116
  • szgege
    #116
    Beszarás ez a magas szintű kockulás ,ami megy. Minden egyes hozzászólásod az IT-re tér rá. Részemről a nagy felvett diák mennyiség nem baj ,mert a férgese kihullik,akiről megtudjuk hogy nincs a toppon annak megjegyzem a nevét.:D Bár ami azt illeti villanykaron végeztem a BME-en és ott ez kevésbé volt jellemző,míg lehet infón megesik:D,pff.Nevetséges,hogy egyáltalán összevonták ezt a 2 szakot és olyan dolgokat adnak a kezükbe,amihez büdös kurva fingjuk sincs.Fini informatikai képzés,az kell a népnek a sok kocka.
    Mindenesetre hányok ettől az országtól,hogy már szinte alig létezik rendes meló. Már mindenhol szívják el a multik a műszaki végzettségűeket ilyen-olyan átképzéssel programozónak,miközben az országban nincs igazán termelés ,meg tervezés ,mert semmi más nem látni csak ezt a kurva kockulást.A lényegesebb területeken meg nyugdíjas mérnökök dolgoznak,beszarás.
    Részemről örülök,hogy olyan helyen dolgozhatok ahol normális emberi viszonyok vannak és nem ezek a tetű multik(ezzel a hányadékságaikkal,mint hülye trainingek,meg kilószám meetingek,amivel csak zavarják az embert ,jah és sose láthatsz rá egész dolgokra,mert akkor az veszélyes lenne nekik,meg ugye a gennyes munkaszerződéseik,stb.),ahol ha véletlenül dolgod akad és előbbb mész el 30 perccel már csúnyán néznek rád,meg ha kimered venni a szabidat akkor is ez van,de igen szép kerek fizuk vannak,bár megeshet hogy nincs elég tudásod mögötte:D. Pont ez az ,hogy a multiknál van a legtöbb esetben olyan ember olyan ahol nem kéne lennie,míg egy kisebb közösségben ez gyorsan kipottyan.S csak annyit az egészről,hogy úgy érzem sokan fényesítik a diplomájukat,amire azért én is büszke vagyok,azonban emberileg nem érzem magam többnek tőle.Viszont más évfolyamtársaimon látom ,elszáll az agyuk és még a saját haverjaikkal szemben is elég fasz módon viselkednek. Ez a drága magyarok hozzák ki,akkor már nem is néz embernek ,ha nincs diplomád.S ez itt a baj valahol ez is olyan társadalmi szimbólum lett,s ettől hányok.
  • irkab1rka
    #115
    Ez igen, nem számitottam rá, de tudtatok még süllyeszteni a szinvonalon :)
    Büszke vagyok rátok, gondolom mindenki felsőoktatásban van, ugye? A többieknél meg ott a diploma :)))
    Jólvan, de tényleg. Hogy 10 kilotonna fényeskedjen nektek LYól :DDD
  • Tiberius B
    #114
    Most olvastam, hogy lesz vmi tandíj-szerűség a felsőoktatásban, alapjaiban tetszik az ötlet, de mégis kiráz a hideg arra a szóra, hogy tandíj.
    De legalább az első diplomához nem kell, asszem.
  • Tiberius B
    #113
    Ha vki el bírja olvasni, gratulálok neki, mert én nem bírom:-)
  • Tiberius B
    #112
    Szerintem az a jó, ha sok, de JÓ szakmunkást/értelmiségit... képeznénk, csak ehhez nem ez a megfelelő keret, vmi elromlott az utóbbi időben, a Monarchia oktatási színvonaláról nem tudok mit mondani, de a mi oktatásunk akkor (ha jól tom) elitoktatásnak számított, ma már nem lehetne ugyanazt az oktatási modelt alkalmazni, de nem is jó a mai sem teljesen, vannak jó megoldások, csak hozzáállás-változtatás kéne, ebben viszont szerintem minta lehetne a századelő (XX. század eleje) illetve D-Korea és Japán, vagy akár néhány skandináv ország módszereiből is csipegethetnénk, de persze nem elég a hozzáállás, pénz is kell, és ehhez nagyon jól jön az, ha mondjuk jön egy multinacionális cég és azt mondja:"vállalok néhány labort, meg géptermet, de azt én szerelem fel, akár gyárlátogathattok is, ja és van néhány emberem, akik értenek a tanításhoz egy kicsit, elküldöm őket, hogy átadjon valami használható tudást", ennek eredményeképpen sok ők jól járnak, mert az a része a hallgatóknak, amely egyébként is hozzá menne dolgozni, jobban fog érteni a dolgához és nem kell "betanítani", az a rész, ami meg nem hozzájuk megy, amúgyse ment volna hozzájuk, de ez nekik mindegy mert nem lehet előre válogatni, ezért halásznak és nem vadásznak. Vmit fejlődik ezzel a felsőoktatás? Igen, szerintem igen. Az már viszont már más kérdés, hogy más területeken is fejlődni kellene, több oktató kellene jusson egységnyi mennyiségű diákra, így a tudás egyrészt hatékonyabban átadható, másrészt jobban is ellenőrizhető, hogy a diák megtanulta-e. És még felszerelés is lessz.
    Tehát máris kevesebb égető dolog van a felsőoktatásban, lehet a többi felé fordulni, de mondjuk az se lenne utolsó, ha FEJLESZTENÉK az elemi- és középiskolai rendszert is, mert az se épp jó irányba tart szerintem, szerintem. De én még résztveszek benne:-( ezért a szavam nem számít annyit, bár a véleményemet elmondtam kb., remélem sikerült átadnom azt, amit akartam.
  • picket
    #111
    "Látom jönnek az érvek..."
    Jönnek, mert nem figyelsz másokra, csak ismételgeted a magad igazát.

