60
  • BiroAndras
    #60
    Friss hír : Az MS-nek már 75 dollár nyeresége van az X360-on.
  • Sanyix
    #59
    Te meg folyamatosan az egész konzolgyártó divíziót írtad, amikor csak az x360-ról volt szó xbox nélkül. Egyébként 300 dolcsiba az egész konzol nem kerül, szal ennyit veszteni csak akkor tudnának, ha ingyen adják, összetéveszted a ps3-mal. Egyébként a ps2 gyártása anno többe került mint most az x360 gyártása, ugyanis az is full eltérő konstrukció volt, az x360 meg egy csomó mindent a pc-től örökölt.

    Egyébként az x360 gyártásának nyereségessé válását kb 2 hónapja lehetett olvasni egy cikkben, azt hiszem itt az sg-n IS.
  • Super DANTE
    #58
    Te azt írtad, hogy a gép gyártása már nyereséges, ami nem így van kb. 200-300 dolcsit buknak gépenként az MS-nél, ezt a ráfizetést úgy tudnák kompenzálni, hogy legalább gépenként eladnak 5 játékot is, de figyelembe véve az eddig eladott gépmennyiséget és a játékeladásokat, az egy gépre jutó eredeti játékok száma még nem éri el az 5 db-ot, a gép 2007-2008-ig veszteséget fog termelni, amelyet a szoftverekből befolyó lisence-díjak sem kompenzálnak még. Nyereségről majd csak 2008-ban beszélhetnek az Ms-nél az X360-nal kapcsolatban.
  • jin
    #57
    Már az is röhej, hogy ilyen fiatal konzolra azt mondod, hogy nyereséget termel. A Ps2 is csak 2 és fél év után kezdett hasznot termelni.
  • Sanyix
    #56
    Hát olvasni nem tudlak megtanítani, és jint sem...
  • Tetsuo
    #55
    Ez baromság.
    Én pl nem értek a játékfejlesztéshez (amatőr szinten programoztam régebben pl JAVAban) és nem is dolgoztam az IT iparágban, de azt meg tudom állapítani hogy egy játékot csak úgy összegányoltak v télleg sok értékes fejlesztőidőt töltöttek vele.
    A cellprociról meg el tudom olvasni az infókat ill a forrás hitelességét is nagyjából meg tudom állapítani. (Bár alább ugye dez képességeiről volt szó :)
    Az eddigi -amatőr- tapasztalatok alapján simán ki merem jelenteni, hogy a játékiparban csak a pénz számít és egy kezemen meg tudom számolni h milyen csapatoknál fontos a játékélvezet és a minőség (nem a grafikára gondolok).
    Ebből kifolyólag a kreatív tehetségek akik megelégelték ezt a gazdasági versenyt ami már nem normális (pl hogy muszáj kiadni előbb, nem baj ha tele van buggal.. a lényeg hogy csillogjon), azok már rég leléptek és vmi mással foglalkoznak.
    Az tuti h a cell jobb architektúrával rendelkezik mint a konkurensek, és hogy meg kell tanulni programozni. Persze ennek nem feltétlenül a fejlesztők lustasága a hátráltatói, hanem az a fogyasztói társadalom ahol a fejlődés abszolúte nem lényeg. Csak a profit.
  • jin
    #54
    Te nem tudod, miről beszélsz! Hogy lenne máris nyerséges az x360! Még odébb van az. Nem kicsit, nagyon!
  • Super DANTE
    #53
    A gép gyártása is veszteséges, 2007-2008-ra kitudják hozni nullára a divíziót, onnantól lehet nyereséges, ha közben a Zune bele nem rondít a dologba.
  • Sanyix
    #52
    És, maga az x360 gyártása önmagában nyereséges, és még nincs számolva a játékbevétel. Elég gyorsan be fogja hozni így az xbox veszteségeit.
  • Zenty
    #51
    Nah igen csak miért is van annyi pénzük?
    Talán mert sok volt a nyereséges üzlet és nem szórják a pénzt.
    Most az x-ek esetében csak szórják ,és poénból nemfogják tovább vinni ha nem lesz nyereség.
    Igy remélhetőleg x360 vagy a következő generáció majd hoz reményt az ms-nek :)
  • bld
    #50
    sztem a directX logikus döntés
  • dez
    #49
    Az x360 (3 mag) és a PS3 (1+6 [alkalmazások rendelkezésére] álló mag) esetén is az a legnagyobb nyűgje a fejlesztőknek, hogy nem 1db igazán nagy teljesítményű proci van, hanem több viszonylag kisebb teljesítményű. Tehát eleve kénytelenek többmagra feljeszteni, amihez PC-n ma sem nagyon fűlik a foguk. (De persze majd itt is kénytelenek lesznek előbb-utóbb.) PS3-on még ehhez jön, az SPU-s dolog. Tehát nem az a baj, hogy nehéz lenne rájuk kódolni, hanem az, hogy eleve máshogy kell hozzáállni, mint PC-n szokás.
  • dez
    #48
    "Az SPU-kon futó SIMD kód csak kicsit különbözik a sok éve használt PPC-s Altivec (más néven VMX) kódtól! Amiből jó nagy könyvtár áll rendelkezésre! (Egy része kapásból használható, más részén kicsit módosítani kell.) A kód többi része meg lényegében sima PPC-s kód."

