95
  • Falconer
    #95
    PCs jatekokat jatszani rajta? Nemtudom azt lehetne e.
  • tom235
    #94
    konzolra minek winfos?
  • irkab1rka
    #93
    hm ezen a ps3-on a linux is lassan jött be. Biztos van gyorsabban betöltődő distro is, illetve valami más alap probléma van. Szerintem menni fog ez gyorsabban is.
  • Sanyix
    #92
    Hát pölö a gta-kat konzolról portolják pc-re, tehát eröltetik magukat azért.
  • dez
    #91
    Pontosabban ha tényleg megvannak az erre szolgáló hívások.
  • dez
    #90
    #69, esp. endianess :)
  • dez
    #89
    "Meg kell kerni a gpu-t, hogy masolgasson oda-vissza.
    A ps3 hypervisor hivasi tabla [...]"

    Ezt mondtam, hogy nem lehet közvetlenül, csak estleg a virtualizáción keresztül. :) De jó, hogy legalább azon keresztül tényleg lehet, legalább ezt.
  • atlagember
    #88
    Az MSNTV megbuherálásához nincs valami hasonló ötlet?
    (Azon Win CE fut, de csak akkor használható, ha előfizet valaki az MSN-re. Ezt kéne kikerülni.) Ha valakinek van tanácsa, pü-ben örömmel venném.
  • turul16
    #87
    1-2 szeres a dolog, ha van kerneles kqemu segitseg.
    qemu-wiki

    "Qemuba bele van építve egy dinamikus fordító, mely a különböző processzorok közötti utasításokat fordítja át. Ez szükségtelen abban az esetben, ha az emulált rendszer és a valós rendszer ugyanahoz a családhoz tartozik (jelen esetben x86), így a modul segítségével ki lehet hagyni a fordítást, mely gyorsulást eredményez futtatás közben."

    kqemu: "Currently it is available for Linux x86 or x86_64 hosts running a kernel 2.4.x or 2.6.x."

    "The QEMU Accelerator Module increases the speed of QEMU when a PC is emulated on a PC. "

    QEMU between 5 and 10
    QEMU + QEMU accelerator between 1 and 2

    Ha dokumentacio meg ervenyben van, akkor 5-10 szeres lassulasal fut, a win XP.

    A qemunak valoszinuleg ellenoriznie kell, hogy a kod nem valtozot -e meg azon a teruleten, es az bizony ido.
  • kvp
    #86
    "Lehet(ne) onnan kódot futtatni, de jelenleg(?) nagyon lassan éri el a Cell a vramot. Viszont a GPU nagyon gyorsan éri el a main ramot. Csak ha nem éred el Linux alól, hogy veszed rá? Bár ha más nem, talán ezt is beleteszik a virtualizációba."

    Meg kell kerni a gpu-t, hogy masolgasson oda-vissza.

    A ps3 hypervisor hivasi tabla egy reszelete /nev, parameter be, parameter ki, fuggvenyszam/:
    (a 215, 219, 220, 222, 223, 224-es hivasok hianyoznak, de szvsz meg lehet oket keresni celszoftverrel, a 215 valoszinuleg a gpu_memory_resize...)

    +LV1_CALL(gpu_open, 1, 0, 210 )
    +LV1_CALL(gpu_close, 0, 0, 211 )
    +LV1_CALL(gpu_device_map, 1, 2, 212 )
    +LV1_CALL(gpu_device_unmap, 1, 0, 213 )
    +LV1_CALL(gpu_memory_allocate, 5, 2, 214 )
    +LV1_CALL(gpu_memory_free, 1, 0, 216 )
    +LV1_CALL(gpu_context_allocate, 2, 5, 217 )
    +LV1_CALL(gpu_context_free, 1, 0, 218 )
    +LV1_CALL(gpu_context_iomap, 5, 0, 221 )
    +LV1_CALL(gpu_context_attribute, 6, 0, 225 )
    +LV1_CALL(gpu_context_intr, 1, 1, 227 )
    +LV1_CALL(gpu_attribute, 5, 0, 228 )