    "Kérdés továbbra is az, hogy a speciálisan egy cég egy munkakörében használható tudásnak mi keresnivalója van az egyetemen. Miért fizetés nélkül tanítja, miért nem munkaidőben, holott ez az okosodás már tényleg csak az ő érdekeit szolgálja."
    Ezt most tetteted, vagy tényleg nem érted? Felsőoktatási intézmény oktatási célból megegyezett egy vállalattal, hogy megmutatják nekünk az ottani technológiákat, és azok felhasználását. Elmentünk, megnéztük, rövid kis bemutató volt, semmi különleges, tehát nem olyan szoros együttműködés amiről a cikk beszél (mert talán még azt véleményezzük). Amit ott láttam, az késöbb visszaköszönt máshol is, munkám során, ahol véletlenül pont azokat a technológiákat használták. Nem mindet, és volt másik is, de akkor is volt már fogalmam, hogy miről van szó.
    Ha már valaki az Intelt emlegette: ha valamit megtanulsz az Intelnél, akkor valószínűleg megy a kukába az egész, ha az IBM-nél, AMD-nél, vagy bármelyik chipgyártónál szeretnél dolgozni? Nem, mert a technológia lényege ugyanaz, majd tanulsz egy kicsit, és átállsz a másikra.

    "Kérdezz meg egy gazdasági szakembert, hogy a munkanélküliség kérdését a multik, vagy a hazai kis és középvállalkozások oldják meg."
    Ezt meséld a több ezer munkatársamnak, akikkel egy cégnél dolgozok, és akiknek valószínűleg nem lenne munkája máshol.

    "...Magyarországon is dolgozott rajta 5000 melós, az lótúró, 1%-át se jelenti a valós értéknövelésnek..."
    Kiszámoltad, hogy 5000 ember után mennyi adót fizet, ha mind minimálbéren van is? És egy akkora cég még hány másik beszállítót, karbantartót, szolgáltatót tart el? Te kérdezz meg egy szakembert, mert szerintem nagyon nem vagy képben.

    "Ja, és a politikusok meg magánvagyonukból szponzorálják a választási kampányukat, meg a képviselői fizetésükből tartják el a pártot."
    Köze nincs a dolgokhoz, arra reagáltam, hogy szerinted a politikusok szem elött vannak, a vállalatok meg a sötétben rosszalkodnak, és ezért jobb az állami oktatás.

