41
  • Morden23
    #41
    Gondolom még mindig nehezen érthető meg, hogy nem "pop-up" alapon működik a dolog, hanem úgy, mintha mennél az utcán. Ott sem ugrik az arcodra az óriásplakát, csak látod.

    Amúgy a Győzikék ellen van egy kurva egyszerű megoldás: kapcsold ki a tévét.
  • Rocko
    #40
    Na tessék a júzernek volt egyetlen lehetősége egy olyan világba elmenekülni, ahol nem törnek az életükre mosópor és győzike reklámok... Remélhetőleg, mosthogy ezt kutatják fel fog hentelés közben ugrani egy rohadt nagy meki reklám, h ne felejts el enni is néha
  • Morden23
    #39
    Nem fogják (ennél enyhébbeket, illetve más jellegű, de sokkal kevésbé offenzív módszereket sem engedélyeznek).

    Megjegyzem, nem csak az USA-ban tiltják, hanem az EU-n belül sem lehet. Amúgy meg a módszer szar, teljesen működésképtelen, és totális vakszórásos. Arról nem is beszélve, hogy nem csak etikai, de jogi problémákat is felvet (azon műsor/film szempontjából, amibe belerakják).

    Ha gusztustalan marketingmódszereket akarsz látni, javaslom a product placement tárgykörét. Nem urban legend-ek, és még működnek is:)
  • Indigo
    #38
    Amúgy a módszert elég gusztustalannak tartom, remélem soha nem fogják engedélyezni a használatát.
  • Indigo
    #37
    Ehhez nem értek, marketingesként bizonyára jobban vágod ezeket a dolgokat. De most egy Tyler Durden kapcsán nem tudom mire kellett volna asszociálnom, akár utólag is. Bár végülis jó poén volt a filmben, gondolom a kezdődő skizofréniát akarták vele szimbolizálni :)
  • Morden23
    #36
    "Azt viszont nem tudom, a tudatalattim felfogta-e azokat a bevillanásokat, szerintem nem."