    Ne felejtsuk el, a sony a kulsos fejlesztoktol is vedi a rendszert, ezert ok is csak a hypervisor-on keresztul latjak a hardvert. Elonye viszont hogy az egyik kulsos jatek nem tudja modositani a masik adatait. (ha pl. 'veletlenul' valaki bennefelejtene egy hexaeditort az egyik jatekban)
  • dez
    #85
    (Pontosabban vannak nagyon élménydús, jó handulatú játékok is, jópár.)
  • dez
    #84
    Nem kis részben azért, mert nem erőltették meg nagyon magukat, hanem a lehető legegyszerűbben portolták konzolra. Persze most már tényleg elavult a PS2, technikailag. (De attól még a jétékélmény megvan.)
  • dez
    #83
    "de a maradek 256 Mb-ot is el lehet erni, meghozza a framebuffer-en keresztul."

    Hogy?

    "(adattarolasra jo, kodot futtatni valoszinuleg nem lehet kozvetlenul)"

    Lehet(ne) onnan kódot futtatni, de jelenleg(?) nagyon lassan éri el a Cell a vramot. Viszont a GPU nagyon gyorsan éri el a main ramot. Csak ha nem éred el Linux alól, hogy veszed rá? Bár ha más nem, talán ezt is beleteszik a virtualizációba.
  • dez
    #82
    Kösz a linket!
  • dez
    #81
    Ez inkább csak poén. :D
    Nem tudom, van-e értelme Windowst meg wines programokat futtatni emulációban ötöd sebességen. :D
    Bár ha valami miatt nagyon kell, legalább megtehető.
  • stream man
    #80
    FELSLEGES EZ A winXP :D ps3-ra legalábbis .... de aki tudja hogy neki ez mért jo ha felnyomja a ps3-ra a WinXp-t akko tegye
  • ttt ttt
    #79
    A linux független partíción fut, így nem "barmolja" össze a játék partícióját, ezzel egy plusz lehetőséget kapsz. A "konzol rész" mindig megmarad a játéknak, ha megunod a linuxot egyszerüen visszatérsz játszani, vidózni, stb. Vagy egyszerűen fel sem rakod, nem használod.
  • BaltásRém
    #78
    lehet hogy pesszimista vagytok ezen a téren, de attól tartok hogy minél jobban bonyolítják oprendszerrel, meg mindennel, annál nagyobb lesz a hibalehetőség. Pedig pont az lenne a lényeg a játékkonzolban hogy a hülye is tudjon játszani ha akar. Még egy pár újítás, és akkora szar lesz játékra mint a pc :)
  • ttt ttt
    #77
    1.Igen azt, írtam, hogy az nem igaz. A teljes tisztánlátáshoz:
    "
    video mode ID>
    0: auto mode , default value
    YUV 60Hz 1:480i 2:480p 3:720p 4:1080i 5:1080p
    YUV 50Hz 6:576i 7:576p 8:720p 9:1080i 10:1080p
    RGB 60Hz 33:480i 34:480p 35:720p 36:1080i 37:1080p
    RGB 50Hz 38:576i 39:576p 40:720p 41:1080i 42:1080p
    VESA 11:WXGA 12:SXGA 13:WUXGA

    full screen mode: <video mode ID> + 128
    dither ON mode : <video mode ID> + 2048

    "

    2. Remélem én is :)
  • dez
    #76
    Na,

    "and AV multi interface"

    Ez nem feltétlenül kompozit videot (boahh) jelent, hanem RGB/komponenst is. Az úgy azért nem olyan rossz.

    "Currently X server uses..."

    Talán csak még nem oldották meg.
  • Sanyix
    #75
    Hát akkor nézzél utána, mert jópár pc-s játék szebb volt mint konzolon a konzolos testvére. GTA-k úgy általában, főleg az SA, Mafia, stb. de jó sok van. Amúgy nem kell külön leírni, hogy hülyeség, mert amit djdano ír az fix hülyeség, mert egy m$ bérenc, ezt már mindenki tudja ;)
  • ttt ttt
    #74
    Na itt van:

    Graphics/Video

    PS3 has a powerful graphic processing unit with high speed host connection. The GPU is connected to both HDMI and AV multi interface. Although the GPU is connected directly to CBE, no direct access by guest OSes to the GPU is allowed currently. Video mode/format setting is also the role of AV setting driver. PS3 Linux fb driver calls AV setting driver to setup video modes.