    "Szerintem röhögj a markodba, te vagy a nyerő oldalon. Egyelőre."
    Dögöljön meg a szomszéd tehene is. Gratulálok!

    "Nekem a stílusom, neked a mondanivalód. Melyik is a rosszabb?"
    Nulla érv, csak sárdobálás. Szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy a "te ilyen 12 éves hülyegyerek lehetsz" beszólások meglehetős éretlenségre vallanak. De ezzel csak megerősíted. Mert ugye, hogy értelmesen közlöm a mondanivalómat, az annyit ér, mintha jól beszólnék, de végülis elérted, hogy kényszert érzek arra, hogy válaszoljak.

    "A mi oktatásunk kiemelkedően jó volt még a szoci időkben. Diákolimpiákat meg lehet nézni, hogy mit fakítottak a magyarok, meg egyéb keleti blokk beli népek (főleg oroszok, románok, mi csak utánuk)."
    Nem vagyok szakértő a területen, de te biztosan. Csak azt mondom, hogy vannak olyan dolgok, amikre ők rájöttek, hogy oktatni kéne, itt meg még csak a fülüket vakargatják az illetékesek.

    "Az utolsó szó alapján neked is komolyan taníthatták (magyarul már el is felejtettél beszélni, vagy az nem trendi)."
    Elötte néhány mondaton keresztül egy angol szót sem találtál, de megint nincs érved, ezért elkezdesz más témában "bemártani". Akkor kifejtem bővebben, ha nem érted a "kkthxbye" dolgot: nem érdekel a sok oldalon keresztül elhintett okosságod, és szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Szeretném, ha a cikkre és a hozzászólásomra reagálnál, és nem arra, hogy egy darab "trendi" (ez milyen szó? vagy elfelejtettél magyarul?) szót használtam.
  • picket
    #110
    Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett. Én azt mondtam, hogy nem éppen kedves dolog gyakorlatilag lehülyézni az emberek 90%-át. Vagyis ezt akartam finoman a tudtodra adni, hogy bár nem ismerlek, eléggé nagy mellénnyel sorolod magadat valamiféle képzeletbeli elit 10%-ba.

    A "kevés de jó szakember"... sok, és csak jó szakemberre lenne szükség. Tudom, hogy utopista, de neked hülye embertömegekre vagy szükséged? Meg a "munkásréteg megerősítésére" (ugyanis részben ezért képeztek "régebben" kevesebbet az említett értelmiségiekből)? Persze nem feltétlenül van egy szakembernek diplomája, csak ugye fogalomzavar.

    "...akárcsak a szomszédos szlovák, román, ukrán felsőoktatás futószalagjain..." - vannak ilyen munkatársaim, és bár nem annyit keresnek, amennyit te adnál nekik, de hidd el, azt sem érnék meg. És amelyik munkáltató ezt nem látja be, az maga issza meg a levét.
  • pemga
    #109
    Már láttam olyan álláshirdetést, ami Bukarest célponttal keresett magyar IT managgát. (Szépen passzoljuk tovább az outsource láncon a dolgokat. Természetesen nem mi vagyunk a lánc forrása :)).

    A monarchista időszakban volt Fachschule (kb. szakközép) aminek volt úgymond értéke (eszmei is). (Az más kérdés, hogy a németeket is nyomasztja a munkanélküliség keményen.) Szerintem az általad említett diploma túltermelés miatt szépen vissza fognak csorogni az emberek a szakmákba (vagy mindenki keres magának egy ismerőst valahol az állami csecsen, ahogy egyik ismerősöm szokta kifejezni magát). Esetleg el lehet kezdeni vállalkozni is (tényleges ötletekkel, nem a kényszerre gondolok; jó ötletek most is megvalósulnak.)
  • Komolytalan
    #108
    "Szerintem azt sem tudod, hogy miről beszélsz."
    Látom jönnek az érvek...

