44
  • noss
    #44
    miért csak a Siemens kutatja?

    Japánoknál a flash drive technikáját is az állam hirdette meg (és ha jól tudom, pénzelte is), három cég naggyából egyszerre elkészült a 3-félével, a leghatékonyabbat megtartották maguknak, a másik kettőt meg menesztették külföldre, licencbe.

    ezt is fejleszthetné több egymástól független csoport!
  • AgentKis
    #43
    Sokminden nem mindegy az alábbiakban. Nem mindegy pl. a testhelyzet, a gyorsulás iránya és időtartama sem. Mondjuk az asztronauták pl. hanyatt (majdnem) fekve gyorsulnak.

    A cikkhez meg annyit szólnék, hogy legyen ilyen biztonsági rendszer, csak az ne legyen, hogy emiatt másfélszer, vagy kétszer annyiba kerül a műszakivizsga. Meg ez a rendszer is jó lenne, ha a választhatók között maradna a kötelezőek helyett.

    Mondjuk egy sima szoftverhiba miatt szerkezeti elemeket cserélgeni egy autóban, szerintem egy picit luxus lenne, bár nyílván van aki szívesen megfizetné. (tökéletes szoftver pedig nagyon kevés van.)
  • haxoror
    #42
    Nem azt írtam hogy mindenki 100 kilo fölött dagadt hanem azt hogy egy "átlagos" 100+ dagadt faszival aki egy lépcsőn se tud úgy fölmenni hogy utána ne kapjon infarktust.

    Szóval te dobó atléta vagy, ez király.
    Szerinted az összes többi járművezető is sportember?
    Az átlagos vezető az átlagos ember, punnyadt pocakos és nincs hozzászókva a megerőltetéshez, egy katapult ugyan úgy kinyírná mint az ütközés.
  • Georgie1224
    #41
    Ha a 10-12G-t kizártnak tartjátok, akkor mit szóltok ahhoz, hogy egy rakéta kb 12-20G közötti értékkel lövi ki az asztronautákat.
    A katapult is ugyanígy működik. Csak max 16G amit elér.
  • Epikurosz
    #40
    Az ilyen esetek ellen van biológiai védekezés: viperakígyót, skorpiót, mérgespókot kell a kocsiban tartani. Elvannak ezek zárt helyen is. Csak arra kell ügyelni, hogy amikor kinyitod te az autót, akkor el tudd kapni (te felkészült vagy erre), és ki ne szökjenek (el ne kússzon, másszon a biztonsági rendszer).
    A másik, a vegyi védekezés: mustárgázzal töltött, robbanó patronok.
  • BiroAndras
    #39
    "inkább egy, a kormányból kiálló tőrt kéne szerelni az autókba a légzsák helyett, mindjárt nem lenne annyi állat az utakon..."


    Az "állatokat" nem igazán befolyásolák a biztonsági rendszerek. Mennek azok bármilyen kocsival. Egyszerűen fel sem merül bennük, hogy esetleg bajuk eshet.
    Tény, hogy nagyságrendekkel kevesebb a haláleset és a sérülés a biztonsági rendszereknek köszönhetően.
  • BiroAndras
    #38
    "Szerintem hatásosabb lenne egy olyan rednszer ami automatán elkezd fékezni(amit esetleg felül lehet bírálni), mint mindeféle utólagos megoldás."

    Ilyen is van.
  • BiroAndras
    #37
    "Én kizártnak tartom a 10-12g gyorsulást. Az még a komoly katonai pilóták közül is kevesen viselik el."

    A katapulátálásnál nem baj, ha elájul a pilóta. Sőt, még egy gerinc törés is jobb, mint ha bent marad a gépben.
  • BiroAndras
    #36
    "Helikopterből sem..."

    Tévedsz. Helikopterből lehet katapultálni. Persze előbb a légcsavar lapátait lerobbantják.
  • BiroAndras
    #35
    "1-200 kmh-nal mindegy mivel utkozol Illetve igazabol mar 60-70 folott is mindegy"

    Nem mindegy. Egy ismerősöm az autópályán 120 környéként szállt bele egy álló kivilágítatlan teherkocsiba. Az IFA totálkáros lett (ami mutatja az ütközés erejét), ő meg egy karcolás nélkül megúszta.
  • ukulele
    #34
    inkább egy, a kormányból kiálló tőrt kéne szerelni az autókba a légzsák helyett, mindjárt nem lenne annyi állat az utakon... a légzsák meg a csúcstechnológia csak arra ösztönzik a soföröket, hogy nyugodtan, hidegvérrel hajtsanak 200-zal.... gyilkosok :)
  • spydee
    #33
    Bocs, csak a hétvégén törtek fel pár kocsit a ház mélygarázsában cigány "kisebbségi" BARÁTAINK!!
  • spydee
    #32
    Epikurosz>"beszállok 2 millióval"(ecopoly)
    Nem elhanyagolható ez az ötlet a lopás/feltörés biztonság szempontjából sem: oda megy az egyszeri "hátrányosan pigmentált" kalóz:), a kocsi rendszere érzékelné a "matatást" majd szépen kirobbanna a külsőlégzsák, Indiába repítve a fiatal versenyzőt, vagy az első stoptáblára szúrná..kinek mi tetszik.
  • kutyak
    #31
    Ez a külső légzsák ötlet tényleg nem rossz! Egyetlen bibi, hogy nagy légzsákhoz nagy robbanótöltet kell. De ha erre fejlesztőcéget alapítasz, esetleg beszállnék.
  • Epikurosz
    #30
    Van egy ötletem:

