen egyszerû, értelmes emberek megosztják az értelmes gondolataikat/nézeteiket egymással. Szerintem nincs benne semmilyen fájdalmas vagy hasonló megerőltető dolog. :)
  • psishock
    #26
    Tinman:
    "Ha olyan alattomos és csúnya rossz cégek akkor, mi a rákért van Core2Duo procid ?"
    hmmm, talán ugyanazért a pénzért nagyobb teljesítmény miatt? Tudod, nem vagyon az a fanboy tipus, csak truccból nem lesz AMD-m.

    "És valahogy van egy olyan érzésem, hogy XP user vagy te is."
    Bingo, de milyenek is a lehetőségeim/alternatíváim??

    "Sajnos nekem Core2Duo-ra nem tellett, de eredeti XP-re azért igen."
    Miről is beszélünk itt?

    "Billy bácsi a vagyona 95%-át szándékozik eladakozni, arról már nem is beszélve, hogy tanulnak a hibáikból és egyre jobb és stabilabb rendszereket igyekeznek kiadni."
    ohh, akkor minden elismerésem neki, bekereteztetem a képét, és kiteszem az ágyam felé... esetleg magamra tetoválom a csodálatos és szent arcát, hogy folyamatosan láthassam. Egyébbként nem fikáztam/néztem le egy céget sem, én még csepp se vagyok a tengerből hozzájuk képest. Amig nem lesz mit felmutatnom alternatívának addig nem is fogom tenni. (ha ez sohasem fog megtörténni akkor sohasem fog megtörténni, ez van :) Az hogy így jutottak "hatalomra" már bejáratott tendencia volt, csak jól kellet kockázniuk. Ez az üzlet, a "világ rendje" ha tetszik, de nehogy már cirógatnom kelljen a sikerük miatt őket...
  • DagadtNinja
    #25
    Nem ertek hozza, de kivancsi vagyok ra, hogy miert erdekes a masodik kep. De komolyan...
  • gabore
    #24
    most tökre jó kis hozzászólásokat olvasok hosszú idő óta először...

    gratula
  • Morden23
    #23
    Elnézést, apró adalék:

    Az Everquest idejében még dúlt a szerepjáték-láz, valamint akkor gyűrűzött be a gyűjtögetős kártyajáték-divat (a Magic: The Gathering némivel korábbi). A szerepjátékok (többek között a számítógépes játékok fejlődése miatt, valamint a nem upgrade-elhető játékrendszer és kevés kiegészítő miatt) szépen lassan elkezdtek kifújni, és a játékostábor a számítógépjátékok felé (anno pl. MUD-ok) fordult.

    Ez alapozta meg az eredeti MMO koncepció sikerét (ami egyébként a közhiedelemmel ellentétben nagyon is fizetős finanszírozási metódusra épült már a kezdetekkor), és ez a szubkultúra "szült meg" egy befogadóképes internetes kommunát.

    Aztán volt valaki a Blizzardnál, aki volt elég bátor egy óriási összegű kockázati befektetést megpályázni... "a többi már történelem".
  • Tinman #22
    Így van, csak bólogatni tudok...
  • Tinman #21
    Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy játszottam az Everquest II-vel 2 hónapot (lvl 36-os paladin), a Guild Wars-al 4.5 hónapot /addikt módon, mert ostoba voltam/ és végül a WoW-hoz is volt szerencsém 28 nap erejéig tavaly nyáron egy kölcsönkapott account révén.

    Nálam a GW vitte a pálmát /bár nem igazi MMO/, remek hangulat, mesteri zenék és olyan grafika, hogy csak lestem, de 4 hónap után kifulladt az egész... 3 kimaxolt karakter és már csak a remek társaság miatt jártam fel, végül kiszálltam.

    Az Eq2-ben nagyon nehezen találtam meg a helyem, viszont a craft rendszer kiismerése után rájöttem, hogy ez a játék olyan szinten komplex, hogy egyből szerelem lett... túlságosan. Egyik nap egyszerűen felálltam és azt mondtam, hogy elég volt, soha többet nem játszok MMO-val. A mai napig megvan egy soha fel sem használt Eq2 feltöltőkártya.

    WoW: Naná, hogy vérbeli RPG-s létemre elkapott szinte azonnal a Blizzard varázsa. Eleinte húztam a szám a grafika miatt, de rájöttem, hogy ez így jó, ahogy van. Ahogy anno a Warcraft 3-at és a Frozen Thronet is képes voltam éjjel 2-ig tolni, úgy ez hatványozottan igaz volt a Blizzard drogjára.

    Ez a játék kiváló! Kiváló virtuális heroin.
    Már valahol egyszer leírtam... túl jó ahhoz, hogy normális ember leüljön elé játszani. Nem szabad, hogy egy xaros játék körül forogjon az ember gondolatai.

    Szóval igen, egyértelmű, hogy ÖSSZESÉGÉBEN a WoW a befutó. De játékélmény szempontjából nekem a GW egy picit többet adott de rövidebb ideig elég csak, az EQ2 pedig a craft rendszerével nyűgözött le.

    Őszintén? Én szívem szerint itt is korlátoznám idehaza a WoW-ra fordítható órák számát... talán Kínában van ilyen, nem?

    "A WoW az első olyan játék amivel valóra vált az az első hatalmas, változatos multikultúrális online közösség, amiről az Everquest csak álmodni mert."

    Ez így ebben a formában nem igaz. Az Everquest 1 volt az első ilyen igazi multikulti MMORPG.
  • Morden23
    #20
    Ez elég lényegtelen.

    A WoW sikere (többek között) abban rejlik, hogy fantasy-klisékre építkezik, elkerülve ezzel a túlzott rétegződést.

    Amúgy az Everquest azért letett pár dolgot az asztalra, szóval azért nem kéne lehúzni a picsába. Azt persze te sem veted fel, hogy az Everquest csúcsidejében még nem volt annyira "átlagpolgári" az internet. Az előfizetések és a számítógépek száma rohadtul megnőtt, az emberek sokkal nyitottabbak lettek az online irányba, és nem utolsósorban sokkal több lehetőségük, sokkal több információjuk van.

    Amúgy a WoW többek között azért is birtokolhatja az MMORPG-felhasználók 53%-át (nagyjából 16 millió user van jelenleg world-wide - persze nem számolva a tört szervereken játszó tíz/százezreket, de azok nem is érdekelnek senkit), mert kategóriájában nincsen vetélytársa.

    Ez meg fog változni. Vagy ma, vagy holnap, esetleg fél év múlva, esetleg egy év múlva.
  • Luminas
    #19
    Wow, az első WoW-os cikk két év óta itt az sg.hu-n, ami után építő és véleményformáló hozzászólásokat lehet olvasni! Csak így tovább srácok =)
  • PoisonBorz #18
    Azt senki fel sem veti, hogy azért fogy ennyire/ilyen népszerű, mert a stílusában a legjobb játékélményt nyújtja, hogy mekkora közösség épült rá, milyen jó az adminháttér, stb.? A WoW az első olyan játék amivel valóra vált az az első hatalmas, változatos multikultúrális online közösség, amiről az Everquest csak álmodni mert.