    Ezt inkább átfogalmazom, hogy egyértelműbb legyen: Az SPU-kon futó kód SIMD része csak kicsit különbözik a sok éve használt PPC-s Altivec (más néven VMX) kódtól! Amiből jó nagy könyvtár áll rendelkezésre! (Egy része kapásból használható, más részén kicsit módosítani kell.) A kód többi része meg lényegében sima PPC-s kód.
  • Super DANTE
    #47
    X360-nal a divízió még mindig csak veszteséget termel.
  • dez
    #46
    Márpedig a csapat nagy része nem a programon dolgozik.
  • dez
    #45
    "A sony ps3 egy specialis, jol megtervezett, de mara elavult gep. (kestek 1 evet) Teljesitmenyben ugyanott van mint az xbox360 (kiveve hogy annak a videokartyaja mar tobbe-kevesbe dx10-es)"

    Ez csak akkor igaz, ha nem számolod a Cell SPU-it. Ez már csak azért sem állja meg a helyét, mert már adott hozzájuk egy fizika-motor, amit már csak használni kell. Ez olyan, mintha be lenne építve a PS3-ba egy szuper-Physix chip. Próbáljátok már legalább ezt megjegyezni.

    "de sajnos nem eleg eros az altalanos cpu processzora (csak 1 ppc magja van). A jatekok kodjat pedig ilyenekere irtak, nem dsp-kre. A cell spe-i pedig alapvetoen nagyon gyors dsp-k, amiket eddig csak telekommunikacioban es a tudomanyos teruleteken hasznaltak."

    Ez butaság. NEM EGYSZERŰ DSP-k. Hanem a PowerPC utasításkészletet is ismerő, de elsősorban SIMD számításokra kihegyezett procik. Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy a x86-os procikban is jelen lévő SIMD egységet (MMX és SSE1/2/3/4) "csak telekommunikacioban es a tudomanyos teruleteken hasznaltak".

    "Viszont 1 cell spu csak kb. 8 nvidias magot er, ami csak egy 6*8=48 magos uj nvidia chipnek felel meg. Ezzel szemben az uj nvidia kartya 128 magos..."

    Ez hibás összehasonlítás, ami csak a FLOPS-t veszi alapul. A valóságban az SPU-k jóval "okosabbak", mint egy miniproci a G80-asban. Bár utóbbiak már okosabbak, mint pl. a G7x-esekben lévő shader-egységek, de talán jelent valamit, hogy a Cellen 5x gyorsabban futott egy amúgy GPU-knak is jól fekvő kód, mint egy 7800GT-n... Pedig FLOPS-ban kb. ugyanott vannak.

    "Kodot irni meg mondjuk egyikre sem tud szinte senki, de a microsoft a dx-el nagyon sok dolgot keszen ad, mig a sony csak egy alap opengl-t es egy spe toolkit-et tudott adni a ps3 devkit-jehez."