    "De már világosan leírtam, hogy vannak alap dolgok, amit minden képzéshez előír a minisztérium. Ha már a mérnököknél vagyunk, akkor matematika, fizika, műszaki rajz, közgazdaságtan alapokat mindenkinek kötelező elsajátítania. Ezekkel párhuzamosan kezdődik meg az adott szakra jellemző alap képzés, és amikor azon túl vannak, akkor jöhetnek a speciális dolgok. És igen: minden magára valamit adó főiskola/egyetem próbál a mérnököknek olyat a fejébe csepegtetni a képzésük vége felé, ami speciális, adott szakterületre jellemző, és a jövőbeli elhelyezkedésükre jótékonyan ható szaktudás. Ebben pedig mostanában segítségükre vannak azok a cégek is, amelyek ehhez elegendő pénzzel és tudással rendelkeznek. És ez ugyebár nagyon rossz/gonosz."
    Kérdés továbbra is az, hogy a speciálisan egy cég egy munkakörében használható tudásnak mi keresnivalója van az egyetemen. Miért fizetés nélkül tanítja, miért nem munkaidőben, holott ez az okosodás már tényleg csak az ő érdekeit szolgálja.

    "Ami a külföldre "lopott" pénzt illeti. Mindenhol ezt csinálják a cégek. Ettől még elég sokat befektetnek és adóznak itt is. Elég sok ember maradt volna munka nélkül, ha nem lennének."
    Kérdezz meg egy gazdasági szakembert, hogy a munkanélküliség kérdését a multik, vagy a hazai kis és középvállalkozások oldják meg.

    "És a termékeiknek csak kevés esetben Mo. a célországa, tehát ne is csodálkozz, hogy az ebből származó bevétel nem marad itt."
    Szerintem meg ott kell adózni, ahol a többeltértéket létrehozza a cég. Ez az amit egy multi meg tud tenni. Azt mondja hogy kérem, én angliában előállított marketinggel állítottam elő a nyereséget, meg németországi pénzügyi tranzakcióval, meg USAban értékesítettem, így az hogy Magyarországon is dolgozott rajta 5000 melós, az lótúró, 1%-át se jelenti a valós értéknövelésnek. Gyarmatosítás, comprende?

    "A vállalatokat is a törvények szabályozzák, felesleges ilyen hülyeségekkel jönni, hogy korlátok nélkül gonoszkodhatnak, mert nem szegeződik rájuk a nép figyelő szeme."
    Ja, és a politikusok meg magánvagyonukból szponzorálják a választási kampányukat, meg a képviselői fizetésükből tartják el a pártot.

    "Nem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek az ilyen megnyilvánulásaidon."
    Szerintem röhögj a markodba, te vagy a nyerő oldalon. Egyelőre.

    "A stílusod hagy kívánnivalókat maga után (hogy enyhén fejezzem ki magam)."
    Nekem a stílusom, neked a mondanivalód. Melyik is a rosszabb?

    "A "mi oktatásunk hűdejó" kezdetű indulót elfelejtheted."
    A mi oktatásunk kiemelkedően jó volt még a szoci időkben. Diákolimpiákat meg lehet nézni, hogy mit fakítottak a magyarok, meg egyéb keleti blokk beli népek (főleg oroszok, románok, mi csak utánuk).

    "Pl. kommunikáció, ezt nyugaton már a kicsi gyerekeknek tanítják. ... kkthxbye"
    Az utolsó szó alapján neked is komolyan taníthatták (magyarul már el is felejtettél beszélni, vagy az nem trendi).
  • Laci73
    #107
    Picket: hidd el, attól hogy több fiatal kap diplomát, nem ők lesznek okosabbak, nem a társadalom jár jobban, hanem egy olyasmi folyamat indul el, ami végül pontosan őket kezdi ki.

    Mennyit ér ma egy diploma? Nem ez a kérdés. Mennyit ér majd holnap!