    Elvileg a lényeg az volt, hogy egyfajta "pavlovi reakciót" króbáljanak kicsikarni az emberekből. Mivel a tudatos percepció nem működik, a tudatalattid érzetként implementálja. Ergo egy Coca-Cola képe láttán nem a Coca-Cola fog eszedbe jutni, hanem a kóla íze (a tudatalattid nem tesz különbséget márkák között:)). Így, ha éppen szomjas voltál, és szereted a kólát is, akkor eszedbe jut a kóla, és eszedbe jut a kóla ivásának vágya/lehetősége. A probléma ezzel az, hogy ettől még nem a bereklámozott kólát fogod megvenni, vagyis azért nem működik a módszer, mert nem lehet "beleégetni" az emberekbe az addott márkát/konkrét terméket (amúgy pont azért kóla volt az eredeti ötlet, mert egyszerűen felismerhető, jellegzetes dolog - egy iPod-ot, vagy egy Windows Vista dobozt hiába vágnának be egy-két-három frame erejéig).
  • Indigo
    #35
    Áhh, az nem egy képkocka volt, az volt leglább egy fél mp... :) Viszont az elején párszor bevillant egy egészalakos Tyler, na azt már tényleg nehéz volt kiszúrni, először én sem vettem észre, csak visszanéztem miután mesélték. Azt viszont nem tudom, a tudatalattim felfogta-e azokat a bevillanásokat, szerintem nem.
  • m4G1c
    #34
    A Max Payne 1-ben is gyári Nokia csengőhang szólalt meg néha :)
    Az arab meki jó gondolat...
    A bevágott képkocka tényleg csak kisérleti jelleggel fordult meg egy-két marha
    fejében régebben, de ma már a 24 képkockából azt az egyet simán felfogod. Mint a
    Harcosok Klubjában Tyler alteste :D
  • Rage47
    #33
    Én csak a Splinter Cell 4-ben láttam Nokia telefonokat, másra nem emléxem a játékbeli reklámok közül :))
  • 12346
    #32
    jah, ezen egyébként nem tudom mit csodálkoznak, hogy nem emlékeznek a játékokban elhelyezett reklámokra.. míg egy filmnél csak bámulom a történéseket, addig a játékoknál aktívan részt is veszek ezekben. így az ilyen apróságokra miért is figyelnének, ha már az utcán sétálva se nézi meg senki a színes, téglalap alakú izéket falon.
  • 12346
    #31
    azér a filmekben is mindig meghesszelen a "bújtatott" reklámokat. bár nem mintha bármiben is befolyásolna ez a későbbiekben. játékokban ugyanígy meglesem, hogy kiknek a pénze van benne, de ennél többet nem mozgat meg bennem:)
    ma éjjel is autókáztunk a wr1 japán pályáján, és a reklámplakátok mellett lassítottam, hogy jobban szemügyre vegyem őket^^ aztán tovaautókáztunk, és már nem is emlékszem mindegyikre.
  • Marchus
    #30
    de azért mégis inkább a pamperst veszed meg, ha a polcon 20 féle pelenka van, és nem ismered a többit, mert a pamperst már agyonreklámozták, és mindenhonnan az folyik (?)...
  • bermuda3
    #29
    jaja csak ha berakják az emszídonálcot gta-ba és azt kell kirabolni akkor a hülyegyerek kifogja rabolni a sarki mekit is. persze ez nem így van de a sok okos ember hamar betiltaná.... pff
  • ColdFire
    #28
    mámegvan :D
  • ColdFire
    #27
    huh ilyen játék is van?
    kell! mi a neve?
  • Basic
    #26
    A CS még ma is mindenhol ott van :D
  • HUmanEmber41st
    #25
    Nekem a BF sorozatban a készítő cégek reklámja tetszik:)
    A házak között szárítókötélen céges feliratos pólók száradnak:) Meg óriásplakátok :)
  • kvp
    #24
    Szemely szerint en leginkabb egy mmorpgfps (neocron) 'virtualis' reklamaira emlekszem. Nem valodi cegeket reklamoztak hanem a jatekban valaszthato cegeket (faction-ok). Ha valaki nem allandoan a sivatag kozepen koszalt, hanem a varosban, kulonosen a plaza szektorokban (tehat orvos, mernok, tudos, rendor, hacker vagy barmilyen nem katonai foglalkozasa volt) akkor eleg sokat kellett bamulnia a videofalakat es hallgatnia a zene mellett a reklamokat is a hangszorokbol. Kisertetiesen hasonlitott egy modern plazara, pl. amilyen a budapesti westend is. (meg epiteszetileg es a tomeg meretet vagy a boltok kialakitasat tekintve is) Nem volt feltuno, de egy ido utan az ember megjegyezte a legtobb ceg reklamjat vagy kepes volt egy kis logo vagy a biztonsagi or egyenruhaja alapjan is felismerni hogy melyik ceghez tartozott. (a hud persze szinkoddal is jelezte hogy ellenseges-e, de csak ha az ember aktivalta a celzast, amiert pl. a varosban a rendorok a harmadik figyelmeztetes utan helyben fejbelottek az embert)

    A jatek egyebkent 18-as kategoriaban volt. A folyatasa is az, sot meginkabb az. Egyebkent ott is voltak szornyek (de normal allatok, meg novenyek is), de a legintelligensebb ellenfelek nem a szornyek vagy a robotok hanem az emberek kozzul kerultek ki, pl. alacsony szinten a hajlektalanok, kesobb a punk-ok majd a helyi kommunista csapat. Biztonsagi orrel kezedeni veszelyes volt, rendorrel meg kozel ongyilkossag. (marmint az npc-k eseten) A jatek nemet fejlesztesu. Lasd a masik topikot az uj torvenyjavaslatukkal kapcsolatban.