    Az automatikák, amikor érzékelik, hogy ütközni fogunk, akkor mindkét autónál kinyitják a fékező ejtőernyőt, emellett egy-egy olyan külső légzsákot (elülső/oldalsó/hátsó), amelyek felfogják az ütközés erejét. Gyakorlatilag két léggömb ütközik, amelyekben a levegő elég jól összenyomható.

    Vazze! Mekkora ötlet, hogy erre a gépkocsi gyártók nem jöttek rá!!!

    Nem belül kell pirinyó légzsákokat felszerelni, hanem kívül, amelyek jó nagyra nyílnak, tehát az elnyelésük is drabális.


    És amit nem mondtam: nem csak az emberi élet mentődik meg, hanem maguk a járművek is.
    A biztosítóknak fogom eladni a licencet!!!! Juhé!

    (c) Epikurosz, 2006. Minden jog fenntartva!!!!
  • peetking
    #29
    a helikopterekben is van katapultálás. igaz akkor oldalra lövi ki az emberkét mivel fölfelé csak cafatok maradnának utánna. de mielött ezt megtenné egy mechanikus szerkezet szószerint az üléshez rántja a pilóta lábát, sokszor pépé töri, de igaz ha túl élted akkor ez csak mellékes.

    a 100+ mint dagadt elléggé idiota megfogalmazás. (mint tudjuk a férfi 100kg nál kezdődik, alatta csak karácsonyfa dísz.) én 2m 130kg os dobó atléta vagyok. és eléggé messze állok attól h ne bírjak fölmenni a lépcsőn.

    ez a rendszer csodálatos meg minden de túl sok értelme nincsen. ha néznétek langlovagok.hu-t akkor tudnátok h ha 100km/h val oldalról belétek csapódnak akkor annak az esélye h túl éljétek annyi mint h megnyeritek a lottót. a másik lehetséges probléma meg az ha hibásan ismeri fel a helyzetet akkor (mint már más is említette) lehet h ki lehet dobni a kukába az egész ajtót.
  • Plutonium
    #28
    Felismeri az automatika, hogy ütközni fogsz azt kidobja a vasmacskát. Úgy megász, hogy gondolkozni se lesz időd. Igaz, felszakad az út 5 méteren, de legalább nem ütköztél aki oldalról jött volna nekez az meg röhögva megy majd tovább, te meg szedheted össze a szemedet a szlvédőről a vesédet meg a bokád környékén. Ugyanmá :D
  • Kis-Bob
    #27
    Nekem tetszik, de ezek alapján nem csak oldalra, hanem előre és hátulra is be lehetne építeni az autókba. Bár lehet, hogy ez a kamerás módszer nem a leg költséghatékonyabb. Azért ötletnek nem rossz
  • maestro85
    #26
    Szerintem vacak az egész! És egyetértek azzal aki óckodik a radaroktól. Figyelni kell az úton és nem bámészkodni. Én már megszívtam. Szerintem hatásosabb lenne egy olyan rednszer ami automatán elkezd fékezni(amit esetleg felül lehet bírálni), mint mindeféle utólagos megoldás.
  • Basic
    #25
    Ez szerintem abszolút fölösleges dolog lenne. Én részben egyetértek IMYke2 (#3) hozzászólásával. A cikkből idézve:
    "Felismeri a veszélyes járműveket, de azt is kiszámítja, hogy hol és milyen sebességgel fogja eltalálni autónkat, így a rendszer megfelelően reagálhat az ütközésre."
    Ez mind szép és jó, de mi van akkor, ha a másik autó sofőrje észreveszi, hogy itt karambol lesz, és megpróbál kitérni az autóval. Akkor máshol érheti az autót ütközés, mint ahogy az autó felkészült rá.
    Vagy ha már ilyen radart tesznek rá, akkor miért azzal foglalkoznak, hogy az ember "kényemesebben" karambolózhasson. Lehetne úgy is, hogy amikor már veszélyes a helyzet, egyszerűen lelassít, vagy megáll, így elkerülve az ütközést.
  • Sith
    #24
    bocs
    link:
    link
  • Sith
    #23
    Esetleg itt utánna lehet olvasni
    (késő van s lusta vagyokmagam megtenni)
    azt se felejtsd el hogy a katapultálás nem egy minden napos dolog szóval továbbra is fentartom hogy nem egyszerü dolog a katapultálás
    de ha az 5-6G nél maradunk az is olyan mintha 300kg dobnának az ember ölébe
    egy elpuhult hátfájós stb stb embertől nem várható hogy mindezt simán kibirja
    szerintem sokkal több vele a probléma mint amire megoldást nyujtana
  • Magitor
    #22
    Katapult, ugyan már!