    Négy-öt éve még dogmaként kezelt közhely volt, hogy jogi vagy közgáz diplomával biztos fogózkodót kap az ember, és volt státusza is az ilyen hivatásnak. Ma turkálni lehet az egyébként kiváló jogászok és közgazdászok között. Most a trendi az IT és a mérnöki képzés - lesz is majd annyi szakemberünk, mint égen a csillag, akárcsak a szomszédos szlovák, román, ukrán felsőoktatás futószalagjain - kínálnak is majd szépen egymás alá bérekben. Gondoltad volna hogy egy román fejlesztő ötvenezer forintért vállalja el a Te két-háromszázezres munkádat? Majd megtudod! Bár ugyan a globalizáció kikerülhetetlen rossz, de maradjunk inkább a hazai pályán. Egy rémkép: a sok újdiplomás - már aki itthonmarad, tegyük hozzá gyorsan - majd egymást fogja fojtogatni a munkaerő-piacon, nettó százezerért vállalnak majd munkát ("kedvenceim" a jelenleg már megtalálható diplomás telefonos operátorok, és a különféle diplomás kisfőnökök, akik pl. az árufeltöltőket utasítgatják a hipermarketekben - egyszerűen nem igaz) kitúrják az eleddig ott munkát végző középvégzettségűeket, akik pedig a szakiskolát végzetteket/ iskolázatlanokat szorítják ki. Ezért kell sok diplomás? Vagy talán már globális célokat kell szolgáljunk - olcsó munkaerő-utánpótlás külföldre? Amolyan multinacionális gyűjtőkosárként, amibe beletúrhat a multi, ha kell valami? Ráadássul a tömegképzésben igencsk felhígul a tudás - igenis tartom magamat ehhez, mert tapasztalom. Engem már kértek meg arra, hogy írjak egy ismerősöm kölkének szakdolgozatot. Képzelheted. Ezért kell(ene) visszatérni a régi útra, ami nem a kommunista út, hanem a Monarchia óta kialakult ésszerű képzési rendszer. KEVÉS DE JÓ SZAKEMBER. Ezért nem lenne szabad boldog-boldogtalant felvenni, ezért kellene szigorú keretet szabni, ezért kellene a tanulók létszámától függetlenül támogatni az oktatási intézményeket. Állítom továbbra is: az emberek tíz százaléka képes felsőfokon elsajátítani egy képzettséget.


  • picket
    #106
    Szerintem azt sem tudod, hogy miről beszélsz. De már világosan leírtam, hogy vannak alap dolgok, amit minden képzéshez előír a minisztérium. Ha már a mérnököknél vagyunk, akkor matematika, fizika, műszaki rajz, közgazdaságtan alapokat mindenkinek kötelező elsajátítania. Ezekkel párhuzamosan kezdődik meg az adott szakra jellemző alap képzés, és amikor azon túl vannak, akkor jöhetnek a speciális dolgok. És igen: minden magára valamit adó főiskola/egyetem próbál a mérnököknek olyat a fejébe csepegtetni a képzésük vége felé, ami speciális, adott szakterületre jellemző, és a jövőbeli elhelyezkedésükre jótékonyan ható szaktudás. Ebben pedig mostanában segítségükre vannak azok a cégek is, amelyek ehhez elegendő pénzzel és tudással rendelkeznek. És ez ugyebár nagyon rossz/gonosz.

    Ami a külföldre "lopott" pénzt illeti. Mindenhol ezt csinálják a cégek. Ettől még elég sokat befektetnek és adóznak itt is. Elég sok ember maradt volna munka nélkül, ha nem lennének. És a termékeiknek csak kevés esetben Mo. a célországa, tehát ne is csodálkozz, hogy az ebből származó bevétel nem marad itt.

    A vállalatokat is a törvények szabályozzák, felesleges ilyen hülyeségekkel jönni, hogy korlátok nélkül gonoszkodhatnak, mert nem szegeződik rájuk a nép figyelő szeme. Nem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek az ilyen megnyilvánulásaidon.

    A stílusod hagy kívánnivalókat maga után (hogy enyhén fejezzem ki magam). Tény, hogy Mike is egyenesen válaszolgat, de azért ésszel már!