    cikk
  • fflx
    #23
    hat ha oda nem is, de a BF2-be siman beleferne egy arab feliratu mcdonalds etterem es szerintem ha csak az EA-n mulna mar reg benne is lenne :)
  • ColdFire
    #22
    na ezt vigyék bele bf1942be xDDDD
    McDonaldsos reklám xDDDD
  • RX 7 szeretnéd
    #21
    reklám=hülyeség: egy játékos nem foglalkozik vele,nem lesz olcsóbb a játékés semmit sem használ,de kurvára
  • noss
    #20
    játék közben a tudatalattiba is beépülnek a reklámképek

    ennyi erővel a tv-reklámok és óriásplakátok se érnek sz*rtse
  • asysoft
    #19
    Szerintem eddig a "legjobb" reklámok az Enter the Matrixban voltak (kihalt autópályán Creative, repülőtéren P4...). Azokat biztos megjegyezte, aki vele játszott:))
    Egyébként 1-2 játéknak jót tehet a reklám, reálisabb lehet tőle. Pl engem nem zavar az NFS-ekben a McDonald's, s ugyanígy nem zavarna egy FPS-ben egy Coca-cola-s automata.
  • Gerbill
    #18
    Én Nokia reklámra emlékszem a Driver 3-ból, meg a Tycoon City New Yorkból(itt nagyon jól van megcsinálva, mert a reklámokat én magam helyezem ki házak tetejére falára stb és így vonzóbb lesz a lakosok számára:D, ja meg márkaboltokat üzletláncokat lehet építeni).
  • szotyikaa
    #17
    Eddigi legjobb reklámok az nfs sorozatba voltak.Pl veszek a játékbeli kocsimra egy jó felnit és hmmm de süti ez a felnicske ki is gyártja oszt szalad is megrendelni aki teheti :)
  • sirGalahad
    #16
    Valahogy megragadt az emlékezetemben hogy sok amcsi filmben MILLER sört fogyasztanak a jómunkásemberek a BÁR-ban... /0.33l üv./
    De tényleg!
    Csak figyeld meg legközelebb.
  • Matyóhímzés
    #15
    Pont ezt akartam mondani. :)
    A filmekben felbukkanó reklámokért is fizetnek a cégek, hogy mondjuk Stalone Colát igyon, meg Cryslert vezessen a filmben, mégis a kutya sem emlékszik rá akár fél perc múlva sem, hogy mit ivott, vagy mit vezetett. :)
    Úgyhogy ezzel az erővel ugyanakkora létjogosultsága van a játékokban a reklámnak, mint a filmekben a reklámnak.
  • lammaer
    #14
    "Lásd bevágott képkockák filmbe vagy suttogó hang alvás közben. "

    Annó utánanéztem, és én úgy tudom, a bevágott képkockás technika csak urban legend, a valóságban sohasem működött (azt hiszem először tán moziban próbálták először kóla fogyasztásra ösztönözni a népeket ilyen módon). Ennek ellenére mintha emlitette volna az adott tanulmány, hogy az USA-ban biztos ami biztos alapon törvény tiltja az ilyen technológiák alkalmazását.