    Ennek meg csak a fele igaz: a G80-ra tényleg igen nehéz feljeszteni, mivel messze van egy normál CPU-tól. Ezzel szemben lást, amit az SPU-król írtam. És még valami: Az SPU-kon futó SIMD kód csak kicsit különbözik a sok éve használt PPC-s Altivec (más néven VMX) kódtól! Amiből jó nagy könyvtár áll rendelkezésre! (Egy része kapásból használható, más részén kicsit módosítani kell.) A kód többi része meg lényegében sima PPC-s kód. Erről ennyit.
  • Sanyix
    #44
    Én pl gyűlölöm az M$-t az oprendszerei és a különböző ügyeskedései miatt, amivel kialakította, és fenntartja a monopóliumhelyzetét, de az x360-nál tényleg nincs semmi gond rendesen csinálják, fasza gépet dobtak össze, bár azért az hogy azon is directx-esek a cuccok, a multiplatform játékoknál megint csak a saját pc-s oprendszerük monopóliumhelyzetét segítik fenntartani...
  • Sanyix
    #43
    Nem nyög az semmit annyi pénzük van, hogy azt el nem tudod képzelni. Egyébként nem érdekes hogy az xbox veszteséget, az x360 már nyereséges, ennyi.
  • dez
    #42
    Rossz a példád. Nem akarom itt fényezni magam, tényként elmondom: programozó vagyok, játékprogramokat is fejlesztettem (bár az utóbbi pár évben nem), és PowerPC-s kódot is írtam már (bár csak egy kisebb rutint, mert rövid ideig voltam vele kapcsolatban, előtte viszont jópár évig kódoltam 68k asm-ben, ami viszont sok tekintetben hasonló a PPC kódjához), továbbá behatóan tanulmányozom a Cellt, hátha úgy jön ki majd a lépés, hogy kódolhatok majd rá.
  • Zenty
    #41
    Sima dvd-ét használ igy adodt a könnyen másolás.
    Védelmét még nem törték fel ,de már most beszélnek részletesen a wii security rendszeréről, meg fent is van pár game torrenten( igaz semire se jók :)
    Azthiszem most ott állnak ,hogy a régi gc másolt gameket letud jáccani a wii.
    Szal az biztos ez nem gamecube több éves törés szint lesz :)

  • jin
    #40
    "A microsoft szamara az xbox360 mostanaban mar nyereseges."

    Butaság! Még n
    em nyereséges a konzol. Sőt! Az első xbox olyan durva veszteséget okozott a cégnek, hogy azt a mai napig nyögi a Micro.
  • BiroAndras
    #39
    "Amúgy a mai progik fejlesztésénél a média fájlok legenerálása követeli a legtöb erőfeszítést és pénzt nem a progizás."

    Ezzel nem értek egyet. Legfeljebb akkor igaz, ha vásárolt motorral dolgoznak a fejlesztők, és nem bonyolítják túl a játékmenetet sem.
  • kvp
    #38
    A microsoft szamara az xbox360 mostanaban mar nyereseges. Egyszeru hardvert raktak bele es szabvanyos pc-s technologiaval raktak ossze. (+fekete ragaszto az aramkorokre hogy nehez legyen barkacsolni)

    A nintendo wii mindig is nyereseges volt, mint minden mas nintendo termek. Meg egyszerubb a hardveruk, a gep is majdnem kezi konzol es majdnem ugyanaz a hardvere mint a regi apple mac mini-knek volt. Foton lattam mar kis lcd tv hatara szerelt hordozhato valtozatot is. :-)

    A sony ps3 egy specialis, jol megtervezett, de mara elavult gep. (kestek 1 evet) Teljesitmenyben ugyanott van mint az xbox360 (kiveve hogy annak a videokartyaja mar tobbe-kevesbe dx10-es), de sajnos nem eleg eros az altalanos cpu processzora (csak 1 ppc magja van). A jatekok kodjat pedig ilyenekere irtak, nem dsp-kre. A cell spe-i pedig alapvetoen nagyon gyors dsp-k, amiket eddig csak telekommunikacioban es a tudomanyos teruleteken hasznaltak. Viszont 1 cell spu csak kb. 8 nvidias magot er, ami csak egy 6*8=48 magos uj nvidia chipnek felel meg. Ezzel szemben az uj nvidia kartya 128 magos... Kodot irni meg mondjuk egyikre sem tud szinte senki, de a microsoft a dx-el nagyon sok dolgot keszen ad, mig a sony csak egy alap opengl-t es egy spe toolkit-et tudott adni a ps3 devkit-jehez.