    Az elveid meg... néha kissé le kéne porolni őket. A "mi oktatásunk hűdejó" kezdetű indulót elfelejtheted. Igen, vannak jó pontjai, és van nagyon sok hely, ahol erős lemaradások tapasztalhatóak. Pl. kommunikáció, ezt nyugaton már a kicsi gyerekeknek tanítják. (látszik, hogy te is kimaradtál ebből egyébként, mert csak kiabálni tudsz, és nem figyelsz oda a másik mondandójára).

    Az, hogy a japánok megtanulnak japánul írni, az meg egyszerűen nem értem, hogy miért böki a csőrödet. Nagyon rossz ellenpélda volt, csúnyán leégeted magadat a meggondolatlan hőbölgéssel.

    kkthxbye
  • Mike
    #105
    és te hány éves vagy kicsi fiú?
    hány munkahelyed volt eddig, és ott hány évet töltöttél el?
  • Mike
    #104
    nézd, ttetem neked egy udvarias gesztust,, de te vagy akkora tahó, hogy ezt ne vedd észre
    sajnálom
  • Mike
    #103
    a minap beszélgettem a klónoddal! vagy az is te voltál? dettó ez volt az összes érve
  • Komolytalan
    #102
    "hagyjuk a lózungokat meg a süket dumát
    vmennyire mindenkinek igaza van illetve téved, tökéletes ember nincs"
    Ez így egymás után pont jó volt. 1 soron belül lózungokkal meg süket dumával jöttél elő :-P
  • Komolytalan
    #101
    Szerinted rossz definíció a betanított munkásra az, hogy olyan dolgozó, aki csak közvetlenül ahhoz ért, amilyen munkát végez? 12 éves Mike tétel ugyebár. Mert vagy bölcsész vagy, vagy 12 éves. A harmadik lehetőségbe bele se merek gondolni (felnőtt fejjel ilyen buta).
  • Mike
    #100
    kiaragdsz vmit, amivel alátámaszthatiod az elképzeléseidet, holott pontosan tudod, hogy nem az írásról van szó
  • Mike
    #99
    nagyon szívesen elvittakozgatok bárkivel, de könyörgöm, próbáljatok érdemben válaszolni, érvelni, ok? hagyjuk a lózungokat meg a süket dumát
    vmennyire mindenkinek igaza van illetve téved, tökéletes ember nincs
  • Komolytalan
    #98
    Japánban pl tanítják az elavult japán írást (ugyebár mindenki tud angolul, akkor meg mi a pi.csnek a sok krix-krax). Szóval ne pont japánnal gyere, mint csupa high-tech dolgot tanító országgal.
  • Mike
    #97
    hát persze

    gondolom meg is jelentetted ezt vmelyik tudományos lapban
    el is nevezték Komolytalan-tételnek
  • Mike
    #96
    "aki 1 multihoz kerül, az az ország számára nem termel jóformán semmit"

    erre ez a válasz? szal gondolom a T-com az egy személy, nem?
  • Komolytalan
    #95
    Ez nem demagógia, hanem definíció. A kezdőbetűk stimmelnek, úgyhogy csak fél pont levonást kapsz :-P
  • Mike
    #94
    jó, ok, ez a te álláspontod
    nekem meg az, nézzük már meg ugyanez hogy megy Japánban pl.
    meg ugyanmár nem mesélje nekem senki, hogy elavult dolgokat nem tanítanak, és soxor, sok helyen csak azt
  • Komolytalan
    #93
    "a multimániádra nem tudok mit reagálni
    "aki 1 multihoz kerül, az az ország számára nem termel jóformán semmit"
    mondj egy céget, csak 1-et
    tudod akkor ez az állításod meg is dőlt :)"
    T-* cégek? Ugye hallottál arról, hogy évi többszáz milliárd EUR, piaci kamatnál 2-3x drágább hitelt vesznek fel az anyacégtől, így lopják ki a profitot adózás nélkül külföldre? Neeeem? Welcome to the real world.
  • Caro
    #92
    Hol?
    Ez így egyáltalán nem igaz!
    És hidd el, a mai tanterveket nem idióták találják ki.
    Jó okuk van rá, hogy mi van benne.
    Egyébként az egyetemen nem technológiákat kell tanulni, hanem általános dolgokat.
    Ettől lesz egyetem, és nem szakmunkásképző.
  • Mike
    #91
    jaj annyian mondták már érvek helyett, hogy szánalmas vagyok, nagy bajban vagyok, szerinted érdekel? érdekes, én nem fikázlak, nem mondom rád, hogy idóta vagy, közöd nincs a valósághoz, éhen fogsz dögleni, komcsi, libsi, fasizsta

