20
-
Komolytalan #20 Magyarországnak már nincs mezőgazdasága, nem érdeke a vezetőknek. Gyakorlatilag a kaját is külföldről vesszük, nézz szét a boltban hogy made in slovakia minden. -
#19 "Belegondoltatok, hogy Magyarország mint mezőgazdasági ország"
GDP - composition by sector:
agriculture: 3,3%
industry: 32,5%
services: 64,2% (2000 est.)
Forrás: Wikipedia
Illetve: magyarorszag.hu
De igazad van abban, hogy Magyarországon a biomassza-alapú energiahordozók termesztése érdemes lenne - ezáltal kicsit függetlenednénk a kőolajtól és a földgáztól. Például itt van az energiafű - remélem még nem adták el (termőfölddel együtt) "üzletemberek" külföldi vállalkozóknak... -
matthiace #18 nem molekuláról, hanem molekuláiról ír! ami a levegőre, a földre igaz, de a vasra nem -
BlackVoid #17 Petroleum molekula? Akkor ezek szerint van levego molekula, fold molekula, vas molekula is?
-
#16 Belegondoltatok, hogy Magyarország mint mezőgazdasági ország milyen lendületet vehetne az Arab emirségekkel szemben?:D -
teddybear #15 Kérdezd meg a legközelebbi teherautó, vagy busz sofőrjét. A MOL dízelhez télen muszáj denaturált szesz önteni, mert különben eldugulhat az adagoló. Túl magas a paraffin-tartalom. -
marcio mela #14 Egyszer hopp másszor kopp.
Pedig a Mol honlapját is megnéztem és nem találtam olyat,hogy a dízelbe alkoholt tesznek. -
#13 "Ugye a dízelbe nem tesznek alkoholt."
De tesznek:
Ethanol Blended Diesel Fuel
E-Diesel
Ethanol Facts: E diesel
"A cikk nem említ alkoholt."
Az eredeti cikk igen:
"Both biodiesel and gasoline containing ethanol are starting to make an impact on the market." - utalva az alkohollal kevert biodizel/benzin piacra való hatására.
"HMF can be converted into plastics, diesel-fuel additive, or even diesel fuel itself"
Ok a HMF-ből lehet műanyagot, dízel (üzemanyag)-adalékot, illetve dízelt (üzemanyagot) csinálni.
De miért jobb HMF-ből csinálni üzemanyagadalékot/üzemanyagot csinálni, mint normál etanolból? -
#12 karamella 95 ös oktánszámú 300 ft -
marcio mela #11 A cikk nem említ alkoholt.A címében szerepel konkrét üzemanyag és az biodízel.Ugye a dízelbe nem tesznek alkoholt. -
frame120 #10 Attól függ,hogy mennyire vannak szarban az olajvállalatok...lehet legközelebb ebbe ruháznak be :)...bár ezt kétlem... -
qtpman #9 yeeeeahhhh
szntem max 1-2 hónapja van még hátra az éeltéböl ennek a 2 tudósnak aztán "véletlen" közlekedési balaset éri őket -
turul16 #8 Ilyet nem alkoholt csinálni a cukorbol
Alkohol kiváló üzemanyag lehet járművek számára is. -
#7 Olajipar nemenged amig van olaj -
kandeláber #6 Nem csak a repülésben, hanem a benzinkútnál is, EU előírás. Most azt hiszem 2%, és ezt nem tudom mikorra kell 5%-ra növelni. (Speciálisan átalakított, 100%-os tisztaságú alkoholt használnak.) Brazíliában az autók jelentős része etilalkohollal üzemel, mert ott a cukornádból viszonylag olcsón lehet előállítani, és a '70-es évekbeli olajválság után Brazília úgy döntött, hogy nem akarnak függeni a külföldi olajtól, de Svédországban is sokan használnak alkoholos kocsikat. Az alkohol hátránya, hogy másfélszer annyi kell belőle ugyanakkora energiamennyiséghez, mint benzinből, és (egyelőre) drágább az előállítása. -
irkab1rka #5 Srácok, azért durva, hogy évekig pofáztuk az összeesküvés elméleteket, hogy az olajipar milyen találmányokat nyel le..
és most kiderül, hogy 5 év háború után megtalálták a megoldást. -
teddybear #4 Pedig a műanyag azt jelenti, a természetben nem fordul elő.
Ami pedig az üzemanyagot illeti, már régóta keverik tiszta szeszzel a benzint, pl a repülésben. Igaz inkább metanolt(metil-alkoholt) használtak, mert az olcsóbb, mint az etilalkohol. -
#3 Ha gyümölcsből készítenek műanyagot akkor mar nem is annyira "mű anyag". -
wOlFbYTe #2 Majd ha az olajtársaságoknak és a kormánynak lesz benne érdekeltsége. Úgy pár évtized múlva... -
fawcet #1 Akkor pálinka helyett lehet hogy üzemanyag készül a túlérett gyümölcsökből?