    Currently X server uses virtual frame buffer to render its image. No hardware acceleration is supported under Linux. See the description above section.

    Letölthető innen:

    Linux doksi

    A felbontásban nem volt igazam feljebb is mehet, sry.
  • kvp
    #73
    "Qemu nem csak akkor tudja 2 szeres sebbeseget, ha azonos arhitekturaju dolgot emulalalsz (+kqemu), mas arhitekturaknal 5-10 szeres lassulas?"

    Nem, ha a linkert tamogatja a program. Ilyenkor minden alaputasitast kigeneral, lefordit, betolti a linkeletlen object file-t, majd abbol rakja ossze a futas kozben a programot. (lasd: java jit es transmeta crusoe)

    "A Sony adta ki hivatalosan, Fedoran keresztül. Ebben kerek perec le volt írva, hogy nincs hardware támogatás a 3d-re, csak és kizárólag fb :( van, az is max 800x600, de utóbbiban nem vagyok biztos. (Sima tv-n ez épp elég.)"

    Ez azt jelentene, hogy akinek hdtv-je van az nem tudna linux-ot futtatni, mivel kompozit kimenet eseten nem jutna el a jel a tv-hez. Alapvetoen arrol van szo, hogy a rendszer egy gyari binaris driver-t hasznal. Mivel az nvidia kartyakhoz hivatalosan csak ilyen van, ezert a kiadotol fugg, hogy mit enged meg. A sebesseg kulcsa a sony fele driver kikapcsolasa lenne es egy nativ nvidia driver feltelepitese (ha letezik a kartyahoz nativ driver). Ha mashonnan nem is, de a sony-fejlesztoinek van hozza driver-e, mivel a ps3-os kernel azt hasznalja. (es van egy open source-os nvidia driver project is) A 256 Mb rendszermemoria sajnos igaz, de a maradek 256 Mb-ot is el lehet erni, meghozza a framebuffer-en keresztul. (adattarolasra jo, kodot futtatni valoszinuleg nem lehet kozvetlenul)

    Amig nincs opengl es openal tamogatas ps3-on linux alatt, addig a programozok jo resze biztosan el fogja kerulni a platformot. Ennel mar csak az xbox360 all rosszabbul, ahol feltortek a dvd-s masolasvedelmet, de a platformvedelmet nem, ezert most csak kalozkodni lehet, de sajat programot futtatni nem.

    Cell tamogatas viszont van. Tehat az 1(+1)+6 mag elerheto. (1 fo ami kettonek latszik, es 6 seged)
  • dez
    #72
    "ha már több service indul win alatt is, akkor ugyan a desktopot és a vezérlést már megkapod, de még 1-2 perc míg a win igazán magához tér :)"

    Ja, addig nem is érdemes csinálni semmit, tehát bele kellene számolni a boot-időbe.
  • dez
    #71
    Reméljük, később megenyhül a szívük. Addig is, irány a Cell-expedíció... :)
  • dez
    #70
    A Cell 9 magos (1 PPE + 8 SPE), csak PS3-nál felhasználói szinten 1+6 elérhető.
  • dez
    #69
    Jókat írsz, de 1-2 helyen pontosítanék.

    "Altivec vektoregyseg minden fomaghoz jar, az xbox360-ban 3 x 64 bitesek, a ps3-ban 1 x 128."

    Találgatások szerint lehet, hogy az 2x128, de legalábbis az egész regiszter-készlet meg van duplázva, az smt érdekében.

    "tehat a sebessegcsokkenes csak max. ketszeres."

    Bizonyos esetekben így van JIT-es emukkal, de a QEMU honlapján eltérő procicsaládok esetén 5-10x-es lassulás szerepel. (Ugyanolyan proci esetén 1-2x között, a virtualizáció miatt.) Ne felejtsük el, hogy az x86 és a PPC ellenkező endianess-ű, így át kell cserélgetni a bájt-sorrendet is. (Egyes Power procik tudják mind a két módot.)

    Szóval azért nem ennyire lassú az a PPE. :)

    "tehat 3d gyorsitasnak kellne lennie."

    Hát nagyon reméljük...