    milyen furcsa, nem?
  • Mike
    #90
    demagógia rulez
  • Mike
    #89
    ebben akár lehetne vmi, de most meg azt mondod, átpasszolták
    előtte meg azt, hjogy a multiké lett az egyetem
    most akkor melyik? döntsd el!
  • Mike
    #88
    sírd már vissza a Horthy rendszert

    tudod mi van most? elavult technológiák oktatása

    nézd meg ugyanezt Japánban
  • Komolytalan
    #87
    "ebben nem értünk egyet a vállalati management felett nincs kontroll? miért ne lenne példának okáért a részvényesek, tulajdonosok és azok emberek
    mint a vállalat vezetése is emberekből áll nem robotok miért ne érdekelhetné őket más is a profiton kivül"
    Waz, ez annyira naív volt, hogy már fájt. Ha ezt teljesen komolyan gondolod, akkor nagy bajban vagy.
  • Mike
    #86
    tévedés, nem vagyok bölcsész

    szerintem a bolognai rendszer lényege nem ez

    ne legyél ennyire egységsugarú

    ennek ehhez mi köze? már megint a politika

    1. a mesében
    ez csak egy mítosz

    én nyugodt vagyok
    nem vagy komcsi, max kommunisztikus elvet valló rendpárti
    emi elég fura egy összeállítás
  • Mike
    #85
    senki nem beszélt arról, hogy az állami képzést meg kell szüntetni
    pontosan azért nem mérik, mert állami

    ezt mondd meg a dékánodnak meg a rektornak
  • Mike
    #84
    nem hiszem hogy gondjaim lennének a magyar nyelvvel, sry :)

    a multimániádra nem tudok mit reagálni
    "aki 1 multihoz kerül, az az ország számára nem termel jóformán semmit"
    mondj egy céget, csak 1-et
    tudod akkor ez az állításod meg is dőlt :)

    vagy kik nálad a multik? Auchan, Tesco?

    szal ez a tételed - szvsz - marhaság

    most is így van, ugyanis nem az állami szféra a világ közepe! dolgoztál multinál? dolgoztál közszférában? én igen
    és nem fél évet

    akár
    de pl. Microsoft biztos támogat ilyen képzést is
  • Komolytalan
    #83
    "Ha csak közvetlenül ahhoz értenek, amit később csinálni fognak, akkor az nem diploma, hanem betanított munkás!" - Respect.
  • Komolytalan
    #82
    És amíg IBM, Oracle és a többiek nem voltak benn az egyetemeken, addig hogyan ment a dolog szerinted? A diák megkapott egy általános képzést (kb ami most az alapszakasz, csak sokkal bővebb, mert végig ez volt), majd ment a céghez interjúra. Megnézték az általános tudását, és 3 hónap próbaidő alatt átrágott 5 kiló könyvet, és megtanult IBMül, Microsoftul, vagy éppen Oracleul. Szóval eddig is megvolt a "mesterképzés", csak eddig a cégek csinálták, fizut adtak az adott időre, stb. Most meg átpasszolták ezt az egyetemeknek, mert túl sok időt kellett volna nekik potyára kifizetni (nem fért bele a 3 hónapba, gondolom).
  • Mike
    #81
    én anno nagyon szerettem volna ha az Oracle engem specializációra kényszerít
    sőt, akár még most is

    csahogy ez mese
    az információ nincs ingyen
    becsüljétek meg, amit szinte ingyen kaptok
  • Komolytalan
    #80
    "látom te a mérnök fejeddel szépen összekevered a piacot, a multikat az államot"
    Mivan bölcsészkém, csíp a pisi? :-P Egyébként nem vagyok mérnök.