    Persze nem tudom mennyire megbizható a forrás... mondjuk az tény, hogyha látok egy jégkrémreklámot, ahol a csaj a magnum leharapása közben orgazmust él át, akkor sem rohanok el jégkrémet venni (sőt, egészen más jut az eszembe , emiatt nehezen tudom elképzelni hogy egy akciófilm jelenetébe bevágott "igyál kólát" képkocka miatt hirtelen kimásszak a moziban a sor közepéről mert én bizony kólát akarok venni.
  • Normal
    #13
    Pedig nagyon egyszerű.
    A reklámot tegyék capmelős pontokhoz - ahol valami komolyabb táp van, vagy jó a rálátás egy choke-pointra, esetleg jelöljön mindig valami secretet, vagy lehet a home base, illetve spawn point környékén.
    Ez egy olyan új felület, amit nem szabad kárba veszni hagyni!
  • GABOR16
    #12
    Csináljunk egy játékot amiben az emberek fejében már cyberbeültetések vannak, és játék közben valahol feltörnek, és a fejedbe érkezik a tucatnyi felugró reklám (mondjuk ez úgy is használható, hogy a játékos egy robotot alakít a játékban).
    És amellett, hogy jön az ellenség a felugró ablakokkal is harcolnod kell, amik egyre agresszívebben támanak. Mondjuk a játék felénél az is megoldható, hogy azért kap el az ellenség, mert a sok reklámtól nemtudsz védekezni...

    Egész jó, hecker típusú játék készülhetne ebböl. A reklám a másik ellenséged, és a valódi ellenség pluszban színtén beakar törni a fejedben lévő tűzfalon át, hogy átprogramozon (mondjuk ez csak robottal lehetséges).
  • Szefmester
    #11
    sztem akkor jóka reklámok a játékban amikor nem veszed észre őket mert "beleolvadnak" a környezetbe.. olyan mintha az utcán mennél.. ott sem nagyon nézed már meg de tudod hogy ott van
  • Evil Merodak
    #10
    "Ennek egyik oka, hogy a programok közben a felhasználók kikapcsolódnak, játszanak és nem a reklámokra figyelnek."

    Érted? Legközelebb ha játszol nehogy lazíts vagy kikapcsolódj, helyette figyeld a reklámokat! Tiszta agymosás.
  • neoG
    #9
    hehe:)ha túl sok lesz a reklám akkor meg ingyen dobálják boldog boldogtalan után a játékokat, mert túl sok a profitjuk,és lejebb kell szorítaniuk:)))
  • Gerygrey
    #8
    a játékosok fel sem tudták idézni, hogy a fejlesztők és partnereik az adott programban milyen termékek vagy cégek hirdetéseit helyezték el

    Én ha tévében végignézek egy filmet, azután se tudom felidézni hogy milyen reklámok voltak benne. Ezek szerint a tévéreklám is kidobott pénz.
  • winnie
    #7
    legyen sok ingame reklám és talán olcsóbbak lesznek a játékok:)
  • Blist
    #6
    Én se leszek jó a haditengerészethez . Jobbkezes vagyok . A reklámokról annyit, hogy a múltkor becsöngetett egy nő, hogy márpedig ő most közvéleményt kutat, és mi a véleményem az általa felsorolt, különféle telefoncégek mégkülönfélébb tv-s reklámairól. Azt se tudtam, miről beszél . A játékokban még ennyire sem kötnek le.
  • akyyy
    #5
    eljön az idő mikor ellep minket a játkban a menü, és néha "felbukkan" egy jó öreg reklámocska...
    amit külön le kell okézni.
  • irkab1rka
    #4
    Nyugi, akkor nagyobbak lesznek a reklámfelületek.

    Nem ússzuk meg!

    Csézzen mindenki addig, amig normálisan lehet!
    Vaz nehogymá azért vegyek erősebb vidkarit, hogy a reklámokat is megjelenítse pluszba! :)))
  • Flashy
    #3
    nem könnyű felmérni a reklámok hatását, én se tudnék most hirtelen mondani semmit amit tudatosan a reklámok miatt vettem. én azt hittem a játékokban levő reklámokkal az a gond, hogy még az ember tudatalattija se veszi őket komolyan, mert hogy játék.
  • Inquisitor
    #2
    Lehet én vagyok csak buta, de eddig is úgy tudtam, hogy pont azok a reklámok "veszélyesek" az emberekre, amit észre se vesznek. Mert nem figyelnek rájuk, de azért rögzül. Lásd bevágott képkockák filmbe vagy suttogó hang alvás közben.