    Osszessegeben a next gen konzolpiac a dx10 megjelenesekor mar nem lesz next gen, viszont a marketingesek meg segithetnek mindket nagy cegnek. (a wii ugy nez ki elvan magaban is)
  • archkoven
    #37
    Azt meg szánalmasnak tartom, hogy itt mindenki alig várja, hogy a Microsoft... ó bocsánat microfos vagy M$ belebukjon a konzolbizniszbe, pedig itt teljesen piaci körülmények között vette fel a versenyt olyan cégekkel amik már komoly sokéves előnnyel rendelkeztek azon a téren. Nem trükközik, nem furakodik, hanem normális versenyben próbálja meg legyőzni őket, és mint látjuk egyre eredményesebb. Persze a sok okostojás ezt nem látja a ködtől ami az agyát borítja, ők nyomják továbbra is csak a gyűlölködésüket. Persze ez nem meglepő a magyar mentalitás soha nem is díjazta a teljesítményt, nem is csoda, hogy az egész világ, és főként egész európa úgy tekint a magyarokra mint született vesztesekre. A magyarok zöme fél a kockázattól, elvárja hogy az állam gondoskodjon róla, a verseny számukra szükségtelen rosszat jelent amit jobb elkerülni.
  • archkoven
    #36
    Azért az a kijelentés, hogy egy adott hardverre egyesek azért nem írnak szívesen programot mert tehetségtelenek, nem egyenlő azzal, hogy a szakács odaégeti a kaját tehát rossz szakács. Ugyanis az elsőt igazán csak az tudja megítélni akinek megvan a szaktudása és a tapasztalata az adott harverrel, míg míg egy szimpla odaégetést egy óvodás gyerek is meg tud ítélni.
    Ez, bár nem olyan durva, de hasonló mint amikor a kisiskolások okoskodnak az SG-n, hogy a NASA milyen balfasz, szerencsétlen, hozzánemértő stb.
  • Tetsuo
    #35
    Jah jah, csak ez a Wii milyen lemezt használ? Lehet azt másolni? Ha igen, akkor 1000% hogy nem előzi meg senki eladásban..
  • Tetsuo
    #34
    Az miért lenne szerénytelenség? Ha egy szakács mindíg odaégeti a kaját, akkor hogy béna, kijelenthetem anélkül h tudnék főzni.
  • Zenty
    #33
    Sokszor leh lett írva a wii mindenkinek szól igy a hc gamereknek is...
    2007 végén sok ilyen gamek jönnek rá ugymond.
    Egyébként a wii már 3 milliónál tart eladásba :D
    A ps3 tuti nem elözi meg de x-ék félhetnek még ha a nintendo kamu dumával azt mondja nem rivalizál :D
  • dez
    #32
    Hát igen, talán megtehették volna. És mutogathatták volna, hogy az ő gépüket még ennyiért is megveszik. Később "drasztikus árcsökkentés" után, de talán a mai árnál még mindig drágábban is boldogan vették volna nagyon sokan. Persze nem mindenki, de ez nem is számít, hiszen úgysem tudtak többet gyártani. Szóval, a kínálathoz kellett volna passzítani a keresletet az árral való játékkal. Na persze akkor a másik oldal ellenmarketingjének fő eleme lett volna a "horribilis ár". De ez csak átmeneti lett volna.
  • NEXUS6
    #31
    Ez igaz de olyanról én még nem hallottam, hogy ezen bukott volna meg egy portolás;))) Amúgy a mai progik fejlesztésénél a média fájlok legenerálása követeli a legtöb erőfeszítést és pénzt nem a progizás. Ha ezek megvannak és a szándék is hozzá, akkor portolás lesz.

    "Ha nem lett volna a PS2 akkora világra szóló siker a Sony már azon gondolkodhatna, hogyan szálljon ki a konzolbizniszből a lehető legkisebb veszteséggel. Így a játszma még kétesélyes."
    Hát ez egy magvas kijelentés volt.;)))

    Csakhogy ugye világraszóló siker lett és eszébe sem jut a SONY-nak ilyenen gondolkodni. Nem úgy mint az M$-nek ugye.

    És BUÉK mindenkinek!;)))
  • vax
    #30
    hát szerintem a "collector edition" fannoknak készül. Másrészt ezt az árat a Sony-nak első kiadáskor kellett volna elsütnie, akkor nem a "másodkezű aukciós figurák" sápolták volna le a hasznot hanem a sony és akkor még az ára is bejött volna nem olcsóbban adni mint a gyártási költség főleg, hogy ilyen kevés gép állt rendelkezsére. Sőt én az még jobb lett volna, hogy akik a legjobb árat ajánlják az első szállítmányra a kifogyásos módszer alapján a kaptak volna a vevők gépeket. Lehet, hogy ezt most akarja elsütni úgy gondolja a Sony talán most sem késő.
  • dez
    #29
    (Mellesleg a Cell-alapú fizikához nem is kell senkinek különösebben megerőltetnie magát, az készen adott, csak használni kell.)
  • dez
    #28
    Oh, tényleg? Na ne mondd! :) Te, mint állandó MS-supporter, nem csoda, hogy csak az egyik végéről nézed ezt a kérdést.

    Amire nem gondolsz: valamit valamiért. Aki megtanulja kihasználni a Cell képességeit (ehhez kell némi tehetség és szorgalom), olyan különleges programokat írhat (szuper fizikai szimuláció, speciális effektek, stb.), amik kvázi eladják magukat. (Ezt pár elhivatottabb PS-programozótól is elolvashatod.)