    "szó volt rókl, hogy a multikanka adák a felsőoktatást?"
    Igen, szó van róla, részben meg is történt. A bolognai rendszer lényege ez.

    "éés már megbocsáss de a multik a piac mozgatói,"
    Meg a bölcsészek, persze. A multik sosem fognak semmiféle problémát sem megoldani. Sem gazdasági (mert ha gáz van lépnek), sem foglalkoztatási (mert kevesebb emberrel állítanak elő silány, de eladható minőséget).

    "tetszik nem tetszik, ma ilyen a világ"
    Nem tetszik, főleg az hogy a gyerekek úgy el lettek hülyítve mint ahogy te is el vagy. Liberális nevelés ugyebár...

    "az állam szereope egyre kisebb"
    Meg minden közösségé, mivel a kiszolgáltatott egyén sokkal kevesebb gonddal intézhető el, mint aki egy közösség tagja. Mondom én, liberális vagy.

    "ha az állami oktatás olyan csodálatos lenne, akkor nem állnánk itt, akkor nem dőlt volna össze a szocializmus 40 éves próbálkozás után"
    Ha akkoriban éltél volna, tudnád hogy
    1. A magyar oktatás színvonala bőven a nyugati világ színvonala fölött volt. A miénknél csak szoci országoké volt jobb, pl oroszország, románia.
    2. Következésképpen nem az oktatás milyensége miatt jutott oda a szocializmus ahová jutott.
    Na most mi jön, lenácizol, lekomcsizol, megnyugszol?
  • Komolytalan
    #79
    "az állami képzés azért olyan amilyen Mo-n mert nem mérik sehogy"
    Akkor mégse azért mert állami, tehát mégsem biztos hogy le kell zúzni.
    "az illető urak nem dilettánsok, egyszerüen csak alakalmazkodtak az állami léthez, sokan megállnák a helyüket piaci körülmények között is"
    Apró tévedés, mivel aki hozzáértő volt, már el is húzott a versenyszférába.
  • Komolytalan
    #78
    "erre azt mondom agyelszívás"
    Inkább vedd elő az értelmező kéziszótárt, olvasd el a meghatározását, és mondd arra, amire a többiek is mondják. Elég sok félreértést fogsz elkerülni ezzel.

    "mmelékesen nem értem miért baj, ha cégek finanszírozzák az igazán tehetséges diákok tanulását"
    Multikról volt szó, nem cégekről. Tisztában kell azzal lenni, hogy aki 1 multihoz kerül, az az ország számára nem termel jóformán semmit. Ok, a fizuja SZJAját igen, de az általa megtermelt nyereséget a multi kilopja külföldre. Ergo ha a legtehetségesebbek a multikhoz kerülnek, sőt, gyakorlatilag nem lesz máshogy esély tanulni, csak ha 1 multihoz elkötelezed magad, akkor elég csúnya világ vár a haza kis és közép vállalkozásokra illetve az állami/önkormányzati szférára diplomások szempontjából.

    "másrészt ilyen alapon milért ne lenne szükség bölcsészekre?"
    Miért, szerinted a Nokia majd bölcsészeket fog finanszírozni?

    "nem kell a kultúra? csak a mérnökképzés fontos? mi ez ha nem szakbarbarizmus?"
    Mi ez, ha nem direkt hülyeséget ugatás.
  • Komolytalan
    #77
    Valóban rengeteg interkontinentális rakétaépítő cég van, lehet közöttük válogatni a speciális tudással. Minden ismerősöm aki multiknál dolgozik arra panaszkodik, hogy annyira specializált a tudása, hogy egyszerűen nem tud elmenni másik céghez, vagy ha vált, akkor jóval alacsonyabb fizuval válthat, mert nem fog ott tudni jóformán semmit se.