    Akkor már inkább nagy szögeltéréssel indítható rakétákat tegyenek a kocsikra. Ha a radar érzékeli, hogy valami beléd akar ütközni, akkor ártalmatlanná teszi
    Majd máskor nem mernek belédrohanni hátulról!

    (Késő van, ilyenkor jobbakat nem szoktam írni)
  • Epikurosz
    #21
    Én kizártnak tartom a 10-12g gyorsulást. Az még a komoly katonai pilóták közül is kevesen viselik el. Láttam egy dok.filmet erről, a max. valahol 8-9g körül van.
    A repcsiken a katapult max. 5g-t produkál szerintem.
  • MrTressy
    #20
    van kopter katapultülés elöször persze lerobbantják a lapátokat.Mondjuk ez a katapult dolog tényleg nem rossz ötlet :)
  • haxoror
    #19
    Jah, a katapultot nem az átlagembereknek találták ki, kíváncsi lennék mit művelne a katapult egy "átlagos" 100+ dagadt faszival aki egy lépcsőn se tud úgy fölmenni hogy utána ne kapjon infarktust

    Szerintem a legjobb megoldás jobban automatizálni a kocsikat, a gép kevesebbszer hibázik mint az ember.
  • Sith
    #18
    Katapultal az az egyetlen gond hogy a gerincre nem kis erő hat ugye elég gyorsan és nagy erővel lövi ki az embert jo néhány G-s gyorsulás (ha jol emléxem akkor olyan 10-12G) ezt hányan birnák ki? :)
    kéne komplet ruházat sokpontos biztonsági öv sisak védő szemüveg...
  • nenad
    #17
    ez attol fugg milyen radar, sztem eleg kis hatotavolsagu, nem lehet veszelyesebb mint egy radio..
  • nearo
    #16
    Helikopterből sem...
    Ez a katapult-ötlet nekem is tetszik, csak mondjuk elég erősen kéne kilőni az embert ahhoz, hogy az ejtőernyő rendesen ki tudjon nyílni, meg le tudja fékezni az embert... már ha ejtőernyőben gondolkodunk. Meg aztán egy külön sofőr-felszerelés kéne az embernek megint csak az ernyő miatt.
    De tényleg jó ötlet, én támogatom!!!!!!
  • nephotep
    #15
    oda katapultál ahonnan indultam? :))
  • LowEnd
    #14
    "Okos pilóta alagútban (és parkolóházban) nem katapultál"
  • Epikurosz
    #13
    "De ezt birom amúgy, hogy egyből jobb 5letekkel akartok előállni mint a nagyokosok"

    Én is bírom, ha bírnak, úgyhogy akkor még bátorkodni fogok előállni őrült ötleteimmel. :-)

    Xantia katapultjához mit szólsz?
    Baleset előtt kilő egy pirotechnikai izé, és te mindjárt katapultostól egy bárpult elé kerülsz. ez jó?
  • Xantia
    #12
    Inkább katapulttal kellene kilöni az utasteret ütközés előtt. Utána van idő leszállni.
  • wmatyi
    #11
    Ha jól emlékszem, vadászgépeknél nem célszerű a radar elé állni, hacsak nem szeretnénk sterilizálódni.
    Ha az autókba sokkal kisebb teljesítményű radart építenek is be, akkor ez milyen hatással lesz az emberekre? Mert jó sok autó van...
  • teddybear
    #10
    Vagy csak a nyakad törik ki, lásd az ugyn. ostorcsapás-törést.
  • M0RN1NGST4R
    #9
    bizonyos sebesség felett tökmind1, mivel ütközöl. lehet, hogy hajad szála se görbül meg, de a hirtelen fékezés miatt a belső szerveid leszakadhatnak a hejükről... és elég kellemetlen dolog, ha mondjuk mindkét veséd, májad, stb leválik...
  • katz
    #8
    1-200 kmh-nal mindegy mivel utkozol Illetve igazabol mar 60-70 folott is mindegy
  • Dodo55
    #7
    Ütköztél te már frontálisan dodgemmel? Én igen, és tudom, hogy 3-5 KM/H-s(kb annyival megy egy általgos dodgem, de lehet, hogy még lassabban) sebességgel milyen rossz dolog ütközni(bevágom a kezem, a kormány beleáll a gyomromba stb...), és képzeld ezt el 100-200 Km/H-val......
  • CsőKujts
    #6
    Hát, szerencsére nem sok közötök van a karambolokhoz...

    Talán csak annyit írnék ha gumiból lenne ütköző, kiszakadnának a beleid. :) A többire válaszolni sem érdemes. De ezt birom amúgy, hogy egyből jobb 5letekkel akartok előállni mint a nagyokosok.
  • Cat 02 #5
    vazze áljjj már meg te bal*** :D le is verném a hangszórót xD