    Azok a cégek, amik semmi ilyesmit nem csinálnak, csak portolnak egy PC-s programot, azoknak persze mindez "felesleges bonyolítás". (Épp nemrég lehetett az Indexen olvasni egy ilyen cég sirámait.)

    ps. ami meg engem illet, 1. csak tényeket közlök (csak egy másik megvilágításból, mint amihez egyesek hozzá vannak szokva), 2. vannak tapasztalataim a témában.
  • dez
    #27
    Nem (csak) adattárolásra, hanem a professzionális video területén is. Azt hiszem, még olyan HD-s kamerájuk is van, ami BrD-szerű lemezre vesz.
    Az a bizonyos Beta a profi videos (tévéstúdiókban egyeduralkodó [illetve most már ennek digitális változata]) Betacam SP-k kommersz változata lett volna.
  • archkoven
    #26
    "Cell: főleg a lustább és/vagy tehetségtelenebb programozók panaszkodnak miatta"
    -azért legkevésbé sem a lustaságról és a tehetségtelenségről szól ez! Ezek a cégek nem hobbiból írogatják a programokat, hanem a profitért. Akkor pedig igenis nagyon számít, hogy mennyi energiát kell belefektetni egy adott termék elkészítésébe, mennyi ideig tart az elkészítése és ez alatt hány embert kell ez alatt fizetni, mikor lehet ezeknek az embereknek a következő feladatot adni stb. Egyébként meg nem kis szerénytelenségnek tartom a szádból, hogy lustaságról és hozzánemértésről papolsz olyanokkal kapcsolatban akik többségének valószínűleg sokkal nagyobb a tapasztalata és a tudása a témában mint neked.
  • Tetsuo
    #25
    Az kétségtelen, h a Sonyra rájár a rúd mostanában, de.
    Először is a Sony nem fog elbukni ugyebár, mert a zene és filmbizniszben is benne van elég erősen, és nem hiszem h azok a részlegek nem mentenék meg a szórakoztatóelektronikát. Másodszor a Sony professzionális (v fél-pr) szinten is jelen van a AV piacon, ami full nyereséges. Harmadszor pedig, rengeteg rajongója van aki -ha felfut a gyártás- vakon venne egy PS3at..

    Ezt a playert meg nem Mo-ra szánták és mégcsak nem is Európába..
  • feamatar
    #24
    Bár én nem komálom a Sonyt,de az a véleményem hogy ez is siker gép lesz. Talán nem lesz akkora durranás,mint a ps2,de ha rendeződik a gyártás,ezt is venni fogják majd.Eddig is el tudtak adni minden példányt,már majdnem 1 milliót.Az XBox360 még nem elég nagy ellenfél,talán majd a következő generációs Microsoft konzol.Most még a ps franchise túl nagy az xboxé hoz képest.Japánban pedig biztos vásárlórétege van.A Wii sem az XBox360nak sem a PS3nak nem ellenfele,mert nem hc gémerekre koncentrál.És ez ami jó a Sonynak és a Nintendonak,hogy meg tudnak férni a piacon.Biztos vagyok benne hogy a PS3 le fogja körözni a XBox360at eladások terén,de nem valószínű hogy elérné a PS2 eladásait.A Wii nyerő mert az ha másnak nem is sokaknak második gépként tuti ott lesz.A legnagyobbat Európában szívja a Sony és MEGÉRDEMLI,ha ennyire **** az egész piacra.
    szóval nem kell félteni a Sonyt,bár nem szeretem,de nem szeretném ha elhalálozna,hisz míg piaci verseny van,addig az csak nekünk jó.Yeah!
  • muerte2
    #23
    A DVD írók és lemezek sem voltak olcsóbbak annakidején és BR lemez is kapható már a Pecsa melletti piacon is. :D
    Amire lesznek normális írók, addiga lemegy a BR lemezek ára is.
  • crisztof
    #22
    A blu-ray warezvédelemnek sem utolsó mert egy 25Gb lemez azért elég drága még + az író se olcsó.
  • Moyko
    #21
    Biztos vagyok benne hogy 2007 a konzol gyártók éve lesz..hatalmas a kereslet rájuk. A sony-nak is megvannak a tartalékai, és a nagy durranásai, amikre várnak az igazi Sony- fogyasztók, hasonlóan a Ps2 hőz a második hullám lesz az igazán nyereséges.( - amikor beindul a warez.)