9
  • Komolytalan
    #9
    Na ez az amiben én nem vagyok biztos. Merthogy a cikk sehol se említi a tulajdonost, a google meg nem találja a Mabio zrt-t. Kicsit sem gyanús egy sokmilliárdos cég, aminek nincs weboldala. Meg ami tuti, hogy a feldolgozást államilag támogatják, ami meg már van hazai előállítású bioüzemanyag (gy.k. étolaj) azt meg tiltják. Érdekes...
  • AMD64
    #8
    Na de a 92 milliárdot nem az állam adja hanem magánbefektetők.Nem értem hogy hogy jönnek ide az állattartók.
  • Komolytalan
    #7
    Tönkretették a hazai állattenyésztést, így nem tudják hová tenni a kukoricát. Megoldás: bioethanol gyártás, cirka 92 milliárdos beruházással (érdemes megnézni ki a tulaja a Mabionak). Csak viszonyításképpen: a szőlőtermesztők 1 milliárdos támogatást kértek ahhoz, hogy EUs színvonalra hozzák a termelést. És ez országosan nem sz.ros 2000 munkahely (46MFt beruházás/munkahely, gratu, költséghatékony), hanem 100000 család - igaz csak kiegészítő - keresete volt. Volt, mivel a szőlőültetvények jelentős részét is kivágatták a gazdákkal: Index cikk . Az állattenyésztők se igen kértek volna 92 milliárdot.
  • Xantia
    #6
    Az is izgalmas, hogy nem kell az olajnál árának olcsóbban előállítanod, elegendő, ha a jövedéki adót nem fizeted ki.
  • Xantia
    #5
    Diesel bármivel elmegy ami folyik és robban: étolaj, fáradt olaj, etanol, benzin, kenőolaj.
    Azért kell folynia, mert az adagoló másképpen nem tudja továbbítani.
    A gond inkább az, hogy az adagolót mennyire veszi igénybe, illetve égés során mennyi és milyen anyagok rakodnak le a hengerfalra és kipufogóba. És hát persze izgalmas, hogy mennyire szennyez így. Az utóbbiak miatt az autógyártók nem is javasolhatják, csak a speciális termékeket.
  • BlackVoid
    #4
    Etolajat viszont elvileg nem tankolhatsz, pedig sokkal olcsobb mint a gazolaj (nincs rajt jovedeki ado).
  • 0Speed0
    #3
    Ok értem..akkor a benzinesek...de ez maradni is fog itt nálunk ennyinél(3%) mert amíg a MOL egyedüli monopóliumként árulja az üzemanyagát,van annyi befolyásuk hogy nehogy már a saját hasznukat csökkentsék...környezetvédelem ide környezetvédelem oda...amíg nem lesznek szigorú szabályok itt nemhiába az EU más országaiba fognak szállítani töbséggel
  • pilóta
    #2
    Szerintem inkább ne töltsön senki a Diesel kocsijába bioetanolt. Már legalábbis ha nem épp tönkretenni akarja. A Diesel autók gázolajjal mennek, meg esetleg bioolajjal. Az Etanolt a benzinesek szeressék. Nem hogy szabad, de egyenesen kötelező tankolni, 3% most is van benne, bármelyik benzinkútnál tankolsz is...
  • 0Speed0
    #1
    Na már csak egy két rendeleten kéne enyhíteni hogy akárki büntetlenül tölthesse a Diesel kocsijába..mert úgy tudom hogy ez itt nálunk nem megengedett...De javítsatok ki ha tévednék