    "A jit fordito es a hardware interface mehetnek egy-egy segedprocesszorra, a vegrehajtas maradhatna a foprocin"

    Ez egy nagyon jó ötlet (bár kézenfekvő)! Szerintem meg is fogják csinálni.

    "de az is lehet, hogy 1 gyorsabb mag, es 6 lassabb mag lenne a virtualis pc-ben."

    Hát, ezt nem annyira hiszem, mert az SPE-k nem a main ramból futtatják a kódot, hanem saját kis lokális ramból (ami viszont szupergyors), a main ramot csak DMA-val érik el, így nehézkes lenne normál magkét szerepeltetni őket. Bár végülis kis programrészeket tudnak futtatni valamennyire "átlátszóan" is, de ehhez külön programozói támogatás/odafigyelés kell.
  • Yv@n
    #68
    "A linux szekvencialisan boot-ol, mint a winnt 4-es. A winxp egyszerre indit el minden meghajtot amik igy egymas mellett gyorsabban toltodnek be. Ez nem hardware teljesitmenybeli hanem algoritmuselmeleti problema."

    Ez egy viszonylag friss rendszernél igaz, de később, ha már több service indul win alatt is, akkor ugyan a desktopot és a vezérlést már megkapod, de még 1-2 perc míg a win igazán magához tér :) Pont a napokban gondolkoztam rajta, hogy ha tudnám hogy kell, illetve megoldható átállítanám win alatt a boot folyamatot szekvenciálisra, mert jobban idegesít az már ott van előttem az asztal és úgy néz ki, mintha használható is lenne, mintha már a teljes boot befejeztével kapnám meg a vezérlést.
  • ttt ttt
    #67
    Nem néztem a videót meg, be vagyok korlátozba rendesen letöltésbe :(.

    Egy órát kerestem azt a letölthető htm-t amiben le van írva, a linux telepítése. A Sony adta ki hivatalosan, Fedoran keresztül. Ebben kerek perec le volt írva, hogy nincs hardware támogatás a 3d-re, csak és kizárólag fb :( van, az is max 800x600, de utóbbiban nem vagyok biztos. (Sima tv-n ez épp elég.)

    Azt persze nem mondom, hogy okos emberkék nem fogják tudni ezt megoldani, addigra ide is ér a cucc - és ha nem sodor a pénzügyi csőd szélére a jelenlegi politikai szakértés -, nagyon sanszos, hogy veszek is egyet :).
  • turul16
    #66
    Qemu nem csak akkor tudja 2 szeres sebbeseget, ha azonos arhitekturaju dolgot emulalalsz (+kqemu), mas arhitekturaknal 5-10 szeres lassulas ?
  • kvp
    #65
    "Linuxhoz csak egy procit engedélyeztek, sőt 256Mb ami használható ram, a videókimenet meg fb, tehát nincs hardveres gyorsítás, nincs hdmi kimenet csak kompozit. Ezek azért eléggé bekorlátozzák sajnos a linux használhatóságát."

    Ezzel csak az a baj, hogy a videon ket fomag es 6 segedprocesszor latszik. (2 nagy pingvin, 6 kis pingvin) A redhat-nek eddig is volt cell-es kernel tamogatasa. Ha mar fut a rendszer, akkor semmiben nem ter el egy ibm cell blade-tol. A ket fo mag az nem valodi, az smt-s power mag latszik kettonek. A linux kihasznalja, viszont a segedprocesszorokat nem. A ps3-ban csak 1 db fomag van. (az xbox360-ban pedig 3) Altivec vektoregyseg minden fomaghoz jar, az xbox360-ban 3 x 64 bitesek, a ps3-ban 1 x 128.

    A qemu nem interpreteres, hanem nativ emulator, azaz jit-et hasznal, tehat a sebessegcsokkenes csak max. ketszeres. A cell kozponti magja ennyit tud. A videomegjelenites gyorsitasahoz pedig erdemes lenne xwindows nelkul parancssorbol futtatni az emulatort, igy a guest os meghajtoi kozvetlenul elerhetnek a videokartyat. (ha van winxp driver az nvidia kartyahoz, a tobbit mar a windows elintezi) A qemu tamogatja a full screen excusive modot, ilyenkor nem lehet a linuxban konzolt valtani.

    A fennttartott mag az egyik segedprocesszor, ami gyakorlatilag a hangkartyat es egy par segedfunkciot emulal, tovabba annak kellene biztositania a platform vedelmet kezelo drm rendszert is. Fenntartott memoria nincs, a konzolban tenyleg csak 256 Mb rendszermemoria van. (nem egyseges memoriamodellt hasznal mint a c64 vagy az xbox360)

    Az egyetlen kerdes a videokartya tamogatas. Framebuffer tamogatas van, de mivel a linux csak pc-s bios eseten tud driver nelkul ilyen modba kapcsolni, ezert valamilyen driver-t a linuxhoz is adtak (valoszinuleg ugyanazt ami eddig az apple gepeiben hajtotta az nvidia kartyakat), tehat 3d gyorsitasnak kellne lennie.

    Ha valodi sebesseget szeretne ezzel az emulatorral valaki elerni, akkor erdemes lenne az emulacios funkciokat szettordelni. A jit fordito es a hardware interface mehetnek egy-egy segedprocesszorra, a vegrehajtas maradhatna a foprocin, de az is lehet, hogy 1 gyorsabb mag, es 6 lassabb mag lenne a virtualis pc-ben. (windows miatt ezt 8 procis alaplapkent lehetne megjeleniteni, ahol a fomag 2 procit ad) A jatekok nem lesznek gyorsabbak tole, de a tobbi windows-os program igen.

    "Ha olyan szuper gyors miért boot-ol rajta a Linux 1:50 idő alatt be?
    Nekem Vista RC1 bent van 20 sec alatt."

    A linux szekvencialisan boot-ol, mint a winnt 4-es. A winxp egyszerre indit el minden meghajtot amik igy egymas mellett gyorsabban toltodnek be. Ez nem hardware teljesitmenybeli hanem algoritmuselmeleti problema.
  • dez
    #64
    Aha, persze, tudod, megveszi a 9 éves pistike, és aztán mehet Linuxot fordítani rá... Addig nem is játszhat. Így segíti elő a Sony az új nemzedék ismerkedését a Linuxszal. :DDD
    Bakker, van egy alap Linux kernel feltéve a vinyóra, azon mennek a játékok.
    Te meg feltehetsz mellé egy másikat.
  • dez
    #63
    Bakker, tudod egyátalán, mi a különbség asm és C között?
  • dez
    #62
    "Mondjuk inkább így: tanúltam róla."

    Szebb lett volna így: tanúltamm rólla... LOL.
    Most már csak az a kérdés, hol. :P
  • dez
    #61
    Talán kicsit fontosabb itt a "kevés ramnál" (linuxnak nem kevés) az eltérő proci-architektúra... :)
  • dez
    #60
    kicsit kevered a valóságot a fantáziáddal! Vedd be gyorsan a gyógyszered!
  • ttt ttt
    #59
    Az első sorozat(ok?)ban még nincs előre telepített linux.
    Linuxhoz csak egy procit engedélyeztek, sőt 256Mb ami használható ram, a videókimenet meg fb, tehát nincs hardveres gyorsítás, nincs hdmi kimenet csak kompozit. Ezek azért eléggé bekorlátozzák sajnos a linux használhatóságát.

    Azt meg abszolút nem értem miért nagy hír, hogy emulátorban el tudták indítani az Xp-t. Maximum csodálkozok, hogy maradt neki ram, meg még azon, hogy nem három napig bootolt.
  • Inquisitor
    #58
    Szerintem úgy értette, hogy a több Core-t használó verzió még nem volt kint eddig. Attól még lehetett hozzá Linux. :)
  • A1274815
    #57
    "ez még nem a ydl linux (ma jött ki hivatalosan!), ami ps3-ra optimalizált."

    Nem úgy volt, hogy eleve Linux-szal veszem a PS3-at?
    Vagy ez is úgy van, mint PC-nél volt régeben, meg most is ha darabokból rakod össze. Kapsz egy Hardware-t, utánna meg menny és kerítsélrá OS-t.
  • A1274815
    #56
    "mellesleg a cell procikat nem használja, 1 procit lát (még?) csak a rendszerből."

    Mondjuk inkább így: tanúltam róla.